Rheinmetall Lynx

Tudnám élvezni:
29737ac238b864838c125d74df8e56f9.jpg

Total mileage 2635 km.
 
Jo oreg Toughbook... viszont ranezesre eleg kicsi, 14" korul lehet...?
Azert azt silabizalni mondjuk a legutolso ulesrol nem lehet konnyu, nem lehetne valami nagyobb kijelzot, legalabb egy 17" hasznalni? Persze ha nincs olyan, akkor akademikus a kerdesem. :)
Ez igazából a rajparancsnoknak fontos aki mellette ül.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Meg egy másik Németországban. Gyanús, hogy ott fog készülni a szlovák Lynx.
A magyar biorobotok olcsóbban robotolnak, mint a németek. A német biorobotoknak "bágos" a szoftvere: olyan extra igényeik vannak, mint munkavállalói jogok, 4-5ezer eurós fizetés, stb.
Ergó: tuti, hogy itt fognak gyártatni a németek. A magyar bérek jóval olcsóbbak a szlováknál, pláne a csehekénél (mert "Magyarország jobban teljesít"), szóval azokon a tendereken is jobb ajánlatot tud adni az RM, ha itt gyártat Zalában...
Ezek a járművek nagy arányban "kézzel készülnek", szóval ez fontos szempont.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and bel
Hijjnye baszki, azok a kommentek... foleg az a cibalobakterhazi regesz szakos (ez fogalom mostnatol! :D), aki szerint orosz RPGk miatt az ut szelen lesznek kiegve es az irani (!) hadiipari peldat meltatja... ez a tema olyan lett, mint anno a foci volt - minden parasztgyerek elhiszi, hogy ert hozza, mert sok akciofilmet latott. :D
hát ha egy tandenfejes RPG oldalba kapja...
 
A magyar biorobotok olcsóbban robotolnak, mint a németek. A német biorobotoknak "bágos" a szoftvere: olyan extra igényeik vannak, mint munkavállalói jogok, 4-5ezer eurós fizetés, stb.
Ergó: tuti, hogy itt fognak gyártatni a németek. A magyar bérek jóval olcsóbbak a szlováknál, pláne a csehekénél (mert "Magyarország jobban teljesít"), szóval azokon a tendereken is jobb ajánlatot tud adni az RM, ha itt gyártat Zalában...
Ezek a járművek nagy arányban "kézzel készülnek", szóval ez fontos szempont.
Ez azért nem ilyen egyszerű. Nezd meg hány busszal járnak át Szlovákiából melózni az Audiba Győrbe, meg a Suzukiba Esztergomba. Biztos van forditott átjárás is, de inkább még mindig idejönnek melózni. Amit fixen tudok, hogy a pozsonyi VW és a Győri Audi fizetései hasonlóak, kicsit a Győri jobb.
 
  • Tetszik
Reactions: éber
Ez azért nem ilyen egyszerű. Nezd meg hány busszal járnak át Szlovákiából melózni az Audiba Győrbe, meg a Suzukiba Esztergomba. Biztos van forditott átjárás is, de inkább még mindig idejönnek melózni. Amit fixen tudok, hogy a pozsonyi VW és a Győri Audi fizetései hasonlóak, kicsit a Győri jobb.
Békésből meg Romániába járnak át melózni - van itt minden.
Az biztos, hogy a német melóshoz képest olcsók vagyunk meg itt van egy (RM szempontból) féláron felhúzott gyár, mit már nem kell megfizetni a következő Lynx vevőnek...
Lehet azért, hogy szlovákok is kilobbiznak egy gyárat - politikai racionalitás más mint a gazdasági...
 
Békésből meg Romániába járnak át melózni - van itt minden.
Az biztos, hogy a német melóshoz képest olcsók vagyunk meg itt van egy (RM szempontból) féláron felhúzott gyár, mit már nem kell megfizetni a következő Lynx vevőnek...
Lehet azért, hogy szlovákok is kilobbiznak egy gyárat - politikai racionalitás más mint a gazdasági...
Sztem itt az a probléma, hogy a magyar Lynx gyár után, nehéz lenne a plebsnek Csehszlovákiában elmagyarázni, ha ott is a Lynx nyer, miért nem kaptak mellé gyárat. Ha racionálisan átgondolod hülyeség, de a mai világban ez nem számít.
A szlovákok 40%, a csehek 60%-nyi hazai ipari ellentételezést kérnek. Ez nem kell, hogy ekkora beszállítás legyen a Lynxnél, de a megrendelés értékének ilyen arányú helyi ellentételezése kell.

Mi lehet ez?
1.Beszállni a Lynx projektbe alkatrészbeszállítással. Itt mar vannak potenciális cégek a kábelezéstől a toronygyártásig. A beszálliítás nem korlátozódik a KKE Lynxre, akár Ausztráliába is küldhetnek alkatrészt.
2. Beszállítók lesznek más RM projektbe. Is
3. Visznek oda másik gyártást, mindjuk MAN, vagy bármi más. És keresztbe beszállítók leszünk a haderőfejlesztésbe.
4. Csak részben helyi Lynx összeszereléssel lesz nyerő a helyi tender. A Lynxek egy része tőlünk megy a többi helyben készül, ahova mi adjauk az alvázat és egy részelemeket.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Sztem itt az a probléma, hogy a magyar Lynx gyár után, nehéz lenne a plebsnek Csehszlovákiában elmagyarázni, ha ott is a Lynx nyer, miért nem kaptak mellé gyárat. Ha racionálisan átgondolod hülyeség, de a mai világban ez nem számít.
A szlovákok 40%, a csehek 60%-nyi hazai ipari ellentételezést kérnek. Ez nem kell, hogy ekkora beszállítás legyen a Lynxnél, de a megrendelés értékének ilyen arányú helyi ellentételezése kell.

Mi lehet ez?
1.Beszállni a Lynx projektbe alkatrészbeszállítással. Itt mar vannak potenciális cégek a kábelezéstől a toronygyártásig. A beszálliítás nem korlátozódik a KKE Lynxre, akár Ausztráliába is küldhetnek alkatrészt.
2. Beszállítók lesznek más RM projektbe. Is
3. Visznek oda másik gyártást, mindjuk MAN, vagy bármi más. És keresztbe beszállítók leszünk a haderőfejlesztésbe.
4. Csak részben helyi Lynx összeszereléssel lesz nyerő a helyi tender. A Lynxek egy része tőlünk megy a többi helyben készül, ahova mi adjauk az alvázat és egy részelemeket.
Szerintem mindenhol igény lesz a hazai karbantartó bázis, ergo kell egy csarnok, ami képes kezelni a járművet méret- és tömeg-ügyileg, Innen már csak egy lépés, hogy ez az üzem összeszerelői funkciót is kapjon.
Jó eséllyel mindenki összerakja a magáét, csak a beszállítások lesznek keresztben, ha tényleg rendszeresítik a szlovákok és/vagy csehek.
Pont ezért nem nagyon fog kelleni német gyár.
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow
Szerintem mindenhol igény lesz a hazai karbantartó bázis, ergo kell egy csarnok, ami képes kezelni a járművet méret- és tömeg-ügyileg, Innen már csak egy lépés, hogy ez az üzem összeszerelői funkciót is kapjon.
Jó eséllyel mindenki összerakja a magáét, csak a beszállítások lesznek keresztben, ha tényleg rendszeresítik a szlovákok és/vagy csehek.
Pont ezért nem nagyon fog kelleni német gyár.
Cseheknél, szlovákoknál azét létezik némi (had)ipari kapacitás - nem hiszem, hogy kell új csarnok vagy üzem a karbantartáshoz összeszereléshez. Maximum kell pár új gép az üzembe...
Én most arra tippelek, hogy ott szerelik össze, a zalai gyár meg sok mindent szállít be oda. Az RM manager is erről beszélt...

A Cseh-szlovákok helyében összefognék, mert jobb feltételeket tudnának kiharcolni. pl egy közös gyárat létrehozni.

Akárhogy is alakul: Zalaegerszegről sok mindent fognak abba a projektbe beszállítani és hát az is pénz! :)
 
Szerintem mindenhol igény lesz a hazai karbantartó bázis, ergo kell egy csarnok, ami képes kezelni a járművet méret- és tömeg-ügyileg, Innen már csak egy lépés, hogy ez az üzem összeszerelői funkciót is kapjon.
Jó eséllyel mindenki összerakja a magáét, csak a beszállítások lesznek keresztben, ha tényleg rendszeresítik a szlovákok és/vagy csehek.
Pont ezért nem nagyon fog kelleni német gyár.
A kulcsszó a határidő. Ha olyan döntés születne, hogy a szlovákok is saját gyárat építenek az egyrészt gazdaságilag teljesen értelmetlen lenne még egy összeszerelő üzemet építeni ilyen kis távolságban, amit a németek biztos, hogy nem engednének, másrészt akkor nem 3-4 év alatt készülnének el a harcjárművek, mint ahogy tervezik a szlovákok hanem dupla ennyi idő alatt sem lennének legyártva. És akkor még a szlovák kisebbrendűségi faktorról nem is beszéltünk. A szlovákok előbb vásárolnak fegyvert a majonézektől, mint tőlünk. Ha a Lynxet választják a szlovákok (egyre nagyobb rá az esély) akkor egy lehetőség van, hogy a németek gyártják le. A szlovák ipari közreműködés pedig alkatrészbeszállítás lesz.
 
A kulcsszó a határidő. Ha olyan döntés születne, hogy a szlovákok is saját gyárat építenek az egyrészt gazdaságilag teljesen értelmetlen lenne még egy összeszerelő üzemet építeni ilyen kis távolságban, amit a németek biztos, hogy nem engednének, másrészt akkor nem 3-4 év alatt készülnének el a harcjárművek, mint ahogy tervezik a szlovákok hanem dupla ennyi idő alatt sem lennének legyártva. És akkor még a szlovák kisebbrendűségi faktorról nem is beszéltünk. A szlovákok előbb vásárolnak fegyvert a majonézektől, mint tőlünk. Ha a Lynxet választják a szlovákok (egyre nagyobb rá az esély) akkor egy lehetőség van, hogy a németek gyártják le. A szlovák ipari közreműködés pedig alkatrészbeszállítás lesz.
Kik a majonézek? :)
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Cseheknél, szlovákoknál azét létezik némi (had)ipari kapacitás - nem hiszem, hogy kell új csarnok vagy üzem a karbantartáshoz összeszereléshez. Maximum kell pár új gép az üzembe...
Én most arra tippelek, hogy ott szerelik össze, a zalai gyár meg sok mindent szállít be oda. Az RM manager is erről beszélt...

A Cseh-szlovákok helyében összefognék, mert jobb feltételeket tudnának kiharcolni. pl egy közös gyárat létrehozni.

Akárhogy is alakul: Zalaegerszegről sok mindent fognak abba a projektbe beszállítani és hát az is pénz! :)
mi a fenét szállítana abba projektbe zalaegerszeg? Idehozzák, átcsomagolják, továbbküldik?????
 
Cseheknél, szlovákoknál azét létezik némi (had)ipari kapacitás - nem hiszem, hogy kell új csarnok vagy üzem a karbantartáshoz összeszereléshez. Maximum kell pár új gép az üzembe...
Én most arra tippelek, hogy ott szerelik össze, a zalai gyár meg sok mindent szállít be oda. Az RM manager is erről beszélt...

A Cseh-szlovákok helyében összefognék, mert jobb feltételeket tudnának kiharcolni. pl egy közös gyárat létrehozni.

Akárhogy is alakul: Zalaegerszegről sok mindent fognak abba a projektbe beszállítani és hát az is pénz! :)
Igen, ez is egy sanszos forgatókönyv. De akkor talán a kisebb téteket, mondjuk szlovén, meg egy kezdő szettet, 40-40 letolhatnánk a cseheknek, szlovákoknak.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen