Pedig az, ha témához akarsz hozzászólni. Okkal készítem az írásaimat, a stabil alapot jelentik, ha meg akarsz érteni valamit és hozzá akarsz szólni. Azért írta meg őket, hogy ha valaki orbitális hülyeséget ír, akkor dobok egy linket és csá. Itt találod.
https://htka.hu/2018/01/21/jas-39-gripen-mig-29-gondolatok-honvedelemrol-2018-kiadas/
A linkekkel együtt igen sok ember munkája van benne. Sok fáradságtól megkímélnél sokakat, ha lennél szíves elolvasni, amit eléd tesznek és nem ilyen kifogást posztolni. Főleg úgy, hogy
az első változata 7 éves. Az nem kifogás, hogy 7 év alatt nem volt kb. 2 órád elolvasni, ha a linkek közül egyet sem néztél meg. A legutolsó változata is fél éves.
Aha...
Az F-16ADF gépek strukturálisan is kaptak ráncfelvarrást emlékeim szerint, de még ha nem is, akkor is a legöregebb gép is legfeljebb 8-10 éves volt, de inkább 5 év lehetett a gépek átlagéletkora, Block 15 gyártási idejét nézve. Ez azt jelenti, hogy egyik gépen sem volt 1500-2000 óránál. A MH repült óráit nézve felújítás nélkül is kb. az idők végezetéig lehetett volna velük repülni velük, mert évi 120 órát sem repül egyetlen gép sem. Ezzel 40 évig is elvagyunk. Az F-16A gépek mai napig AM névvel és az eredeti hajtóművel repülnek, de a GE F110-zel és a V upgrade azokra is érvényes. Semmiféle elvi korlát nincs tudtommal, ami gátolna akár ezt a szintű upgrade-et. Ráadásul mivel már több száz gépre kérték ezt a Gripen ráncfelvarráshoz képest is biztosan olcsóbb. C/D Gripenen nincs mai napig AESA radar és mivel a svédek az E-re fognal alapozni kétségeim vannak, hogy milyen szintű upgrade lesz a C/D gépekhez.
Emlékszel arra, amikor kritizáltam azt, hogy az A/B szar választás lett volna? Az A/B-k úgy haltak ki a svédeknél, hogy a flotta nagy része kvázi csak kiképzésre volt alkalmas és support hozzá semmi, mert már lassan 10 éve nem repült egyetlen A/B-sem. Ha azokat az ADF gépeket vettük volna meg technikailag lenne bennük ma is potenciál, csak normálisan kéne üzemeltetni, nem az ungarische minden hagyunk szétrohadni mentalitással. Az nem az F-16 hibája, hogy az ország kultúrája a béka segge alatt van...
A C/D Gripenek alap élettartama az alap F-16A-t sem éri el és ráadásul a mieink használt szárnyakkal bírnak. Mondjuk azokkal sem repüljük szét őket 30+ év alatt sem.
Valóban nem értek, de azért kicsit nagy a szád itt is. 1990-95 között csodát nem lehetett tenni. Még az is örömteli így visszanézve, hogy nem volt csőd, de tényleg húsbavágó évek voltak. Szóval azért a narancsos bandát nem kell fényezni, mert 1998-2002 között kb. évtizedek óta nem látott lendületben volt a világgazdaság, csak azt kellett meglovagolni. 2014 óta dettó ez van. Nem az ország vezetőinek zsenialitása az, hogy ha fejlődik az ország. Amikor fejlődik akkor is valahogy mindig a többi posztszoci ország fejlődik nagyobb ütemben. A '90-es évek vége óta kb. az összes lehagyott minket kúrmánytól függetlenül. Izé...
Olvasd el az írást. Több fajta ajánlat is volt, MLU, ADF és végül új gépek is, de csak Block 30/32 emlékeim szerint.
Az A/B Gripenek képességei kimerült a hh-s fegyverzetben és svéd hazaiban. Se JDAM, se SDB, AGM-65 és buta bombák. Ennyi. De még ezeket sem rendeltük volna meg. A román történet siker lehetett volna, mert a gépek fillérekért lettek felhúzva. Az, hogy szétrohadt ott is a flotta az szintén nem a vas hibája, de oda se neki.
Nem igazán olvasok indexet, csak ha linkelik vagy megnézem, hogy mi a hír és megkeresem máshol. Másegyéb elmés észrevétel?
Kedves akárki, nem volt képes rájönni arra, hogy az előző kommentben pontosan arról írtam, hogy ki a frász mondta, hogy be kell szerezni valamit...? Hm...?
A MiG-ek alatt a 21-es vagy 29-est érted? Mert két ország is volt, ami inkább lepasszolta őket és maradat a 21-es AP-hez, Románia és Csehország is lemondott róluk. A MiG-21bisz-ek kivonáskor 16 vagy 17 gépes köteléket repültek. Erős túlzással a végtelenségig reptethetőek lettek volna, "csak" új avionika kellett volna hozzá.
Az indiai Bison-nal meg mi bajod van?