W
Wilson
Guest
Ok persze de ez nem egy Leo2 szintű harckocsi ezért írtam, hogy "gyakorlatilag nincsenek harckocsijai"TAM
Marder GyHJ alapú jószág
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ok persze de ez nem egy Leo2 szintű harckocsi ezért írtam, hogy "gyakorlatilag nincsenek harckocsijai"TAM
Marder GyHJ alapú jószág
harckocsiuk van csak nem MBTOk persze de ez nem egy Leo2 szintű harckocsi ezért írtam, hogy "gyakorlatilag nincsenek harckocsijai"
Korabeli mércével egy gyenge közepes hk volt,a térségben meg messze a legjobb.Ok persze de ez nem egy Leo2 szintű harckocsi ezért írtam, hogy "gyakorlatilag nincsenek harckocsijai"
Akkor úgy fogalmazok, hogy nálam napjainkban már nem az argentin TAM-l kezdődik a harckocsi...harckocsiuk van csak nem MBT
Míg pl Chile be nem újította a Leokat...Korabeli mércével egy gyenge közepes hk volt,a térségben meg messze a legjobb.
Csakhogy ez a lemezvágási munka az,mit gyakorlatilag bármelyik megrendelő meg tud valositani hazai ipari kapacitással-és egy komolyabb tételű megrendelő meg is fog.Szerencsére nem kell tippelni, mert az RM KKE koordinátora lenyilatkozta.
Magyarország számára ez azt jelentené, hogy a Lynx-alvázkeret, -alkatrészek, -alrendszerek exportra kerülhetnek Zalaegerszegről a környező országok felé,
Egyébként az alváz jó eséllyel az összes Lynxnél, meg a jócskán áttervezett amerikainál, de akár a brazilnál is meg fog egyezni. Ezen sok költséget lehet fogni ha egységes. Ha ezeket az egyedi lemezalkatrészeket, összeépített, hegesztett alkatrészcsoportokat fogjuk gyártani, abban nagy exportlehetőség van minden irányban. Aztán a többit igény szerint lehet legózni.
Ha valóban igy tárgyaltunk és gyártás szempontjából ez a stratégia, akkor Maróthék nagyon profik voltak.
És ezt egészíti ki a további zalai fejlesztési, vizsgalati lehetőségek tesztpályák.
Nem MBT kategória az biztos de ha a TAM nem tank akkor a t55 se az AMX 15-30 seAkkor úgy fogalmazok, hogy nálam napjainkban már nem az argentin TAM-l kezdődik a harckocsi...
Korabeli mércével egy gyenge közepes hk volt,a térségben meg messze a legjobb.Míg pl Chile be nem újította a Leokat...
A fejlesztés a lényeg az lessz a nagy pénz amit el tudunk adni... (alkatrészbeszállítás is lessz/lehet de nem az lessz a jelentős tétel.) Nem kell hogy olaszoknak pl ifv t gyártsunk sőt az sem kell hogy nagymennyiségben beszálítsunk. (elég ha betanítjuk őket amég nem fut fel a hazai alkatrészgyártásuk beszállítunk.) és mi kifejlesztünk egy 120 as aknaető verziót pl (németekkel közösen de a fejlesztés zalába történik.) és eladjuk a licensét vagy ameddig ők az ifv ket gyártják maguknak mi gyártjuk nekik az aknavetős verziót... Lehetőség sok van elég rugalmasCsakhogy ez a lemezvágási munka az,mit gyakorlatilag bármelyik megrendelő meg tud valositani hazai ipari kapacitással-és egy komolyabb tételű megrendelő meg is fog.
Bocs,de ezen csak röhögni tudok.......A fejlesztés a lényeg az lessz a nagy pénz amit el tudunk adni... (alkatrészbeszállítás is lessz/lehet de nem az lessz a jelentős tétel.) Nem kell hogy olaszoknak pl ifv t gyártsunk sőt az sem kell hogy nagymennyiségben beszálítsunk. (elég ha betanítjuk őket amég nem fut fel a hazai alkatrészgyártásuk beszállítunk.) és mi kifejlesztünk egy 120 as aknaető verziót pl (németekkel közösen de a fejlesztés zalába történik.) és eladjuk a licensét vagy ameddig ők az ifv ket gyártják maguknak mi gyártjuk nekik az aknavetős verziót... Lehetőség sok van elég rugalmas
Latin-Amerikai országok hadseregei inkább rendvédelmi erők, mint európai értelemben vett hadseregek. Nincs is igazán szükségük MBT-re. A terep (hegyek, dzsungel) illetve a gyér vasúthálózat nagyon megnehezíti ezek mozgatását.
Akár milyen abszurd, egy könnyebb és relatíve olcsóbb IFV alapú "harckocsinak" nagyobb az esélye ott piacot találni, mint egy Abramsnek vagy Leopardnak.
Bár lehet, hogy csak pletyka, de én drukkolok a brazil Lynx alapú "tanknak" - biztos lenne pár komponense, amit nálunk gyártatna le az RM.
Nekem amúgy tetszenek ezek a "könnyű tankok" és látnám értelmét nálunk is, bár tudom, hogy ez megosztó téma és itt is futott már párszor....
min? hogy lessz lynx modifikáció fejlesztés zalán? és hogy a közös tulajdonú gyár által kifejlesztett termék esetleges licensének a részaránya a gyár tulajdonhányada fügvényébe oszlik meg? vagy hogy az RM a gyár felét hagyja bukni megrendelés híján? vagy hogy ha épülne gyár 3. országba az nem tudná egyidőbe kielégítenei a számos változat párhuzamos gyártását?Bocs,de ezen csak röhögni tudok.......
Azért a T-55 sokkal inkább harckocsi még a mai mércével mérve is mint az Argentin tank , ha csak aNem MBT kategória az biztos de ha a TAM nem tank akkor a t55 se az AMX 15-30 se
A mi hozzáadott értékünk kimerül a megrendelésben és a biodroidban.A fejlesztési kapacitás az RM-é.Meg minden jog.min? hogy lessz lynx modifikáció fejlesztés zalán? és hogy a közös tulajdonú gyár által kifejlesztett termék esetleges licensének a részaránya a gyár tulajdonhányada fügvényébe oszlik meg? vagy hogy az RM a gyár felét hagyja bukni megrendelés híján? vagy hogy ha épülne gyár 3. országba az nem tudná egyidőbe kielégítenei a számos változat párhuzamos gyártását?
Merkava light....Azért a T-55 sokkal inkább harckocsi még a mai mércével mérve is mint az Argentin tank , ha csak a
T-55 páncélvédettségét nézem is, A TAM szerintem sokkal inkább egy halk gyors kis sziluettű "páncélvadász" mint harckocsi.
Jelenleg ez a helyzet, de ha következetesen véghez viszik a hazai hadi ipar fejlesztését akkor már más lesz a helyzetA mi hozzáadott értékünk kimerül a megrendelésben és a biodroidban.A fejlesztési kapacitás az RM-é.Meg minden jog.
Zegi gyár önmagában rentábilis az RM-nek.
USA,Olaszo.,meg hasonlók meg rendelkeznek olyan saját ipari és fejlesztési kapacitással,hogy a saját változatukat az RM-mel kooperálva kifejlesszék maguknak és le is gyártsák.
A fejlesztés a lényeg az lessz a nagy pénz amit el tudunk adni... (alkatrészbeszállítás is lessz/lehet de nem az lessz a jelentős tétel.) Nem kell hogy olaszoknak pl ifv t gyártsunk sőt az sem kell hogy nagymennyiségben beszálítsunk. (elég ha betanítjuk őket amég nem fut fel a hazai alkatrészgyártásuk beszállítunk.) és mi kifejlesztünk egy 120 as aknaető verziót pl (németekkel közösen de a fejlesztés zalába történik.) és eladjuk a licensét vagy ameddig ők az ifv ket gyártják maguknak mi gyártjuk nekik az aknavetős verziót... Lehetőség sok van elég rugalmas
Amúgy utána olvasva nem rossz kontstrukció el kell ismernem, hogy az argentin földrajzi és közlekedêsi viszonyok közzé megfelelő..Merkava light....
Mindegy hogy magyar mérnök mennyt ad hozzá vagy mennyit sem (üzleti modell miatt ez nem számít) mit gondolsz minek kell a zalazone? Amit a zalai közös gyár fejleszta annak a joga közös lessz.A mi hozzáadott értékünk kimerül a megrendelésben és a biodroidban.A fejlesztési kapacitás az RM-é.Meg minden jog.
Zegi gyár önmagában rentábilis az RM-nek.
USA,Olaszo.,meg hasonlók meg rendelkeznek olyan saját ipari és fejlesztési kapacitással,hogy a saját változatukat az RM-mel kooperálva kifejlesszék maguknak és le is gyártsák.
A lemezalkatrészgyártás nem elsősorban lemezvágásról szól. Préselés, falzolás, klincselés, ragasztás, hegesztés, lézerhegesztés stb. Ehhez mind kell beállított szerszám, segédeszköz, robot, programozás stb.Csakhogy ez a lemezvágási munka az,mit gyakorlatilag bármelyik megrendelő meg tud valositani hazai ipari kapacitással-és egy komolyabb tételű megrendelő meg is fog.