1. ha nem baj, hogy önállóan nem alkalmas normális sebességre. Nem véletlenül trailerezik mindenhova.
2. ha nem baj, hogy posztszovjet technika, amelyeket mind le akarunk cserélni.
3. biztos vagy benne, hogy a BTR-t túléli?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
1. ha nem baj, hogy önállóan nem alkalmas normális sebességre. Nem véletlenül trailerezik mindenhova.
Most lett az összes nagyjavítva a BTR-el ellentétben szóval esélyes hogy igen.biztos vagy benne, hogy a BTR-t túléli?
De még mennyire,hogy túléli, ahogy Krisss is írta a közelmúltban lettek nagyjavítva, egy árvíznél szó szerint életmentőek lehetnek...1. ha nem baj, hogy önállóan nem alkalmas normális sebességre. Nem véletlenül trailerezik mindenhova.
2. ha nem baj, hogy posztszovjet technika, amelyeket mind le akarunk cserélni.
3. biztos vagy benne, hogy a BTR-t túléli?
Ezzel tisztában vagyok, de ezzel együtt is! Már csak a donorok száma miatt is!Most lett az összes nagyjavítva a BTR-el ellentétben szóval esélyes hogy igen.
csak lefestett és a ludovikáé amúgy. Ricsi Bácsi vigyáz rá 20 éveCsak a sereg van kinnt. Viszont közkívánatra: felújított T-72!
Kínai úgy ahogy van, onnan is hozza a futár. Konkrétan kb 30 országét megcsinálják. A minőség és a színhelyesség erősen kérédésesMibe fut bele az ember a neten...Amúgy lehet ilyet, ezt bárki rárakhatja Magyarországon egy felsőre?.Igy elsőre a képen nekem kicsit photoshopos az a magyar zászló...
CUSTOMIZE HUNGARY CAMO ALL OVER PRINT HOODIES
55,99 USD 75,99 USD
AIO Pride - Customize Hungary Camo Unisex Adult Hoodies - AIO Pride
These shirts are custom-made-to-order and handcrafted to the highest quality standards. Each shirt is constructed from a premium polyester blend that is ultra-soft and incredibly comfortable. Features a specialty high definition heat-dye application that ensures long lasting color vibrancy even...www.aiopride.com
Azt láttam az oldalon, hogy sok nemzet zászlója ott van a felsőkön, de nem gondoltam volna, hogy ezt így szabadon bárki rányomtathatja pl egy felsőre..mKínai úgy ahogy van, onnan is hozza a futár. Konkrétan kb 30 országét megcsinálják. A minőség és a színhelyesség erősen kérédéses
A kínaiakat szerinted ez mikor akadályozta meg bármiben is?Azt láttam az oldalon, hogy sok nemzet zászlója ott van a felsőkön, de nem gondoltam volna, hogy ezt így szabadon bárki rányomtathatja pl egy felsőre..m
Ez igaz, de például ha valaki rendel belőlle ide Magyarországra minden további nélkül felveheti és graszálhat benne az utcán?Semmilyen retorzió nem fogja érni?A kínaiakat szerinted ez mikor akadályozta meg bármiben is?
Nem egyenruha, meg amúgy is leszarják szerintem.Ez igaz, de például ha valaki rendel belőlle ide Magyarországra minden további nélkül felveheti és graszálhat benne az utcán?Semmilyen retorzió nem fogja érni?
Nincs is jobb mint egy kötöszködő részeget elverni egy vizes csíkos kínai strandpapuccsal!A kínaiakat szerinted ez mikor akadályozta meg bármiben is?
PTSZ.Van nekünk Fuch-szunk?
Tudunk olyan járműről, amelyek úszóképesek, és a BTR kivezetése után itt maradnak?
Tudsz másik olyan járművet, amelyikre mindemellett akár paletizálva is pakolhatsz.
Értem, mindenesetre nagy sikere van a facebookon egy csomóan azt kérdezgetik, hogy írja már meg valaki, hogy rendelt-e ilyet.És, hogy rendben ment-e a kiszállítás...Nem egyenruha, meg amúgy is leszarják szerintem.
Ha valahol gyakori a határidőtúllépés az pontosan a hadiipar. Szerződésmódosításra is volna lehetőség. Pl. az angolok még talán örülnének is ha később szállítana a Hirtenberger. Jelenleg inkább tejre, kenyérre, üzemanyagra van szükségük mint AV-re, gránátokra.Hat ez nagyon nem igy megy egy normalis uzletmenet mellett, legalabbis mondjuk Oroszorszagon innen. Ez az a fajta hozzaallas, ami igen gyorsan kinyir egy mar bejaratott uzletet is. Ha egyszer csak megcsuszik honapokkal a mar regen megrendelt cuccom, akkor pont nem rendelek onnan tobbet, hanem elmegyek mashoz.
Általálban úgy szoktak működni a dolgok sajnos,hogy ha huzamosabb ideig nincs tej,kenyér és üzemanyag akkor egy idő után nagy szükség lesz aknavetőre és gránátokra.....Ha valahol gyakori a határidőtúllépés az pontosan a hadiipar. Szerződésmódosításra is volna lehetőség. Pl. az angolok még talán örülnének is ha később szállítana a Hirtenberger. Jelenleg inkább tejre, kenyérre, üzemanyagra van szükségük mint AV-re, gránátokra.
Patarán volt?1. ha nem baj, hogy önállóan nem alkalmas normális sebességre. Nem véletlenül trailerezik mindenhova.
2. ha nem baj, hogy posztszovjet technika, amelyeket mind le akarunk cserélni.
3. biztos vagy benne, hogy a BTR-t túléli?
Mert gyakorlatilag ujjáépítették őket 2017-ben...Patarán volt?
Mert itt Győrben a nyílt napon tátvamaradt a szám.
Szinte újnak tünt.
A motortérbe benézve seholegy olajfolt, koszolódás. Semmi.
Mondjuk lehet Tatán többet használják.
Mind ki a varázsszót! CurrusMert gyakorlatilag ujjáépítették őket 2017-ben...
Feltámadó lánctalpasok
Art of WAR | 2017. 10. 26., 10:24
Nyolc PTSZ-M közepes, lánctalpas úszó szállító jármű „ébredhet fel” tárolóhelyi álmából, köszönhetően egy sikeres KEHOP-pályázatnak és a HM Currus Gödöllői Harcjárműtechnika Zrt. elszánt szakembereinek.
A HM Védelemgazdasági Hivatal 2016 elején írta ki „A Magyar Honvédség katasztrófavédelemmel összefüggő beavatkozási képességének fejlesztése – technikai eszközök felújítása – KEHOP 1.6.0” nevet viselő pályázatot. Ennek a nyertese lett a gödöllői cég, amely megalapítása óta végzi a Magyar Honvédség szárazföldi haditechnikai eszközeinek, járműveinek, fegyvereinek központi javítását, felújítását. A nettó 657 millió forint értékű megrendelés alapján a honvédség nyolc, már üzemképtelen PTSZ-M járműve kel új életre és szolgálhat ismét hosszú éveken keresztül. Fontos kiemelni, hogy az úszóképes, kiváló terepjáró tulajdonságú lánctalpasokra szükség van katasztrófavédelmi és katonai feladatoknál egyaránt, illetve a nehéz terepviszonyok miatt ma is minden nap részt vesznek a hortobágyi lőszermentesítési feladatokban, támogatva az MH 1. Honvéd Tűzszerész- és Hadihajós Ezred szakembereinek munkáját.
Hozott anyag
– A honvédség jelölte ki azt a nyolc járművet, amelyek felújítására pályázhattak az érdeklődők – mondta el Hegyi Viktor, a vállalat vezérigazgató-helyettese. A PTSZ-M-eket és a hozzájuk tartozó dokumentációt egy honvédségi telephelyen lehetett megtekinteni. Ezek a járművek 30 évnél is idősebbek, működésképtelenek, az elmúlt időszakot használaton kívül élték át. A teljes felújítás során az eredeti, gyári állapotot megközelítő szintre „hozzák vissza” a HM Currus Zrt. szakemberei a járműveket, azaz további több ezer üzemórányi élettartamot kapnak. Természetesen a motornak, a szárazföldi és vízi hajtásláncnak, a kormányműnek mind-mind tökéletes, gyári állapotban kell lennie a felújítás végére. Ez pedig nem egyszerű feladat, hiszen a PTSZ-ekben a T–54-es és T–55-ös harckocsik részegységei találhatók. Márpedig ezeket régen nem gyártják már, így klasszikus gyártói támogatásról nem lehet beszélni, az alkatrész-utánpótlás biztosítása tehát komoly fejtörést és logisztikai feladatot jelent. S ez a helyzet az idővel bizony csak romlani fog…
– A NATO-ban a honvédség úszóképes lánctalpas szállítójárművei egyedülállók, azaz ilyen eszköz csak orosz forrásból szerezhető be – hangsúlyozta Hegyi Viktor. A PTSZ-M típust már nem is gyártják, utódja a T–72-es és T–80-as harckocsik elemeit, rendszereit felhasználó PTSZ–4. Ezen eszközök új ára az elérhető információk szerint a jelenlegi felújítás értékének ötszöröse-hatszorosa is lehet egy eszköz tekintetében. Így még mindig gazdaságos opció a felújítás és a további használat, még az alkatrészpótlás említett nehézségeivel együtt is.
Munka az van…
Márpedig van mit javítani és cserélni, hiszen felújításra vagy a gyári állapotot visszaállító közép- és nagyjavításra a nyolc jármű egyikénél sem került még sor korábban. Virág Zoltán technológai és fejlesztési igazgató, egyben a projekt vezetője jelezte: a járművek ugyanakkor használat közben a szükség szerinti javításokat, karbantartásokat megkapták.
– A HM Currus Zrt. szempontjából komoly jelentősége van ennek a felújításnak, hiszen az utóbbi évek egyik legjelentősebb ilyen projektjéről beszélhetünk – mutatott rá Benkó Imre vezérigazgató. A cégvezetés egyik kiemelt feladata, hogy a társaságot a Zrínyi 2026 honvédelmi és haderő-fejlesztési programban lefektetett jövőképnek, s a várható kihívásoknak megfeleltessék – infrastruktúrában, felszereltségben, szakembergárdában, rugalmasságban egyaránt. Azt is lehet mondani, hogy ez a feladat pont jókor jött, hiszen a HM Currus Zrt. most épp azt csinálja, amire eredetileg létrehozták. Ezzel erősíteni is lehet azt a fajta munkahelyi kultúrát, amely létfontosságú a későbbi felújítások, javítások, fejlesztések eredményes elvégzéséhez. A cégvezetés ugyanis abban bízik, hogy a jövőben egyre több ipari szintű nagyjavításban, fejlesztési projektben is részt vehetnek.
Arról egyelőre nincs információja a vállalatnak, hogy a későbbiekben kapnak-e hasonló volumenű és jellegű feladatot, hiszen – mint ahogy Hegyi Viktor hangsúlyozta – jelen esetben egy KEHOP-pályázatról van szó. A Magyar Honvédség ugyanakkor még az idén tervezi hasonló járművek javíttatását. A vezérigazgató-helyettes azt is elmondta, hogy a nyertes pályázat második eleme három Ural üzemanyag-szállító/-töltő gépjármű felújítására, átépítésére vonatkozik. Ezt a feladatot a HM Currus Zrt. a Schwarzmüller Járműgyártó és Kereskedelmi Kft.-vel közösen végzik. A gödöllői szakemberek az Ural önjáró alvázait tették működőképessé és újították fel. Az üzemanyag-szállító és -töltő felépítményt pedig a Schwarzmüller készíti el. Ezzel a kor technológiai színvonalának megfelelő üzemanyag-szállítás válik lehetővé a régi-új járművekkel.
– A HM Currus Zrt. tisztában van a védelmi ipart övező makrogazdasági környezettel, a Magyar Honvédség lehetőségeivel és a Zrínyi 2026 jelentette jövőképpel – jegyezte meg Benkó Imre. Ennek megfelelően a cég igyekszik proaktív módon a felhasználók részére különböző fejlesztési javaslatokat kidolgozni. Remélik, hogy a bővülő források mellett lehetőség nyílik nagy volumenű fejlesztési munkákra is, így kitolva a most hadrendben álló technika életciklusát. Sőt, bizonyos eszközök tekintetében akár képességfejlesztésről is érdemes beszélni.
A műtőben
A beszélgetés után vendéglátóim elkísértek a gyárcsarnokba, ahol a felújítási folyamat különböző állomásain várták az öreg lánctalpasok a rajtuk dolgozó szakembereket. Érdekes volt látni, ahogy a beérkezési állapotból „kibontják” a járműveket, többek között a 12 hengeres V–54P dízelmotort (amely külön műhelyben nyeri vissza régi és pontosan beszabályozott, majd próbapadon megvizsgált erejét), az üzemanyagtartályt, a hűtőt vagy éppen a lebocsátható rámpát. Minden cső, csatlakozás, bilincs és csavar kikerül, gyakorlatilag csak maga a jármű acélteste marad a betonra helyezett tartókra támaszkodva. Igaz, gyakran a testet is foltozni, javítani kell, hiszen egy-egy ütközés vagy a korrózió csúnya sebeket ejtett az acélon is.
A fokozatosan „megtelő” fémtest aztán elnyel mindent, csillognak a vadonatúj, a guminál sokkal többet bíró szilikoncsövek, a fényes bilincsek, az újrafestett gázolajtank, az ismét „teliüveg” vezetőfülke. A világítótestek a helyükön, és a gyári úszópróba után az utolsó réteg festék is a járművekre kerül. A megfelelő karbantartással pedig remélhetőleg sokáig üzemképesek maradhatnak az újraélesztett PTSZ-M-ek.
Fotó: Dévényi Veronika
Feltámadó lánctalpasok
Minden, ami gurul | Nyolc PTSZ-M közepes, lánctalpas úszó szállító jármű „ébredhet fel” tárolóhelyi álmából, köszönhetően egy sikeres KEHOP-pályázatnak és a HM Currus Gödöllői Harcjárműtechnika Zrt. elszánt szakembereinek.www.haborumuveszete.hu