A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Szerintem (de ne legyen igazam mert én azt preferálom,hogy nekünk nem szabad ebben a fontos képességben másoknak kiszolgáltatottnak lenni) kicsi az esélye,hogy a KC 390-l nagyobb kapacitású rámpás szállítógépet szerezzünk be.
 
K

kamm

Guest
Szerintem (de ne legyen igazam mert én azt preferálom,hogy nekünk nem szabad ebben a fontos képességben másoknak kiszolgáltatottnak lenni) kicsi az esélye,hogy a KC 390-l nagyobb kapacitású rámpás szállítógépet szerezzünk be.

Politikai döntés, nem anyagi. Még (3) Atlas ára (kb 130-140 milliard) sem egy komoly tétel a Z2026-ra szánt kerethez képest..
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
W

Wilson

Guest
Ez a realitás. Szten azért forr így ez a teherszálító repülő kérdés, mert benne van a levegőben, hogy muszáj itt lépni. Szíjjártó már heti 2szer elmondja a facen, hogy stratégiai teherszállító kapacitás nélkül egy ország, nem ország.

Már csak az a kérdés,hogy Szijjártó mit is ért stratégiai teherszállító kapacitás alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 521
93 780
113
A művelet végrehajtáskor az utolsó katona az összehugyozott, teleszart és szétvert Toyota Landcruiserek kifutópályára folyatott üzemanyagát a levegőből ledobott kézigránáttal felgyújtja és az égő üzemanyag azt a feliratot formázza:
"I'll be back! DUDI"
:D
  :D:Dsírok:D:D
Politikai döntés, nem anyagi. Még (3) Atlas ára (kb 130-140 milliard) sem egy komoly tétel a Z2026-ra szánt kerethez képest..
Egyébként emlékeim szerint 3 KC390-es sem jönne ki olcsóbban Benkőnek most kell ütni a vasat, mert ebben a szituban ez a beszerzés lazán eladható. Bár a jelenlegi járványügyben semmi gyakorlati haszna nem lesz, de elmondhathák ők felelősen gondolnak a jövőre.
Azbis kérdés mikyen egyéb előnyökkel járhat, ha bevezetjük Europába a KC390et, (Portugália hivatalból vett ő nem számít), illetve az Airbus a további strategiai partnerségért cserében, akar-e vmit kínálni.
Az tuti, hogy most minden repülőgépgyártó xarban van, tehát jók az alkupozícióink.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 546
113
Te erted, mirol vitaztunk egyaltalan Dudival? Fentiek alapjan ketlem. :p



Hidd el, joval idegesitobb amikor valaki "belsos" stilusban okoskodik, mikozben vilagos, hogy semmivel nem tud tobbet a politikai szinten eldontott dolgokrol, mint barki mas itt, viszont legalabb dol a pesszimizmus.
Igaz, monjduk te peldaul lathatoan tisztaban vagy vele, hogy kevesebbet ertesz a gazdalkodashoz-managementhez, mint akar egy atlagos magancegnel dolgozo kozgazdasz, szoval azt a javadra irom,hogy abba nem is probalsz beleallni. :).
Hát 5 éven keresztül tanultam közgazdaságtant de nem mostanában volt. A management a munkám része igaz nem politikai hanem alegység szinten. Amúgy inkább realizmusnak mondanám nem pesszimizmusnak, ami viszont a magyar katonák 30 éves ridegtartásának és a (lassacskán) több száz nem teljesült ígéretnek az eredménye. Egyébként szerintem nagyon pozitív eddig a program végrehajtása meg az, hogy egyáltalán van és létezik. A többlet források kézzel foghatók és látszanak (nem minden tekintetben ami kéne sajnos) De a rossz tapasztalatokból kiindulva mindenkiben benne van a szkepticizmus, hogy a politikai-gazdasági helyzet egy hirtelen változása újra az árok szélén hagyja az MH-t. (Isten adja, hogy ne legyen így)

Nyilván az összes fórumon lévő aktív egyenruhás tudna neked konkrét példákat mondani de nem fognak mert senki sem szeret az állásával játszatni (és igen a szolgálatok eléggé aktívak a fórumon) Ha megfigyelitek azokat a külföldi sajtóból bepotyogó híreket amiket előzhoztok néha már korábban leszedetik mint ahogy azt pl az index megneszeli :D
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az átlagos rakomány súly 19,3 tonna gépenként.
Nem tudom utána néztél e mennyi a gép egy hajtóműves max. csúcsmagassága ekkora teherrel...?
Az útvonalat úgy kell megtervezni hogy egy hajtómű leállása esetén is képes legyen az útvonalon lévő legmagasabb hegy szintja fölött maradni.
Afganisztánból Mo.ra a legrövidebb É.i úton bőven vannak sokezer méteres hegyek.

Ha tervezett terheléssel nem jön ki a fenti matek akkor vagy csökkenteni kell a hasznos terhet (általában nem az üza. mennyiséghez nyúlnak hozzá...) vagy más útvonalat kell választani.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 494
18 513
113
Nem tudom utána néztél e mennyi a gép egy hajtóműves max. csúcsmagassága ekkora teherrel...?
Az útvonalat úgy kell megtervezni hogy egy hajtómű leállása esetén is képes legyen az útvonalon lévő legmagasabb hegy szintja fölött maradni.
Afganisztánból Mo.ra a legrövidebb É.i úton bőven vannak sokezer méteres hegyek.

Ha tervezett terheléssel nem jön ki a fenti matek akkor vagy csökkenteni kell a hasznos terhet (általában nem az üza. mennyiséghez nyúlnak hozzá...) vagy más útvonalat kell választani.
Nem, ezért reméltem, hogy vannak akik jobban értenek hozzá, nekem nem szakmám ez. Laikusként érdekel a két gép használhatósága. De nem mozgatott meg senki hozzáértőt. Így provokatív az én szamolasom.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 248
113
Megmondjam a megoldast?

A baj az hogy ti az alap h 14 essel szamoltok magassagra.

A valosag meg az hogy pamcelozott h 14 esek mennek tavolabbi misszioba.

Tehat megerositett fulketetosek.

De a megerositett fulketetos nem fer be megerositett fulkebe ebbe a kategoriaba eggyik gepbe sem.

Tehat a megoldas az hogy a pancelozast a helyszinen kell reszben befejezni. /ezzel semmi gond szinte az osszes katonai jarmunel ez a szitu ami nem dedikalt legidesszant jarmu./ atvozsgalas meg amugy is kell tehat a plussz ido mar nem is olyan sok. Egyeb dolgokat beleszamolva egesz gyorsan elvegezheto a modul rendszernek koszonhetoen./

Tehat a lenyeg hogy mivel doboztetovel igy sem ugysem fer be a jarmu eggyik gepbe sem doboztetovel a platon megy. De nem raknak re arra az idore ameddig a repulore all egy standard doboztetot hogy noveljek a hagassagot tobb cm el. Hanem hagyjak. Esetleg engednek a kerekeken es a futomuvon /amit kierkezeskor visszaallitanak /ellenorizni ezeket amugy is mindenfelle keppen megy par perc ujratolteni/ es kb ennyi.

Nem kell se dontogetni se varazsolni vagy buveszkedni. /nem 2-5 vagy 10 cm en mullik csak akaraton./
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
  • Tetszik
Reactions: ibanez de bobadilla

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 546
113
csak kérdezem, hátha nyitott a kérdés. kriss mondja, hogy kb. csak akkor fix bármi is, ha már 3 nap elmúlt a leszállítás óta. szóval... érdekelne ez a hazatelepülés a globemasterekkel is.
A Globemaster eléggé borsos árú cucc. Van vele üzemeltetési tapasztalat Pápán, szóval nem egy egyszerű történet.
 
  • Tetszik
Reactions: ibanez de bobadilla

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
A Globemaster eléggé borsos árú cucc. Van vele üzemeltetési tapasztalat Pápán, szóval nem egy egyszerű történet.
Az A400M a borsos:
És megtaláltam, tavalyelőtti számok:

"L’heure de vol de l’A400M est d’environ 32 000 € (hors coût d’acquisition)"
forrás

Azaz az A400M repült órája hozzávetőleg ugyannyi (~35 000 USD a pápai SAC), mint a C-17-é, így hiába kétésfélszer drágább hozzávetőleg a Globemaster, valójában aki A400M-et akar venni, annak jobban megérné C-17-et, mivel ugyanakkora költségért cserébe brutálisabb szállítókapacitást kap. Így értem már, hogy az öbölmenti arab országok miért vásároltak be Globemasterből! Egyszerűen nem kellett magyarázkodniuk az adófizetők előtt a méretek miatt (hülye politikus: "mekkoramá!") és az ésszerűbb döntést választották, ha már egyszer szükségük van az A400M kapacitására, de ugyanakkora költséggel megkaphatják a delux kapacitást, akkor hülyék lennének nem az utóbbit választani és ez a logika ránk is igaz!

Könyörgöm indítsák újra a gyártósort valahol és vegyünk hármat sajátba!
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco