A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 933
18 410
113
a Rába meg inkább ne csinálja...
Az utóbbi időben, amikor a Rába járműveket „épített”, annak vagy az ésszerűhöz képest 2-szeres árcetli (H-sorozat), vagy két szék közül pad alá esés (contact, meg a másik busz a 90-es években), vagy matricázás lett a vége (volvo busz, renault tűzoltó)
Tudom, hogy van ez a Rába istenítő fétised, de a futóművön kívül túl sok mindenben nem tudnak labdába rúgni.

Jelenleg hazánkban, egyedül a Rába képes, mennyiségben, azonos minőségben, nehéz járműveket készíteni a Honvédségnek, senki más. Mivel egy nagyvállalatról van szó, amely államilag is érdekelt, logikus hogy ha hazai páncélozott jármű összeszerelés szóba kerülhet, akkor ők lehetnek a befutók.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 302
76 888
113
Ide írom mert ez az egyik legpörgősebb topik és ki tudja van talán egy vállalkozó szellemű szakember aki ért a műszaki rajzoló programokhoz.Ha magadra ismerték és lenne kedved segíteni nekem egy nyomtatható"műszaki rajz"* elkészítésében akkor légyszíves keress meg privát üzenetben.

*Igazából egy A/4-es méretű lapra szeretnék négyzethálót és rárajzolni egy üres karikát meg egy telit(a részletek privátban).

Köszönöm!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 119
33 402
113
Jelenleg hazánkban, egyedül a Rába képes, mennyiségben, azonos minőségben, nehéz járműveket készíteni a Honvédségnek, senki más. Mivel egy nagyvállalatról van szó, amely államilag is érdekelt, logikus hogy ha hazai páncélozott jármű összeszerelés szóba kerülhet, akkor ők lehetnek a befutók.
Es a ganz is kepes lehetne... Ha az allam nagyobb mertekbe bevasarolna magat. Es egy kicsit tokesitene... /egyebkent ha kinatol csak licenszet vasarolnank az is fegyverbeszerzesnek !inosulne/vagy a ber terveztetes?/
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo, zeal and Pal

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 178
119 665
113
Igen, ez a kulonbseg a konzervativok es a szelsosegek (nacik, kommunistak, liberalisok, zold, mikor mi a nevuk) kozott. Mig a konzervativ ember inkabb sajnalja a megtevesztett masik embert, probalja felvilagositani (Klebersberg sem azt mondta, hogy oljuk le a sok hulye szoci cseledet, hanem iskolakat epittetett, bar neked gondolom o egy Horthysta fasiszta...) es kesz a megbocsajtasra (de legalabbis megprobalja) addig a te oldalad csak a gyuloletet ismeri es nem tekinti embernek az ellenfelet. Ez a mentalitas vezet a nepirtasokhoz. Ti mindig biztosak vagytok benne, hogy nalatok van a szent gral, de a tragarkodason kivul soha, semmit sem mutattatok fel a tortenelemben. Fogadok, hogy meg a biciklis-liberalis szubkulturaba is beletartozol, akik 300.000 HUF-os biciklin a piroson athajtva nezik le az 1 millio HUF-os Suzukiban ulo kisembert. Mert hat a 300k az tobb mint az 1M... (nem, nem Suzukim van).
Es lehet "turbomagyar"-olni, meg akarmi szlengel jonni amit 444-en tanultal (toled meg azt is kinezem, hogy azt olvasod, bocsi ha megsem), de azok bizony egy sem erv. Es igen, ha valodi kutatast vegeztel volna, akkor nem wikit linkelnel (bachelor diplomahoz keves!!) hanem azt amire hivatkozik, ha az van olyan. De te elore eldontotted mit akarsz irni, beleraktal mindent ami annak megfelel es figyelmen kivul hagytal mindent ami annak ellentmond. Nyilvan letagadhatod, te magadban te is tudod, hogy pont az lett az iras vegkovetkeztetese amit mar elore tudtal, hogy mi lesz. Ez igy nem kutatas, nem tudomanyos munka, csak propaganda-cikk. Es propagandabol mar volt eleg.
Hát ha elolvasnád a végzős tusztjelöltek diplomamunkáit, hasonló kedves végkövetkeztésekre lelnél bennük kB 5 évre visszamenőleg.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 860
113
Es a ganz is kepes lehetne... Ha az allam nagyobb mertekbe bevasarolna magat. Es egy kicsit tokesitene... /egyebkent ha kinatol csak licenszet vasarolnank az is fegyverbeszerzesnek !inosulne/vagy a ber terveztetes?/
Bér terveztetés! A lényeg hogy jól kell megírni a szerződést. Tényleges harcászati eszközt vásárolsz? Pl élet kioltására is alkalmas eszközt! Nem. Addig amíg élet kioltására nem alkalmas bármit vehettel. Sőt annál is többeg de ezt már nagyon de nagyon nem néznék jó szemmel. Tehát még egy csupasz tank tartályt is. Nekünk elég csak az alvázatt, egyéb eszközöknek a licenszét megvásárolni. Utánna hogy mit építesz rá nyugati fegyverzetből az már a te igényed. A lényeg hogy mire kész terméket kapol az itteni "nato" szabványoknak feleljen meg.
Vajon hány nyugati cég használ ki ilyen olyan kiskapukat?
 
M

molnibalage

Guest
Hát ha elolvasnád a végzős tusztjelöltek diplomamunkáit, hasonló kedves végkövetkeztésekre lelnél bennük kB 5 évre visszamenőleg.
Mármint arra, amit én írtam?

Pal eredeti kommentje törölve lett sanszsan, de azért válaszolok rá. Bár tudnám, hogy minek... Az eddigi stílusa és teljesítménye alapján visszatérte után és gyors permbanra számítok...

Igen, ez a kulonbseg a konzervativok es a szelsosegek (nacik, kommunistak, liberalisok, zold, mikor mi a nevuk) kozott. Mig a konzervativ ember inkabb sajnalja a megtevesztett masik embert, probalja felvilagositani (Klebersberg sem azt mondta, hogy oljuk le a sok hulye szoci cseledet, hanem iskolakat epittetett, bar neked gondolom o egy Horthysta fasiszta...) es kesz a megbocsajtasra (de legalabbis megprobalja) addig a te oldalad csak a gyuloletet ismeri es nem tekinti embernek az ellenfelet.
Az összes írásom arról szól, hogy felvilágosítani próbáljuk a társszerzőkkel a társaságot...
A többi részére meg nem reagálnék, mert polidili, csak röviden. Horthy nem volt szerintem fasiszta, hogy nagy államférfi sem, az is biztos. Egy volt a történtelem sok diktárora közül.

Ti mindig biztosak vagytok benne, hogy nalatok van a szent gral, de a tragarkodason kivul soha, semmit sem mutattatok fel a tortenelemben.
Ó, persze. Referenciának, aztán két hónap ban után mutasd a tiédet...
https://htka.hu/author/molnibalage/

Fogadok, hogy meg a biciklis-liberalis szubkulturaba is beletartozol, akik 300.000 HUF-os biciklin a piroson athajtva nezik le az 1 millio HUF-os Suzukiban ulo kisembert. Mert hat a 300k az tobb mint az 1M... (nem, nem Suzukim van).
  • Bringával járok az esetek 99%-ban, még BKV bérletem sincs. Ez nem ideológia, hanem praktikum és szeretek mozogni is. 20 perc bringával az, ami BKV-val lenne kb. 40-50 perc. És ahhoz képest olcsóbb is, bár azért kell a bringára költeni, ha évi 6 ezer km-et tekersz esőben és minden szar időben. Meg akkor, ha ellopják az első-hátsó kerekedet...
  • A bringám egy 120k-s Gepida Alboin, ha már ennyire személyeskedni akarsz, de mióta megvan azóta simán elköltötte rá mégegyszer ennyit üzemeltetés és a lopás miatt.
  • Piroson nem hajtok át, mert élni akarok, ellenben az autósok hobbija ez. És igen, szabad általánosítanom. Minden nap, kivétel nélkül a napi útvonalamon a Soroksári és Haller sarkán kb. 3-4 seccel a narancssárga után is áthajt valaki belváros felé haladva akkor, amkor már mi kapunk a Haller felől zöldet, akkor húz át kb. a kereszteződés közepén az autós. Nem emlékszem olyan hétköznapra, amikor ne történt volna ez meg, pedig minden reggel úgy kelek fel hétköznap, hogy vajon aznap lesz-e végre az a nap... Kb. rühellem azon bringásokat, akik olyan faszok, hogy csúcsforgalomban az Astorián képesek erre bringával vagy máshol is. (A gyalogosok viselkedése érdekes még a fővárosban. Gyak. átálltak hallás alapján járdáról lelépsére. Mivel a bringám jól karban van tartva hangtalanul suhanok. Napi szinten lép lassan elém valaki és emiatt inkább az út közepén megyek a szűkebb utcákba...)
  • Az is átlalános jelenség, hogy sok autós belehajt abba a kereszteződésebe, amiből nem tud kijönni. Ebből igen hamar csinos dugó lesz. Bárhol, mondhatom neked a főbb kereszteződéseket, ahol ez kb. instant van, amint nagy a forgalom, de átlagos hétköznap is ez van a kisebb utcákban. A Fehérvári és Budafoki út sarkán számomra már picit unalmas, hogy állandóan nekem kell mutogatnom a jobbkézszabályt az autósok kb. 1/3-nak... Vagy azért, mert nem indul el, vagy azért, mert a keves sofőr majdnem elüt...
  • És igen, van jogsim, de nem használom.
Másegyéb közlekedési problémád van?

Es lehet "turbomagyar"-olni, meg akarmi szlengel jonni amit 444-en tanultal (toled meg azt is kinezem, hogy azt olvasod, bocsi ha megsem), de azok bizony egy sem erv.
Nem olvasom kivéve, ha valaki belinkel valamit, de sokszor még akkor sem. Egyébként meg feltételezések helyett lehet kérdezni is. Persze tőled csak is erre nagypofájú beszólást vártam, semmi mást.

Es igen, ha valodi kutatast vegeztel volna, akkor nem wikit linkelnel (bachelor diplomahoz keves!!) hanem azt amire hivatkozik, ha az van olyan. De te elore eldontotted mit akarsz irni, beleraktal mindent ami annak megfelel es figyelmen kivul hagytal mindent ami annak ellentmond.
Nem, te meg nem értett bannolt zseni, hanem az is egy oldal. És mivel elolvastam és láttam, hogy pontos az adott része, ezért minek gépeljem vagy másoljam be, ha linkelni is lehet.

A magyar wiki többnyire nem túl haszonos, de a katonai repülés egyes oldalai ez alól kivételek, mert Allesmor (a stílusa alapján) írta azokat és hála istennek senki nem barmolta szét azokat.

Nyilvan letagadhatod, te magadban te is tudod, hogy pont az lett az iras vegkovetkeztetese amit mar elore tudtal, hogy mi lesz.
Talán akkor leírhattad volna, hogy a cikk tartalma miért és hol pontatlan, de ehelyett fröcsögsz. Végigmentem az eseményeken és bemutattam őket. Tehetek én róla, ha a vége megint az, ami...?

10+ év után sikerült egy 3 hónapos kesziadást bevállalni. Epic.
Az V4 EU BG feajánlás megvolt, de a vállaláshoz szükséges képessége 1+ évvel utána sincs meg. Ennek talán tapsolni kéne?
Hát annak, hogy a repülőgép SR IR AAM-ja szépen kiesett? Az megvan, hogy akkor LR AG konfiggal pótossal a Gripennek nincs légiharc-rakétáka jelenleg...? Erre szerinted mit kéne mondani?

Megáll az eszem, de tényleg.
(Én csak azt csodálom, hogy eddig vártak a bannolásoddal...)


Ez igy nem kutatas, nem tudomanyos munka, csak propaganda-cikk. Es propagandabol mar volt eleg.
Ja értem, pofázol, de érdemben nem reagáltál. Ez aztán a "vitakultúra"...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 302
76 888
113
Mármint arra, amit én írtam?

Pal eredeti kommentje törölve lett sanszsan, de azért válaszolok rá. Bár tudnám, hogy minek... Az eddigi stílusa és teljesítménye alapján visszatérte után és gyors permbanra számítok...


Az összes írásom arról szól, hogy felvilágosítani próbáljuk a társszerzőkkel a társaságot...
A többi részére meg nem reagálnék, mert polidili, csak röviden. Horthy nem volt szerintem fasiszta, hogy nagy államférfi sem, az is biztos. Egy volt a történtelem sok diktárora közül.


Ó, persze. Referenciának, aztán két hónap ban után mutasd a tiédet...
https://htka.hu/author/molnibalage/


  • Bringával járok az esetek 99%-ban, még BKV bérletem sincs. Ez nem ideológia, hanem praktikum és szeretek mozogni is. 20 perc bringával az, ami BKV-val lenne kb. 40-50 perc. És ahhoz képest olcsóbb is, bár azért kell a bringára költeni, ha évi 6 ezer km-et tekersz esőben és minden szar időben. Meg akkor, ha ellopják az első-hátsó kerekedet...
  • A bringám egy 120k-s Gepida Alboin, ha már ennyire személyeskedni akarsz, de mióta megvan azóta simán elköltötte rá mégegyszer ennyit üzemeltetés és a lopás miatt.
  • Piroson nem hajtok át, mert élni akarok, ellenben az autósok hobbija ez. És igen, szabad általánosítanom. Minden nap, kivétel nélkül a napi útvonalamon a Soroksári és Haller sarkán kb. 3-4 seccel a narancssárga után is áthajt valaki belváros felé haladva akkor, amkor már mi kapunk a Haller felől zöldet, akkor húz át kb. a kereszteződés közepén az autós. Nem emlékszem olyan hétköznapra, amikor ne történt volna ez meg, pedig minden reggel úgy kelek fel hétköznap, hogy vajon aznap lesz-e végre az a nap... Kb. rühellem azon bringásokat, akik olyan faszok, hogy csúcsforgalomban az Astorián képesek erre bringával vagy máshol is. (A gyalogosok viselkedése érdekes még a fővárosban. Gyak. átálltak hallás alapján járdáról lelépsére. Mivel a bringám jól karban van tartva hangtalanul suhanok. Napi szinten lép lassan elém valaki és emiatt inkább az út közepén megyek a szűkebb utcákba...)
  • Az is átlalános jelenség, hogy sok autós belehajt abba a kereszteződésebe, amiből nem tud kijönni. Ebből igen hamar csinos dugó lesz. Bárhol, mondhatom neked a főbb kereszteződéseket, ahol ez kb. instant van, amint nagy a forgalom, de átlagos hétköznap is ez van a kisebb utcákban. A Fehérvári és Budafoki út sarkán számomra már picit unalmas, hogy állandóan nekem kell mutogatnom a jobbkézszabályt az autósok kb. 1/3-nak... Vagy azért, mert nem indul el, vagy azért, mert a keves sofőr majdnem elüt...
  • És igen, van jogsim, de nem használom.
Másegyéb közlekedési problémád van?


Nem olvasom kivéve, ha valaki belinkel valamit, de sokszor még akkor sem. Egyébként meg feltételezések helyett lehet kérdezni is. Persze tőled csak is erre nagypofájú beszólást vártam, semmi mást.


Nem, te meg nem értett bannolt zseni, hanem az is egy oldal. És mivel elolvastam és láttam, hogy pontos az adott része, ezért minek gépeljem vagy másoljam be, ha linkelni is lehet.

A magyar wiki többnyire nem túl haszonos, de a katonai repülés egyes oldalai ez alól kivételek, mert Allesmor (a stílusa alapján) írta azokat és hála istennek senki nem barmolta szét azokat.


Talán akkor leírhattad volna, hogy a cikk tartalma miért és hol pontatlan, de ehelyett fröcsögsz. Végigmentem az eseményeken és bemutattam őket. Tehetek én róla, ha a vége megint az, ami...?

10+ év után sikerült egy 3 hónapos kesziadást bevállalni. Epic.
Az V4 EU BG feajánlás megvolt, de a vállaláshoz szükséges képessége 1+ évvel utána sincs meg. Ennek talán tapsolni kéne?
Hát annak, hogy a repülőgép SR IR AAM-ja szépen kiesett? Az megvan, hogy akkor LR AG konfiggal pótossal a Gripennek nincs légiharc-rakétáka jelenleg...? Erre szerinted mit kéne mondani?

Megáll az eszem, de tényleg.
(Én csak azt csodálom, hogy eddig vártak a bannolásoddal...)



Ja értem, pofázol, de érdemben nem reagáltál. Ez aztán a "vitakultúra"...

Kitiltottál kem tud reagálni.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 273
13 664
113
Most meg Horthy!!!
210543_700b_v1.jpg
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
Jelenleg hazánkban, egyedül a Rába képes, mennyiségben, azonos minőségben, nehéz járműveket készíteni a Honvédségnek, senki más. Mivel egy nagyvállalatról van szó, amely államilag is érdekelt, logikus hogy ha hazai páncélozott jármű összeszerelés szóba kerülhet, akkor ők lehetnek a befutók.
nem mert nem képes...
14 év alatt ~500db az neked mióta mennyiség?
Ha csak a Rába lehet a befutó, akkor inkább ne is kezdjünk hozzá, mert ugyan az a szopástenger lesz belőle, mint mikor a PSZH-t erőltettük és az akkori Rába (amelyik épített rendszeresen járművet ellentétben a mai teherautómanufaktúra és cimkegyárral) is vért hugyozott... oszt oszkár bácsi meg nem gyütt :D

A bringám egy 120k-s Gepida Alboin, ha már ennyire személyeskedni akarsz, de mióta megvan azóta simán elköltötte rá mégegyszer ennyit üzemeltetés és a lopás miatt.
Nem adja ki a csőmérnök eszed, hogy a netre nem irkálunk ki magunkról semmi személyeset?
Nálad sokkal értelmesebb emberekről is csak annyit tudunk itt, hogy kb mivel foglalkozik, de magánéleti adatokat, meg hogy mire mennyit költ azt nem, mert nem tartozik ránk. Aztán meg miután telesírod a fórumot a dolgaiddal és véletlenül valaki megemlíti egy kommentben, akkor meg nekiállsz hisztizni, hogy „dehát ez nem tartozik rád”...
molni, ba..ki, Te vagy a helikopter!
Nem olvasom kivéve, ha valaki belinkel valamit, de sokszor még akkor sem. Egyébként meg feltételezések helyett lehet kérdezni is.
Lásd előző. Nem kérdezünk, mert porlasztva fossuk le, hogy mit olvasol, hol biciklizel, mi a politikai meggyőződésed, meg hogy borotválod-e a hónaljadat, stb.
És mindezt azért mert minket nem érdekel a romhalmaz magánéleted. :D
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
nem mert nem képes...
14 év alatt ~500db az neked mióta mennyiség?
Ha csak a Rába lehet a befutó, akkor inkább ne is kezdjünk hozzá, mert ugyan az a szopástenger lesz belőle, mint mikor a PSZH-t erőltettük és az akkori Rába (amelyik épített rendszeresen járművet ellentétben a mai teherautómanufaktúra és cimkegyárral) is vért hugyozott... oszt oszkár bácsi meg nem gyütt :D

14 év, 500db... ez azért azért is lehet, mert alig több mint tucatra volt eddig megrendelés évente, úgy emlékszem tavalytól duplázták meg a rendelt mennyiséget.
 
M

molnibalage

Guest
Nem adja ki a csőmérnök eszed, hogy a netre nem irkálunk ki magunkról semmi személyeset?
Nálad sokkal értelmesebb emberekről is csak annyit tudunk itt, hogy kb mivel foglalkozik, de magánéleti adatokat, meg hogy mire mennyit költ azt nem, mert nem tartozik ránk. Aztán meg miután telesírod a fórumot a dolgaiddal és véletlenül valaki megemlíti egy kommentben, akkor meg nekiállsz hisztizni, hogy „dehát ez nem tartozik rád”...
molni, ba..ki, Te vagy a helikopter!
Megtettem neki, had örüljön neki. A nickem alapján csak az nem talál meg, aki nem akar...
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Valamit elrontottam, a válasz"-nál.

14 év alatt 500db. Tudtommal fix megrendelés volt éveken át, alig több mint tucat H18/22/25 stb.-re. Ezt tavaly lett megduplázva,, szerintem ezért is a kis mennyiség.