A legtöbb kisebb ország bérelt technikát használ misszióban.Nem keverek semmit. Olvasd el a kommentem, ne a véletlenül letorolt fel kommentbol okoskodj.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A legtöbb kisebb ország bérelt technikát használ misszióban.Nem keverek semmit. Olvasd el a kommentem, ne a véletlenül letorolt fel kommentbol okoskodj.
Nem keverek semmit. Olvasd el a kommentem, ne a véletlenül letorolt fel kommentbol okoskodj.
Oda meg A400 as kell! Nem C390 es. Főleg hogy a németek, franciák szallítókapacitásban az A400 ra épitenek.A híreket figyeld...
Mindenki kifelé jön Afgánból.
Mi sem leszünk már ott sokáig.
Afrikában viszont most kezdi.magát az Eu komolyabban elkötelezni és c.színű a mi ottani jelenlétünj is jobban indokolható lenne mint Afgánban
Az nem elég ha egy gép papíron eltud repülni A ból B pontba.A kapacitásterezős feladathoz: Az A319 is el tud repülni közvetlenül Afganisztánba, de mindig csinálnak egy leszállást az odaúton és a visszaúton is a biztonság kedvéért...
Csak nehogy azt értse ezalatt, hogy légitársaságot kell alapítani Airbus gépekkel, mert a civil gépek voltak a leghasznosabbak az elmúlt 3 hónapban ...
Az nem elég ha egy gép papíron eltud repülni A ból B pontba.
Az útvonalat úgy kell megtervezni hogy ha eljutottál B pontig ott legyen időd várakozni min. 40 percig és ha még akkor sem tudsz leszállni akkor legyen elég keró elmenni kitérő reptérre. Afgánvan nem sűrűn vannak megfelelő és biztonságos kitérő repterek úgyhogy komoly üza. tartalékkal kell érkezni a célreptérre.
A kérdés, hogy merre van ott a közelben kitérő repülőtér és milyen biztos az üzemanyag ellátás: én is inkább úgy érkeznék még egy Afganisztánhoz hasonló helyre, hogy a maradék kerozin visszafele mindenképp elég legyen az első biztonságos helyig.A kapacitásterezős feladathoz: Az A319 is el tud repülni közvetlenül Afganisztánba, de mindig csinálnak egy leszállást az odaúton és a visszaúton is a biztonság kedvéért...
Valamiért nagyon pörög a két esélyes légi szállító gép topic. Arra gondoltam, hogy akinek van kedve és ideje játsszon egy kicsit.....
Csináljunk egy "Contingency plan-t", (olyan NATO-s, talán vészhelyzeti vagy készenléti tervnek mondhatnánk magyarul), abból a célból, hogy iránymutatást kapjunk a két gép képességei mennyire használhatóak az MH számára.
Minden adat önkényes, de azért remélem reális egy MH méretű és feladatrendszerű haderő számára.
A feladat az lenne, hogy számoljátok ki, hogy hány fordulóval, mennyi idő alatt lehet egy MH kontingenst haza telepíteni vészhelyzetben.
A Scenárió szerint egy Afganisztánban állomásozó kb.150 fős magyar kiképzéstámogató kontingens váltási időszakában (300 fő) hirtelen hazarendelésre kerül más nemzetek hasonló kötelékeivel együtt. A szűkös kapacitások miatt mindenki a saját eszközeivel kell, hogy hazahozza a csapatait.
A kontingens hazaszállítandó anyagai kb:
- 300 fő és személyi felszerelése (45 tonna)
- 16 db 11 tonna tömegű 4x4-es pc. jármű
- 12 db 15 tonna tömegű H14 tj.tgk.
- 4 db 3 tonna tömegű Toyota Landcruiser
- 1 db MB Unimog pc. sebesültszállító gk. (kb.12 tonna)
- 4 db MB G280 (kb. 3 tonna egyenként)
- 1 db HX32 konténerszállító tj.tgk. (15 tonna üresen)
- 14 db 20'-as konténer egyenként 22 tonna tömeggel
AZ MH rendelkezik 2 db A319 szállítórepülővel és
A) változatban 3 db A400M szállítórepülővel
B) változatban 4 db KC390 szállítórepülővel
A kérdés mennyi idő szükséges a hazatelepítésre ha a kontingens Mazar-E Sharif ben települ, az ottani repülőtérről történik a kiürítés. Minden repülő két váltás személyzettel rendelkezik, ezért kb folyamatosan használhatóak, üzemanyag feltöltésük a rakodás ideje alatt történik, mely A esetben 1,5 óra, B esetben 1 óra. Használhatnak minden útba eső légteret.
A repülőgépek elérhető sebesség és terhelési adatait használhatjátok, az itthoni kirakodó reptér Budapest Liszt Ferenc repülőtér. A repülőgépek sebességénél vegyétek figyelembe a fel és leszállás miatt alacsonyabb átlagsebességet, amiről fogalmunk sincs hogy mennyi, de ha egyforma arányban csökkentitek a két gépnél, akkor nem befolyásolja a végeredményt.
Minden adat önkényesen van általam megválasztva, ha valahol tévedtem, lehet pontosítani, aki többet tud a gépekről, a rakodási tervek elkészítéséről az nyugodtan pontosíthat, segíthet.
Jó szórakozást, kellemes hétvégét!
Az a helyzet hogy a jövendőbeli teherszállító gépünk teherbírása majdhogy nem lényegtelen...Azt hittem a számokon, időtartamokon, sebességen fogunk vitatkozni ilyenkor .....
De meghallgatva a kritikákat lehet egyszerűsíteni a feladaton, ami persze a lényegen semmit sem változtat. Az egyik, hogy nem foglalkozunk Toyotával, hogy Dudinak igaza legyen. A másik, lehetne, hogy a konténerek tartalmára koncentrálva a netto árumennyiséget nézzük, ami szabvány raklapokra kerül átrakásra (szerintem időt pazarolva), de talán ez célravezetőbb.
A KC390-es 6 db 60"x108"-as palettát vihet, fogalmam sincs ez mennyi 20'-as konténer térfogata, illetve tömege. Láttam egy olyat, hogy 7 db 463L jelű raklapot szállíthat,
az A400M meg kilencet. Ez kicsit fura, de biztos a belső tér miatt van, nem a tömeg különbségmiatt. Szóval ha valaki akar ilyen szabvány raklapokkal számolni, akkor járjon utána, mert én már belegabalyodtam ezekbe a légi szabvány-nem szabvány raklapokba. Még véletlenül sem találtam olyat, hogy összehasonlítható legyen a két gép. Mindig valami más különbség is van. A 20'-as konténer lehet, hogy nem életszerű, de térfogat vagy tömeg szempontjából szerintem könnyebben összehasonlíthatóvá teszi a gépek teljesítményét.
Lehet, hogy ennyire nem is érdekel senkit a két gép képessége....
Hagyom a pi.....ba én is......a bü..ku...fa...
A legtöbb kisebb ország bérelt technikát használ misszióban.
A technikai részletekben nem merültem el. de szerintem a német "túl-rendelésből" mostanában "diszkont áron" lehetne 400M-t venni, jó feltételekkel. A NATO(Eu-s része) és az Eu -mint írta valaki- a 400M-be gondolkozik, ahhoz optimalizál sok mindent. Más típussal, sok esetben megoldható (és általában problémás: tovább tart, több € ). A saját/bérlet dologban mg az a véleményem, hogy ha van saját azt lehet bérbe adni. Amikor nagyon kell, nem lehet bérbe venni(és azt a kevés is -amit lehet- kib@szott drága).
Hihetetlen, hogy meg mindig ugyanazt az okorseget szajkozza, hiaba mondja az ellenkezojet a HM, a kulugy, mindenki. Raadasul a legostobabb C-130 a vege megint...Az a helyzet hogy a jövendőbeli teherszállító gépünk teherbírása majdhogy nem lényegtelen...
Amit nekünk el kell vinni egy 100 - 200 fős misszió ellátására azt akár egy C-27-es is el tudja vinni.
Nekünk soha nem lesz - és nem is kell - stratégiai légi szállítási képesség. (értsd.: +30 tonnás technikából katonailag releváns mennyiséget és azok utánpótlását stratégiai távolságon gyorsan mozgatni)
Nem fogunk + 30 tonnás IFV ket reptetni!
Azt a pár kerekes terepjárót meg Gripen karbantartó konténert elviszi a C-130 is.
Tökéletesen mellékes szempont hogy hány óra alatt teszi meg az utat a gép.
Ahol az idő szempont lehet - katonák - arra ott van az A319 (ezért kéne rá MAWS meg DIRCM)
Sokkal fontosabb szempont a sebességnél.és a teherbíró képességnél a megbízhatóság és a taktikai képességek
Ma megérkezett a 100. Wizzair gépnyi védőeszköz Kínából. Összesen kb. 1000-1100 tonna védőeszközt hoztak eddig.
Ami kb. 10 AN-124-es vagy 23 C-17 szállítmány vagy 73 A400M vagy 100 KC-390 szállítmány lett volna...
IGEN. De ha akarok 10l tejet, azert nem kell tehenet venni.Üdv!
Szerintem az a legnagyobb értelme/értéke, hogy vannak olyan katonáink, akik vettek részt éles bevetésen és fel tudják használni a kiképzésen/átszervezés során a tapasztalataikat. Az a sereg, amelyik nem szagol puskaport, olyan, mint egy harcművész, aki nagyon jó edzésen, de tétmeccsen sosem bunyózott. Lehet, megállja a helyét, lehet, hogy az első komoly pofontól elfekszik. Szerintem.
Hát a franciák erre jutottak:Azt hittem a számokon, időtartamokon, sebességen fogunk vitatkozni ilyenkor .....
De meghallgatva a kritikákat lehet egyszerűsíteni a feladaton, ami persze a lényegen semmit sem változtat. Az egyik, hogy nem foglalkozunk Toyotával, hogy Dudinak igaza legyen. A másik, lehetne, hogy a konténerek tartalmára koncentrálva a netto árumennyiséget nézzük, ami szabvány raklapokra kerül átrakásra (szerintem időt pazarolva), de talán ez célravezetőbb.
A KC390-es 6 db 60"x108"-as palettát vihet, fogalmam sincs ez mennyi 20'-as konténer térfogata, illetve tömege. Láttam egy olyat, hogy 7 db 463L jelű raklapot szállíthat,
az A400M meg kilencet. Ez kicsit fura, de biztos a belső tér miatt van, nem a tömeg különbségmiatt. Szóval ha valaki akar ilyen szabvány raklapokkal számolni, akkor járjon utána, mert én már belegabalyodtam ezekbe a légi szabvány-nem szabvány raklapokba. Még véletlenül sem találtam olyat, hogy összehasonlítható legyen a két gép. Mindig valami más különbség is van. A 20'-as konténer lehet, hogy nem életszerű, de térfogat vagy tömeg szempontjából szerintem könnyebben összehasonlíthatóvá teszi a gépek teljesítményét.
Lehet, hogy ennyire nem is érdekel senkit a két gép képessége....
Hagyom a pi.....ba én is......a bü..ku...fa...
ForrásHaving several assets with different strong points is actually a bonus in military planning as it offers more options at a time when allied armed forces are especially in demand on very harsh territories. For the French Air Force, which has been operating for several years in the Sahara-Sahelien region (with the Barkhane Operation) and over Syria and Iraq against terrorist groups (with the Chammal Operation), the A400M, which can carry 30 tons in 6 hours on a flight between Orléans and N’Djamena in Chad, the C-130H-30, which can carry 7 tons in 8 hours, and the C-130J-30, which can carry 10.5 tons in 7 hours, are all complementary.
ForrásThough the A400M is big (37 tonnes total cargo capacity) it is also remarkably 'light on its feet' thanks to 12 main wheels in two six-tyre pairs. This and its capability to operate into smaller airfields, while still carrying a huge load meant that the Atlas made its mark in Operation Ruman. Notes Wg Cdr Horne: “If I talk about Beef Island Airport in the British Virgin Islands, the runway length, it's concrete of course, but about 4,000ft long, and we were able to transport in the order of 20 tonnes, compared to the C-130’s seven or eight tonnes. We love the C-130, but you can't help but draw comparisons.” He added: “I would stress there is that we didn't have to employ any sort of special take-off or landing techniques. Everything was done to the standard that all the crews are trained to, using the same sort of tactics and techniques that we would use here at Brize Norton.”
Köszi. Megoldódott a kérdés.IGEN. De ha akarok 10l tejet, azert nem kell tehenet venni.
De nyugodtan folytassátok.
.IGEN. De ha akarok 10l tejet, azert nem kell tehenet venni. De nyugodtan folytassátok.