Rheinmetall Lynx

TAM
800px-Desfile_militar_argentino-2019-6.jpg

Marder GyHJ alapú jószág
Ok persze de ez nem egy Leo2 szintű harckocsi ezért írtam, hogy "gyakorlatilag nincsenek harckocsijai" :-)
 
Szerencsére nem kell tippelni, mert az RM KKE koordinátora lenyilatkozta.

Magyarország számára ez azt jelentené, hogy a Lynx-alvázkeret, -alkatrészek, -alrendszerek exportra kerülhetnek Zalaegerszegről a környező országok felé,

Egyébként az alváz jó eséllyel az összes Lynxnél, meg a jócskán áttervezett amerikainál, de akár a brazilnál is meg fog egyezni. Ezen sok költséget lehet fogni ha egységes. Ha ezeket az egyedi lemezalkatrészeket, összeépített, hegesztett alkatrészcsoportokat fogjuk gyártani, abban nagy exportlehetőség van minden irányban. Aztán a többit igény szerint lehet legózni.

Ha valóban igy tárgyaltunk és gyártás szempontjából ez a stratégia, akkor Maróthék nagyon profik voltak.

És ezt egészíti ki a további zalai fejlesztési, vizsgalati lehetőségek tesztpályák.
Csakhogy ez a lemezvágási munka az,mit gyakorlatilag bármelyik megrendelő meg tud valositani hazai ipari kapacitással-és egy komolyabb tételű megrendelő meg is fog.
 
Csakhogy ez a lemezvágási munka az,mit gyakorlatilag bármelyik megrendelő meg tud valositani hazai ipari kapacitással-és egy komolyabb tételű megrendelő meg is fog.
A fejlesztés a lényeg az lessz a nagy pénz amit el tudunk adni... (alkatrészbeszállítás is lessz/lehet de nem az lessz a jelentős tétel.) Nem kell hogy olaszoknak pl ifv t gyártsunk sőt az sem kell hogy nagymennyiségben beszálítsunk. (elég ha betanítjuk őket amég nem fut fel a hazai alkatrészgyártásuk beszállítunk.) és mi kifejlesztünk egy 120 as aknaető verziót pl (németekkel közösen de a fejlesztés zalába történik.) és eladjuk a licensét vagy ameddig ők az ifv ket gyártják maguknak mi gyártjuk nekik az aknavetős verziót... Lehetőség sok van elég rugalmas
 
A fejlesztés a lényeg az lessz a nagy pénz amit el tudunk adni... (alkatrészbeszállítás is lessz/lehet de nem az lessz a jelentős tétel.) Nem kell hogy olaszoknak pl ifv t gyártsunk sőt az sem kell hogy nagymennyiségben beszálítsunk. (elég ha betanítjuk őket amég nem fut fel a hazai alkatrészgyártásuk beszállítunk.) és mi kifejlesztünk egy 120 as aknaető verziót pl (németekkel közösen de a fejlesztés zalába történik.) és eladjuk a licensét vagy ameddig ők az ifv ket gyártják maguknak mi gyártjuk nekik az aknavetős verziót... Lehetőség sok van elég rugalmas
Bocs,de ezen csak röhögni tudok.......
 
Latin-Amerikai országok hadseregei inkább rendvédelmi erők, mint európai értelemben vett hadseregek. Nincs is igazán szükségük MBT-re. A terep (hegyek, dzsungel) illetve a gyér vasúthálózat nagyon megnehezíti ezek mozgatását.
Akár milyen abszurd, egy könnyebb és relatíve olcsóbb IFV alapú "harckocsinak" nagyobb az esélye ott piacot találni, mint egy Abramsnek vagy Leopardnak.
Bár lehet, hogy csak pletyka, de én drukkolok a brazil Lynx alapú "tanknak" - biztos lenne pár komponense, amit nálunk gyártatna le az RM.

Nekem amúgy tetszenek ezek a "könnyű tankok" és látnám értelmét nálunk is, bár tudom, hogy ez megosztó téma és itt is futott már párszor.... :)

Akkor egy valamit szedjünk össze! Hogy mit akar a (reménybeli) ügyfelünk?

Ha nem hadsereg, hanem inkább rendvédelmi erők, akkor gerillák ellen miért nem elég nekik a 30 mm-es, ami az IFV-n van? Ha egy olyan gépet szeretnének, ami odabassz egy dél-amerikai light tanknak, akkor sokkal egyszerűbb Brazíliának például BMS-t tenni a Leopárd1-be és a Lynx Spikera alapozni vagy épp az önjáró aknavető változatot rendszeresíteni irányított KUM lövedékkel is.

Mindig az az alfája és omegája egy ilyen beszélgetésnek, hogy van-e létjogosultsága egy drága tanknak RM120 löveggel, ami egy lövéssel kiszedi az ottani versenytársakat, ha a nála jóval olcsóbb ellenség egy lövéssel kiszedi a drágán beújított tankot a régi 105-ös ágyúval?
Továbbra is azt mondom, hogy ha 50 tonna környékén gondolkodnak egy új gépben, akkor generációs ugrást úgy tudnak elérni, ha a Lynxből megtartják a felfüggesztést, váltót, motort; és erre építenek egy valóban hk külsővel, oldal fal döntéssel rendelkező új MBT-t..., vagy vesznek egy mai európai viszonylatban potom árban lévő Leopárd2A4-et.

OFF

Amúgy őket nem érdekelné egy hidrogénnel hajtott könnyű tank?

ON
 
Bocs,de ezen csak röhögni tudok.......
min? hogy lessz lynx modifikáció fejlesztés zalán? és hogy a közös tulajdonú gyár által kifejlesztett termék esetleges licensének a részaránya a gyár tulajdonhányada fügvényébe oszlik meg? vagy hogy az RM a gyár felét hagyja bukni megrendelés híján? vagy hogy ha épülne gyár 3. országba az nem tudná egyidőbe kielégítenei a számos változat párhuzamos gyártását?

Gondolod hogy valaki vesz 200 db ifvt és kell neki 36 pl 120 as aknavető megveszi a 36 db ért a licensét vagy légvédelmi verzióből vagy müszakijárműből pár tucatos gyártásért?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Nem MBT kategória az biztos de ha a TAM nem tank akkor a t55 se az AMX 15-30 se
Azért a T-55 sokkal inkább harckocsi még a mai mércével mérve is mint az Argentin tank , ha csak a
T-55 páncélvédettségét nézem is, A TAM szerintem sokkal inkább egy halk gyors kis sziluettű "páncélvadász" mint harckocsi.
 
min? hogy lessz lynx modifikáció fejlesztés zalán? és hogy a közös tulajdonú gyár által kifejlesztett termék esetleges licensének a részaránya a gyár tulajdonhányada fügvényébe oszlik meg? vagy hogy az RM a gyár felét hagyja bukni megrendelés híján? vagy hogy ha épülne gyár 3. országba az nem tudná egyidőbe kielégítenei a számos változat párhuzamos gyártását?
A mi hozzáadott értékünk kimerül a megrendelésben és a biodroidban.A fejlesztési kapacitás az RM-é.Meg minden jog.
Zegi gyár önmagában rentábilis az RM-nek.
USA,Olaszo.,meg hasonlók meg rendelkeznek olyan saját ipari és fejlesztési kapacitással,hogy a saját változatukat az RM-mel kooperálva kifejlesszék maguknak és le is gyártsák.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A mi hozzáadott értékünk kimerül a megrendelésben és a biodroidban.A fejlesztési kapacitás az RM-é.Meg minden jog.
Zegi gyár önmagában rentábilis az RM-nek.
USA,Olaszo.,meg hasonlók meg rendelkeznek olyan saját ipari és fejlesztési kapacitással,hogy a saját változatukat az RM-mel kooperálva kifejlesszék maguknak és le is gyártsák.
Jelenleg ez a helyzet, de ha következetesen véghez viszik a hazai hadi ipar fejlesztését akkor már más lesz a helyzet
15-20 év múlva.
 
A fejlesztés a lényeg az lessz a nagy pénz amit el tudunk adni... (alkatrészbeszállítás is lessz/lehet de nem az lessz a jelentős tétel.) Nem kell hogy olaszoknak pl ifv t gyártsunk sőt az sem kell hogy nagymennyiségben beszálítsunk. (elég ha betanítjuk őket amég nem fut fel a hazai alkatrészgyártásuk beszállítunk.) és mi kifejlesztünk egy 120 as aknaető verziót pl (németekkel közösen de a fejlesztés zalába történik.) és eladjuk a licensét vagy ameddig ők az ifv ket gyártják maguknak mi gyártjuk nekik az aknavetős verziót... Lehetőség sok van elég rugalmas

Amúgy lehet röhögni rajta, de a románoknak felajánlotta Merkel anno, hogy vesz tőlük Agilist, CSAK KÜLDJÉK MÁR EL A FEJLESZTÉSI PÉNZT AZ RM-nek! Nekik is vannak nehéz terepeik meg egynéhány folyó átszeli az országukat. BW méretekben nem probléma Boxer mellé rendszeresíteni egy úszóképes APC-t az átkelések támogatására.
A németek nem egyenlők a lengyelekkel, akik az utolsó csavart is odahaza akarják legyártani.

Mj.: Akkor lett volna ám gondjuk a németeknek a hadrafoghatósági aránnyal, ha a románok kezdik el gyártani nekik a fegyvereiket!
 
A mi hozzáadott értékünk kimerül a megrendelésben és a biodroidban.A fejlesztési kapacitás az RM-é.Meg minden jog.
Zegi gyár önmagában rentábilis az RM-nek.
USA,Olaszo.,meg hasonlók meg rendelkeznek olyan saját ipari és fejlesztési kapacitással,hogy a saját változatukat az RM-mel kooperálva kifejlesszék maguknak és le is gyártsák.
Mindegy hogy magyar mérnök mennyt ad hozzá vagy mennyit sem (üzleti modell miatt ez nem számít) mit gondolsz minek kell a zalazone? Amit a zalai közös gyár fejleszta annak a joga közös lessz.
és nem nem fog az olasz sem 36 járműért teljesen az alapjárműtől kifizetni fejlesztést hanem a már kifejlesztett alváltozat olaszosítását fgja kérni mert anyagilag így rentábilis... mint ahogy ebshunra se fejlesztett 0 alapról vadászgépet nekünk a saab de a leok is magyarosítottak ami nem jelenti azt hogy csupasz alapjárműről indúlt vólna a fejlesztés számunkra.
 
Csakhogy ez a lemezvágási munka az,mit gyakorlatilag bármelyik megrendelő meg tud valositani hazai ipari kapacitással-és egy komolyabb tételű megrendelő meg is fog.
A lemezalkatrészgyártás nem elsősorban lemezvágásról szól. Préselés, falzolás, klincselés, ragasztás, hegesztés, lézerhegesztés stb. Ehhez mind kell beállított szerszám, segédeszköz, robot, programozás stb.

Ez akkor nyereséges még kisszériánál is, ha 1 helyről megy. Aztan mki variálhatja a tornyot, páncélozottságot, aktív védelmi rendszereket, fegyvereket, szenzorokat stb, stb.