1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. tomka03

    tomka03 New Member

  2. krisss

    krisss Well-Known Member

    Akkor lesz kb 6-7 db röpképes gépünk egyszerre új rekord.
     
  3. tomsinner

    tomsinner Active Member

    Csak most tudok válaszolni, mert hét közben mobilról nem olyan egyszerű. A héten benéztem a UPC-be, pont két házszámmal arrébb volt egy. Az ötlet jó volt, köszönöm szépen a segítséget, de egyéb okok miatt nem tudom azt igénybe venni.
     
    blogen likes this.
  4. tomsinner

    tomsinner Active Member

    Na baszki, én is jókor jövök haza.
     
  5. torsen

    torsen Well-Known Member

    Nagyobb tömeg! Úszőképesség?
     
  6. Luthero

    Luthero Well-Known Member

    Pesze hogy ugrót ígyaz úszó képesség, ezért írtam hogy nagy meló. És talán nem is érné meg.
     
  7. fapp_supervisor

    fapp_supervisor Well-Known Member

    Nincs értelme szarozni ezekkel, új technika kell mindenképp, elég szétnézni a szomszédaink által gyártott járgányok között vagy ott vannak a lengyelek akik tesók és mindent gyártanak amit csak tudnak.
     
  8. Luthero

    Luthero Well-Known Member

  9. krisss

    krisss Well-Known Member

    Amikor BTR-t tervezték nem számoltak sem testpáncéllal se semmi ilyesmivel, nem lehet benne elférni, kész slussz passz. Az ajtón alig férsz ki védőmellénybe, ahol ha kimászol semmi sem véd. Minimális értelme ha felújítják, kap egy távirányított tornyot, aztán mehet a tartalékosoknak. (de ez meg drága lenne) Szóval kuka.
     
    wolfram likes this.
  10. ravenlord

    ravenlord New Member

    A hajtáslánc újra cserélése már önmagában akkora költség (több tízmillió vagy akár százmillió), hogy a modernizáció gazdaságosságát önmagában megkérdőjelezi.
    A 8x8-at 4x8-ra kellene cserélni, a két hátsó tengelyt hajtva. Ez a motor teljesítmény egy részének "felszabadulását" jelentené, amit lehetne pl. a torony vagy a légkondi működtetésére használni.
    Az első két tengelyt pedig kapcsolhatóan elektromos meghajtásúvá kellene alakítani.
    Így csak akkor használna összkerékmeghajtást, ha valóban szükség van rá, továbbá pár kilométert meg tudna tenni csak elektromos meghajtással, lopakodó üzemmódban. Kéne bele még APU az esetleges többletenergia generálására illetve egy kis akkupakk. E kettőt hátulra, a páncéltesten kívülre lehetne szerelni, így belül nem foglalna helyet.
    A BTR-80/A egy tonnával nehezebb az alapverziónál, ennyi tömegnövekedést tehát minden további nélkül elbír.
    A páncélzatot perforált pótpáncéllal egészíteném ki, ez már a 2. vh-ban bevált nehézgéppuskák/páncéltörő puskák ellen, fele akkora tömegnövekedés mellett, mintha tömör páncélzatot alkalmaztak volna.
    A magasságot is meg lehetne emelni 15 cm-rel, mint amit az ukik csináltak a BTR-3-mal.
    A többivel egyetértek.
     
  11. blogen

    blogen Well-Known Member

    Telenor korlátlan?
     
  12. krisss

    krisss Well-Known Member

    Vodafone mobil wifi router? 5000 Ft és12 giga adatforgalom.
     
  13. joker

    joker Well-Known Member

  14. tacticool

    tacticool Member

    Őszintén szólva, amikor a legolcsóbb nagy kaliberű gépágyúval felszerelt távirányítású torony is 1 de mindennel együtt inkább 1,5 millió dodónál kezdődik (pl samson mk 2), + ugye a bázisjármű nagy arányú átalakításának összege, ami megint nem kis összeg (szinte minden csere/bele kell nyúlni)... A végén már egy új jármű áránál tartanánk, nem sok értelme van ennyi pénzt költeni egy eleve szar platformra. Ráadásul a 0 hadiparunknak köszönhetően az összes pénz így is kifelé menne az országból, pont mintha komplett járművet vásárolnánk mondjuk a lengyelektől. Na jó, csak a munkások bére nem, de az lenne a legkisebb tétel.
    Más mikor mondjuk az ukik még a btr-60/70-et is előszedik muszájból és ilyen btr-70di féle szörnyeket csinálnak, de ott a pénz legalább otthon marad és minden alkatrész rendelkezésre áll.

    Meg a tömegnövekedéssel el vesztené az úszóképességet is. Egy modern 8x8-as, mint rosomak xp, piranha 5, super av meg mind 28 tonna össztömegig úszóképesek. Ott azért bőven van hely kiegészítő védelemnek, meg nagy kaliberű toronynak.

    Szvsz lánctalpas ifv-k sosem lesz megint. Kövezzetek meg, de szerintem nincs is rá szükségünk egy modern kerekes mellett, ami mondjuk ugyan úgy véd szemből a 30mm-es orosztól, meg 20-25 hp/t-t hozza. Elég jól kiépült úthálózatunk van, használjuk! Bárhova el tudnak jutni gyorsan és olyan terep se nagyon van az országban, ahol ne boldogulnának. Persze lehet mondani, hogy nehéz terepen nem tudják úgy tartani a tempót az mbt-vel mint egy láncos, de kicsit árnyaltan fogalmazva lassan tankunk sincs, amivel versenyezni kéne.:D

    A sima btr-80-at meg, ha nagyon olcsón akarjuk megoldani, nem ördögtől való gondolat független felfüggesztésű mrap-al váltani (ha nagyon kell a magyar seggbe magyar lófasz, olyanunk van itthon: komondor, a legkisebb változat a dingo 2-nél valamivel kisebb dimenzióiban, meg gondolom a rába h14 hajtásláncával, rába által gyártva, legalábbis én így csinálnám), vagy még inkább egy sherpa vagy eagle IV féle járművel 4x4 és 6x6-os kerékléptékben feladattól függően. De inkább egy 6x6-os apc alá ne adjuk az úszóképesség miatt.

    Hülye franciáknak is elég a kerekes ifv az amx-10p helyett, meg a vab-kat is mrap-al váltják. Még lehetne sorolni a példákat.

    Rába VZF kulcsát meg nagyon messze eldobni! Kamaz typhoon még oké, még a kraz hurricane is, na de az...
     
    wolfram and krisss like this.
  15. tomsinner

    tomsinner Active Member

    Igen, de ugyanannyi pénzért 50 perc lebeszélhetőség van a csomagban, míg a UPC-nél 150. Utóbbi jobban megérné.

    Ez érdekes felvetés, utána nézek!
     
  16. blogen

    blogen Well-Known Member

    Várjál néhány hónapot. Az UPC lassan egy éve fehér hollóként volt jelen a piacon, most a Telenor lépett egyet és két ilyen szolgáltató együtt már diktálni fogja az új trendet. Talán. Szal jön az olcsó és korlátlan mobilnet valószínűleg minden szolgáltatónál!
     
    tomsinner and danielblack like this.
  17. misinator

    misinator Well-Known Member

    Rohadt nehéz ám munka/vezetés közben mobillal fotózni...

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    wolfram and fip7 like this.
  18. R0kaúr

    R0kaúr Active Member

    nekem sincsenek jobb képeim, pedig a diplomamunka nyomtatás miatt, vagy 4x is jártam ma arra :D
     
    misinator likes this.
  19. krisss

    krisss Well-Known Member

    És ezzel mindent láttatok amit látni érdemes :D
     
    antigonosz likes this.
  20. misinator

    misinator Well-Known Member

    Pedig átvillant az agyamon, hogy az Államkincstári befizetés helyett megállok hamarabb, s inkább ide indulok. De aztán úgy voltam vele, mint az egyszeri asszony:

    - Na anyjuk; indítsd be azt a betonkeverőt!
    - Azért a két szem kavicsért!?:D
     

Ezen oldal megosztása