A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
Te most pontosan mire is gondolsz? Milyen hatásfoka megkérdőjelezhető?
Ha most azzal jössz, hogy 1991-ben a SCUD-okat nem éppen jó hatásfokkal kapta el, élből megy az ignore, mert ostobaságokat írsz le, holott az információ itt, a HTKA-n is elérhető...



Hét légvédelmi üteg ~4 milliárd dollárért azért elég komoly képesség, szóval nagyon nem értem, hogy mi is a problémád vele...
Orosz propaganda, de nem zörög a haraszt ha nem fújja a szél:
http://www.hidfo.ru/2017/12/megsem-veszik-meg-a-lengyelek-a-patriot-raketakomplexumot/
http://www.hidfo.ru/2017/12/szaud-arabiaban-is-kudarcot-vallott-a-patriot-raketakomplexum/
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
T
Amire az van írva, Zrínyi 2026 A HAZA VÉDELMÉBEN. A friss hírek alatt.

idézve:
Tételezzük fel, hogy minden meglévő alakulatunkat átfegyvereznek. Lesz Tatán 15 Leopárd IV tank, 12 Pzh 2020 páncélozott önjáró löveg, Hódmezővásárhelyen 30 Stryker lövészpáncélos, stb. Az alapképlet megmarad: 13 ezer fős vízfej, 8 ezer fős HM EI Zrt, 4 ezer fős Honvédkórház, 13 ezer fős Fehérvár 8 ezer fős békehiánnyal, lesz 197 üresen tátongó lőtér 20 ezres területvédelminek nevezett, 4-5 napos laktanyalátogatáson átesett, fotogén ezredes asszonyokkal bővelkedő, 50 éves átlagkorú humán inkurrencia. Magyarul a legfontosabb kérdésre nincs válasz, milyen strukturális változtatásokra készül a kormány?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 954
113
Tehát akkor, mi hiányzik itt:

1 nehézdandár (nincs, Tata még csírának sem alap ehhez), hiányzik ehhez:
- 30db harckocsi
- 100db lánctalpas IFV
- 24db lánctalpas önjáró löveg
- úszóképes gumikerekes v. lánctalpas felderítő járművek ATMG képességgel
- több száz gumikerekes páncélozott könnyű jármű a felderítő zászlóaljnak és egyéb feladatokra
- 120mm-es aknavetők inkább 4x4-es járműre szerelt önjáró, mint vontatott kivitelben
- valamilyen rakétatüzérség +tüzérségi bemérő radar egy rendszerben üteg méretben
- önjáró SHORAD +MANPADS és drónok elleni harceszközök

1 közepes dandár (hadfelszerelés nélkül már létezik Debrecenben), hiányzik ehhez:
- 30db harckocsi (nincs értelme 8x8-as páncélvadászban gondolkodni, még a muzeális T-72-es is többet ér, mint egy Centauro!)
- 100db korszerű 8x8-as APC
- 24db önjáró löveg akár 8x8-as akár teherautó alvázon
- úszóképes gumikerekes felderítő járművek ATMG képességgel
- több száz gumikerekes páncélozott könnyű jármű a felderítő zászlóaljnak és egyéb feladatokra
- 120mm-es aknavetők inkább 4x4-es járműre szerelt önjáró, mint vontatott kivitelben
- valamilyen rakétatüzérség +tüzérségi bemérő radar egy rendszerben üteg méretben
- önjáró SHORAD +MANPADS és drónok elleni harceszközök

1 könnyű dandár (ez ugye Szolnok), hiányzik ehhez:
- több száz gumikerekes páncélozott könnyű jármű mint alap lövészjármű és egyéb feladatokra
- 120mm-es aknavetők inkább 4x4-es járműre szerelt önjáró (itt különösen fontos a mozgékonyság!)
- MANPADS és drónok elleni harceszközök

közepes légvédelem, hiányzik ehhez:
- korszerű mobil radarok
- korszerű rakétakomplexumok

önkéntes területvédelmi tartalék, hiányzik ehhez:
- harcjárművek (elvben a BTR járműveket megkaphatják)
- különféle egyéb járművek (itt ugye ezres nagyságrendben kellene aktív és zárolt készleteket képezni, hogy az ÖTM majd valódi századokat és zászlóaljakat alkothasson)
- valamilyen 120mm-es vontott aknavetős tüzérség legalább századszinten

biztos életpálya, hiányzik ehhez
- biztos életpálya
- tisztességes fizetés
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ehhez a ponthoz: "a Zrínyi 2026 program keretében sugárhajtású kiképző repülőgépek beszerzésére is sor kerül"
Ezekre a gépekre egészen biztosan szükség lesz.
Állítólag jövő Szeptemberben indul az első Mo.on képzett osztály. Első évben még lehet hogy Zlinnel repülnek, de 2. évfolyamtól - vagyis 2019 végén - már szükség lenne a gépekre és az arra kiképzett oktatókra. (Ha nem Hawk-ot választanak akkor először a meglévő oktatókat kell átképezni a beszerzett típusra...)
Egy rendes tendereztetésre tehát ebben az esetben sem lesz igazán idő...alkalmi vételre sem nagyon lehet számítani (mint az a319 esetében)...
Ezek után lehet tippelni mit fognak venni.
Ha tényleg lesz beszerzés, szerintem 4-6 db ALCA lesz a dologból.
Persze van bőven alternatíva. Szóba jöhet még (esély sorrendben):
- Aermacchi M-345;
- Aermacchi M-346;
- BAE Systems Hawk;
-
KAI T-50 Golden Eagle

Persze szerintem az optimális az lenne ha legalább egy századra való kettős feladatkörű (kiképző / támadó) gépet vennének.
Ezekkel lehetne képezni, időt gyűjteni - és ha kell - támadni.
Én 12 db vagy KAI FA-50-re vagy M-346FA-ra szavaznék...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 851
72 653
113
Ehhez a ponthoz: "a Zrínyi 2026 program keretében sugárhajtású kiképző repülőgépek beszerzésére is sor kerül"
Ezekre a gépekre egészen biztosan szükség lesz.
Állítólag jövő Szeptemberben indul az első Mo.on képzett osztály. Első évben még lehet hogy Zlinnel repülnek, de 2. évfolyamtól - vagyis 2019 végén - már szükség lenne a gépekre és az arra kiképzett oktatókra. (Ha nem Hawk-ot választanak akkor először a meglévő oktatókat kell átképezni a beszerzett típusra...)
Egy rendes tendereztetésre tehát ebben az esetben sem lesz igazán idő...alkalmi vételre sem nagyon lehet számítani (mint az a319 esetében)...
Ezek után lehet tippelni mit fognak venni.
Ha tényleg lesz beszerzés, szerintem 4-6 db ALCA lesz a dologból.
Persze van bőven alternatíva. Szóba jöhet még (esély sorrendben):
- Aermacchi M-345;
- Aermacchi M-346;
- BAE Systems Hawk;
-
KAI T-50 Golden Eagle

Persze szerintem az optimális az lenne ha legalább egy századra való kettős feladatkörű (kiképző / támadó) gépet vennének.
Ezekkel lehetne képezni, időt gyűjteni - és ha kell - támadni.
Én 12 db vagy KAI FA-50-re vagy M-346FA-ra szavaznék...
Mit lehet azokkal támadni? Annyiért már gripent is kapni szinte, pláne ha a rendszerbe állítása költségeit leszamitjak. Felesleges erre költeni azért a pár pilotaert. Úgysem tudnának olyan színvonalú oktatást adni mint Kanadában. Egész más az ott végzettek mentalitása fejben mint a korábbi Míg pilótáknak akik itthon tanultak. 12amugy is sok, 4 db elég untig. De szerintem kell a hely valakiknek odafenn, meg repkedni akarnak azok is akik a gripent osszetornek. Bűzlik ez szerintem.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 862
6 039
113
Ehhez a ponthoz: "a Zrínyi 2026 program keretében sugárhajtású kiképző repülőgépek beszerzésére is sor kerül"
Ezekre a gépekre egészen biztosan szükség lesz.
Állítólag jövő Szeptemberben indul az első Mo.on képzett osztály. Első évben még lehet hogy Zlinnel repülnek, de 2. évfolyamtól - vagyis 2019 végén - már szükség lenne a gépekre és az arra kiképzett oktatókra. (Ha nem Hawk-ot választanak akkor először a meglévő oktatókat kell átképezni a beszerzett típusra...)
Egy rendes tendereztetésre tehát ebben az esetben sem lesz igazán idő...alkalmi vételre sem nagyon lehet számítani (mint az a319 esetében)...
Ezek után lehet tippelni mit fognak venni.
Ha tényleg lesz beszerzés, szerintem 4-6 db ALCA lesz a dologból.
Persze van bőven alternatíva. Szóba jöhet még (esély sorrendben):
- Aermacchi M-345;
- Aermacchi M-346;
- BAE Systems Hawk;
-
KAI T-50 Golden Eagle

Persze szerintem az optimális az lenne ha legalább egy századra való kettős feladatkörű (kiképző / támadó) gépet vennének.
Ezekkel lehetne képezni, időt gyűjteni - és ha kell - támadni.
Én 12 db vagy KAI FA-50-re vagy M-346FA-ra szavaznék...

A modernizált Albát kifelejtetted, annak van a legnagyobb esélye, már ha tényleg komolyan gondolják, hogy lesz köztes gép
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113

Akkor ne csak propaganda oldalakat nézz. ;)

A lengyelek kissé elnézték a matekot, egy olyan rendszert rendeltek volna meg, amely még fejlesztés alatt van, és ilyen formában még nem létezik. Plusz persze ellentételezést és miegymást.
A Raytheon meg adott egy ajánlatot, ami fáj a lengyeleknek. Viszont nem az a helyzet, hogy nemet mondtak rá... Lásd: https://www.defensenews.com/land/20...ce-tag-for-its-long-awaited-patriot-purchase/
 
  • Tetszik
Reactions: Pal and endre
M

molnibalage

Guest
Tehát akkor, mi hiányzik itt:

1 nehézdandár (nincs, Tata még csírának sem alap ehhez), hiányzik ehhez:
- 30db harckocsi
- 100db lánctalpas IFV
- 24db lánctalpas önjáró löveg
- úszóképes gumikerekes v. lánctalpas felderítő járművek ATMG képességgel
- több száz gumikerekes páncélozott könnyű jármű a felderítő zászlóaljnak és egyéb feladatokra
- 120mm-es aknavetők inkább 4x4-es járműre szerelt önjáró, mint vontatott kivitelben
- valamilyen rakétatüzérség +tüzérségi bemérő radar egy rendszerben üteg méretben
- önjáró SHORAD +MANPADS és drónok elleni harceszközök

Hmmmm... Miféle nehéz dandár lenne ez? :eek:

  • A szovjet minta szerinti gl. ezredben, ami csak 3+1 felduzzasztott zl-ból állt ennél lényegesen több eszköz volt. Egy zl.-ban volt cirka 40 APC/IFV + pk. fajától függően és 10 db hk + pk. A dandár ennél sokkal nagyobb. Ezt dandárnak hívni nekem igen erős humorérzéke és/vagy eufemizmusra vall.
  • lánctalpas önjáró löveg alatt a 155 mm-es értjük ugye? Ez kb. 1,5 ezred tüzérsége, de kb. jó lenne mennyiségre
  • A rakétás tüzérség emlékeim szerint már hadosztály szint felett volt, ez alapján volt a mennyisége is. Mennyire gondolsz? Sima HE sorozatvetők? Mert annyiar nem vagyunk mi gazdagok, hogy legyen 155 mm és korszerű MLRS. Szerintem elég a csöves is.
  • A Mistral elvileg a Sztrela-10M pótlása HMZ terén, a probléma az vele, hogy a harcászati paraméterek nem csak HMZ-ből állnak. És az a platós vacak nagyon szar egy belső térből is üzemeltethető SHORAD-hoz képest... MANPAD egyáltalán nincs, ami orbitális bűne az ősöknek, hogy hagyták ezt kihalni. Ez kb. olyan légvédelem terén, mintha a gyalogsánál nem lenne RPG vagy géppuska. Alapszintű képesség. Azt még csak-csak elnézni az ember, hogy nincs hadereg és front szintű SAM (Patrior vagy BukM1 szerű valami), de hogy a ez nincs...
  • Drónok ellene harceszköz ebben a formában picit hományos. EW vagy ölő megoldásban gondolkoznuk? A HT összefoglaló ezen részét ajánlom, aztán az alapján érdekelne, hogy milyen súlycsoportban gondolkozunk. (532. oldaltól.)
1 könnyű dandár (ez ugye Szolnok), hiányzik ehhez:
- több száz gumikerekes páncélozott könnyű jármű mint alap lövészjármű és egyéb feladatokra
- 120mm-es aknavetők inkább 4x4-es járműre szerelt önjáró (itt különösen fontos a mozgékonyság!)
- MANPADS és drónok elleni harceszközök
A könnyű dandár létszámban mekkora lehenne a nehézhez képest? Mert erős inkoherenciát érzek a support és mag tekntetében is.

közepes légvédelem, hiányzik ehhez:
- korszerű mobil radarok
- korszerű rakétakomplexumok
Ez milyen szervezeti szinten lenne és mekkora HMZ-t képzelsz el? A Kubok régen hadosztályoknál voltak, elvileg ő ho. pk. (?) rendelkezett vele, de az Osza meg szét lett szórva a zl-ak között. (OSza nekünk nem volt soha...)

Milyen rendszerben gondolkodsz? Mert a baj az, hogy nyugaton nincs klassziks csapatlégvédelem közepes hatótávolságban. A HAWK nem páncélozott és egyik mai nyugati új SAM sem. (NASAMS és társai.)

önkéntes területvédelmi tartalék, hiányzik ehhez:
- harcjárművek (elvben a BTR járműveket megkaphatják)
- különféle egyéb járművek (itt ugye ezres nagyságrendben kellene aktív és zárolt készleteket képezni, hogy az ÖTM majd valódi századokat és zászlóaljakat alkothasson)
- valamilyen 120mm-es vontott aknavetős tüzérség legalább századszinten
Et a részt skippeln lehet, amíg a fenti nincs és azokból első elhagyóiból vagy másból nem lehet tartalék. Az, hogy szó szerint semmi katonai múlttal nem rendelkezők kerüljenek ebbe, annak semmi értelme....

biztos életpálya, hiányzik ehhez
- biztos életpálya
- tisztességes fizetés
Hát, ez mindig is hiányzott...
 
M

molnibalage

Guest
Én 12 db vagy KAI FA-50-re vagy M-346FA-ra szavaznék...
Én meg semmilyenre. Nem értem, hogy egy 14 vadászgépes légierő hova és minek akar kiképzőgépeket vásárolni. Egyszerűen nincs az a bérelt órakeret, aminél olcsóbban jönne ki ez. A gépek beszerzésének árából hány repóra jönne ki szuperszonikus vadászgépen is? Ha csak 400 millió USD az egész abból jenki F-16 áron is kb. 16 ezer óra jön ki. Abból hány pilóta és hány évtizedre képezhető ki? Mi a fenének még egy AG képességű gép, amikor a Gripenek is 10+ év szenvedés után végre kaptak valamit?

Ha évi 10 pilótát akarunk 0-ról indítani és elhullik a folyamatban 6, akkor is évente 100 óráról sem beszélnük. Egyszerűen semmi értelme olyan gépeket venni, amikre nincs elég tanonc. Egy iskoalgépnek akkor lenne értelme, ha egy gép repül évi 300-400 órát. Erre hol van esély...? Sehol...

Tessék fenntartani bérléssel a pilótaképzést és az ég szerelmére legyen már valami a szárazföldön is. A légierő támogató fegyvernem. Nincs mit támogatani. Nemhogy lóf*sz, de ló sincsen....
 
T

Törölt tag 1586

Guest
0:24-nél mi van a katona hátizsákjában?
Egy összecsukható hordágy
medevac4-2.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Mit lehet azokkal támadni?
Ne nézd le ezeket a gépeket...Különösen K.Eu.i viszonyok között ne.
Ha olyan gépet vesznek amire lehet tenni egy FLIR-Lézer konténert és lehet rá akasztani 1-2 tonna precíziós fegyverzetet akkor már igen hasznosak lehetnek.

Annyiért már gripent is kapni szinte, pláne ha a rendszerbe állítása költségeit leszamitjak.
Az M-346-os 35 millió EUR/db (ld.: Lengyel beszerzés). Az FA-50 30 millió USD/db (ld.: Fülöp-szigeteki beszerzés).
A Gripen cca. négyszer drágább ezeknél...
Felesleges erre költeni azért a pár pilotaert. Úgysem tudnának olyan színvonalú oktatást adni mint Kanadában. Egész más az ott végzettek mentalitása fejben mint a korábbi Míg pilótáknak akik itthon tanultak.
Az hogy itthon akarnak képezni pilótákat elég eldöntött dolognak látszik. Ez van...persze jobb lenne az NFTC de szerintem bele kell nyugodni hogy nem lesz....
A legtöbb gyártó a gép mellé komplett kiképzési tematikát, szimulátorokat is tud biztosítani. A színvonalat a jelenleg is Kanadában oktató magyar pilóták tudják biztosítani.
Nem értem mi a problémád a volt Míg pilóták mentalitásával?

12amugy is sok, 4 db elég untig.
Ezeknek a gépeknek a beszerzési ára, üzemeltetési klts.e jóval kedvezőbb mint pl. egy Gripennek. Ha jól fel van műszerezve, alkalmas precíziós fegyverek hordozására, bevetésére - illetve ezek oktatására, akkor az ezekre a gépekre kiképzett pilóták átültetése és Gripenre egész gyorsan megvalósítható. A lényeg hogy lehessen vele harcászatot oktatni, gyakorolni és az hogy a pilóták ezen gyűjthessék az óraszámot.
Nagyon nem mindegy hogy egy országnak 30 vagy esetleg 60 kiképzett pilótája van! Abból a 60-ból lehet hogy 30 ül szuperszonikus típuson, de a másik 30 is átültethető ilyen gépre néhány hónap átképzéssel. Ne felejtsd el hogy egy pilóta kiképzése nulláról minimum 3 év, de inkább több...

De szerintem kell a hely valakiknek odafenn, meg repkedni akarnak azok is akik a gripent osszetornek. Bűzlik ez szerintem.
Egyenlőre korai kijelenteni hogy bűzlik a dolog...Majd meglátjuk hogy intézik. Amúgy repülni mindenki szeret (na jó, majdnem mindenki...) Ha már muszály inkább ezen tegye.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 053
80 817
113
Ne nézd le ezeket a gépeket...Különösen K.Eu.i viszonyok között ne.
Ha olyan gépet vesznek amire lehet tenni egy FLIR-Lézer konténert és lehet rá akasztani 1-2 tonna precíziós fegyverzetet akkor már igen hasznosak lehetnek.


Az M-346-os 35 millió EUR/db (ld.: Lengyel beszerzés). Az FA-50 30 millió USD/db (ld.: Fülöp-szigeteki beszerzés).
A Gripen cca. négyszer drágább ezeknél...

Az hogy itthon akarnak képezni pilótákat elég eldöntött dolognak látszik. Ez van...persze jobb lenne az NFTC de szerintem bele kell nyugodni hogy nem lesz....
A legtöbb gyártó a gép mellé komplett kiképzési tematikát, szimulátorokat is tud biztosítani. A színvonalat a jelenleg is Kanadában oktató magyar pilóták tudják biztosítani.
Nem értem mi a problémád a volt Míg pilóták mentalitásával?

Ezeknek a gépeknek a beszerzési ára, üzemeltetési klts.e jóval kedvezőbb mint pl. egy Gripennek. Ha jól fel van műszerezve, alkalmas precíziós fegyverek hordozására, bevetésére - illetve ezek oktatására, akkor az ezekre a gépekre kiképzett pilóták átültetése és Gripenre egész gyorsan megvalósítható. A lényeg hogy lehessen vele harcászatot oktatni, gyakorolni és az hogy a pilóták ezen gyűjthessék az óraszámot.
Nagyon nem mindegy hogy egy országnak 30 vagy esetleg 60 kiképzett pilótája van! Abból a 60-ból lehet hogy 30 ül szuperszonikus típuson, de a másik 30 is átültethető ilyen gépre néhány hónap átképzéssel. Ne felejtsd el hogy egy pilóta kiképzése nulláról minimum 3 év, de inkább több...


Egyenlőre korai kijelenteni hogy bűzlik a dolog...Majd meglátjuk hogy intézik. Amúgy repülni mindenki szeret (na jó, majdnem mindenki...) Ha már muszály inkább ezen tegye.


Valaki el tudná magyarázni hogy pl. a KAI T/A-50 Golden Eagle üzemeltetési költsége mitől lenne jóval kedvezőbb mint pl. egy Gripené? A hajtómű is azonos. Az elektronika fejlettsége, bonyolultsága lehet különbség, de a Gripent le lehet butítani gyakorlógéppé (pl. Agressor változat).
 

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
594
506
93
Ne nézd le ezeket a gépeket...Különösen K.Eu.i viszonyok között ne.
Ha olyan gépet vesznek amire lehet tenni egy FLIR-Lézer konténert és lehet rá akasztani 1-2 tonna precíziós fegyverzetet akkor már igen hasznosak lehetnek.


Az M-346-os 35 millió EUR/db (ld.: Lengyel beszerzés). Az FA-50 30 millió USD/db (ld.: Fülöp-szigeteki beszerzés).
A Gripen cca. négyszer drágább ezeknél...

Az hogy itthon akarnak képezni pilótákat elég eldöntött dolognak látszik. Ez van...persze jobb lenne az NFTC de szerintem bele kell nyugodni hogy nem lesz....
A legtöbb gyártó a gép mellé komplett kiképzési tematikát, szimulátorokat is tud biztosítani. A színvonalat a jelenleg is Kanadában oktató magyar pilóták tudják biztosítani.
Nem értem mi a problémád a volt Míg pilóták mentalitásával?

Ezeknek a gépeknek a beszerzési ára, üzemeltetési klts.e jóval kedvezőbb mint pl. egy Gripennek. Ha jól fel van műszerezve, alkalmas precíziós fegyverek hordozására, bevetésére - illetve ezek oktatására, akkor az ezekre a gépekre kiképzett pilóták átültetése és Gripenre egész gyorsan megvalósítható. A lényeg hogy lehessen vele harcászatot oktatni, gyakorolni és az hogy a pilóták ezen gyűjthessék az óraszámot.
Nagyon nem mindegy hogy egy országnak 30 vagy esetleg 60 kiképzett pilótája van! Abból a 60-ból lehet hogy 30 ül szuperszonikus típuson, de a másik 30 is átültethető ilyen gépre néhány hónap átképzéssel. Ne felejtsd el hogy egy pilóta kiképzése nulláról minimum 3 év, de inkább több...


Egyenlőre korai kijelenteni hogy bűzlik a dolog...Majd meglátjuk hogy intézik. Amúgy repülni mindenki szeret (na jó, majdnem mindenki...) Ha már muszály inkább ezen tegye.

Az M-345 (!?!), M-346 esélyes lehetne, de egy V-4 erősítő gesztus is lehet befolyásoló tényező a cseh vonal mellett (lehet, hogy valami későbbi ellentételezéssel a háttérben ;) )!

OFF: ha estleg Valaki saját vagy a HTKA nemzetközi jóhírét szeretné megalapozni, akkor az M-345/346 magyar Wiki-verziójának elkészítését felvetném (az én és "pár" fórumtárs "Like"-özöne kockáztatásával ;) ! Előre is köszönet!
ON
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 053
80 817
113
Az M-345 (!?!), M-346 esélyes lehetne, de egy V-4 erősítő gesztus is lehet befolyásoló tényező a cseh vonal mellett (lehet, hogy valami későbbi ellentételezéssel a háttérben ;) )!

De a cseh vonal főleg azért esélyes, mert van egy cég, aki...
L-159 bérlés, régi L-39-esek eladása, Zlin üzletet. Állítólag egyszer majdnem vettünk L-159-eseket is, az eladott régi Albák beszámításával.