A BTR -ek modernizációját, ergonomikusabbá tételét elég nagy melóval lehetne csak meg oldani. elsősorban az osztómű ami úgy belóg a küzdőtérbe ezt kellene eltüntetni mondjuk egy kisebb méretű 6 hengeres soros korszerű motor alkalmazásával több hely lenne a motortérben az így felszabadult helyre lehetne beszuszakolni az váltót és osztóművet. Na ekkor valószínűleg a súlypont jól hátra vándorolna cserébe a ki egyensúlyozáséért előre több páncélt kell fel tenni, de ez nem lenne baj. A toronylövész munkahelyét megszüntetni és távirányítót tornyot feltenni, mondjuk a parancsnok átvethetné a toronyfegyver kezelését. Valószínűleg pár tonnával nőne a gép súlya ezért a futóművet is megkellene erősíteni erősebb rugókkal és szilentblokkal . Na így már lenne valamivel több hely.
Őszintén szólva, amikor a legolcsóbb nagy kaliberű gépágyúval felszerelt távirányítású torony is 1 de mindennel együtt inkább 1,5 millió dodónál kezdődik (pl samson mk 2), + ugye a bázisjármű nagy arányú átalakításának összege, ami megint nem kis összeg (szinte minden csere/bele kell nyúlni)... A végén már egy új jármű áránál tartanánk, nem sok értelme van ennyi pénzt költeni egy eleve szar platformra. Ráadásul a 0 hadiparunknak köszönhetően az összes pénz így is kifelé menne az országból, pont mintha komplett járművet vásárolnánk mondjuk a lengyelektől. Na jó, csak a munkások bére nem, de az lenne a legkisebb tétel.
Más mikor mondjuk az ukik még a btr-60/70-et is előszedik muszájból és ilyen btr-70di féle szörnyeket csinálnak, de ott a pénz legalább otthon marad és minden alkatrész rendelkezésre áll.
Meg a tömegnövekedéssel el vesztené az úszóképességet is. Egy modern 8x8-as, mint rosomak xp, piranha 5, super av meg mind 28 tonna össztömegig úszóképesek. Ott azért bőven van hely kiegészítő védelemnek, meg nagy kaliberű toronynak.
Szvsz lánctalpas ifv-k sosem lesz megint. Kövezzetek meg, de szerintem nincs is rá szükségünk egy modern kerekes mellett, ami mondjuk ugyan úgy véd szemből a 30mm-es orosztól, meg 20-25 hp/t-t hozza. Elég jól kiépült úthálózatunk van, használjuk! Bárhova el tudnak jutni gyorsan és olyan terep se nagyon van az országban, ahol ne boldogulnának. Persze lehet mondani, hogy nehéz terepen nem tudják úgy tartani a tempót az mbt-vel mint egy láncos, de kicsit árnyaltan fogalmazva lassan tankunk sincs, amivel versenyezni kéne.
A sima btr-80-at meg, ha nagyon olcsón akarjuk megoldani, nem ördögtől való gondolat független felfüggesztésű mrap-al váltani (ha nagyon kell a magyar seggbe magyar lófasz, olyanunk van itthon: komondor, a legkisebb változat a dingo 2-nél valamivel kisebb dimenzióiban, meg gondolom a rába h14 hajtásláncával, rába által gyártva, legalábbis én így csinálnám), vagy még inkább egy sherpa vagy eagle IV féle járművel 4x4 és 6x6-os kerékléptékben feladattól függően. De inkább egy 6x6-os apc alá ne adjuk az úszóképesség miatt.
Hülye franciáknak is elég a kerekes ifv az amx-10p helyett, meg a vab-kat is mrap-al váltják. Még lehetne sorolni a példákat.
Rába VZF kulcsát meg nagyon messze eldobni! Kamaz typhoon még oké, még a kraz hurricane is, na de az...