Szándékosan egy olyan linket teszek ide, amin egy cikk van ami az egész ellentételezést lehúzza a francba.
Ott benne van az Elektrolux sztori is. Annyit teszek hozzá, hogy az ellentételezés rendszerét mindkét fél elfogadta, és ha a szerződésnek igazolt módon megfelelt a svéd fél, akkor utólag lehet a fenekükbe fújni.
Persze, hogy nem jött techtransfer, mivel béreljük a gépeket. Minden javítás, karbantartás benne van a szerződésben.
Ha viszont végre a mi tulajdonunkká válik, akkor szépen megvehetjük a licence-et a gépek javítására, és nem kell kihordani Svédországba nagyjavítani.
Mondjuk az egész világ rajtunk fog röhögni, ha 14 gépre ilyet kérünk, de a lehetőség adott. Mint ahogy adott volt a Braziloknak is saját gyárat építeni. Csak hát náluk kicsit másak a darabszámok...
Próbálta volna csak bárki más - Izraelen kívül - saját szoftverrel kérni az F-35-öt. Kell? Nem kell? Nem kapsz mást.
Annak idején az F-16-osok ajánlatánál kértek ellentételezést az amerikaiaktól is....
De vegyük csak a mi igényeinkre legyártott Gripen verziót. Van ilyen az F-35-nél is?