Harckocsi feladatát se lehet megoldani Pick uppal. Legi harcra total alkalmatlan, tehát ki védi meg odafenn? Jah hogy kell mellé akkor a gripen. Így két gép helyett reptetunk négyet, kettő helyett négy pilótával, kicsit luxusnak hangzik ez nekünk. A gripen több fegyvert elbír. Muszerezettsege jobb. Aki ezeken a kikepzokon repül az ezekre áll be agyilag, és a gripenen rutintalan lesz lásd Ugrik balfaxkodasa a gazkarral. A pilóták létszámát előre meg kell tervezni a rendelkezésre álló gepek mennyiséghez. Egyszerű uzemgazdasagtan. Mit nyerek el a 60 pilótával ha csak 30 repül és abból is 10 csak havi 1 orat hogy meglegyen a potlekja. Csak etetem és fizetem őket feleslegesen. Úgy gondolom van elég ehhez értő tán a HM Ben aki ki tudja számolni valami szorzó alapján hogy hány pilóta kell a következő évekre optimálisan a gripenekhez. 24-bol 24-et úgysem repülhetnek a gépek, akármennyi váltás pilóta van rá. Normál légvédelem ellen ezek a gépek nem sokat tehetnek, talán csak ha már az nem létezik vagy nagyon alacsony a konfliktus intenzitása. Bár ahogy láttuk még Szíriában se használt senki ilyeneket a szinteken kívül. De ők a helyiek. Helikoptereket használták a kisebb célok ellen, amik konvolyos biztosításra is alkalmasabbak. Mondom szerintem luxus ilyen célból fenntartani ezeket nekünk. Gripen el és helikopterekkel ellátható jobban. Kikepzeshez ahhoz a pár pilotahoz még nem kell 12db. Amit még a Migekkel műveltek a pilóták abba meg ne melyedjunk bele, sokszor ki lettek tárgyalva itt a sztorik, nem csak a 29-esek tonkrevagasarol hanem a korábbi tipusokrol is. Más iskola,más hozzáállás. Ezek az iskola gépek azért lesznek hogy a már beosztasbol gripenhez hozzá nem jutó ezredesnek meg tabornokoknak meglegyen a kis játéka amivel bekaszalhatjak a pótlékot.Ne nézd le ezeket a gépeket...Különösen K.Eu.i viszonyok között ne.
Ha olyan gépet vesznek amire lehet tenni egy FLIR-Lézer konténert és lehet rá akasztani 1-2 tonna precíziós fegyverzetet akkor már igen hasznosak lehetnek.
Az M-346-os 35 millió EUR/db (ld.: Lengyel beszerzés). Az FA-50 30 millió USD/db (ld.: Fülöp-szigeteki beszerzés).
A Gripen cca. négyszer drágább ezeknél...
Az hogy itthon akarnak képezni pilótákat elég eldöntött dolognak látszik. Ez van...persze jobb lenne az NFTC de szerintem bele kell nyugodni hogy nem lesz....
A legtöbb gyártó a gép mellé komplett kiképzési tematikát, szimulátorokat is tud biztosítani. A színvonalat a jelenleg is Kanadában oktató magyar pilóták tudják biztosítani.Ezeknek a gépeknek a beszerzési ára, üzemeltetési klts.e jóval kedvezőbb mint pl. egy Gripennek. Ha jól fel van műszerezve, alkalmas precíziós fegyverek hordozására, bevetésére - illetve ezek oktatására, akkor az ezekre a gépekre kiképzett pilóták átültetése és Gripenre egész gyorsan megvalósítható. A lényeg hogy lehessen vele harcászatot oktatni, gyakorolni és az hogy a pilóták ezen gyűjthessék az óraszámot.
Nem értem mi a problémád a volt Míg pilóták mentalitásával?
Nagyon nem mindegy hogy egy országnak 30 vagy esetleg 60 kiképzett pilótája van! Abból a 60-ból lehet hogy 30 ül szuperszonikus típuson, de a másik 30 is átültethető ilyen gépre néhány hónap átképzéssel. Ne felejtsd el hogy egy pilóta kiképzése nulláról minimum 3 év, de inkább több...
Egyenlőre korai kijelenteni hogy bűzlik a dolog...Majd meglátjuk hogy intézik. Amúgy repülni mindenki szeret (na jó, majdnem mindenki...) Ha már muszály inkább ezen tegye.