A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

hajozo

Member
2013. február 19.
18
52
13
Az aknamentesítő hajók mindenképp szükségesek! Tudtommal Magyarország vállalta a Tisza-aknamentesítését is
, akkor azt mondták, hogy a meglévő 3 hajó kevés is lesz ehhez! Emellet ezek az egyetlen légvédelmi ágyúkkal ellátott
egységek a Honvédségben mert a csöves légvédelem nem létezik. Átkeléseknél a kisebb diverzáns csoportok ellen megfelelő
lehet a tűzerejük biztosításra. A hátsó gépágyúk helyére lehetne ADATS -rakétákat beszerezni és akkor egyszerre légvédelmi rakétás és földi csapásmérő-páncéltörő képességekkel ellátott univerziális egységek lennének , az aknamentesítő képesség mellett! Amikkel oda lehetne horgonyozni ahol épp szükség van a légvédelemre. (Parlament, Paks, stb.)
Megszüntetésük felvetése nem bölcs dolog mert a tapasztalat alapján itt kapva-kapnak a megszüntetési lehetőségeken és helyette semmit nem szereznek be , nemhogy modernebbet. Akkor immár ez is több, mint nulla ami van!
Amúgy meg a rajtuk szolgálóknak csak az a dolga, hogy gyakorolják a bombák , aknák megtalálását, kiemelését. Így profik.
Ha BKV csinálná nekik nem ez lenne a fő profiluk, csökkenne a biztonság.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Hogyan cserélnek ki egy komplett hossztartót ami végig fut a gép törzsén?Vagy ez nem egy darabból van és csak az adott szekciót kell cserélni?
A kisebb gépeket kivéve ezek nem egy darabból készülnek, átlapolásos toldásokkal vannak illesztve a végek, így csak a sérült/korrodált szakaszt kell cserélni. Ezek cseréjénél több ponton fel kell támasztani az egész gépet (a szárnyakat is!) minden ponton az előírt, meghatározott erővel, nehogy a hossztartó kiszerelésekor elmozduljon, vetemedjen, torzuljon a szerkezet. Ilyenkor legtöbbször más munka nem is végezhető a gépen, nincs rajta mozgás, járkálás az elmozdulás veszélye miatt. Ezután lehet a rögzítőcsavarokat bontani, szegecseket kifúrni és az új darabot beillesztve, összefúrva az illeszkedő törzskeretekkel, merevítőkkel rögzíteni a csavarkötésekkel és szegecseléssel.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 265
27 061
113
Atomot sem dobtak mar egy ideje, de azert a kepesseget megorzik.

Senki nem őrzött meg ilyen képességet. Nincsenek rendszerben se célbajuttató eszközök, se folyami aknák sehol. Nyomtalanul eltűnt lehetőségről beszélünk. Gyakorlatilag a magyarok AM naszádjai olyan elhárítóeszközök, amik nem tudnak elhárítani semmit, mert a fegyver és fenyegetés, ami ellen tervezték, már akkor sem létezett, amikor beszereztük őket. Nincs olyan hatalom, amely képes lenne és pláne akarna egy folyóra aknát telepíteni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Senki nem őrzött meg ilyen képességet. Nincsenek rendszerben se célbajuttató eszközök, se folyami aknák sehol. Nyomtalanul eltűnt lehetőségről beszélünk. Gyakorlatilag a magyarok AM naszádjai olyan elhárítóeszközök, amik nem tudnak elhárítani semmit, mert a fegyver és fenyegetés, ami ellen tervezték, már akkor sem létezett, amikor beszereztük őket. Nincs olyan hatalom, amely képes lenne és pláne akarna egy folyóra aknát telepíteni.
Szoval amikor a SZU eldontotte, hogy a Nephadseregnek lesz ilyenje Mo-n, akkor (az aktualis) Zsukov hibazott?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 965
66 066
113
Az AM-hajók nem azért alutestűek, hogy ne rohadjanak, hanem azért hogy aknaszedő létükre ne maguk aktiválják/robbantsák fel a mágneses gyújtású aknákat, bombákat. Az hogy nem rozsdásodik csak a fontosabb tulajdonság mellékterméke.
Igen az aknák miatt. Viszont alu testtel nem rozsdásodnak. Vajon meddig lesznek még vízen?
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Nincs rá szükség, a HM költségvetés ide vonatkozó része alapvetően elherdálása a pénznek. Vietnami háború óta már senki nem dobál bombát, rak aknát, folyókba tavakba, hidak környékére. Mert megjöttek a precíziós fegyverek. Világháborús bombák még szép számmal elő fognak jönni, feltehetően még évtizedek múlva is. Ezen eszközök kiemelése és hatástalanítása, szerintem katasztrófavédelmi feladat kellene hogy legyen. A katasztrófavédelemnél kellene hogy legyen, egy erre a feladatra specializálódott egység. A Honvédség tűzszerészei pedig a mai kor, tűzszerészeket igénylő kihívásaira kell hogy felkészüljenek és arra reagálni tudjanak. Ami a flotillát illeti, hát tömören mondva, felesleges. Jelen állapotában biztosan. Folyami átkelést biztosítani nem tud, tekintve a hajók kis db számát és azok szinte alig valamire jó, fegyverzetét. Amennyiben lenne határőrség, akkor ott el lehetne képzelni őket bizonyos vízi határvédelmi szerepben, Dunán, Tiszán, Fertő tavon, stb.

Aknaszedésnél én is elsősorban a tűzszerészekre gondoltam.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 965
66 066
113
Stratégiai jelentősége nincs. A hadseregünk már egyszer megmondta, hogy csak az úthálózatnak van katonai jelentősége. A folyó legföljebb nemzetgazdasági jelentőséggel bírhat, de katonai értelemben ezt a szállítási útvonalat semmilyen formában nem lehet hajókkal védeni, mert a hidak lebombázása útján történő viziút blokkolástól nem véd semmilyen hajó!
Ez így igaz. A 99-es hídbombázások a szerbeknél seggre tette a dunai hajózást. Egy rakás hajónk maradt lenn Réninél évekig. Amik fenn voltak azok meg nem tudtak lejutni, nagy pofon volt ez a dunai áruszállításnak. Szerintem azóta se nyerte vissza régi helyét. Akkoriban egy rakás holmit, de ha jól tudom leginkább gabonát vittünk le a deltához hogy onnét átrakják tengeri hajókra. Na ezután futott fel a közút. A vasút addig is megvolt. Viszont vízen olcsóbb volt szállítani akkoriban, pláne le a deltához. A román utak meg vasút siralmas volt akkoriban, a Duna volt járható útvonal. Nyugatra meg semmit se vittünk akkoriban, később meg ugye a multik bevezettek olyan rövid szállítási időket (pl 72 óra a raktártól a fogyasztóig egy logisztikai központ beiktatásával is ahonnét kiszórták a kisebb szállítmányokat gyakorlatilag nem romlandó áruknál) hogy azzal az uszályok már nem versenyezhettek, de még a vasút sem.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 265
27 061
113
Szoval amikor a SZU eldontotte, hogy a Nephadseregnek lesz ilyenje Mo-n, akkor (az aktualis) Zsukov hibazott?

Nem a SZU döntötte el, hanem a flottilás klikk harcolta ki. Többek között azért az AM mellett döntöttek, mert azok, ugyan már akkor elavultnak számító, de legalább létező légvédelmi fegyverzetével indokolhatták a hajók beszerzését, mint folyami átkeléseket is biztosítani tudó eszközöket.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Ez így igaz. A 99-es hídbombázások a szerbeknél seggre tette a dunai hajózást. Egy rakás hajónk maradt lenn Réninél évekig. Amik fenn voltak azok meg nem tudtak lejutni, nagy pofon volt ez a dunai áruszállításnak. Szerintem azóta se nyerte vissza régi helyét. Akkoriban egy rakás holmit, de ha jól tudom leginkább gabonát vittünk le a deltához hogy onnét átrakják tengeri hajókra. Na ezután futott fel a közút. A vasút addig is megvolt. Viszont vízen olcsóbb volt szállítani akkoriban, pláne le a deltához. A román utak meg vasút siralmas volt akkoriban, a Duna volt járható útvonal. Nyugatra meg semmit se vittünk akkoriban, később meg ugye a multik bevezettek olyan rövid szállítási időket (pl 72 óra a raktártól a fogyasztóig egy logisztikai központ beiktatásával is ahonnét kiszórták a kisebb szállítmányokat gyakorlatilag nem romlandó áruknál) hogy azzal az uszályok már nem versenyezhettek, de még a vasút sem.
A hidrombolas jogos erv, mint ami kiuti a hajokat, de csak akkor, ha fel evig tart egy haboru. De nem arra kell berendezkedni, hanem arra, hogy 5 ev lesz. Azalatt meg ha mondjuk eszakpesten van a kikoto, akkor kb. egy darab hid romjait kell elszallitani, hogy onnan is lohessuk pl. Pozsonyt. 5 ev alatt azert egy vagy ket hid romjainak a nagyjat el lehet hordani. (arrol nem is beszelve hogy minden mas fegyvernemnek megvan a maga ellenszere es a flotilla ugye nem is csak hajokazasra kell elsosorban)
 

Pal

Well-Known Member
2017. november 19.
2 023
1 521
113
Nem a SZU döntötte el, hanem a flottilás klikk harcolta ki. Többek között azért az AM mellett döntöttek, mert azok, ugyan már akkor elavultnak számító, de legalább létező légvédelmi fegyverzetével indokolhatták a hajók beszerzését, mint folyami átkeléseket is biztosítani tudó eszközöket.
Akkoriban nem kellett semmit sem indokolni, amit a SZU mondott az volt.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
Nagyon furcsa elképzeléseid vannak a Kádár-korszakról. Mondhatni semmi köze az akkori valósághoz, de még a Rákosi-korszak se így működött.
A Rákosit közelről nem ismetem az tény, de a Kádárt igen.
Kézivezérlés volt, hiába is gondolod, hogy nem.
Az internacionalizmus jegyében a szovjet elvtársak mondták meg a tutit fontosabb kérdésekben.
És a haditechnika is ezek közé tartozott.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 648
77 638
113
A kisebb gépeket kivéve ezek nem egy darabból készülnek, átlapolásos toldásokkal vannak illesztve a végek, így csak a sérült/korrodált szakaszt kell cserélni. Ezek cseréjénél több ponton fel kell támasztani az egész gépet (a szárnyakat is!) minden ponton az előírt, meghatározott erővel, nehogy a hossztartó kiszerelésekor elmozduljon, vetemedjen, torzuljon a szerkezet. Ilyenkor legtöbbször más munka nem is végezhető a gépen, nincs rajta mozgás, járkálás az elmozdulás veszélye miatt. Ezután lehet a rögzítőcsavarokat bontani, szegecseket kifúrni és az új darabot beillesztve, összefúrva az illeszkedő törzskeretekkel, merevítőkkel rögzíteni a csavarkötésekkel és szegecseléssel.

Gondolom le kell bontani a fél gépet azon a szakaszon ahol ki kell szedni a hossztartót.
 

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
773
2 340
93
A flotillára szerintem szükség van,de hogy az elavult AM-ekre, az már más kérdés.Szerintem inkább kisméretü,nagy tűzerejű eszközökre lenne szükség,lásd az Usában. Kimondottan hatásos támogatást tudnának nyújtani a szárazföldi erőknek.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg