Ne nézd le ezeket a gépeket...Különösen K.Eu.i viszonyok között ne.
Ha olyan gépet vesznek amire lehet tenni egy FLIR-Lézer konténert és lehet rá akasztani 1-2 tonna precíziós fegyverzetet akkor már igen hasznosak lehetnek.
Az M-346-os 35 millió EUR/db (ld.: Lengyel beszerzés). Az FA-50 30 millió USD/db (ld.: Fülöp-szigeteki beszerzés).
A Gripen cca. négyszer drágább ezeknél...
Az hogy itthon akarnak képezni pilótákat elég eldöntött dolognak látszik. Ez van...persze jobb lenne az NFTC de szerintem bele kell nyugodni hogy nem lesz....
A legtöbb gyártó a gép mellé komplett kiképzési tematikát, szimulátorokat is tud biztosítani. A színvonalat a jelenleg is Kanadában oktató magyar pilóták tudják biztosítani.
Nem értem mi a problémád a volt Míg pilóták mentalitásával?
Ezeknek a gépeknek a beszerzési ára, üzemeltetési klts.e jóval kedvezőbb mint pl. egy Gripennek. Ha jól fel van műszerezve, alkalmas precíziós fegyverek hordozására, bevetésére - illetve ezek oktatására, akkor az ezekre a gépekre kiképzett pilóták átültetése és Gripenre egész gyorsan megvalósítható. A lényeg hogy lehessen vele harcászatot oktatni, gyakorolni és az hogy a pilóták
ezen gyűjthessék az óraszámot.
Nagyon nem mindegy hogy egy országnak 30 vagy esetleg 60 kiképzett pilótája van! Abból a 60-ból lehet hogy 30 ül szuperszonikus típuson, de a másik 30 is átültethető ilyen gépre néhány hónap átképzéssel. Ne felejtsd el hogy egy pilóta kiképzése nulláról minimum 3 év, de inkább több...
Egyenlőre korai kijelenteni hogy bűzlik a dolog...Majd meglátjuk hogy intézik. Amúgy repülni mindenki szeret (na jó, majdnem mindenki...) Ha már muszály inkább ezen tegye.