Csak azt felejted el,hogy egy darab modern multirole gép árából mennyi modern tüzérségi eszközt tudsz venni arról nem is beszélve,hogy mekkora a kettő üzembentartási költsége.
Mi nem érthető abban,hogy a légierő,légvédelem,tüzérség triumvirátusa?
Modern multirole gépekből csak az F35 számit.A többi,a Gripen Et is beleértve,ugyan az az árkategória-egy elavult generációbol.És itt jön elő az agymacskaKefir.Mert olcsó,és olcsón üzemben tartható.Miközben harcelektronikája,fegyverzete korszerűségben eléri,vagy meg is haladja az európai gépek szintjét.Teherbirása a Gripennél még nagyobb is.Nem számit,hogy maga a gép már egy elavult vas,csak a harcrendszerek hordoz platformja.És nem fő,hanem támogató tipusnak.1század F35 mellé.Mert kell a létszám.És egy második század F35 árábol meg lehet venni,és negyed századig lehet üzemeltetni 3század vén zsidót.Sajnos az amik nem állnak elő egy freedom fighter 2.0val,F20 35éve hamvábaholt,és a dél koreaiak sem teljesitik az olcsó multirole egyszemélyes FA50 igéretüket.A német Mako is lekerült a napirendről 25éve,az izraeli Lavi is csak a repülőmúzeumban leledzik.Kinai JF17t meg nem igazán vehetünk.Egyszerűen nem maradt más,legfljebb a 4. generáció legolcsóbb tagja,a Super Hornet.De az is csak a többiekhez képest olcsó,Kfirnél 2x drágább minimum.
4.ként azért hozzátenném a gyalogsági felszerelés fejlesztését.5.ként meg a logisztikát.
Tüzérségi fejlesztésnek meg édeskevés az az egy PzH osztály.Több kell,mind csöves,mind rakétás,mind aknavető vonalon.És kistaférungozva mindenféle támogató rendszerekkel.
Szóval iszonyú sok pénzt el lehetne költeni.
A II.vh óta a nem gerilla jellegű háborúk mindegyike azt mutatja,hogy akié a légi fölény,azé a győzelem.Legkirivóbb példa 67,ahol az izraeli szárazföldi erők aligha tudtak volna simán győzni az előzően kivivot korlátlan légi fölény nélkül.