A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A BTR -ek modernizációját, ergonomikusabbá tételét elég nagy melóval lehetne csak meg oldani. elsősorban az osztómű ami úgy belóg a küzdőtérbe ezt kellene eltüntetni mondjuk egy kisebb méretű 6 hengeres soros korszerű motor alkalmazásával több hely lenne a motortérben az így felszabadult helyre lehetne beszuszakolni az váltót és osztóművet. Na ekkor valószínűleg a súlypont jól hátra vándorolna cserébe a ki egyensúlyozáséért előre több páncélt kell fel tenni, de ez nem lenne baj. A toronylövész munkahelyét megszüntetni és távirányítót tornyot feltenni, mondjuk a parancsnok átvethetné a toronyfegyver kezelését. Valószínűleg pár tonnával nőne a gép súlya ezért a futóművet is megkellene erősíteni erősebb rugókkal és szilentblokkal . Na így már lenne valamivel több hely.

Nagyobb tömeg! Úszőképesség?
 
Nincs értelme szarozni ezekkel, új technika kell mindenképp, elég szétnézni a szomszédaink által gyártott járgányok között vagy ott vannak a lengyelek akik tesók és mindent gyártanak amit csak tudnak.
 
Amikor BTR-t tervezték nem számoltak sem testpáncéllal se semmi ilyesmivel, nem lehet benne elférni, kész slussz passz. Az ajtón alig férsz ki védőmellénybe, ahol ha kimászol semmi sem véd. Minimális értelme ha felújítják, kap egy távirányított tornyot, aztán mehet a tartalékosoknak. (de ez meg drága lenne) Szóval kuka.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
A BTR -ek modernizációját, ergonomikusabbá tételét elég nagy melóval lehetne csak meg oldani. elsősorban az osztómű ami úgy belóg a küzdőtérbe ezt kellene eltüntetni mondjuk egy kisebb méretű 6 hengeres soros korszerű motor alkalmazásával több hely lenne a motortérben az így felszabadult helyre lehetne beszuszakolni az váltót és osztóművet. Na ekkor valószínűleg a súlypont jól hátra vándorolna cserébe a ki egyensúlyozáséért előre több páncélt kell fel tenni, de ez nem lenne baj. A toronylövész munkahelyét megszüntetni és távirányítót tornyot feltenni, mondjuk a parancsnok átvethetné a toronyfegyver kezelését. Valószínűleg pár tonnával nőne a gép súlya ezért a futóművet is megkellene erősíteni erősebb rugókkal és szilentblokkal . Na így már lenne valamivel több hely.
A hajtáslánc újra cserélése már önmagában akkora költség (több tízmillió vagy akár százmillió), hogy a modernizáció gazdaságosságát önmagában megkérdőjelezi.
A 8x8-at 4x8-ra kellene cserélni, a két hátsó tengelyt hajtva. Ez a motor teljesítmény egy részének "felszabadulását" jelentené, amit lehetne pl. a torony vagy a légkondi működtetésére használni.
Az első két tengelyt pedig kapcsolhatóan elektromos meghajtásúvá kellene alakítani.
Így csak akkor használna összkerékmeghajtást, ha valóban szükség van rá, továbbá pár kilométert meg tudna tenni csak elektromos meghajtással, lopakodó üzemmódban. Kéne bele még APU az esetleges többletenergia generálására illetve egy kis akkupakk. E kettőt hátulra, a páncéltesten kívülre lehetne szerelni, így belül nem foglalna helyet.
A BTR-80/A egy tonnával nehezebb az alapverziónál, ennyi tömegnövekedést tehát minden további nélkül elbír.
A páncélzatot perforált pótpáncéllal egészíteném ki, ez már a 2. vh-ban bevált nehézgéppuskák/páncéltörő puskák ellen, fele akkora tömegnövekedés mellett, mintha tömör páncélzatot alkalmaztak volna.
A magasságot is meg lehetne emelni 15 cm-rel, mint amit az ukik csináltak a BTR-3-mal.
A többivel egyetértek.
 
Csak most tudok válaszolni, mert hét közben mobilról nem olyan egyszerű. A héten benéztem a UPC-be, pont két házszámmal arrébb volt egy. Az ötlet jó volt, köszönöm szépen a segítséget, de egyéb okok miatt nem tudom azt igénybe venni.
Telenor korlátlan?
 
A BTR -ek modernizációját, ergonomikusabbá tételét elég nagy melóval lehetne csak meg oldani. elsősorban az osztómű ami úgy belóg a küzdőtérbe ezt kellene eltüntetni mondjuk egy kisebb méretű 6 hengeres soros korszerű motor alkalmazásával több hely lenne a motortérben az így felszabadult helyre lehetne beszuszakolni az váltót és osztóművet. Na ekkor valószínűleg a súlypont jól hátra vándorolna cserébe a ki egyensúlyozáséért előre több páncélt kell fel tenni, de ez nem lenne baj. A toronylövész munkahelyét megszüntetni és távirányítót tornyot feltenni, mondjuk a parancsnok átvethetné a toronyfegyver kezelését. Valószínűleg pár tonnával nőne a gép súlya ezért a futóművet is megkellene erősíteni erősebb rugókkal és szilentblokkal . Na így már lenne valamivel több hely.

Őszintén szólva, amikor a legolcsóbb nagy kaliberű gépágyúval felszerelt távirányítású torony is 1 de mindennel együtt inkább 1,5 millió dodónál kezdődik (pl samson mk 2), + ugye a bázisjármű nagy arányú átalakításának összege, ami megint nem kis összeg (szinte minden csere/bele kell nyúlni)... A végén már egy új jármű áránál tartanánk, nem sok értelme van ennyi pénzt költeni egy eleve szar platformra. Ráadásul a 0 hadiparunknak köszönhetően az összes pénz így is kifelé menne az országból, pont mintha komplett járművet vásárolnánk mondjuk a lengyelektől. Na jó, csak a munkások bére nem, de az lenne a legkisebb tétel.
Más mikor mondjuk az ukik még a btr-60/70-et is előszedik muszájból és ilyen btr-70di féle szörnyeket csinálnak, de ott a pénz legalább otthon marad és minden alkatrész rendelkezésre áll.

Meg a tömegnövekedéssel el vesztené az úszóképességet is. Egy modern 8x8-as, mint rosomak xp, piranha 5, super av meg mind 28 tonna össztömegig úszóképesek. Ott azért bőven van hely kiegészítő védelemnek, meg nagy kaliberű toronynak.

Szvsz lánctalpas ifv-k sosem lesz megint. Kövezzetek meg, de szerintem nincs is rá szükségünk egy modern kerekes mellett, ami mondjuk ugyan úgy véd szemből a 30mm-es orosztól, meg 20-25 hp/t-t hozza. Elég jól kiépült úthálózatunk van, használjuk! Bárhova el tudnak jutni gyorsan és olyan terep se nagyon van az országban, ahol ne boldogulnának. Persze lehet mondani, hogy nehéz terepen nem tudják úgy tartani a tempót az mbt-vel mint egy láncos, de kicsit árnyaltan fogalmazva lassan tankunk sincs, amivel versenyezni kéne.:D

A sima btr-80-at meg, ha nagyon olcsón akarjuk megoldani, nem ördögtől való gondolat független felfüggesztésű mrap-al váltani (ha nagyon kell a magyar seggbe magyar lófasz, olyanunk van itthon: komondor, a legkisebb változat a dingo 2-nél valamivel kisebb dimenzióiban, meg gondolom a rába h14 hajtásláncával, rába által gyártva, legalábbis én így csinálnám), vagy még inkább egy sherpa vagy eagle IV féle járművel 4x4 és 6x6-os kerékléptékben feladattól függően. De inkább egy 6x6-os apc alá ne adjuk az úszóképesség miatt.

Hülye franciáknak is elég a kerekes ifv az amx-10p helyett, meg a vab-kat is mrap-al váltják. Még lehetne sorolni a példákat.

Rába VZF kulcsát meg nagyon messze eldobni! Kamaz typhoon még oké, még a kraz hurricane is, na de az...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and krisss
Igen, de ugyanannyi pénzért 50 perc lebeszélhetőség van a csomagban, míg a UPC-nél 150. Utóbbi jobban megérné.

Várjál néhány hónapot. Az UPC lassan egy éve fehér hollóként volt jelen a piacon, most a Telenor lépett egyet és két ilyen szolgáltató együtt már diktálni fogja az új trendet. Talán. Szal jön az olcsó és korlátlan mobilnet valószínűleg minden szolgáltatónál!
 
miskolc belvárosában van vmi ünnepség, csomó katonai jármű kint van, főleg g merci meg unimog, de van egy btr is, belenéztem, hat srácok igy már értem miért mondjátok, hogy a desszant tér ergonomiai rémálom :)

Rohadt nehéz ám munka/vezetés közben mobillal fotózni...




 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fip7
És ezzel mindent láttatok amit látni érdemes :D
Pedig átvillant az agyamon, hogy az Államkincstári befizetés helyett megállok hamarabb, s inkább ide indulok. De aztán úgy voltam vele, mint az egyszeri asszony:

- Na anyjuk; indítsd be azt a betonkeverőt!
- Azért a két szem kavicsért!?:D
 
Hány darab Mi-24 van amit fel lehetne újítani? Új elektrónikával meg egy jobb modernizációs csomaggal azzal még mindig lehet alkotni.

Ember, de talán még katonaember sem tud pontos választ erre. Volt egy komplett ezredünk, 36 géppel. Amikor ez még volt, kaptunk még egy ezredet, a volt Kelet Német arzenálból. Talán 32 géppel. Ebből a mennyiségből lett a végére talán, 6 gép, ami még repült, amikor leállították a típust. Lehet tévedek persze. Hadrendben tartani érdemesen helikopterből, szerintem a legkevesebb mennyiség a század, de úgy gondolom, üzemeltetés szempontjából jobb lenne egy osztálynyi. Kb., 24 gépre gondolok. Ennyi helikopterünk összesen nem lesz az elkövetkező években, nem hogy harci helikopter. :)