Állítottam én valaha ilyet?
Egyébként a Bronco eredeti koncepciójában szerepelt a raktérben lehelyezett fegyveröböl, ez akár 3000 fontos bomba bevetését is lehetővé tenné elvileg. A törzstartón pedig 2000 fontos bombát is lehet elvileg vinni, ha már 300 gallonos póttartályt lehet. Szegény ember bombázója. Jó lesz majd a boszniai szalafista falvak ellen...
SDB-t pedig nagyobb átalakítás nélkül is vihet a két szárnytartón vagy a törzstartón, vagy a szponzonokon.
Azt úgy tudom, veszünk/vettünk a Gripenhez.
Az a fegyverzet, amit a H145M-hez is veszünk, az passzol a Broncóhoz is, pl. 2,75" PGM rakéta, 0.5 géppuska, és visszafelé is igaz. Ha még nincs valami kölcsönösen integrálva, pénzért majd az is meglesz.
Nagyon hasznos elolvasni a típus kifejlesztésének történetét:
https://web.archive.org/web/20060526182927/http://www.volanteaircraft.com/ov-10-8.htm
Hát akkor legyen a hellfire utódja, vagy legyen akár a brimstone, ezen nem veszünk össze.
Azt nem tudom, hogy mennyire kell elmagyaráznom, hogy a helikopteres repülés nagyságrenddel drágább, mint a fix szárnyas repülés (konkrétan dugattyú motoros vagy turbóprop) az adott sebességtartományban. A helikopter hajtóműve(i) állandó és magas fordulatszámon üzemelnek (vészhelyzetet leszámítva), ebből következően a fogyasztása nem sebességarányos, hanem időarányos, nem lehet spórolni azzal, hogy alapgázzal repülsz (nem is értelmezhető). Idehozni egy fix szárnyú, szuperszónikus példát nagymértékű tudatlanságra vall.
Az A-29 működtetési költsége 1000 $/óra, a Broncó esetében 2 motorral számolhatunk egyenként kisebb teljesítménnyel, így szerintem reális a 1500 $/óra
Azért meséld már el, hogy miért is lenne nagy az avionika működtetésének költsége, pláne a digitális korban?
Áramfogyasztás?
Szerintem talán azért, mert a kiszolgáló/beszállító cégek pofátlanul magas óradíjjal dolgoznak...
Kíváncsi lennék egy elemekre lebontott költségkimutatásra.
Szerintem pofára és presztízsérték alapján számláznak, főleg külföldi államok részére.
Ami a drónokat illeti, mindenki azt hiszi, hogy ezzel mennyit meg lehet spórolni. Erre bazíroznak a beszállítók is, ezért kerülnek vadászgépárba a felfegyverzett drónok és kiszolgálásuk, noha egy COIN repülőgép képességével, fegyverterhelésével bírnak.
Mennyi volt akkor az olajár és mennyi most? Azóta mennyit emelkedtek a bérek, infláció?
Én is röhögök, de én azon, hogy ezt gyakorolják. A romulán Gepárdok, Matra Micák és jövőre a Patriotok a tenyerüket dörzsölik...
Nem erre kéne pazarolni a repórát és a naftát. Max a standoff fegyverzet gyakorlása, ami megmagyarázható és kell is.
Azért ahhoz gyakorolnod kellett, hogy 2 mondaton belül megcáfold magadat.
Gyakorolják azt a képességet, amilyen nem volt és ha lenne is, akkor ez nekünk nem férne bele? WTF?
Igen, A-10-zel, F-15, F-16, F-18, meg AC-130-cal volt a CAS. (Bár mitől Close, ha kilométerekkel távolabbról, magasabbról lövöldözünk?)
Na, ez az igazi overkill, fegyverzet és üzemeltetési költség szempontjából is.
Az AC-130-ról pedig ne is beszéljünk... valami 80k $/órára emlékszem.
Ennek köszönhetően is tart már bőven 1000 mrd $ felett csak az USA költsége Afganisztánban.
Ráadásul brutálisan leamortizálták a vadászgépflottájukat.
Itthon pedig Gripent emelünk betévedt kisrepülőgépre.
Másrészt alapból nem szeretem a kiszolgáltatottságot.
Ha valahová megyünk expedícióba, akkor vigyünk magunkkal minden szükségeset.
Tüzérség, légitámogatás, stb.
Ezzel, mint mondtam, egyetértek, most sem olvastad el figyelmesen, amit írtam.
Utána számoljál el magadban lassan százig
A Bronco egyben FAC, COIN és CAS. Azonnal tud tüzet nyitni, ha megvan a cél. Az márpedig egy földközelben repülő fegyvertelen drón nem oldja meg.
Presztízsokokból nem engedték korábban kihasználni a Bronco képességeit.
A lényege az, hogy ahogy meglátja a célpontot, meg is semmisíti.
https://www.ov10squadron.com/flying-snipers-the-ov-10g/
http://www.thedrive.com/the-war-zon...t-those-ov-10-broncos-that-went-to-fight-isis
Feltételezem, a
Reaper-re gondolsz.
Itt valóban az van, hogy a flyaway cost, azaz a csupasz költség ~ 17 m $.
Itt pedig mindennel együtt 30 m $:
http://nation.time.com/2012/02/28/2-the-mq-9s-cost-and-performance/
De pl.
Indiának brutális áron adták el:
"In June 2017, the US State Department approved the sale of 22 drones to India, costing around 2-3 billion USD.
[139]"
Olaszba:
"On 1 August 2008, Italy submitted a FMS request through the Defense Security Cooperation Agency for four aircraft, four ground stations and five years of maintenance support, all valued at US$330 million."
Fhansziába:
"On 27 June 2013, the U.S. Defense Security Cooperation Agency notified Congress of a possible Foreign Military Sale to France for 16 unarmed MQ-9s, associated equipment, ground control hardware, and support, worth up to $1.5 billion total."
Még a Mutti is nemrégen bérelt (nem vásárolt!) pár izraeli drónt dollármilliárdos összegért néhány évre.
De egy biztos, nekünk nem is adnák el, vagy szintén csak csillagászati árért.
Sokszoros költségtúllépés biztosan volt. Komancsban nem vagyok otthon és nem akarok még egy órát arra pazarolni hajnali 1-kor, hogy utánanézzek.
Igazi energiavámpír vagy.
Hol állítottam, hogy a Broncónak 5 km-en kell repülnie? Balliberális módon adsz olyat a számba, amit nem mondtam.
A Bronco lényege a földközeli repülés és csapásmérés.
Ha valamit mélyen tanulmányoztam az utóbbi időben, az a Bronco.
Beteszek ide néhány kedvcsináló videólinket (inkább másoknak, mint neked):