Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez igazából a rajparancsnoknak fontos aki mellette ül.Jo oreg Toughbook... viszont ranezesre eleg kicsi, 14" korul lehet...?
Azert azt silabizalni mondjuk a legutolso ulesrol nem lehet konnyu, nem lehetne valami nagyobb kijelzot, legalabb egy 17" hasznalni? Persze ha nincs olyan, akkor akademikus a kerdesem.
Ha ez valós, akkor nem sokat ment.Total mileage 2635 km.
Meg egy másik Németországban. Gyanús, hogy ott fog készülni a szlovák Lynx.De egyelőre 1 Lynx gyár van itt, a többi meg szeretne.
A német gyárat hozzák át ide ha kész a 46 db.Meg egy másik Németországban. Gyanús, hogy ott fog készülni a szlovák Lynx.
Meg egy másik Németországban. Gyanús, hogy ott fog készülni a szlovák Lynx.
A magyar biorobotok olcsóbban robotolnak, mint a németek. A német biorobotoknak "bágos" a szoftvere: olyan extra igényeik vannak, mint munkavállalói jogok, 4-5ezer eurós fizetés, stb.Meg egy másik Németországban. Gyanús, hogy ott fog készülni a szlovák Lynx.
Jó markatingötle pedig, az a brit "Berlin Brigade" álcaestésre hajaz...A szlovákoknak?
Akkor meg van mit jelent a PSO!
Probejszkoje Slovensko.
Ennyi.
De lehet, hogy az a KMW volt....
hát ha egy tandenfejes RPG oldalba kapja...Hijjnye baszki, azok a kommentek... foleg az a cibalobakterhazi regesz szakos (ez fogalom mostnatol! ), aki szerint orosz RPGk miatt az ut szelen lesznek kiegve es az irani (!) hadiipari peldat meltatja... ez a tema olyan lett, mint anno a foci volt - minden parasztgyerek elhiszi, hogy ert hozza, mert sok akciofilmet latott.
Ez azért nem ilyen egyszerű. Nezd meg hány busszal járnak át Szlovákiából melózni az Audiba Győrbe, meg a Suzukiba Esztergomba. Biztos van forditott átjárás is, de inkább még mindig idejönnek melózni. Amit fixen tudok, hogy a pozsonyi VW és a Győri Audi fizetései hasonlóak, kicsit a Győri jobb.A magyar biorobotok olcsóbban robotolnak, mint a németek. A német biorobotoknak "bágos" a szoftvere: olyan extra igényeik vannak, mint munkavállalói jogok, 4-5ezer eurós fizetés, stb.
Ergó: tuti, hogy itt fognak gyártatni a németek. A magyar bérek jóval olcsóbbak a szlováknál, pláne a csehekénél (mert "Magyarország jobban teljesít"), szóval azokon a tendereken is jobb ajánlatot tud adni az RM, ha itt gyártat Zalában...
Ezek a járművek nagy arányban "kézzel készülnek", szóval ez fontos szempont.
Békésből meg Romániába járnak át melózni - van itt minden.Ez azért nem ilyen egyszerű. Nezd meg hány busszal járnak át Szlovákiából melózni az Audiba Győrbe, meg a Suzukiba Esztergomba. Biztos van forditott átjárás is, de inkább még mindig idejönnek melózni. Amit fixen tudok, hogy a pozsonyi VW és a Győri Audi fizetései hasonlóak, kicsit a Győri jobb.
Sztem itt az a probléma, hogy a magyar Lynx gyár után, nehéz lenne a plebsnek Csehszlovákiában elmagyarázni, ha ott is a Lynx nyer, miért nem kaptak mellé gyárat. Ha racionálisan átgondolod hülyeség, de a mai világban ez nem számít.Békésből meg Romániába járnak át melózni - van itt minden.
Az biztos, hogy a német melóshoz képest olcsók vagyunk meg itt van egy (RM szempontból) féláron felhúzott gyár, mit már nem kell megfizetni a következő Lynx vevőnek...
Lehet azért, hogy szlovákok is kilobbiznak egy gyárat - politikai racionalitás más mint a gazdasági...
Szerintem mindenhol igény lesz a hazai karbantartó bázis, ergo kell egy csarnok, ami képes kezelni a járművet méret- és tömeg-ügyileg, Innen már csak egy lépés, hogy ez az üzem összeszerelői funkciót is kapjon.Sztem itt az a probléma, hogy a magyar Lynx gyár után, nehéz lenne a plebsnek Csehszlovákiában elmagyarázni, ha ott is a Lynx nyer, miért nem kaptak mellé gyárat. Ha racionálisan átgondolod hülyeség, de a mai világban ez nem számít.
A szlovákok 40%, a csehek 60%-nyi hazai ipari ellentételezést kérnek. Ez nem kell, hogy ekkora beszállítás legyen a Lynxnél, de a megrendelés értékének ilyen arányú helyi ellentételezése kell.
Mi lehet ez?
1.Beszállni a Lynx projektbe alkatrészbeszállítással. Itt mar vannak potenciális cégek a kábelezéstől a toronygyártásig. A beszálliítás nem korlátozódik a KKE Lynxre, akár Ausztráliába is küldhetnek alkatrészt.
2. Beszállítók lesznek más RM projektbe. Is
3. Visznek oda másik gyártást, mindjuk MAN, vagy bármi más. És keresztbe beszállítók leszünk a haderőfejlesztésbe.
4. Csak részben helyi Lynx összeszereléssel lesz nyerő a helyi tender. A Lynxek egy része tőlünk megy a többi helyben készül, ahova mi adjauk az alvázat és egy részelemeket.
Cseheknél, szlovákoknál azét létezik némi (had)ipari kapacitás - nem hiszem, hogy kell új csarnok vagy üzem a karbantartáshoz összeszereléshez. Maximum kell pár új gép az üzembe...Szerintem mindenhol igény lesz a hazai karbantartó bázis, ergo kell egy csarnok, ami képes kezelni a járművet méret- és tömeg-ügyileg, Innen már csak egy lépés, hogy ez az üzem összeszerelői funkciót is kapjon.
Jó eséllyel mindenki összerakja a magáét, csak a beszállítások lesznek keresztben, ha tényleg rendszeresítik a szlovákok és/vagy csehek.
Pont ezért nem nagyon fog kelleni német gyár.
A kulcsszó a határidő. Ha olyan döntés születne, hogy a szlovákok is saját gyárat építenek az egyrészt gazdaságilag teljesen értelmetlen lenne még egy összeszerelő üzemet építeni ilyen kis távolságban, amit a németek biztos, hogy nem engednének, másrészt akkor nem 3-4 év alatt készülnének el a harcjárművek, mint ahogy tervezik a szlovákok hanem dupla ennyi idő alatt sem lennének legyártva. És akkor még a szlovák kisebbrendűségi faktorról nem is beszéltünk. A szlovákok előbb vásárolnak fegyvert a majonézektől, mint tőlünk. Ha a Lynxet választják a szlovákok (egyre nagyobb rá az esély) akkor egy lehetőség van, hogy a németek gyártják le. A szlovák ipari közreműködés pedig alkatrészbeszállítás lesz.Szerintem mindenhol igény lesz a hazai karbantartó bázis, ergo kell egy csarnok, ami képes kezelni a járművet méret- és tömeg-ügyileg, Innen már csak egy lépés, hogy ez az üzem összeszerelői funkciót is kapjon.
Jó eséllyel mindenki összerakja a magáét, csak a beszállítások lesznek keresztben, ha tényleg rendszeresítik a szlovákok és/vagy csehek.
Pont ezért nem nagyon fog kelleni német gyár.
Kik a majonézek?A kulcsszó a határidő. Ha olyan döntés születne, hogy a szlovákok is saját gyárat építenek az egyrészt gazdaságilag teljesen értelmetlen lenne még egy összeszerelő üzemet építeni ilyen kis távolságban, amit a németek biztos, hogy nem engednének, másrészt akkor nem 3-4 év alatt készülnének el a harcjárművek, mint ahogy tervezik a szlovákok hanem dupla ennyi idő alatt sem lennének legyártva. És akkor még a szlovák kisebbrendűségi faktorról nem is beszéltünk. A szlovákok előbb vásárolnak fegyvert a majonézektől, mint tőlünk. Ha a Lynxet választják a szlovákok (egyre nagyobb rá az esély) akkor egy lehetőség van, hogy a németek gyártják le. A szlovák ipari közreműködés pedig alkatrészbeszállítás lesz.
Nem nagyon megy neked ez az irónia dolog.Kik a majonézek?
mi a fenét szállítana abba projektbe zalaegerszeg? Idehozzák, átcsomagolják, továbbküldik?????Cseheknél, szlovákoknál azét létezik némi (had)ipari kapacitás - nem hiszem, hogy kell új csarnok vagy üzem a karbantartáshoz összeszereléshez. Maximum kell pár új gép az üzembe...
Én most arra tippelek, hogy ott szerelik össze, a zalai gyár meg sok mindent szállít be oda. Az RM manager is erről beszélt...
A Cseh-szlovákok helyében összefognék, mert jobb feltételeket tudnának kiharcolni. pl egy közös gyárat létrehozni.
Akárhogy is alakul: Zalaegerszegről sok mindent fognak abba a projektbe beszállítani és hát az is pénz!
Igen, ez is egy sanszos forgatókönyv. De akkor talán a kisebb téteket, mondjuk szlovén, meg egy kezdő szettet, 40-40 letolhatnánk a cseheknek, szlovákoknak.Cseheknél, szlovákoknál azét létezik némi (had)ipari kapacitás - nem hiszem, hogy kell új csarnok vagy üzem a karbantartáshoz összeszereléshez. Maximum kell pár új gép az üzembe...
Én most arra tippelek, hogy ott szerelik össze, a zalai gyár meg sok mindent szállít be oda. Az RM manager is erről beszélt...
A Cseh-szlovákok helyében összefognék, mert jobb feltételeket tudnának kiharcolni. pl egy közös gyárat létrehozni.
Akárhogy is alakul: Zalaegerszegről sok mindent fognak abba a projektbe beszállítani és hát az is pénz!