mi a fenét szállítana abba projektbe zalaegerszeg? Idehozzák, átcsomagolják, továbbküldik?????
Olvasd el ar RM vezető nyilatkozatát. Alvázrendszer, fő alkatrészelemek. Erről mint akár egy reális exportopcióról beszélt Csehszlovákia felé l.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
mi a fenét szállítana abba projektbe zalaegerszeg? Idehozzák, átcsomagolják, továbbküldik?????
Amúgy nem eloszor próbálkoznak hasonlóval. Kb 2006 korul ilyen festéssel próbálták eladni a Leopard 2 PSO-t:
Egy hardcore LEGO változat így néz ki:Úgy néz ki mintha legóból építette volna valaki
Elég elfuserált egy szín, dehát ugye ez az ízlések és pofonok kategóriaA Rheinmettallos Team Lynx sales manager szerint ez lesz a gyár új saját promó színe. Minden új terméket ilyenre fújnak. Azt mondta, hogy kizárólag azért mert "eye catching"
Neked mi bajod? Nem csomagoló üzemet építenek!mi a fenét szállítana abba projektbe zalaegerszeg? Idehozzák, átcsomagolják, továbbküldik?????
Szerintem a mi mostani festésünk is ronda...Elég elfuserált egy szín, dehát ugye ez az ízlések és pofonok kategória
Hát ez teljesen lényegtelen, hogy az az épület megvan-e vagy felépítik.Cseheknél, szlovákoknál azét létezik némi (had)ipari kapacitás - nem hiszem, hogy kell új csarnok vagy üzem a karbantartáshoz összeszereléshez. Maximum kell pár új gép az üzembe...
Egy kezdő adag, nyilván innen esetleg a németektől mehetne, mint a mi esetünkben.A kulcsszó a határidő. Ha olyan döntés születne, hogy a szlovákok is saját gyárat építenek az egyrészt gazdaságilag teljesen értelmetlen lenne még egy összeszerelő üzemet építeni ilyen kis távolságban, amit a németek biztos, hogy nem engednének, másrészt akkor nem 3-4 év alatt készülnének el a harcjárművek, mint ahogy tervezik a szlovákok hanem dupla ennyi idő alatt sem lennének legyártva. És akkor még a szlovák kisebbrendűségi faktorról nem is beszéltünk. A szlovákok előbb vásárolnak fegyvert a majonézektől, mint tőlünk. Ha a Lynxet választják a szlovákok (egyre nagyobb rá az esély) akkor egy lehetőség van, hogy a németek gyártják le. A szlovák ipari közreműködés pedig alkatrészbeszállítás lesz.
Meglátjuk, de az biztos, hogy a magyar üzem 23-tól fog működni és az első 1-2 év a termelés felfutása majd teljesen le lesz kötve a magyar megrendelés teljesítésével 26-27-ig (a Skyrangerrel még tovább), nem tud egyszerre a szlovákoknak is gyártani, amit egyébként a szlovákok ismeretében kizárható is. A Felvidéken pedig idő nem lesz saját gyár felépítésére ha jövőre hoznak döntést és tényleg 26-ig át is akarják venni a saját Lynx megrendelést. A német gyár ellenben 2023-ig legyárt nekünk 46 db-ot majd 2026-ig még 152-t a szlovákoknak. Érdekes módon pont kijönnek a számok.Hát ez teljesen lényegtelen, hogy az az épület megvan-e vagy felépítik.
De ha ott is résztulaj lenne az RM, akkor lényegesen egyszerűbb az új építés, jogilag.
Egy kezdő adag, nyilván innen esetleg a németektől mehetne, mint a mi esetünkben.
Pont azt mondom, hogy egy karbantartó üzem nem sokban térhet el egy összeszerelő üzemtől. Pont ugyanúgy össze kell rakni egy alaposabb karbantartás, javítás után, ergo kell a csarnok, a nehéz daruk, szerszámkészletek, laborok stb. Ezt a képességet én sem engedném ki a kezemből.
Az RM szempontjából lenne nagy pazarlás fenntartani még egy komplett üzemet odahaza, egy esetlegesen beeső megrendelés miatt.
Annak akkor lenne talán értelme, ha onnan akarnának nagy, Európán kívüli rendelést kiszolgálni.
Ebben én nem lennék annyira biztos. Ez nagyon nem egyszerű lakatos munka. Azokat a hegesztőket szerintem muszáj lesz megfizetniük, mert különben nem mennek oda. A jó mérnököket sem lehet lecsábítani "vidékre" akármennyiért.Beérkeznek a páncéllemezek vasúton vagy kamionon, plazmavágó CNC kivágja - magyar munkás összehegeszti Günter bérének harmadáért.
...
Ez egy manufaktúra lesz inkább mint klasszikus gyár. A humán költségek miatt éri meg az RM-nek itt dolgoztatni jobban, mint Németországban.
Német szemszögből elég annyit fizetni, hogy ne érje meg Ausztriába ingázni a jó szakiknak.Ebben én nem lennék annyira biztos. Ez nagyon nem egyszerű lakatos munka. Azokat a hegesztőket szerintem muszáj lesz megfizetniük, mert különben nem mennek oda. A jó mérnököket sem lehet lecsábítani "vidékre" akármennyiért.
A humán erőforrás kérdése is komplexebb már ennél. Biztos nem lesznek német bérek, ez egyértelmű, de itt már a rendelkezésre álló emberanyag is számít. Nyugaton már mindenki menedzser meg irodista akar lenni (lassan itt is). Nézd meg mi van az angoloknál, a termény elrohadt a földeken, most meg nincs sofőr. Ha "kivonnád" Németországból a vendégmunkásokat, gyakorlatilag összeomlana az egész ország, mert alig maradna fizikailag dolgozó kéz.
Az nem lehet, hogy már elveszíti a formáját a sok átfestéstől?A Rheinmettallos Team Lynx sales manager szerint ez lesz a gyár új saját promó színe. Minden új terméket ilyenre fújnak. Azt mondta, hogy kizárólag azért mert "eye catching"
Ez pincér bér Ausztriában!egy profi hegesztő ha megkapja a nettó 400-500 ezerét már talán nem fog külföldre menni
A harcjárműgyártás nagy része még mindig viszonylag egyszerű lakatosmunka. oh.. ez most rohadtulfájt...Neked mi bajod? Nem csomagoló üzemet építenek!
A harcjárműgyártás nagy része még mindig viszonylag egyszerű lakatosmunka.
Beérkeznek a páncéllemezek vasúton vagy kamionon, plazmavágó CNC kivágja - magyar munkás összehegeszti Günter bérének harmadáért.
Elektronika, motor, főfegyverzet nyilván import, amit itt beszerelnek.
Itt nem futószalagos gyártás lesz robotokkal, mint az Audinál. Évi párszázas tételnél nem éri meg robotizálni.
Ez egy manufaktúra lesz inkább mint klasszikus gyár. A humán költségek miatt éri meg az RM-nek itt dolgoztatni jobban, mint Németországban.
Így készül a Lynx unokatesója:
Semmilyen racionális érv nem szól a német Lynx sor mellett, egyrészt odahaza nem rendszeresítik, másrészt ha valahol elnyernek egy nagyobb tendert akkor a háttéralkuk része lehet egy egy helyi gyártósor, blindre egyet építeni Németországban blődség. Bőven elegendő a RM saját üzeme ahol azt a pár darabot , spec igényt le tudják gyártani, nyilván jóval drágábban mint idehaza. A magyar gyár akár plusz műszakkal bőven ki tud elégíteni egy 100-150-200 darabos plusz rendelést a magyar mellett, utána meg úgyis felszabadul a sor, a nagyobb vevők meg viszik a gyártást maguknak egyébként is, ez feltétele lesz az üzletnek (Olaszország, USA, GBR akár), mert ugyanúgy tekintenek a hadiiparukra meg a kockázataikra mint mi, csak mi nem a rendelésünk mennyiségével, meg a nyomásgyakorlással értük el a gyárat mint egy jelentős hatalom megteheti hanem azzal, hogy első vevőként gyakorlatilag a RM-nak nem is nagyon volt más választása mint vagy otthon vagy nálunk beszállni egy gyárba. Jókor és nagyon jót léptünk a Lynx gyártással óriási fejlődik a hadiipar, aki dolgozik multinál az tudja, hogy olyan nem nagyon van, hogy egy gyár csak dobozból összeszerel, ahogy itt többen megjegyezték fejlesztés is mindenhol van még a legegyszerűbb termékek esetén is, itt is millió egy lesz amikor a rengeteg beszállító, meg azok megszünése, termékváltása esetén az új holmikat integrálni, beépíteni, tesztelni kell , ki kell elégíteni új vevői igényeket stb stb, ilyen mindenhol van. A specifikáció a RM tulajdona marad, de itthon is ismert lesz millió egy dolog ami később még jól jöhet.Hát ez teljesen lényegtelen, hogy az az épület megvan-e vagy felépítik.
De ha ott is résztulaj lenne az RM, akkor lényegesen egyszerűbb az új építés, jogilag.
Egy kezdő adag, nyilván innen esetleg a németektől mehetne, mint a mi esetünkben.
Pont azt mondom, hogy egy karbantartó üzem nem sokban térhet el egy összeszerelő üzemtől. Pont ugyanúgy össze kell rakni egy alaposabb karbantartás, javítás után, ergo kell a csarnok, a nehéz daruk, szerszámkészletek, laborok stb. Ezt a képességet én sem engedném ki a kezemből.
Az RM szempontjából lenne nagy pazarlás fenntartani még egy komplett üzemet odahaza, egy esetlegesen beeső megrendelés miatt.
Annak akkor lenne talán értelme, ha onnan akarnának nagy, Európán kívüli rendelést kiszolgálni.
Juj ez a lakatosmunka ez tényleg fájt, a Lynx egy jármű, szerintem messze több elektronika van benne mint egy Audiban, a váz meg annak összeállítása az a jármű összeszerelési idejének a negyedét sem éri el. A szenzorok, érzékelők, monitorok, optika, távmérők, a cockpit, a parancsnok, az irányzó munkahelye, az üléstér, az egyéb felszerelések, a futómű , kormányzás elemek, a hajtás, a világítások, a festések, aztán az ellenőrző folyamatok mind speciális tudást és nagyon sok időt igényelnek. Ez nem T34.A harcjárműgyártás nagy része még mindig viszonylag egyszerű lakatosmunka. oh.. ez most rohadtulfájt...
de hogx érhető legyek: a ti ötletetek szép, a vevő meg kifizeti 4-5 százalékát (jó esetben) a szerelt részegység brutto érétkének, na, ebből tartsd fennt a gyárat,kisszériás gyártásnál...
Juj ez a lakatosmunka ez tényleg fájt, a Lynx egy jármű, szerintem messze több elektronika van benne mint egy Audiban, a váz meg annak összeállítása az a jármű összeszerelési idejének a negyedét sem éri el. A szenzorok, érzékelők, monitorok, optika, távmérők, a cockpit, a parancsnok, az irányzó munkahelye, az üléstér, az egyéb felszerelések, a futómű , kormányzás elemek, a hajtás, a világítások, a festések, aztán az ellenőrző folyamatok mind speciális tudást és nagyon sok időt igényelnek. Ez nem T34.
A Cseh-szlovákok helyében összefognék, mert jobb feltételeket tudnának kiharcolni. pl egy közös gyárat létrehozni.
Még egy kis fizetett megjelenés arról, hogy miért lenne jó a cseheknek a Lynx....
BVP Lynx KF41: Národní a globální důvody pro akvizici
Ačkoliv se notoricky známá zakázka na pořízení moderních bojových vozidel pěchoty pro AČR, resp. 7. mechanizovanou brigádu, pomalu ale jistě…www.czdefence.cz