Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
428
1 491
93
Amúgy nem eloszor próbálkoznak hasonlóval. Kb 2006 korul ilyen festéssel próbálták eladni a Leopard 2 PSO-t:


Úgy néz ki mintha legóból építette volna valaki
 

Xpert

Well-Known Member
2021. július 17.
2 227
2 757
113
mi a fenét szállítana abba projektbe zalaegerszeg? Idehozzák, átcsomagolják, továbbküldik?????
Neked mi bajod? Nem csomagoló üzemet építenek!
A harcjárműgyártás nagy része még mindig viszonylag egyszerű lakatosmunka.
Beérkeznek a páncéllemezek vasúton vagy kamionon, plazmavágó CNC kivágja - magyar munkás összehegeszti Günter bérének harmadáért.
Elektronika, motor, főfegyverzet nyilván import, amit itt beszerelnek.

Itt nem futószalagos gyártás lesz robotokkal, mint az Audinál. Évi párszázas tételnél nem éri meg robotizálni.
Ez egy manufaktúra lesz inkább mint klasszikus gyár. A humán költségek miatt éri meg az RM-nek itt dolgoztatni jobban, mint Németországban.

Így készül a Lynx unokatesója:

 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and SilvioD

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
354
545
93
Cseheknél, szlovákoknál azét létezik némi (had)ipari kapacitás - nem hiszem, hogy kell új csarnok vagy üzem a karbantartáshoz összeszereléshez. Maximum kell pár új gép az üzembe...
Hát ez teljesen lényegtelen, hogy az az épület megvan-e vagy felépítik.
De ha ott is résztulaj lenne az RM, akkor lényegesen egyszerűbb az új építés, jogilag.
A kulcsszó a határidő. Ha olyan döntés születne, hogy a szlovákok is saját gyárat építenek az egyrészt gazdaságilag teljesen értelmetlen lenne még egy összeszerelő üzemet építeni ilyen kis távolságban, amit a németek biztos, hogy nem engednének, másrészt akkor nem 3-4 év alatt készülnének el a harcjárművek, mint ahogy tervezik a szlovákok hanem dupla ennyi idő alatt sem lennének legyártva. És akkor még a szlovák kisebbrendűségi faktorról nem is beszéltünk. A szlovákok előbb vásárolnak fegyvert a majonézektől, mint tőlünk. Ha a Lynxet választják a szlovákok (egyre nagyobb rá az esély) akkor egy lehetőség van, hogy a németek gyártják le. A szlovák ipari közreműködés pedig alkatrészbeszállítás lesz.
Egy kezdő adag, nyilván innen esetleg a németektől mehetne, mint a mi esetünkben.
Pont azt mondom, hogy egy karbantartó üzem nem sokban térhet el egy összeszerelő üzemtől. Pont ugyanúgy össze kell rakni egy alaposabb karbantartás, javítás után, ergo kell a csarnok, a nehéz daruk, szerszámkészletek, laborok stb. Ezt a képességet én sem engedném ki a kezemből.
Az RM szempontjából lenne nagy pazarlás fenntartani még egy komplett üzemet odahaza, egy esetlegesen beeső megrendelés miatt.
Annak akkor lenne talán értelme, ha onnan akarnának nagy, Európán kívüli rendelést kiszolgálni.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
780
1 718
93
Hát ez teljesen lényegtelen, hogy az az épület megvan-e vagy felépítik.
De ha ott is résztulaj lenne az RM, akkor lényegesen egyszerűbb az új építés, jogilag.

Egy kezdő adag, nyilván innen esetleg a németektől mehetne, mint a mi esetünkben.
Pont azt mondom, hogy egy karbantartó üzem nem sokban térhet el egy összeszerelő üzemtől. Pont ugyanúgy össze kell rakni egy alaposabb karbantartás, javítás után, ergo kell a csarnok, a nehéz daruk, szerszámkészletek, laborok stb. Ezt a képességet én sem engedném ki a kezemből.
Az RM szempontjából lenne nagy pazarlás fenntartani még egy komplett üzemet odahaza, egy esetlegesen beeső megrendelés miatt.
Annak akkor lenne talán értelme, ha onnan akarnának nagy, Európán kívüli rendelést kiszolgálni.
Meglátjuk, de az biztos, hogy a magyar üzem 23-tól fog működni és az első 1-2 év a termelés felfutása majd teljesen le lesz kötve a magyar megrendelés teljesítésével 26-27-ig (a Skyrangerrel még tovább), nem tud egyszerre a szlovákoknak is gyártani, amit egyébként a szlovákok ismeretében kizárható is. A Felvidéken pedig idő nem lesz saját gyár felépítésére ha jövőre hoznak döntést és tényleg 26-ig át is akarják venni a saját Lynx megrendelést. A német gyár ellenben 2023-ig legyárt nekünk 46 db-ot majd 2026-ig még 152-t a szlovákoknak. Érdekes módon pont kijönnek a számok.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator and laca

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
354
545
93
Beérkeznek a páncéllemezek vasúton vagy kamionon, plazmavágó CNC kivágja - magyar munkás összehegeszti Günter bérének harmadáért.
...
Ez egy manufaktúra lesz inkább mint klasszikus gyár. A humán költségek miatt éri meg az RM-nek itt dolgoztatni jobban, mint Németországban.
Ebben én nem lennék annyira biztos. Ez nagyon nem egyszerű lakatos munka. Azokat a hegesztőket szerintem muszáj lesz megfizetniük, mert különben nem mennek oda. A jó mérnököket sem lehet lecsábítani "vidékre" akármennyiért.
A humán erőforrás kérdése is komplexebb már ennél. Biztos nem lesznek német bérek, ez egyértelmű, de itt már a rendelkezésre álló emberanyag is számít. Nyugaton már mindenki menedzser meg irodista akar lenni (lassan itt is). Nézd meg mi van az angoloknál, a termény elrohadt a földeken, most meg nincs sofőr. Ha "kivonnád" Németországból a vendégmunkásokat, gyakorlatilag összeomlana az egész ország, mert alig maradna fizikailag dolgozó kéz.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Xpert

Well-Known Member
2021. július 17.
2 227
2 757
113
Ebben én nem lennék annyira biztos. Ez nagyon nem egyszerű lakatos munka. Azokat a hegesztőket szerintem muszáj lesz megfizetniük, mert különben nem mennek oda. A jó mérnököket sem lehet lecsábítani "vidékre" akármennyiért.
A humán erőforrás kérdése is komplexebb már ennél. Biztos nem lesznek német bérek, ez egyértelmű, de itt már a rendelkezésre álló emberanyag is számít. Nyugaton már mindenki menedzser meg irodista akar lenni (lassan itt is). Nézd meg mi van az angoloknál, a termény elrohadt a földeken, most meg nincs sofőr. Ha "kivonnád" Németországból a vendégmunkásokat, gyakorlatilag összeomlana az egész ország, mert alig maradna fizikailag dolgozó kéz.
Német szemszögből elég annyit fizetni, hogy ne érje meg Ausztriába ingázni a jó szakiknak.
Szerintem egy profi hegesztő ha megkapja a nettó 400-500 ezerét már talán nem fog külföldre menni. Nyilván egy jó, tapasztalt mérnöknek millió közelében kellene fizetni + valami lakhatási támogatás, lehetőség.
Ezek a fizuk még mindig fele kb. a német fizuknak.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
3 194
7 062
113
A Rheinmettallos Team Lynx sales manager szerint ez lesz a gyár új saját promó színe. Minden új terméket ilyenre fújnak. Azt mondta, hogy kizárólag azért mert "eye catching"
Az nem lehet, hogy már elveszíti a formáját a sok átfestéstől?
Inkább ez az oka a gyári promó színnek.
Majd meglátjuk a következő falunapon.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
354
545
93
egy profi hegesztő ha megkapja a nettó 400-500 ezerét már talán nem fog külföldre menni
Ez pincér bér Ausztriában!
Budapest környékén kb. ennyit kell adnod egy jó kőművesnek vagy csőszerelőnek.
A tényleg profi hegesztő úgy viszonyul a mezei lakatoshoz, mint a hegedűművész a kocsmai énekeshez. Szerintem simán mérnöki fizetési kategória. Ez persze attól függ, mit is kell hegeszteni.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 024
3 506
113
Neked mi bajod? Nem csomagoló üzemet építenek!
A harcjárműgyártás nagy része még mindig viszonylag egyszerű lakatosmunka.
Beérkeznek a páncéllemezek vasúton vagy kamionon, plazmavágó CNC kivágja - magyar munkás összehegeszti Günter bérének harmadáért.
Elektronika, motor, főfegyverzet nyilván import, amit itt beszerelnek.

Itt nem futószalagos gyártás lesz robotokkal, mint az Audinál. Évi párszázas tételnél nem éri meg robotizálni.
Ez egy manufaktúra lesz inkább mint klasszikus gyár. A humán költségek miatt éri meg az RM-nek itt dolgoztatni jobban, mint Németországban.

Így készül a Lynx unokatesója:

A harcjárműgyártás nagy része még mindig viszonylag egyszerű lakatosmunka. oh.. ez most rohadtulfájt...
de hogx érhető legyek: a ti ötletetek szép, a vevő meg kifizeti 4-5 százalékát (jó esetben) a szerelt részegység brutto érétkének, na, ebből tartsd fennt a gyárat,kisszériás gyártásnál...
 
  • Hűha
Reactions: Xpert

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
355
1 895
93
Hát ez teljesen lényegtelen, hogy az az épület megvan-e vagy felépítik.
De ha ott is résztulaj lenne az RM, akkor lényegesen egyszerűbb az új építés, jogilag.

Egy kezdő adag, nyilván innen esetleg a németektől mehetne, mint a mi esetünkben.
Pont azt mondom, hogy egy karbantartó üzem nem sokban térhet el egy összeszerelő üzemtől. Pont ugyanúgy össze kell rakni egy alaposabb karbantartás, javítás után, ergo kell a csarnok, a nehéz daruk, szerszámkészletek, laborok stb. Ezt a képességet én sem engedném ki a kezemből.
Az RM szempontjából lenne nagy pazarlás fenntartani még egy komplett üzemet odahaza, egy esetlegesen beeső megrendelés miatt.
Annak akkor lenne talán értelme, ha onnan akarnának nagy, Európán kívüli rendelést kiszolgálni.
Semmilyen racionális érv nem szól a német Lynx sor mellett, egyrészt odahaza nem rendszeresítik, másrészt ha valahol elnyernek egy nagyobb tendert akkor a háttéralkuk része lehet egy egy helyi gyártósor, blindre egyet építeni Németországban blődség. Bőven elegendő a RM saját üzeme ahol azt a pár darabot , spec igényt le tudják gyártani, nyilván jóval drágábban mint idehaza. A magyar gyár akár plusz műszakkal bőven ki tud elégíteni egy 100-150-200 darabos plusz rendelést a magyar mellett, utána meg úgyis felszabadul a sor, a nagyobb vevők meg viszik a gyártást maguknak egyébként is, ez feltétele lesz az üzletnek (Olaszország, USA, GBR akár), mert ugyanúgy tekintenek a hadiiparukra meg a kockázataikra mint mi, csak mi nem a rendelésünk mennyiségével, meg a nyomásgyakorlással értük el a gyárat mint egy jelentős hatalom megteheti hanem azzal, hogy első vevőként gyakorlatilag a RM-nak nem is nagyon volt más választása mint vagy otthon vagy nálunk beszállni egy gyárba. Jókor és nagyon jót léptünk a Lynx gyártással óriási fejlődik a hadiipar, aki dolgozik multinál az tudja, hogy olyan nem nagyon van, hogy egy gyár csak dobozból összeszerel, ahogy itt többen megjegyezték fejlesztés is mindenhol van még a legegyszerűbb termékek esetén is, itt is millió egy lesz amikor a rengeteg beszállító, meg azok megszünése, termékváltása esetén az új holmikat integrálni, beépíteni, tesztelni kell , ki kell elégíteni új vevői igényeket stb stb, ilyen mindenhol van. A specifikáció a RM tulajdona marad, de itthon is ismert lesz millió egy dolog ami később még jól jöhet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
355
1 895
93
A harcjárműgyártás nagy része még mindig viszonylag egyszerű lakatosmunka. oh.. ez most rohadtulfájt...
de hogx érhető legyek: a ti ötletetek szép, a vevő meg kifizeti 4-5 százalékát (jó esetben) a szerelt részegység brutto érétkének, na, ebből tartsd fennt a gyárat,kisszériás gyártásnál...
Juj ez a lakatosmunka ez tényleg fájt, a Lynx egy jármű, szerintem messze több elektronika van benne mint egy Audiban, a váz meg annak összeállítása az a jármű összeszerelési idejének a negyedét sem éri el. A szenzorok, érzékelők, monitorok, optika, távmérők, a cockpit, a parancsnok, az irányzó munkahelye, az üléstér, az egyéb felszerelések, a futómű , kormányzás elemek, a hajtás, a világítások, a festések, aztán az ellenőrző folyamatok mind speciális tudást és nagyon sok időt igényelnek. Ez nem T34.
 
  • Tetszik
Reactions: laca and Kim Philby

Xpert

Well-Known Member
2021. július 17.
2 227
2 757
113
Juj ez a lakatosmunka ez tényleg fájt, a Lynx egy jármű, szerintem messze több elektronika van benne mint egy Audiban, a váz meg annak összeállítása az a jármű összeszerelési idejének a negyedét sem éri el. A szenzorok, érzékelők, monitorok, optika, távmérők, a cockpit, a parancsnok, az irányzó munkahelye, az üléstér, az egyéb felszerelések, a futómű , kormányzás elemek, a hajtás, a világítások, a festések, aztán az ellenőrző folyamatok mind speciális tudást és nagyon sok időt igényelnek. Ez nem T34.

Az ár nagy része tényleg nem a fémmegmunkálás, de ez az a rész amit biztos itt fognak elkészíteni. Az RM manager is ezt emelte ki.
Valóban túloztam, hogy "egyszerű", de lakatos munkának lakatos munka a váz elkészítése.

"A szenzorok, érzékelők, monitorok, optika, távmérők, a cockpit, a parancsnok, az irányzó munkahelye, az üléstér, az egyéb felszerelések, a futómű , kormányzás elemek, a hajtás, a világítások"

Ebből mi az ami nem import lesz szerinted?
Szerintem egy torziós rúd legyártása is elég high-tech ahhoz, hogy inkább import legyen. Az RM is biztos szívesen vásárolna magyar cégektől, de egyelőre ennek nincs igazán meg a háttér ipara.
Autoipari beszállítók mondjuk vihetnek kábeleket, lámpákat - ilyesmi.

Szóval az általad felsoroltakat itt szerelik be, festik, tesztelik, ellenőrzik, de nagy arányban importból jönnek majd ezek az alkatrészek...
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
1 552
2 069
113
A Cseh-szlovákok helyében összefognék, mert jobb feltételeket tudnának kiharcolni. pl egy közös gyárat létrehozni.

Ha a csehszlovákok össze tudnának fogni, akkor már rég örömmel részt vennénk ebben a kooperációban.

Ahogy én látom a dolgokat... Romániának a német felajánlotta azt, hogy egy csődbe ment tank gyárat beszámít kedvező feltételekkel APC ügyében egy ugyan olyan feles cégbe, mint amit mi kaptunk. Nem éltek vele, elúszott a lehetőség. Pedig a németnek kellett volna az új gyártó kapacitás.
Ha a csehek hamarabb lezongorázták volna a tendert, mint mi a kiválasztást, ők is akkor még meg kapták volna ugyan ezt az ajánlatot.

Jelenleg két gyártó telephelye van az RM-nek KKE-ben, azon belül Hazánkban, amiben részesedése van. Lehet nemzeti büszkeséggel saját összeszerelőüzemet kérni, de ami fontos, hogy ott már nem tartom valószínűnek a német multi résztulajdonát. Igen, léteznek telephelyek Csehországban, amit minimális felfejlesztéssel alkalmassá lehet tenni karbantartó központnak. Ha ők meglépik saját szavazóik kedvéért, hogy mind a két ország gyárat kér, akkor megkapják, de azok nem lesznek hosszú távon márka termelő egységek. (Ezt nevezik bérmunkának, ami ínséges bér.)

Nekünk két érdekünk van, én úgy látom.

1, Lekötni az RM-nél megjelenő plusz termelői kapacitásra érzékelt igényeket és a K+F-et. Ez pipa.
2, Sikeressé tenni a világpiacon a nálunk gyártott termékeket. (Ebben még sok a bizonytalanság, de ígéretes haladásokat látni.)

Ne feledjétek el, hogy az alkatrészgyártás fenntartása piaci alapon a legnehezebb! Ha a környéken sok Hiúz szaladgál, akkor a hazai beszállítói cégeknek lesz munkája. Egy járműre élete alatt annyit költenek, mint amennyi a beszerzési ára volt. Jelenleg ahogy számolgatjuk, ebben az évtizedben nem kell aggódni a gyár kihasználtságát illetően.


Munkásbér kérdés: Ha Oplotot akartunk volna gyártani ukrán licence alapján, tizenkettő egy tucat ember, aki a munkát el tudja végezni. Azt a hegesztést nézve, felrakott valaki egy képet róla nem rég, kb a 2 évig járt szakmunkásba és kibukott Béla megcsinálja segédmunkásként a minimálbér felett egy kicsivel.
Az egy másik kérdés, hogy azt a munkát egy német megrendelőnél szimplán nem veszik át. Semmi körülmények között. Hegesztő bére nagyon függ attól, hogy a minősítés melyik szintjét követeled meg tőle. Én gyanítom, hogy alsó hangon egy TÜF a legegyszerűbb munkafázisokhoz is elvárás lesz. Azt gyanítom, hogy a felvett munkások 90%-ánál ennél nagyobb hivatalos követelmény nem fog lenni. De ez a nem túl magas kategória idehaza akkor van munka nélkül, ha ő pihenni akar. Kár átlag béreket dobálni, ezeknek erős túlzással annyit kell csengetni, amennyit kérnek. Olcsóbb lesz. mint Németországba, de a magyar melósnak is megéri, hogy nem tetves ágyban a szeretteinktől távol kell a pénzt megkeresni. De ez nem Részeg Pista fizetése, hanem Audi, meg a többi. Az meg még mindig jó.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Xpert

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 063
32 639
113

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
1 552
2 069
113
Még egy kis fizetett megjelenés arról, hogy miért lenne jó a cseheknek a Lynx....


"Például a Rheinmetall fejlett aktív védelmi rendszert fejleszt járműveihez StrikeShield néven, amely nemrég mutatta be a rendszer legújabb verzióját, amely reagál az elektromágneses spektrum fenyegetéseire, és csökkenti önmagának és ezáltal az egész járműnek az elektromágneses lábnyomát."

Szerintem itt sikerült egy mondatba -nem pont helyesen megfogalmazva összevonni a szerzőnek, hogy StrikeShield egy nagyszerű APS rakéták ellen és emellett