[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Tablazatokat arakkal, mennyisegekkel mar honapokkal ezelott posztoltam. Ha odairjak hogy az IVF mondjuk 9 658 317 euroba fog kerulni abbol szerintem inkabb meg ne vonj le kovetkezteteseket. Szerintem ez csak ugyanaz a hulye hozzaallas minthogy a cseh IFV mar evek ota 52 milliard koronaba fog kerulni aztan meg azt se tudjak mit is akarnak venni...
Nézd a csehek azt mondják, hogy az ifv beszerzésre 52 milliárd koronát akarnak költeni a meghatározott százalékú cseh ellentételezéssel, és ugye van 3 ajánlattevő hadiipari cég akinek az a dolga,már persze ha meg akarják nyerni a tendert, hogy ebbe beleférjenek....
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az modern IFV árakról van a hozzászólások közt egy érdekes komment.

Modern IFV costs
Basic platform = €3-€4 million
Turret and weapons = €1-€2 million
Electronic systems + FCS + BMS = €1-€2 million
Modern MBT costs
Basic platform = €4-€5 million
Turret and weapons = €3-€4 million
Electronic systems + FCS + BMS = €2-€3 million
 
241765257_4342320829155950_7009294762582731683_n.jpg
epic a felfüggesztett kertészeti talajtakaró háló...
 
A fotókat nézegetve nagyon úgy tűnik, hogy a tornyot nem lehet forgatni, ha fel van nyitva a vezetői vagy a hátsó búvónyílások.
Jól látom? Azért ez probléma, nem de?

Rheinmetall_selects_Cook_Defence_Systems_TR40_track_for_LYNX_KF41_IFV_for_Australian_Army_925_001.jpg
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
A problémád az, hogy nyitott búvóval nem tud körbeforogni a torony. Ennek nincs csak 1 része.
Én azt kerdeztem, hogy miert gondolod ezt problémának.
Épp kidugott fejjel vezet sofőr, felbukkan egy cél oldalról és nem, tudják ráfordítani a tornyot, mert útban a sofőr búvónyílás kinyitott fedele...
Lehet, hogy rosszul látom és épp el tud felette fordulni a löveg...
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Épp kidugott fejjel vezet sofőr, felbukkan egy cél oldalról és nem, tudják ráfordítani a tornyot, mert útban a sofőr búvónyílás kinyitott fedele...
Lehet, hogy rosszul látom és épp el tud felette fordulni a löveg...
Eleve hogy ha olyan távolságban vagy az ellenségtől ahol bármi felbukkanhat nem vezetsz kidugott fejjel. De szerintem elfordul, át kéne nézni az ausztrál vidiket hátha van rá precedens
 
Ez már megint nem egy újabb régen kibeszélt téma?
Úgy emlékszem, régebben is szóba jött és az volt a válasz, hogy sw lekezeli azt, hogy nyitott búvónyílásnál milyen csőlehajlás lehet. És ehhez csak egy két állapotú érzékelő kell, ami annyira ad jelzést, hogy csukva van igen/nem. Ha nincs lezárva, akkor is vízszintben még simán elmegy felette, odáig kell max felemelni.
De ez várhatóan borzasztóan kevés helyzetről szól, nem biztos, hogy nem éri meg kikapcsolni a rendszert az esetek 95%-ában és kímélni a lövegmozgató proci képességeit.

De az is lehet, hogy még nem volt ez a kérdés és egy másik járművel kapcsolatban merült fel ugyan ez.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
A vezetőé felett talán még el tud fordulni, de hátsók (amik magasabban vannak) inkább "akadás veszélyesnek" tűnnek. Oda talán jobb lenne egy "elfordulósat" kialakítani...

Ehelyett:



Ilyen jobb lenne...




Az első batch tapasztalatai alapján ilyen kisebb módosítások biztos bele férnek, szóval ha tényleg problémának bizonyul, viszonylag könnyű lesz a második, harmadik szériára javítani...
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and éber
A vezetőé felett talán még el tud fordulni, de hátsók (amik magasabban vannak) inkább "akadás veszélyesnek" tűnnek. Oda talán jobb lenne egy "elfordulósat" kialakítani...

Ehelyett:



Ilyen jobb lenne...




Az első batch tapasztalatai alapján ilyen kisebb módosítások biztos bele férnek, szóval ha tényleg problémának bizonyul, viszonylag könnyű lesz a második, harmadik szériára javítani...
Valszeg vagy a löveget emeli magától a rendszer ha ott van, vagy pedig a búvót csuklya be ha egyáltalán. De továbbra sem nyitott búvózól sehol sem adminisztratív meneten kívül.
 
Épp kidugott fejjel vezet sofőr, felbukkan egy cél oldalról és nem, tudják ráfordítani a tornyot, mert útban a sofőr búvónyílás kinyitott fedele...
Lehet, hogy rosszul látom és épp el tud felette fordulni a löveg...
Mber! (Bár én nem vagyok különlegesen képzett a haditechben) Gondolod nyitott tetővel fognak berongyolni egy tűzharcba? Tudom, az oroszok meg a BMP tetején utaztak...de ezt nem harcérintkezéskor!...
 
Ez már megint nem egy újabb régen kibeszélt téma?
Úgy emlékszem, régebben is szóba jött és az volt a válasz, hogy sw lekezeli azt, hogy nyitott búvónyílásnál milyen csőlehajlás lehet. És ehhez csak egy két állapotú érzékelő kell, ami annyira ad jelzést, hogy csukva van igen/nem. Ha nincs lezárva, akkor is vízszintben még simán elmegy felette, odáig kell max felemelni.
De ez várhatóan borzasztóan kevés helyzetről szól, nem biztos, hogy nem éri meg kikapcsolni a rendszert az esetek 95%-ában és kímélni a lövegmozgató proci képességeit.

De az is lehet, hogy még nem volt ez a kérdés és egy másik járművel kapcsolatban merült fel ugyan ez.
A szoftver azt is intézi, hogy nyitott búvónyílásnál (már ha tényleg van akadás) biztos ne támadjanak olyan irányból ahonnan nem várják? :)
Valszeg vagy a löveget emeli magától a rendszer ha ott van, vagy pedig a búvót csuklya be ha egyáltalán. De továbbra sem nyitott búvózól sehol sem adminisztratív meneten kívül.
Oké, neked elhiszem, hogy ez a hivatalos "doktrína". :)
Második vh-s felvételeken akkor is sokszor nyitott tetővel harcoltak, ha lőttek rájuk. A Panther kupola direkt azért lett úgy kialakítva, mint a linkelt képen, hogy résnyire nyitva körbe lehessen nézni, míg "búvó csuklya" sisakként védte a parancsnok fejét a repeszektől.
Nyilván mindenféle kamera lesz a Lynxen, szóval kilátás tekintetében ezerszer jobb lesz mint egy Panther volt annó. A torony mozgatás miatt lenne jobb egy tengelyen elforduló "fedő"...
Mber! (Bár én nem vagyok különlegesen képzett a haditechben) Gondolod nyitott tetővel fognak berongyolni egy tűzharcba? Tudom, az oroszok meg a BMP tetején utaztak...de ezt nem harcérintkezéskor!...
Mert az ellenség előre szól, hogy tűzharc lesz? :D
Képzelj el egy Afganisztán-szerű helyzetet (low intensity conflict) - ahol váratlanul rád lő az előbb még békésen kapálgató hobbi-dzsihadista. "Rendes" háborúban lehetnek előre tolt felderítők, orvlövészek. Azt hiszed, hogy még vagy 30 km a front, ahová igyekszel az IFV-ben - szívod a cigit a hátsó búvónyíláson kibújva. Egyszer csak elsüvít pár lövés, a sorozat eltalál - már nem vagy olyan állapotban, hogy lecsukd a "búvó csuklyát" - a kollégák próbálnak valahogy berángatni. A torony lövés detektora reagálna, fordítaná a tornyot, de a szoftver vagy a te nyitott búvónyílásod nem engedi a célra fordulást...

Szóval tök jó, hogy papíron "nem lesz ilyen probléma", de épp az ilyen problémák szoktak előjönni éles helyzetben.

Szóval ha az egész orvosolható lenne egy jobb és számos MBT-n (pl. Abrams) alkalmazott búvó elforduló csuklya kialakításával, akkor miért ne lehetne felvetni ennek orvoslását?
Nem szaroztam a Lynx-et, mert jó platformnak ígérkezik, de az ilyen apró javításoktól még jobb lenne. Szóval nem kell nekem esni kedves @Kim Philby !

Nyilván a Németországban készült példányok csapatpróbái során kiderül, hogy mik az ehhez hasonló javítani valók és a nálunk készülő példányokba már beépülhetnek a javítások, fejlesztések.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
A szoftver azt is intézi, hogy nyitott búvónyílásnál (már ha tényleg van akadás) biztos ne támadjanak olyan irányból ahonnan nem várják? :)

Oké, neked elhiszem, hogy ez a hivatalos "doktrína". :)
Második vh-s felvételeken akkor is sokszor nyitott tetővel harcoltak, ha lőttek rájuk. A Panther kupola direkt azért lett úgy kialakítva, mint a linkelt képen, hogy résnyire nyitva körbe lehessen nézni, míg "búvó csuklya" sisakként védte a parancsnok fejét a repeszektől.
Nyilván mindenféle kamera lesz a Lynxen, szóval kilátás tekintetében ezerszer jobb lesz mint egy Panther volt annó. A torony mozgatás miatt lenne jobb egy tengelyen elforduló "fedő"...

Mert az ellenség előre szól, hogy tűzharc lesz? :D
Képzelj el egy Afganisztán-szerű helyzetet (low intensity conflict) - ahol váratlanul rád lő az előbb még békésen kapálgató hobbi-dzsihadista. "Rendes" háborúban lehetnek előre tolt felderítők, orvlövészek. Azt hiszed, hogy még vagy 30 km a front, ahová igyekszel az IFV-ben - szívod a cigit a hátsó búvónyíláson kibújva. Egyszer csak elsüvít pár lövés, a sorozat eltalál - már nem vagy olyan állapotban, hogy lecsukd a "búvó csuklyát" - a kollégák próbálnak valahogy berángatni. A torony lövés detektora reagálna, fordítaná a tornyot, de a szoftver vagy a te nyitott búvónyílásod nem engedi a célra fordulást...

Szóval tök jó, hogy papíron "nem lesz ilyen probléma", de épp az ilyen problémák szoktak előjönni éles helyzetben.

Szóval ha az egész orvosolható lenne egy jobb és számos MBT-n (pl. Abrams) alkalmazott búvó elforduló csuklya kialakításával, akkor miért ne lehetne felvetni ennek orvoslását?
Nem szaroztam a Lynx-et, mert jó platformnak ígérkezik, de az ilyen apró javításoktól még jobb lenne. Szóval nem kell nekem esni kedves @Kim Philby !

Nyilván a Németországban készült példányok csapatpróbái során kiderül, hogy mik az ehhez hasonló javítani valók és a nálunk készülő példányokba már beépülhetnek a javítások, fejlesztések.

A Redback-en is ugyanilyen a vezető "ajtaja", sőt, ott túl is ér a csövön, szóval nem egyedüli német "hiba" ez, és így biztos van rá megoldás, felesleges ezen rugózni

Ajax és CV-90-nél is útban van a fullra nyitott búvó...
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon