Ez a "Bronco izé" szinte az összes nyugati hadseregben megvan, és nem is kicsi számban.
A legelső ilyen rendszeresített csuklós lánctalpas a BV202-es volt a Hagglundtól, amit később felvásárolt a BAE.
Azóta vannak leszármazottai: BV206, SISU Nasu, BVS10, és a Bronco. Ezen felül nem véletlenül vették át az oroszok is a koncepciót. Eredetileg a BV206-ot vették volna meg. Aztán rájöttek, hogy inkább maguk csinálják meg a Vityaz család képében: DT-10, DT-20, DT-30, DT-3P. Azóta meg mindenre IS használják.
A nyugati típusok a következő országokban futnak/futottak:
UK, Franciaország, Austria, Svédország, Finnország, Hollandia, Norvégia, Kanada, Olaszország, USA, Törökország, Csehország, Argentína, Ausztrália, Észtország, Lettország, Litvánia, Chile, Brazília, Szingapúr, Dél-Korea, Görögország, Írország, Izrael, Malajzia, Spanyolország, Mexikó, India, Kína. A civil verziói is előfordulnak még egy pár országban...
Lehet, hogy könnyebb lett volna azokat az országokat összeírni, ahol NEM használják.
Nem tudom, hogy mennyi van még a PTSZ-ekben, így felújítás után, de nem hinném, hogy bármelyik modern fegyverrendszer hordozójaként lehetne rájuk számítani. Gyakorlatilag bármit rápakolhatsz:
SHORAD, tüzérségi felderítő radar, aknavetők, vontathat tüzérséget, mehet a hátsórészre parancsnoki, elsősegély, műszaki mentő modul. De sima csapatszállítóként és logisztikai járművekként is kivállóan alkalmazhatóak. Mindkét része hordozhat fegyvertornyot, és egész kellemesen fel is páncélozható ha szükséges. Persze nem lesz a "lándzsa hegy" de igáslóként mindent rá lehet bízni.
A Bronco meg ráadásul kétéltű is! Tehát a civil szférának a torkán is könnyedén letolható a katasztrófahelyzetekre való tekintettel...