Egyikben se vagyok biztos.
A gumis mozgékonysága nem vethető össze a láncoséval,arról biztosítalak,25 éve dolgozok láncos technikával,kotrók,dózerek,a 25 tonnás gumis homlokrakodót,7 tonna rakománnyal a kanalában,ami ugye arra van tervezve,hogy a lehető legnagyobb vonóerőt adja át,tolóerő formájában a kanálnak,amikor megmeríted a kanalat,egy fele akkora súlyú,mondjuk 18 tonnás dózerral vígan húzod hátrafelé,úgy,hogy a rakodógép kerekei forognak előre,kb így képzeld el a leadott vonóerőt a láncos,és a gumis vonatkozásában,hadtechben is.
+ a láncossal kb mindenen át lehet hajtani,amíg csak fel nem borul,orra/hanyatt nem esik,betontömb,kocsik,terepjárók,komolyabb sövény,komolytalanabb erdő,ilyen-olyan barikádok nem akadály a láncosnak,gumissal egy kocsin áthajtva simán szétqrhatod a az egyik/több gumit,az árkon átkelése is vicc a gumisnak a láncoshoz képest,sárban,homokban is 2x olyan hamar feladja a gumis,mint a láncos.
A gumihoz nagyobb,drágább a a logisztika,fenntartás,üzemeltetés anyag,pénz,ember igénye is.