[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 931
30 696
113
Épp kidugott fejjel vezet sofőr, felbukkan egy cél oldalról és nem, tudják ráfordítani a tornyot, mert útban a sofőr búvónyílás kinyitott fedele...
Lehet, hogy rosszul látom és épp el tud felette fordulni a löveg...
Mber! (Bár én nem vagyok különlegesen képzett a haditechben) Gondolod nyitott tetővel fognak berongyolni egy tűzharcba? Tudom, az oroszok meg a BMP tetején utaztak...de ezt nem harcérintkezéskor!...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 022
36 414
113
Ez már megint nem egy újabb régen kibeszélt téma?
Úgy emlékszem, régebben is szóba jött és az volt a válasz, hogy sw lekezeli azt, hogy nyitott búvónyílásnál milyen csőlehajlás lehet. És ehhez csak egy két állapotú érzékelő kell, ami annyira ad jelzést, hogy csukva van igen/nem. Ha nincs lezárva, akkor is vízszintben még simán elmegy felette, odáig kell max felemelni.
De ez várhatóan borzasztóan kevés helyzetről szól, nem biztos, hogy nem éri meg kikapcsolni a rendszert az esetek 95%-ában és kímélni a lövegmozgató proci képességeit.

De az is lehet, hogy még nem volt ez a kérdés és egy másik járművel kapcsolatban merült fel ugyan ez.
A szoftver azt is intézi, hogy nyitott búvónyílásnál (már ha tényleg van akadás) biztos ne támadjanak olyan irányból ahonnan nem várják? :)
Valszeg vagy a löveget emeli magától a rendszer ha ott van, vagy pedig a búvót csuklya be ha egyáltalán. De továbbra sem nyitott búvózól sehol sem adminisztratív meneten kívül.
Oké, neked elhiszem, hogy ez a hivatalos "doktrína". :)
Második vh-s felvételeken akkor is sokszor nyitott tetővel harcoltak, ha lőttek rájuk. A Panther kupola direkt azért lett úgy kialakítva, mint a linkelt képen, hogy résnyire nyitva körbe lehessen nézni, míg "búvó csuklya" sisakként védte a parancsnok fejét a repeszektől.
Nyilván mindenféle kamera lesz a Lynxen, szóval kilátás tekintetében ezerszer jobb lesz mint egy Panther volt annó. A torony mozgatás miatt lenne jobb egy tengelyen elforduló "fedő"...
Mber! (Bár én nem vagyok különlegesen képzett a haditechben) Gondolod nyitott tetővel fognak berongyolni egy tűzharcba? Tudom, az oroszok meg a BMP tetején utaztak...de ezt nem harcérintkezéskor!...
Mert az ellenség előre szól, hogy tűzharc lesz? :D
Képzelj el egy Afganisztán-szerű helyzetet (low intensity conflict) - ahol váratlanul rád lő az előbb még békésen kapálgató hobbi-dzsihadista. "Rendes" háborúban lehetnek előre tolt felderítők, orvlövészek. Azt hiszed, hogy még vagy 30 km a front, ahová igyekszel az IFV-ben - szívod a cigit a hátsó búvónyíláson kibújva. Egyszer csak elsüvít pár lövés, a sorozat eltalál - már nem vagy olyan állapotban, hogy lecsukd a "búvó csuklyát" - a kollégák próbálnak valahogy berángatni. A torony lövés detektora reagálna, fordítaná a tornyot, de a szoftver vagy a te nyitott búvónyílásod nem engedi a célra fordulást...

Szóval tök jó, hogy papíron "nem lesz ilyen probléma", de épp az ilyen problémák szoktak előjönni éles helyzetben.

Szóval ha az egész orvosolható lenne egy jobb és számos MBT-n (pl. Abrams) alkalmazott búvó elforduló csuklya kialakításával, akkor miért ne lehetne felvetni ennek orvoslását?
Nem szaroztam a Lynx-et, mert jó platformnak ígérkezik, de az ilyen apró javításoktól még jobb lenne. Szóval nem kell nekem esni kedves @Kim Philby !

Nyilván a Németországban készült példányok csapatpróbái során kiderül, hogy mik az ehhez hasonló javítani valók és a nálunk készülő példányokba már beépülhetnek a javítások, fejlesztések.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 648
5 398
113
A szoftver azt is intézi, hogy nyitott búvónyílásnál (már ha tényleg van akadás) biztos ne támadjanak olyan irányból ahonnan nem várják? :)

Oké, neked elhiszem, hogy ez a hivatalos "doktrína". :)
Második vh-s felvételeken akkor is sokszor nyitott tetővel harcoltak, ha lőttek rájuk. A Panther kupola direkt azért lett úgy kialakítva, mint a linkelt képen, hogy résnyire nyitva körbe lehessen nézni, míg "búvó csuklya" sisakként védte a parancsnok fejét a repeszektől.
Nyilván mindenféle kamera lesz a Lynxen, szóval kilátás tekintetében ezerszer jobb lesz mint egy Panther volt annó. A torony mozgatás miatt lenne jobb egy tengelyen elforduló "fedő"...

Mert az ellenség előre szól, hogy tűzharc lesz? :D
Képzelj el egy Afganisztán-szerű helyzetet (low intensity conflict) - ahol váratlanul rád lő az előbb még békésen kapálgató hobbi-dzsihadista. "Rendes" háborúban lehetnek előre tolt felderítők, orvlövészek. Azt hiszed, hogy még vagy 30 km a front, ahová igyekszel az IFV-ben - szívod a cigit a hátsó búvónyíláson kibújva. Egyszer csak elsüvít pár lövés, a sorozat eltalál - már nem vagy olyan állapotban, hogy lecsukd a "búvó csuklyát" - a kollégák próbálnak valahogy berángatni. A torony lövés detektora reagálna, fordítaná a tornyot, de a szoftver vagy a te nyitott búvónyílásod nem engedi a célra fordulást...

Szóval tök jó, hogy papíron "nem lesz ilyen probléma", de épp az ilyen problémák szoktak előjönni éles helyzetben.

Szóval ha az egész orvosolható lenne egy jobb és számos MBT-n (pl. Abrams) alkalmazott búvó elforduló csuklya kialakításával, akkor miért ne lehetne felvetni ennek orvoslását?
Nem szaroztam a Lynx-et, mert jó platformnak ígérkezik, de az ilyen apró javításoktól még jobb lenne. Szóval nem kell nekem esni kedves @Kim Philby !

Nyilván a Németországban készült példányok csapatpróbái során kiderül, hogy mik az ehhez hasonló javítani valók és a nálunk készülő példányokba már beépülhetnek a javítások, fejlesztések.

A Redback-en is ugyanilyen a vezető "ajtaja", sőt, ott túl is ér a csövön, szóval nem egyedüli német "hiba" ez, és így biztos van rá megoldás, felesleges ezen rugózni

Ajax és CV-90-nél is útban van a fullra nyitott búvó...
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 931
30 696
113
A szoftver azt is intézi, hogy nyitott búvónyílásnál (már ha tényleg van akadás) biztos ne támadjanak olyan irányból ahonnan nem várják? :)

Oké, neked elhiszem, hogy ez a hivatalos "doktrína". :)
Második vh-s felvételeken akkor is sokszor nyitott tetővel harcoltak, ha lőttek rájuk. A Panther kupola direkt azért lett úgy kialakítva, mint a linkelt képen, hogy résnyire nyitva körbe lehessen nézni, míg "búvó csuklya" sisakként védte a parancsnok fejét a repeszektől.
Nyilván mindenféle kamera lesz a Lynxen, szóval kilátás tekintetében ezerszer jobb lesz mint egy Panther volt annó. A torony mozgatás miatt lenne jobb egy tengelyen elforduló "fedő"...

Mert az ellenség előre szól, hogy tűzharc lesz? :D
Képzelj el egy Afganisztán-szerű helyzetet (low intensity conflict) - ahol váratlanul rád lő az előbb még békésen kapálgató hobbi-dzsihadista. "Rendes" háborúban lehetnek előre tolt felderítők, orvlövészek. Azt hiszed, hogy még vagy 30 km a front, ahová igyekszel az IFV-ben - szívod a cigit a hátsó búvónyíláson kibújva. Egyszer csak elsüvít pár lövés, a sorozat eltalál - már nem vagy olyan állapotban, hogy lecsukd a "búvó csuklyát" - a kollégák próbálnak valahogy berángatni. A torony lövés detektora reagálna, fordítaná a tornyot, de a szoftver vagy a te nyitott búvónyílásod nem engedi a célra fordulást...

Szóval tök jó, hogy papíron "nem lesz ilyen probléma", de épp az ilyen problémák szoktak előjönni éles helyzetben.

Szóval ha az egész orvosolható lenne egy jobb és számos MBT-n (pl. Abrams) alkalmazott búvó elforduló csuklya kialakításával, akkor miért ne lehetne felvetni ennek orvoslását?
Nem szaroztam a Lynx-et, mert jó platformnak ígérkezik, de az ilyen apró javításoktól még jobb lenne. Szóval nem kell nekem esni kedves @Kim Philby !

Nyilván a Németországban készült példányok csapatpróbái során kiderül, hogy mik az ehhez hasonló javítani valók és a nálunk készülő példányokba már beépülhetnek a javítások, fejlesztések.
Nem estem neked...bocsánat, ha kissé erősebben fogalmaztam. Elnézésedet kérem.
Viszont, azt gondolom, hogy mivel a Lynx IFV, és nem felderítő harcjármű, ezért pontos adatok alapján fog "poroszkálni", saját drónja felderítése mellett. A parancsnok pedig behúzza a fejét, ha a hadműveleti körzetbe ér. Nyilván lehet olyan helyzet, hogy rajtaütnek a "békésen" 50 km/h sebességgel zúzó oszlopon, de legelől a felderítő/felvezető/kísérő Gidrán/Nomád csak kiszúrja a rajtaütést, illetve ha instabil körzeten haladnak, akkor behúzza a fejét. Mint amatőr, a téma iránt érdeklődő, ezt gondolnám...lehet, hogy tévesen.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 946
91 665
113
.
Mindig is olyan nőre vágytam, akit érdekelnek a nagy vasak... :rolleyes:
1280315KAT1514.jpg
Melyiket a 3 közül??
Volt ilyen vetélkedő is. ;)
A bőrös nekem túl szigorú, bár komoly képességekkel is rendelkezik. :p
Legyen a legszőkébb. Ez félig lutri, de az élettapasztalatom ezt súgja. :cool:
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 022
36 414
113
Nem estem neked...bocsánat, ha kissé erősebben fogalmaztam. Elnézésedet kérem.
Viszont, azt gondolom, hogy mivel a Lynx IFV, és nem felderítő harcjármű, ezért pontos adatok alapján fog "poroszkálni", saját drónja felderítése mellett. A parancsnok pedig behúzza a fejét, ha a hadműveleti körzetbe ér. Nyilván lehet olyan helyzet, hogy rajtaütnek a "békésen" 50 km/h sebességgel zúzó oszlopon, de legelől a felderítő/felvezető/kísérő Gidrán/Nomád csak kiszúrja a rajtaütést, illetve ha instabil körzeten haladnak, akkor behúzza a fejét. Mint amatőr, a téma iránt érdeklődő, ezt gondolnám...lehet, hogy tévesen.
A Lynx felderítő is lesz, nem de? (lesz ilyen változata ha jól tudom...)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 022
36 414
113
A Redback-en is ugyanilyen a vezető "ajtaja", sőt, ott túl is ér a csövön, szóval nem egyedüli német "hiba" ez, és így biztos van rá megoldás, felesleges ezen rugózni
Én javasoltam is egy megoldást (elforduló tető) - kíváncsi vagyok átveszik-e előbb-utóbb...
Nyilván azért lett felfelé nyíló mert olcsóbb, egyszerűbb - pláne egy prototípusnál nem olyan fontosak az ilyen részletek.
Ha az ausztrál tesztek azt mutatják illetve a vevők kérik, akkor majd átszerkesztik másmilyenre...
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 491
18 415
113
Nézd a csehek azt mondják, hogy az ifv beszerzésre 52 milliárd koronát akarnak költeni a meghatározott százalékú cseh ellentételezéssel, és ugye van 3 ajánlattevő hadiipari cég akinek az a dolga,már persze ha meg akarják nyerni a tendert, hogy ebbe beleférjenek....
A 210 darab férjen be az 52 Mrd koronába.
Kérdés az egyéb tartalom: alkatrész, kiképzés, szimulátorok, lőszer.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 610
77 523
113
A szoftver azt is intézi, hogy nyitott búvónyílásnál (már ha tényleg van akadás) biztos ne támadjanak olyan irányból ahonnan nem várják? :)

Oké, neked elhiszem, hogy ez a hivatalos "doktrína". :)
Második vh-s felvételeken akkor is sokszor nyitott tetővel harcoltak, ha lőttek rájuk. A Panther kupola direkt azért lett úgy kialakítva, mint a linkelt képen, hogy résnyire nyitva körbe lehessen nézni, míg "búvó csuklya" sisakként védte a parancsnok fejét a repeszektől.
Nyilván mindenféle kamera lesz a Lynxen, szóval kilátás tekintetében ezerszer jobb lesz mint egy Panther volt annó. A torony mozgatás miatt lenne jobb egy tengelyen elforduló "fedő"...

Mert az ellenség előre szól, hogy tűzharc lesz? :D
Képzelj el egy Afganisztán-szerű helyzetet (low intensity conflict) - ahol váratlanul rád lő az előbb még békésen kapálgató hobbi-dzsihadista. "Rendes" háborúban lehetnek előre tolt felderítők, orvlövészek. Azt hiszed, hogy még vagy 30 km a front, ahová igyekszel az IFV-ben - szívod a cigit a hátsó búvónyíláson kibújva. Egyszer csak elsüvít pár lövés, a sorozat eltalál - már nem vagy olyan állapotban, hogy lecsukd a "búvó csuklyát" - a kollégák próbálnak valahogy berángatni. A torony lövés detektora reagálna, fordítaná a tornyot, de a szoftver vagy a te nyitott búvónyílásod nem engedi a célra fordulást...

Szóval tök jó, hogy papíron "nem lesz ilyen probléma", de épp az ilyen problémák szoktak előjönni éles helyzetben.

Szóval ha az egész orvosolható lenne egy jobb és számos MBT-n (pl. Abrams) alkalmazott búvó elforduló csuklya kialakításával, akkor miért ne lehetne felvetni ennek orvoslását?
Nem szaroztam a Lynx-et, mert jó platformnak ígérkezik, de az ilyen apró javításoktól még jobb lenne. Szóval nem kell nekem esni kedves @Kim Philby !

Nyilván a Németországban készült példányok csapatpróbái során kiderül, hogy mik az ehhez hasonló javítani valók és a nálunk készülő példányokba már beépülhetnek a javítások, fejlesztések.
Amint elhagyod a bázist zárva van minden. Nincs olyan, hogy te majd kabriózol mert úgy kényelmesebb.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 931
30 696
113
A Lynx felderítő is lesz, nem de? (lesz ilyen változata ha jól tudom...)
Biztos lesz, de a felderítő valszeg nem visz desszantot, illetve inkább a Gidrán lesz a felderítő mint a Lynx, inkább a drón mint a Gidrán, méginkább a műhód mint a drón, de leginkább a Polaris ami, és azok a különlegesen kiképzett katonák, akik már hátországában vannak az ellenségnel.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
A szoftver azt is intézi, hogy nyitott búvónyílásnál (már ha tényleg van akadás) biztos ne támadjanak olyan irányból ahonnan nem várják?

Szerintem szimplán túlkombinálod és a gyakorlatban nem így működik. Ha a rendszer érzékelni tudja egy sima kapcsolóval, hogy le van-e zárva a búvónyílás, akkor hiába támadnak meg téged oldalról váratlanul 90 fokban. A torony változatlanul el tud fordulni, mert a rendszer felemeli a csövet és "átteszi" a búvónyíláson.
Azt akartam az előbb mondani, csak lehet nem lett elég közérthető, hogy egyetlen speciális helyzetben korlátozza ez a megoldás a harcjármű választüzét. Ha egy ellenséges harcjármű pontosan -20-30°-nál (vagy mennyi a szög, amerre a nyílás áll) egy alacsonyabb térszínen felbukkan egy közepesen páncélozott ellenséges jármű.

A, Iszlamista fegyveres rajtaüt az IFV-n oldalról. Felemel, majd leenged, a választűz zavartalanul lehetséges.
B, Pont rossz szögben, de becsukott ajtó mellett érkezik az ellenség APC-je. Értelem szerűen nem gond.
C, Pont rossz szögben és nyitott búvónyílással iszlamista gépfegyveres. Tető gépityúval a pk leszedi.

Kedvezőtlen esetek:

D, Kedvezőtlen szögben tálib Humi érkezik nyitott fedéllel. IFV pár fokkal elfordul tetszőleges irányban és tud 30 milissel is támadni, de már a jármű az ellenséghez való szöge korlátozódik. (Természetesen a személyzet igyekszik minél hamarabb bezárni.)
E, u.a. D, de RPG-vel leszedik a láncot. A jármű képtelen harcolni az ellenség ellen a főfegyverrel, a tűzpár segítségét kell kérnie vagy a deszantot kiengednie. Illetve Spike indítható rá.

Remélem túlmagyarázva, de érzékelhető, hogy ha igaz a sejtésünk, hogy ez sw-ben le van kezelve, miért érződik kevésbé lényegesnek. Amúgy voltak olyan tankok, amik update olyan motort kaptak, hogy a segge magas volt és még akár a torony tetejét is majdnem elérte. És nem új fejlesztésűek, ezek nagyon régi találmányok. Azoknál is le volt szabályozva a cső mozgása, hogy ha hátra fordítják, akkor még vízszintesbe sem rakhatod, mert a rendszer nem engedi. És néhány tanknál meg állítólag meg volt engedve, hogy oldal irányba jobban süllyedjen az ágyú pár fokkal, de előre felé nem, mert a tank orra nem engedi ezt biztonságosan.
Szóval én úgy vagyok vele, hogy régi cég és látott már ilyen problémákat MBT-ken is. Megoldották.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and krisss

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 022
36 414
113
Szerintem szimplán túlkombinálod és a gyakorlatban nem így működik. Ha a rendszer érzékelni tudja egy sima kapcsolóval, hogy le van-e zárva a búvónyílás, akkor hiába támadnak meg téged oldalról váratlanul 90 fokban. A torony változatlanul el tud fordulni, mert a rendszer felemeli a csövet és "átteszi" a búvónyíláson.
Azt akartam az előbb mondani, csak lehet nem lett elég közérthető, hogy egyetlen speciális helyzetben korlátozza ez a megoldás a harcjármű választüzét. Ha egy ellenséges harcjármű pontosan -20-30°-nál (vagy mennyi a szög, amerre a nyílás áll) egy alacsonyabb térszínen felbukkan egy közepesen páncélozott ellenséges jármű.

A, Iszlamista fegyveres rajtaüt az IFV-n oldalról. Felemel, majd leenged, a választűz zavartalanul lehetséges.
B, Pont rossz szögben, de becsukott ajtó mellett érkezik az ellenség APC-je. Értelem szerűen nem gond.
C, Pont rossz szögben és nyitott búvónyílással iszlamista gépfegyveres. Tető gépityúval a pk leszedi.

Kedvezőtlen esetek:

D, Kedvezőtlen szögben tálib Humi érkezik nyitott fedéllel. IFV pár fokkal elfordul tetszőleges irányban és tud 30 milissel is támadni, de már a jármű az ellenséghez való szöge korlátozódik. (Természetesen a személyzet igyekszik minél hamarabb bezárni.)
E, u.a. D, de RPG-vel leszedik a láncot. A jármű képtelen harcolni az ellenség ellen a főfegyverrel, a tűzpár segítségét kell kérnie vagy a deszantot kiengednie. Illetve Spike indítható rá.

Remélem túlmagyarázva, de érzékelhető, hogy ha igaz a sejtésünk, hogy ez sw-ben le van kezelve, miért érződik kevésbé lényegesnek. Amúgy voltak olyan tankok, amik update olyan motort kaptak, hogy a segge magas volt és még akár a torony tetejét is majdnem elérte. És nem új fejlesztésűek, ezek nagyon régi találmányok. Azoknál is le volt szabályozva a cső mozgása, hogy ha hátra fordítják, akkor még vízszintesbe sem rakhatod, mert a rendszer nem engedi. És néhány tanknál meg állítólag meg volt engedve, hogy oldal irányba jobban süllyedjen az ágyú pár fokkal, de előre felé nem, mert a tank orra nem engedi ezt biztonságosan.
Szóval én úgy vagyok vele, hogy régi cég és látott már ilyen problémákat MBT-ken is. Megoldották.
Mint én is írtam: ha tényleg problémának bizonyul a csapatpróbákon, akkor megoldják. :)
Nyilván a felfelé nyílós a legegyszerűbb, legolcsóbb megoldás - az első demo példányokra ez volt célszerű. A sorozatgyártotton meg meglátjuk mi lesz - lehet hogy marad ez...
Nyilván RM is várja mik a visszajelzések Ausztráliából. Még ha veszítenek is, akkor is kapnak egy listát arról, hogy mi nem tetszett...
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 931
30 696
113
Én javasoltam is egy megoldást (elforduló tető) - kíváncsi vagyok átveszik-e előbb-utóbb...
Nyilván azért lett felfelé nyíló mert olcsóbb, egyszerűbb - pláne egy prototípusnál nem olyan fontosak az ilyen részletek.
Ha az ausztrál tesztek azt mutatják illetve a vevők kérik, akkor majd átszerkesztik másmilyenre...
Szval, a harcjármű, jó esetben, mindig a legerősebb oldalát fordítja a támadás irányába. Tehát a torony már nem "ringlispíl", hanem a jármű mozgásával és a célpont helyzetével összhangban "forog" a torony.
Amikor az IFV harcba bocsájtkozik, nem magányosan "kóborol" a szavannán, hanem kötelékben, előre meghatározott irányokban tör előre, támogatva a MBTket. Közben drón fedezet, jó esetben kering felettük egy Saab 340 AEW&C, + legalább 2 Gripen, akik céladatot adnak és kapnak a Lynxnek/től. (szerintem)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 022
36 414
113
Szval, a harcjármű, jó esetben, mindig a legerősebb oldalát fordítja a támadás irányába. Tehát a torony már nem "ringlispíl", hanem a jármű mozgásával és a célpont helyzetével összhangban "forog" a torony.
Amikor az IFV harcba bocsájtkozik, nem magányosan "kóborol" a szavannán, hanem kötelékben, előre meghatározott irányokban tör előre, támogatva a MBTket. Közben drón fedezet, jó esetben kering felettük egy Saab 340 AEW&C, + legalább 2 Gripen, akik céladatot adnak és kapnak a Lynxnek/től. (szerintem)
Olyan nem lehet, hogy hátul voltál feltöltésen, pihenőn és előre kell menned a frontra? Olyankor nincs komplett kíséreted...
Az nagyon rossz megközelítés szerintem, hogy "márpedig ilyen nem fordulhat elő" - pláne ha olcsón, könnyen korrigálható a "probléma".
Ott nincs, de ott meg máshogy nem tud, mert nincs hely hozzá.
Még egyszerűbb talán ha hátrafelé nyílik, de szinte teljesen ráfekszik a tetőre - máris foroghat körbe löveg és alig kerül több be mint a mostani megoldás. Csupán a nyílás másik oldalára kell átszerelni és talán más zsanér kell rá. Lakatos munka vs. szoftver átírás...

A csapatpróbákon majd a katonák kiértékelik, hogy kell-e változtatni a mostani dizájnon.