A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sivatagiróka

Well-Known Member
2017. február 7.
276
603
93
Molinbage: Szerintem a MSZP -s idők pusztítását nem lehet a narancsos idők pusztításával egy lapon említeni a Szocik alaposabbak voltak , lehet a Fideszesek sem értetttek hozzá, de hogy a Szocik szisztematikusan pusztitottak az tuti. Azért az hogy itt egy megreccsent gazdasággal átadták 2010-ben a stafétát és utána a kiöregedő helik helyet az üres pénztárcával Fidesz nem tudta egyből megoldani szerintem azért ez nem az Ő hibájuk.
Látom itt senkit sem zaklat fel a 800 Milliárdos beszerzés , mindenki látom abba történetben van hogy ugy is ráfért a Honvédségre és biztos azért költ a politika majdnem 3 milliárd $ vagy esetleg mint migránsoknál valamit tudnak vagy sejtenek ? Nem tudom engem inkább ez egy kicsit megrémiszt, de azért egyben jó ha élvonal beli technikát veszünk , mert a mai darabokkal b.szhatjuk.... :D
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 782
113
Teljesen felesleges azon károgni, ki mit k.rt el a rendszerváltás óta...mindegyik megörökölt valamit, néha saját magától is, igen...Ott tartunk, hogy szinte nulláról kell felhozni mindent. Olyan világpolitikai szitu van, hogy az átlagállamok elkezdtek látványosabban fegyverkezni. És lám, tartanunk kell a lépést...hirtelen lett pénz meg valamiféle vizió amin végre elindultak. Ezzel kellene foglalkozni...nem azzal ki mit nem csinált az elmúlt 20 évben...az már nem segit rajtunk.
 
T

Törölt tag 008

Guest
... semmit sem értettek meg abból, amit a Gripen FAQ-ban fejtegettem és linkeltem is mástól is. ...
Bocs, molnibalage nem volt kötelező olvasmány. Hírekből tájékozódom.

Ki a búbánat mondta azt, hogy nekünk új repülőgépeket kellett vennünk...? Miféle fenyegetés volt 1998-2001 táján, ami indokolta volna az JAS-39A/B gépeket?
Rövid távú gondolkodás. Pont az ilyenek dobták szeméttelepre a Magyar Honvédség teljes technikai állományát. Nincs fenyegetettség, megvéd a NATO nem fiztünk a fenntartásé, ha a haverok vasárban megveszik. Azért kell új repülő, mert annak hosszabb az élettartama és nagyobb a fejlesztési lehetősége. Neked mint mérnöknek magyarázzam ezt?

Az első pont abból következik, hogy 1993-ban szerzett be Mo. két századnyi MiG-29 9.12-őt, ami igen komoly mennyiség volt a környező országok légierejét nézve.
Amit utána a szoci "nemkellhadsereg" gondolkodás hagyott szétrohadni.

Mutass már a két szuperhatalmon kívül olyan országot, akik 10 éven belül két BVR képes 4. generációs vadászgépet állított hadrendbe (1993-2003 tervezett rendszeresítést nézve) úgy, hogy kb. 2. generációsról ugrott arra, mert a markonyi MiG-23MF nem volt tényező igazából. Mindezt egy olyan országban, ami 1995-ben a csőd szélén állt és 1990 és 1995 között brutális zsugorodásban volt.
A MiG-29-eseket ingyen kaptuk, egy olyan követelésért cserébe, ami behajthatatlan volt. Nem kellett nekünk, mert drága volt az üzemeltetése, szar a légiharc rakétája, de inkább ez, mint a leírt hitel. Sajnos az Orosz szerződések miatt nem tudtuk tovább passzolni, így a nyakunkon maradt. HIBA VOLT nem kihasználni. Ha már itt volt, vigyázni kellett volna rá és használni. Viszont, ha már sikerült lerohasztani őket és gép kellett akkor jobb egy új hosszabb élettartamú típusba fektetni, mint a régi szart tovább görgetni. A bekerülési költség magasabb, de hosszú távon megéri. Köszönöm, hogy elismered, hogy a szoci kormány a csőd szélére vitte az országot, de az első Fidesz kormánynak volt egy normálisnak induló gazdaságpolitikája és ki tudta termelni a Gripenek árát. Az eredetit, nem a szocik által megduplázottat.
De ez közgazdaságtan, ehhez te nem értesz.

Bár a Szu-22M3-at a balfasz szocik kidobták a nagyjavítást követően 1998-ban egy kurvagyors hátraarccal még talán feltámaszthatóak lettek volna, ha esetleg valaki a csapásmérő erőt hiányolta volna. Ezt össze lehetett volna kötni azzal, hogy a döntést hozókat villámgyorsan feljelentik hanyag kezelés vagy bármi hasonló címen. Mert aki kvázi 0 órás felújított gépeket szemétdomra küld úgy, hogy az értékesítéssel sem próbálkozik, annak igenis minimum a sitten a helye.
Ez egy sima hűtlen kezelés volt, bár szerintem a hazaárulást is kimeríti. Sitten mindnek a helye. Amúgy nem a csapásmérő képesség volt a fókusz. De ez az eredeti Gripen szerződésen is látszik.

A jenkik első körben az F-16 ADF-eket favorizálták, amik bizony több szempontból felülmúlták a 9.12-őt még pusztán AIM-7M-el is nemhogy az AIM-120 potenciájával és jövőbeli alkalmazhatóságával. Még ezek a gépek is potensebbek lettek volna minden másnál és több szempontból egyenértékű vagy több lett volna a JAS-39A/B-kel. Ezeken simán A/B-nek hívni nettó ferdítés, mert a Block 15-nél sokkal többet tudtak. Az OCU típusjelzés és közös dolgaik mondanak valamit?
Nem, konkrétan ex-belga F-16A/B-ket kínáltak föl pontosan annyiért, amennyiért a zsír új gripeneket vettük. Amikor kiderült, hogy a Gripen a befutó akkor kínálták föl a C/D-t. Tetszettek volna tisztességesen üzletelni, nem hülyének nézni a másikat.

A MiG-21 korszerűsítés is felmerülhetett volna, lásd Románia. Töredék áron kaptak PGM csapásmérő képességet, ami nekünk a Gripen szerződésmódosítás után 14 évvel sikerült összehozni.
Ja a román és a horvát is mekkora siker sztori, De említhetjük az indiait is. Csapásmérő képesség a kezdetektől megvolt, csak háttérbe szorult. A gépekkel együtt megjöttek a Maverickek is. Mindeddig (pont az általad is az elején vázolt "ki ellen, minek" dolog miatt ) nem kellett gyakorolni a pilótáknak. A Gripenek feladata szinte teljesen csak a légtér védelme volt. Az hogy most hirtelen földi célok ellen is kell gyakorolni inkább aggasztó.

Szóval ezek után megkérhetnélek, hogy csak akkor kommenteljél, ha képek linkelésénél többre futná?
Nem, én is eltűröm a közgazdaságtani, pénzügyi, politológiai, szociológiai és biztonságpolitikai hozzá nem értésedet és időnként a tapétát vakarom le a falról, hogy mekkora szemellenzővel olvasod a zindekszet. Tűrj el te is vagy tegyél ignorera.

Mert a technikai témákban, ahol minimálisan gondolkozni kéne és érteni dolgokat gyakorlatilag menetrendszerűen hasalsz el,....
Kedves mérnök úr meg arra nem volt képes rájönni, hogy ez még csak nem is egy technikai vita. Egy beszerzésről van szó, nem PGM képességek összehasonlításáról.

Mert kurvára nem azt mondtam, hogy mást kellett volna venni.
Nem mondtam, hogy mondtad, csak leírtam, mi lett volna másik opció a beszerzésre (igen, a harmadik az lett volna, hogy maradnak a MIGek, de az már akkor sem volt igazán járható út, hála a hozzá nem értésnek mert hagytak mindent szétrohadni)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 831
12 537
113

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 782
113
Amikor kiderült, hogy a Gripen a befutó akkor kínálták föl a C/D-t. Tetszettek volna tisztességesen üzletelni, nem hülyének nézni a másikat.

Nekem erről mindig az "ingyen" 40 amerikai helikopter jut eszembe, ...ami 400 millába került volna?...de azért szóltak végül, hogy na jó, ha várunk lesz jobb ajánlat is...Még szerencse hogy nem ugrottunk rá...őszintén...
 
M

molnibalage

Guest
Bocs, molnibalage nem volt kötelező olvasmány. Hírekből tájékozódom.
Pedig az, ha témához akarsz hozzászólni. Okkal készítem az írásaimat, a stabil alapot jelentik, ha meg akarsz érteni valamit és hozzá akarsz szólni. Azért írta meg őket, hogy ha valaki orbitális hülyeséget ír, akkor dobok egy linket és csá. Itt találod.
https://htka.hu/2018/01/21/jas-39-gripen-mig-29-gondolatok-honvedelemrol-2018-kiadas/

A linkekkel együtt igen sok ember munkája van benne. Sok fáradságtól megkímélnél sokakat, ha lennél szíves elolvasni, amit eléd tesznek és nem ilyen kifogást posztolni. Főleg úgy, hogy az első változata 7 éves. Az nem kifogás, hogy 7 év alatt nem volt kb. 2 órád elolvasni, ha a linkek közül egyet sem néztél meg. A legutolsó változata is fél éves.


Rövid távú gondolkodás. Pont az ilyenek dobták szeméttelepre a Magyar Honvédség teljes technikai állományát. Nincs fenyegetettség, megvéd a NATO nem fiztünk a fenntartásé, ha a haverok vasárban megveszik. Azért kell új repülő, mert annak hosszabb az élettartama és nagyobb a fejlesztési lehetősége. Neked mint mérnöknek magyarázzam ezt?
Aha...

Az F-16ADF gépek strukturálisan is kaptak ráncfelvarrást emlékeim szerint, de még ha nem is, akkor is a legöregebb gép is legfeljebb 8-10 éves volt, de inkább 5 év lehetett a gépek átlagéletkora, Block 15 gyártási idejét nézve. Ez azt jelenti, hogy egyik gépen sem volt 1500-2000 óránál. A MH repült óráit nézve felújítás nélkül is kb. az idők végezetéig lehetett volna velük repülni velük, mert évi 120 órát sem repül egyetlen gép sem. Ezzel 40 évig is elvagyunk. Az F-16A gépek mai napig AM névvel és az eredeti hajtóművel repülnek, de a GE F110-zel és a V upgrade azokra is érvényes. Semmiféle elvi korlát nincs tudtommal, ami gátolna akár ezt a szintű upgrade-et. Ráadásul mivel már több száz gépre kérték ezt a Gripen ráncfelvarráshoz képest is biztosan olcsóbb. C/D Gripenen nincs mai napig AESA radar és mivel a svédek az E-re fognal alapozni kétségeim vannak, hogy milyen szintű upgrade lesz a C/D gépekhez.

Emlékszel arra, amikor kritizáltam azt, hogy az A/B szar választás lett volna? Az A/B-k úgy haltak ki a svédeknél, hogy a flotta nagy része kvázi csak kiképzésre volt alkalmas és support hozzá semmi, mert már lassan 10 éve nem repült egyetlen A/B-sem. Ha azokat az ADF gépeket vettük volna meg technikailag lenne bennük ma is potenciál, csak normálisan kéne üzemeltetni, nem az ungarische minden hagyunk szétrohadni mentalitással. Az nem az F-16 hibája, hogy az ország kultúrája a béka segge alatt van...


A MiG-29-eseket ingyen kaptuk, egy olyan követelésért cserébe, ami behajthatatlan volt. Nem kellett nekünk, mert drága volt az üzemeltetése, szar a légiharc rakétája, de inkább ez, mint a leírt hitel. Sajnos az Orosz szerződések miatt nem tudtuk tovább passzolni, így a nyakunkon maradt. HIBA VOLT nem kihasználni. Ha már itt volt, vigyázni kellett volna rá és használni. Viszont, ha már sikerült lerohasztani őket és gép kellett akkor jobb egy új hosszabb élettartamú típusba fektetni, mint a régi szart tovább görgetni.
A C/D Gripenek alap élettartama az alap F-16A-t sem éri el és ráadásul a mieink használt szárnyakkal bírnak. Mondjuk azokkal sem repüljük szét őket 30+ év alatt sem.

A bekerülési költség magasabb, de hosszú távon megéri. Köszönöm, hogy elismered, hogy a szoci kormány a csőd szélére vitte az országot, de az első Fidesz kormánynak volt egy normálisnak induló gazdaságpolitikája és ki tudta termelni a Gripenek árát. Az eredetit, nem a szocik által megduplázottat.
De ez közgazdaságtan, ehhez te nem értesz.
Valóban nem értek, de azért kicsit nagy a szád itt is. 1990-95 között csodát nem lehetett tenni. Még az is örömteli így visszanézve, hogy nem volt csőd, de tényleg húsbavágó évek voltak. Szóval azért a narancsos bandát nem kell fényezni, mert 1998-2002 között kb. évtizedek óta nem látott lendületben volt a világgazdaság, csak azt kellett meglovagolni. 2014 óta dettó ez van. Nem az ország vezetőinek zsenialitása az, hogy ha fejlődik az ország. Amikor fejlődik akkor is valahogy mindig a többi posztszoci ország fejlődik nagyobb ütemben. A '90-es évek vége óta kb. az összes lehagyott minket kúrmánytól függetlenül. Izé...


Nem, konkrétan ex-belga F-16A/B-ket kínáltak föl pontosan annyiért, amennyiért a zsír új gripeneket vettük. Amikor kiderült, hogy a Gripen a befutó akkor kínálták föl a C/D-t. Tetszettek volna tisztességesen üzletelni, nem hülyének nézni a másikat.
Olvasd el az írást. Több fajta ajánlat is volt, MLU, ADF és végül új gépek is, de csak Block 30/32 emlékeim szerint.


Ja a román és a horvát is mekkora siker sztori, De említhetjük az indiait is. Csapásmérő képesség a kezdetektől megvolt, csak háttérbe szorult. A gépekkel együtt megjöttek a Maverickek is. Mindeddig (pont az általad is az elején vázolt "ki ellen, minek" dolog miatt ) nem kellett gyakorolni a pilótáknak. A Gripenek feladata szinte teljesen csak a légtér védelme volt. Az hogy most hirtelen földi célok ellen is kell gyakorolni inkább aggasztó.
Az A/B Gripenek képességei kimerült a hh-s fegyverzetben és svéd hazaiban. Se JDAM, se SDB, AGM-65 és buta bombák. Ennyi. De még ezeket sem rendeltük volna meg. A román történet siker lehetett volna, mert a gépek fillérekért lettek felhúzva. Az, hogy szétrohadt ott is a flotta az szintén nem a vas hibája, de oda se neki.

Nem, én is eltűröm a közgazdaságtani, pénzügyi, politológiai, szociológiai és biztonságpolitikai hozzá nem értésedet és időnként a tapétát vakarom le a falról, hogy mekkora szemellenzővel olvasod a zindekszet. Tűrj el te is vagy tegyél ignorera.
Nem igazán olvasok indexet, csak ha linkelik vagy megnézem, hogy mi a hír és megkeresem máshol. Másegyéb elmés észrevétel?

Kedves mérnök úr meg arra nem volt képes rájönni, hogy ez még csak nem is egy technikai vita. Egy beszerzésről van szó, nem PGM képességek összehasonlításáról.
Kedves akárki, nem volt képes rájönni arra, hogy az előző kommentben pontosan arról írtam, hogy ki a frász mondta, hogy be kell szerezni valamit...? Hm...?

Nem mondtam, hogy mondtad, csak leírtam, mi lett volna másik opció a beszerzésre (igen, a harmadik az lett volna, hogy maradnak a MIGek, de az már akkor sem volt igazán járható út, hála a hozzá nem értésnek mert hagytak mindent szétrohadni)
A MiG-ek alatt a 21-es vagy 29-est érted? Mert két ország is volt, ami inkább lepasszolta őket és maradat a 21-es AP-hez, Románia és Csehország is lemondott róluk. A MiG-21bisz-ek kivonáskor 16 vagy 17 gépes köteléket repültek. Erős túlzással a végtelenségig reptethetőek lettek volna, "csak" új avionika kellett volna hozzá.

Az indiai Bison-nal meg mi bajod van?
 
T

Törölt tag 008

Guest
Köszi a linket, valamelyik este elolvasom.

Amúgy ha jól értem abban egyet értünk, hogy HA nem hagytuk volna szétrohadni a 29-eseket akkor elég lett volna csak azokat felújítani és azzal simán ellettünk volna akár a mai napig.

Indiai Bisonokkal az a baj, hogy kb 3-4 éve heti szinten jöttek a balesetekről a hírek. Mondjuk ez lehet nem a MIGek hibája, hanem az indiai munkakultúra az oka. Mivel ők üzemeltetik a legnagyobb számban így nincs igazán összehasonlítási alap. De mondjuk nem szívesen látnám benne a pilótáinkat.
 
M

molnibalage

Guest
Köszi a linket, valamelyik este elolvasom.

Amúgy ha jól értem abban egyet értünk, hogy HA nem hagytuk volna szétrohadni a 29-eseket akkor elég lett volna csak azokat felújítani és azzal simán ellettünk volna akár a mai napig.
Igen. 2010-12-ig ellett volna a flotta és normálisan tervezve 2010-12 között érkeztek volna sorban a váltótípusok példányai. Még így sem repültük ki volna még a 2400 órát sem a gépekből, az eredetileg tervezett igen alacsony óraszámokat. Van link benne emlékeim szerint, hogy a 29-esek mennyit repültek. Hát, nem sokat..

A HT összefoglaló végén vannak a lenti linkek, csak az utolsó kettő szerepel a FAQ-ban a 23-as lábjegyzetben.
https://goo.gl/AQtZhZ
https://goo.gl/fdlwoz
https://goo.gl/j75hs4
http://legiero.blog.hu/2010/12/08/viszonyitsunk_23_kontra_29

Az utolsó előttin ott az összes magyar 29-es statja. Egyetlen gép repült 1500 órát, kb. 2-3 gép 1000-1100-at, minden más használt gép 600-800 órát, az első kiesők meg 150-250 órát.

Indiai Bisonokkal az a baj, hogy kb 3-4 éve heti szinten jöttek a balesetekről a hírek. Mondjuk ez lehet nem a MIGek hibája, hanem az indiai munkakultúra az oka. Mivel ők üzemeltetik a legnagyobb számban így nincs igazán összehasonlítási alap. De mondjuk nem szívesen látnám benne a pilótáinkat.
A heti szint nettó túlzás. Keresőbe beírva az utóbbi 6 évből kb. évente egy elvesztett gépet láttam. Én azt szeretem, ha valaki linkeket ad, hogy lehessen számolni. Amíg ezt nem adod, addig komolytalan ez a kijelentés.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 831
12 537
113
Pedig az, ha témához akarsz hozzászólni. Okkal készítem az írásaimat, a stabil alapot jelentik, ha meg akarsz érteni valamit és hozzá akarsz szólni. Azért írta meg őket, hogy ha valaki orbitális hülyeséget ír, akkor dobok egy linket és csá. Itt találod.
https://htka.hu/2018/01/21/jas-39-gripen-mig-29-gondolatok-honvedelemrol-2018-kiadas/

A linkekkel együtt igen sok ember munkája van benne. Sok fáradságtól megkímélnél sokakat, ha lennél szíves elolvasni, amit eléd tesznek és nem ilyen kifogást posztolni. Főleg úgy, hogy az első változata 7 éves. Az nem kifogás, hogy 7 év alatt nem volt kb. 2 órád elolvasni, ha a linkek közül egyet sem néztél meg. A legutolsó változata is fél éves.



Aha...

Az F-16ADF gépek strukturálisan is kaptak ráncfelvarrást emlékeim szerint, de még ha nem is, akkor is a legöregebb gép is legfeljebb 8-10 éves volt, de inkább 5 év lehetett a gépek átlagéletkora, Block 15 gyártási idejét nézve. Ez azt jelenti, hogy egyik gépen sem volt 1500-2000 óránál. A MH repült óráit nézve felújítás nélkül is kb. az idők végezetéig lehetett volna velük repülni velük, mert évi 120 órát sem repül egyetlen gép sem. Ezzel 40 évig is elvagyunk. Az F-16A gépek mai napig AM névvel és az eredeti hajtóművel repülnek, de a GE F110-zel és a V upgrade azokra is érvényes. Semmiféle elvi korlát nincs tudtommal, ami gátolna akár ezt a szintű upgrade-et. Ráadásul mivel már több száz gépre kérték ezt a Gripen ráncfelvarráshoz képest is biztosan olcsóbb. C/D Gripenen nincs mai napig AESA radar és mivel a svédek az E-re fognal alapozni kétségeim vannak, hogy milyen szintű upgrade lesz a C/D gépekhez.

Emlékszel arra, amikor kritizáltam azt, hogy az A/B szar választás lett volna? Az A/B-k úgy haltak ki a svédeknél, hogy a flotta nagy része kvázi csak kiképzésre volt alkalmas és support hozzá semmi, mert már lassan 10 éve nem repült egyetlen A/B-sem. Ha azokat az ADF gépeket vettük volna meg technikailag lenne bennük ma is potenciál, csak normálisan kéne üzemeltetni, nem az ungarische minden hagyunk szétrohadni mentalitással. Az nem az F-16 hibája, hogy az ország kultúrája a béka segge alatt van...



A C/D Gripenek alap élettartama az alap F-16A-t sem éri el és ráadásul a mieink használt szárnyakkal bírnak. Mondjuk azokkal sem repüljük szét őket 30+ év alatt sem.


Valóban nem értek, de azért kicsit nagy a szád itt is. 1990-95 között csodát nem lehetett tenni. Még az is örömteli így visszanézve, hogy nem volt csőd, de tényleg húsbavágó évek voltak. Szóval azért a narancsos bandát nem kell fényezni, mert 1998-2002 között kb. évtizedek óta nem látott lendületben volt a világgazdaság, csak azt kellett meglovagolni. 2014 óta dettó ez van. Nem az ország vezetőinek zsenialitása az, hogy ha fejlődik az ország. Amikor fejlődik akkor is valahogy mindig a többi posztszoci ország fejlődik nagyobb ütemben. A '90-es évek vége óta kb. az összes lehagyott minket kúrmánytól függetlenül. Izé...



Olvasd el az írást. Több fajta ajánlat is volt, MLU, ADF és végül új gépek is, de csak Block 30/32 emlékeim szerint.



Az A/B Gripenek képességei kimerült a hh-s fegyverzetben és svéd hazaiban. Se JDAM, se SDB, AGM-65 és buta bombák. Ennyi. De még ezeket sem rendeltük volna meg. A román történet siker lehetett volna, mert a gépek fillérekért lettek felhúzva. Az, hogy szétrohadt ott is a flotta az szintén nem a vas hibája, de oda se neki.


Nem igazán olvasok indexet, csak ha linkelik vagy megnézem, hogy mi a hír és megkeresem máshol. Másegyéb elmés észrevétel?


Kedves akárki, nem volt képes rájönni arra, hogy az előző kommentben pontosan arról írtam, hogy ki a frász mondta, hogy be kell szerezni valamit...? Hm...?


A MiG-ek alatt a 21-es vagy 29-est érted? Mert két ország is volt, ami inkább lepasszolta őket és maradat a 21-es AP-hez, Románia és Csehország is lemondott róluk. A MiG-21bisz-ek kivonáskor 16 vagy 17 gépes köteléket repültek. Erős túlzással a végtelenségig reptethetőek lettek volna, "csak" új avionika kellett volna hozzá.

Az indiai Bison-nal meg mi bajod van?


Pedig az a helyzet, hogy tényleg olyan, mintha az Index nevelt volna fel.
Itt van pl. a folyamatos, úgy tűnik ösztönös magyarozásod. Aztán pár sorral később írod, hogy lám, Románia is hagyta szétrohadni a gépet.
Meg Ukrajna. Meg had ne soroljam.

Más:
Néhány havonta megbeszéljük, hogy a 21-esek elherdálása jó eséllyel kimeríti a hűtlen kezelés, a 22-esek és a 29-eseké pedig a hazaárulás fogalmát.
Előbbiek 2015-25-ig elrepkedhettek volna, igen. Nekem is ökölbe szorul még a talpam is.
Kanonizáljuk, aztán lépjünk tovább.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 831
12 537
113
Nincs kedvem visszakeresni, hogy ki írta, hogy a Fidesz a szocik ámokfutása miatt nem tudta kigazdálkodni a helikopterek időben nagyjavítását.
Szóval az illető azt állítja, hogy ne lett volna erre évi 10-15 mrd?
Nem kellett volna nagy csoda, csak 11-ben kiküldeni mondjuk 3 Mi-24-esst és 2 teherszállítót, aztán következő évben megint. Vagy fordított arányban. Ha csak 4 gépre futotta volna, akkor is megvan 4 év alatt egy bő század, és nem tavaly kellett volna kapkodni, hanem a két P is melegen mehetett volna, meg a többi is mondjuk 4-6 évvel rövidebb rohasztás után.
Csak beleszartak.
Kíváncsi vagyok, hogy az EC-knek épülnek-e már a fedett állóhelyek.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Nincs kedvem visszakeresni, hogy ki írta, hogy a Fidesz a szocik ámokfutása miatt nem tudta kigazdálkodni a helikopterek időben nagyjavítását.
Szóval az illető azt állítja, hogy ne lett volna erre évi 10-15 mrd?
Nem kellett volna nagy csoda, csak 11-ben kiküldeni mondjuk 3 Mi-24-esst és 2 teherszállítót, aztán következő évben megint. Vagy fordított arányban. Ha csak 4 gépre futotta volna, akkor is megvan 4 év alatt egy bő század, és nem tavaly kellett volna kapkodni, hanem a két P is melegen mehetett volna, meg a többi is mondjuk 4-6 évvel rövidebb rohasztás után.
Csak beleszartak.
Kíváncsi vagyok, hogy az EC-knek épülnek-e már a fedett állóhelyek.
Talán a gyártó majd előirja a fedett állóhelyeket.
 
M

molnibalage

Guest
Pedig az a helyzet, hogy tényleg olyan, mintha az Index nevelt volna fel.
Itt van pl. a folyamatos, úgy tűnik ösztönös magyarozásod. Aztán pár sorral később írod, hogy lám, Románia is hagyta szétrohadni a gépet.
Amiket nem, azok 20 év után is hadrafoghatóak. Tehát igenis jó döntés volt. A döntést ott volt hülyeség, hogy 100 db-ra elvégezni szerintem overkill volt. 50 db elég lett volna a gépek fogyását is belevéve.

Mi köze van a román szétrohasztásnak ahhoz, hogy ha mi is csinálunk egy 21-es upgrade-et, akkor mi mit csinálunk? Semmi.

Milyen ösztönös magyarázásra gondolsz? Az meg, hogy kit mi nevelt fel, szerintem ne feszegessük annak fényében, hogy milyen orbitális hülyeségeket hordanak itt össze úgy, hogy semmiféle fejlődést nem mutatnak 7+ év után sem. Referenciának megmutathatom a HT összefoglaló első változatát és az utolsót, hogy én honnan mentem és hová érkeztem. Ha már ennyire személyeskedni akarsz...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
A székesfehérvári Ikarus Járműtechnikai Kft-t ne keverd össze a valószínűleg valamilyen FIDESZ-es hátszelű Ikarusz Egyedi Kft-vel amitől pl a BKV is rendelt buszt mert a két cégnek semmi köze egymáshoz.

Igazad van, nem is keveri össze senki sem. DE.... Az Ikarusz név tulajdonosa egy bizonyos Széles Gábor. Ahogy az Ikarusz egyedinél, úgy az Ikarusz járműtechnikánál sem folyik busz gyártás. Egyik nem tudott gyártani (az egyedi), a másik nem is akart, ez pedig a csókos Gabcsi bácsi Fehérvári állítólagos cége. Mint régebben írtam, itt Fehérváron nem folyt olyan érdemi toborzás a melósok között, amivel csak úgy hip-hop 2x 40db buszt gyárthattak volna. Amikor az első 2db "harci" buszt át adták, azon is több mint nyilvánvaló volt, hogy 3 név "játszik" rajta. Ebből (ha jól láttam a képeket az átadás kapcsán) 2db maradt, úgy mint Volvo és Currus. Tehát ez nem Magyar gyártmány, hanem vették készen lefényezve és a Currus meg bele legózott valamit. amit majd egyszer talán lehet hogy kell.... Ezt már anno is próbáltam szóvá tenni. Tehát a hozzászólásom értelme csak az, hogy ennek a beszerzésnek a Magyar gyártó iparhoz talán nem-annyira van kézzelfogható köze. A beszerzés jogosságát egyetlen szóval sem vitatnám, de a hozzá csapott parasztvakításból nem kéne annyi.....
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 831
12 537
113
Amiket nem, azok 20 év után is hadrafoghatóak. Tehát igenis jó döntés volt. A döntést ott volt hülyeség, hogy 100 db-ra elvégezni szerintem overkill volt. 50 db elég lett volna a gépek fogyását is belevéve.

Mi köze van a román szétrohasztásnak ahhoz, hogy ha mi is csinálunk egy 21-es upgrade-et, akkor mi mit csinálunk? Semmi.

Milyen ösztönös magyarázásra gondolsz? Az meg, hogy kit mi nevelt fel, szerintem ne feszegessük annak fényében, hogy milyen orbitális hülyeségeket hordanak itt össze úgy, hogy semmiféle fejlődést nem mutatnak 7+ év után sem. Referenciának megmutathatom a HT összefoglaló első változatát és az utolsót, hogy én honnan mentem és hová érkeztem. Ha már ennyire személyeskedni akarsz...

Vagy csak úgy csinálsz, vagy tényleg nem érted meg az olvasott szöveget, ha magyarul van. :D
Rohadtul nem vitattam, hogy volt-e értelme a Lance-R programnak. Nem tudom, miért találsz ki ilyeneket, de nem túl gerinces. Így sem az igazán, hogy ezt a gondolatot tovább fűzöd, mintha szó lett volna róla.

Hogy milyen ösztönös magyarozás?
Hát ez:
az ungarische minden hagyunk szétrohadni mentalitás
. Úgyhogy leszel szíves, és nem terelsz jobbra balra. Tényleg mutathatnál már végre valami fejlődést. ;)
 
M

molnibalage

Guest
Hát ez: . Úgyhogy leszel szíves, és nem terelsz jobbra balra. Tényleg mutathatnál már végre valami fejlődést. ;)
Miféle terelés...?
  • Volt 29-es flotta és lényegében 8 év alatt megfeleződött.
  • A 2003 utáni időszaknál a flotta kb. megharmadolódott.
  • Volt tucatnyinál több harci heli, kaptunk NDK-ból is. 2013-ra 0 db maradt úgy, hogy eladogattak dolgokat is mellőle úgy, hogy hivatalosan soha nem vonták ki őket a hadrendből.
  • Volt egy rakás T-72-esünk is. A dandárok nem kaptak szart sem, de Irakba azért felújítva kerültek ki.
  • 80-as évek közepén kiépült méregdrága AVR 15 év múltán már kb. az enyészeté lett.
És ez csak egy kis szelete és csak fegyveres erők. MÁV, BKV pont ugyanezzel a szemlélettel van. Felúított 1-es metrót kb. akkor takarították, amikor megírta valamelyik lap. A 4-es metrót még azután sem. Sőt, képesek voltak úgy megtervezni, hogy kvázi üzemeltethetetlen ilyen szempontból, mert nincsenek beépítve rögzítési fülek ipari alpinistáknak egyetlen állomáson sem, amennyire látom. Tisza kosz az egész.

Miféle fejlődést mutassak...? Be tetszik lenni rúgva? Nekem a referenciám itt látható az HTKA-n, +1000 ezer oldalnyi írás. Hát a tiéd micsoda, ha szabad kérdezni?

Nosza, írjál cikkeket, forrásokkal, küldd el lektoroknak és lássuk mi lesz a vége. Nagyon elegem van abból, amit itt egyesek előadnak. Semmit nem tesznek le az asztalra, de még van képük személyeskedni és beszólogatni nagy arccal annak, aki az elmúlt 2 évben megjelent cikk tartalom kb. 95%-át írta.

Kemény...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Igazad van, nem is keveri össze senki sem. DE.... Az Ikarusz név tulajdonosa egy bizonyos Széles Gábor. Ahogy az Ikarusz egyedinél, úgy az Ikarusz járműtechnikánál sem folyik busz gyártás. Egyik nem tudott gyártani (az egyedi), a másik nem is akart, ez pedig a csókos Gabcsi bácsi Fehérvári állítólagos cége. Mint régebben írtam, itt Fehérváron nem folyt olyan érdemi toborzás a melósok között, amivel csak úgy hip-hop 2x 40db buszt gyárthattak volna. Amikor az első 2db "harci" buszt át adták, azon is több mint nyilvánvaló volt, hogy 3 név "játszik" rajta. Ebből (ha jól láttam a képeket az átadás kapcsán) 2db maradt, úgy mint Volvo és Currus. Tehát ez nem Magyar gyártmány, hanem vették készen lefényezve és a Currus meg bele legózott valamit. amit majd egyszer talán lehet hogy kell.... Ezt már anno is próbáltam szóvá tenni. Tehát a hozzászólásom értelme csak az, hogy ennek a beszerzésnek a Magyar gyártó iparhoz talán nem-annyira van kézzelfogható köze. A beszerzés jogosságát egyetlen szóval sem vitatnám, de a hozzá csapott parasztvakításból nem kéne annyi.....
Én úgy tudom hogy volvo buszokat is szerelnek,állítanak elő magyarországon valamelyik cégnél. De az is meglehet hogy a Craftex nél csinálták meg a vázakat a többit meg a két cégnél összelegozták.
De ha látad a videót akkor mutatták Széles Gábor üzemében is folyt az alvázzak összehegesztése.
Egy alvázat legyártani ma már nem nagy kunszt. Vagy megveszed a piacról a kész vázakat (darabokban mint a lego). És magadnak összelegozód. Vagy licensz alapján legyártód saját magadnak.
 
D

danielblack

Guest
Valaki írta korábban, hogy a tendereztetésnek árfelhajtó hatása van. Ennek mi az oka? Én azt hittem, hogy egymás alá licitálnak ilyenkor az ajánlattevők.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Valaki írta korábban, hogy a tendereztetésnek árfelhajtó hatása van. Ennek mi az oka? Én azt hittem, hogy egymás alá licitálnak ilyenkor az ajánlattevők.
Pontszamok alapjan mukodik a tender.
Pl
Feketen villogo sargasag ra kiirt tender.
Az ar mondjuk 60 pontpont max
Garancia 10 pont
Kompatibilitas 10 pont
Villogasi ido 10 pont
Szervizhatter 10 pont.

Az eggyik ceg adja 10 millaert 10 ev garival 10 kompatibiltassal 8 villogasi idovel 8 szervizhatterrel.

A masik adja 13 millaeert 10 ev garival 10 kompatibilitassal 10 villogasi idovel 10 szervizhatterrel.

Bar dragabb a masodik 3 pontal megis o nyer +1 pontal
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Lehet, valami TVs dokufilmben mondták. Az meg annyira megbízható mint a Wikipédia. Egy fullra töltött gépgyal hadosztály hány fő?

Erről volt egy jó könyv, A vonakodó szövetséges címen. Abban azért elég részletesen leírták a létszám részt is. Az első bevonuláskor akkor még csak a 8. Zalaegerszegi hadosztály ment, de pld-ul a harckocsi ezrede már a Rétsági, másik hadosztályhoz tartozó ezred volt. Amikor 1968 szeptember folyamán módosították a megszállási határokat, akkor kellett még pótólagosan pár gépkocsizó lövész egységgel kiegészíteni a megszállókat. Az a bizonyos 50 000-es létszám az úgy volt igaz, hogy a megszálló alakulatok, + az összes egyébb itthonról működő alakulat. A megszállás napján a teljes Magyar Honi Légvédelem is teljes készültségben volt és volt nem kevés légi támogatás címszóval végrehajtott berepülés is, aminek volt nem kevés kiszolgáló létszám vonzata is. 'Sztán az itthonról működő hadtáp és kommendáns alakulatok.... No és vittek magukal egy karhatalmi (rendőr) zászlóaljat is vízágyúkkal, ez is benne volt a létszámban.....
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 008