A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Azt hittem a számokon, időtartamokon, sebességen fogunk vitatkozni ilyenkor ..... :confused:
De meghallgatva a kritikákat lehet egyszerűsíteni a feladaton, ami persze a lényegen semmit sem változtat. Az egyik, hogy nem foglalkozunk Toyotával, hogy Dudinak igaza legyen. A másik, lehetne, hogy a konténerek tartalmára koncentrálva a netto árumennyiséget nézzük, ami szabvány raklapokra kerül átrakásra (szerintem időt pazarolva), de talán ez célravezetőbb.
A KC390-es 6 db 60"x108"-as palettát vihet, fogalmam sincs ez mennyi 20'-as konténer térfogata, illetve tömege. Láttam egy olyat, hogy 7 db 463L jelű raklapot szállíthat,
az A400M meg kilencet. Ez kicsit fura, de biztos a belső tér miatt van, nem a tömeg különbségmiatt. Szóval ha valaki akar ilyen szabvány raklapokkal számolni, akkor járjon utána, mert én már belegabalyodtam ezekbe a légi szabvány-nem szabvány raklapokba. Még véletlenül sem találtam olyat, hogy összehasonlítható legyen a két gép. Mindig valami más különbség is van. A 20'-as konténer lehet, hogy nem életszerű, de térfogat vagy tömeg szempontjából szerintem könnyebben összehasonlíthatóvá teszi a gépek teljesítményét.
Lehet, hogy ennyire nem is érdekel senkit a két gép képessége....:(
Hagyom a pi.....ba én is......a bü..ku...fa...:mad:
Hát a franciák erre jutottak:
Having several assets with different strong points is actually a bonus in military planning as it offers more options at a time when allied armed forces are especially in demand on very harsh territories. For the French Air Force, which has been operating for several years in the Sahara-Sahelien region (with the Barkhane Operation) and over Syria and Iraq against terrorist groups (with the Chammal Operation), the A400M, which can carry 30 tons in 6 hours on a flight between Orléans and N’Djamena in Chad, the C-130H-30, which can carry 7 tons in 8 hours, and the C-130J-30, which can carry 10.5 tons in 7 hours, are all complementary.
Forrás
Az angolok meg erre:
Though the A400M is big (37 tonnes total cargo capacity) it is also remarkably 'light on its feet' thanks to 12 main wheels in two six-tyre pairs. This and its capability to operate into smaller airfields, while still carrying a huge load meant that the Atlas made its mark in Operation Ruman. Notes Wg Cdr Horne: “If I talk about Beef Island Airport in the British Virgin Islands, the runway length, it's concrete of course, but about 4,000ft long, and we were able to transport in the order of 20 tonnes, compared to the C-130’s seven or eight tonnes. We love the C-130, but you can't help but draw comparisons.” He added: “I would stress there is that we didn't have to employ any sort of special take-off or landing techniques. Everything was done to the standard that all the crews are trained to, using the same sort of tactics and techniques that we would use here at Brize Norton.”
Forrás
A KC390-es repülési sebessége még gyorsabb is az A400M-nél olyan 80-90km/h-val, de kevesebb a hatótávolsága a C130-nál.
 
IGEN. De ha akarok 10l tejet, azert nem kell tehenet venni. De nyugodtan folytassátok. :)
.
.
Ha szeretnék tejet, akkor nem kell tehén.
Ha akarok tejet(fontos/nagyon fontos), akkor veszek tehenet és eladom ami nem kell.
Nekem mindig lesz tej, másnak: ha (akarok)adok/eladok.
Ha van tehenem(és kell a tej). akkor még jól is járhatok(mert eladhatom a felesleges tejet), de (nagyon) rosszul, -olyan rosszul, mint akinek nincs-, nem járhatok.

Csak hogy teljes legyen a tanmese! Szerintem.
 
.
.
Ha szeretnék tejet, akkor nem kell tehén.
Ha akarok tejet(fontos/nagyon fontos), akkor veszek tehenet és eladom ami nem kell.
Nekem mindig lesz tej, másnak: ha (akarok)adok/eladok.
Ha van tehenem(és kell a tej). akkor még jól is járhatok(mert eladhatom a felesleges tejet), de (nagyon) rosszul, -olyan rosszul, mint akinek nincs-, nem járhatok.

Csak hogy teljes legyen a tanmese! Szerintem.
Nono!
Önállóskodunk, fejlődgetünk.... .:D Mi lesz így a közös piaccal, ha nem vásárolsz, hanem eladsz.;)
 
Persze, mert nem visznek semmi komolyat, mert nincs mivel. A lengyelek vittrk a Rozsomakot es remek tapasztalatot gyujtottek, nekik is feladat volt hozni-vinni.
Dudi a hollandokat hozta fel, akiknek közismerten kozos brigadjaik is vannak a nemetekkel, teljesen mas szituáció.

Nem érted,hogy semmi köze a kettőnek egymáshoz?
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Nem érted,hogy semmi köze a kettőnek egymáshoz?

Fogalmam sincs, megint mit akarsz mondani. Veled beszelgetni olyan, mintha valami regi irasmodot probalnek megfejteni. :D
IGEN. De ha akarok 10l tejet, azert nem kell tehenet venni.
De nyugodtan folytassátok. :)

Hat, ha nem lesz tobb teljesen rossz, ide nem illo, ertelmetlen hasonlat, megprobaljuk...
 
Fogalmam sincs, megint mit akarsz mondani. Veled beszelgetni olyan, mintha valami regi irasmodot probalnek megfejteni. :D


Hat, ha nem lesz tobb teljesen rossz, ide nem illo, ertelmetlen hasonlat, megprobaljuk...

Elmagyaráztam csak nem akarod megérteni,hogy semmi köze annak,(hogy közös dandáraik vannak a két haderőnek)ahhoz,hogy random holland alegységek misszióba szervezve technikát bérelnek a németektől.
 
Elmagyaráztam csak nem akarod megérteni,hogy semmi köze annak,(hogy közös dandáraik vannak a két haderőnek)ahhoz,hogy random holland alegységek misszióba szervezve technikát bérelnek a németektől.

Arra utaltam hogy teljesen mas lehet a viszony koztuk, meg ha mi mondjuk az amerikaiaktol berelnenk - pl a Cougarokat, amelyeket persze nem bereltunk, hanem vettunk, harmat is anno, te is pontosan tudod, csak nem akarod emliteni.
 
Arra utaltam hogy teljesen mas lehet a viszony koztuk, meg ha mi mondjuk az amerikaiaktol berelnenk - pl a Cougarokat, amelyeket persze nem bereltunk, hanem vettunk, harmat is anno, te is pontosan tudod, csak nem akarod emliteni.

Viszony ide vagy oda a tény még tény:valaki kiszámolta(a jó viszonyra hivatkozva egy fillérrel sem lesz olcsóbb) és olcsóbb mint odacipelni meg vissza.
 
Arra utaltam hogy teljesen mas lehet a viszony koztuk, meg ha mi mondjuk az amerikaiaktol berelnenk - pl a Cougarokat, amelyeket persze nem bereltunk, hanem vettunk, harmat is anno, te is pontosan tudod, csak nem akarod emliteni.
Meg béreltünk és bérlünk közben egy csomót, ahogy bérlünk kb 100 humweet is Koszovóban meg Boszniában, itthonra vettünk kiképzésre pár darabot. Közben baromira idegesítő tudsz ám lenni....
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and vilmoci
.
.
Ha szeretnék tejet, akkor nem kell tehén.
Ha akarok tejet(fontos/nagyon fontos), akkor veszek tehenet és eladom ami nem kell.
Nekem mindig lesz tej, másnak: ha (akarok)adok/eladok.
Ha van tehenem(és kell a tej). akkor még jól is járhatok(mert eladhatom a felesleges tejet), de (nagyon) rosszul, -olyan rosszul, mint akinek nincs-, nem járhatok.

Csak hogy teljes legyen a tanmese! Szerintem.
A mese valószínűleg úgy lenne teljes, hogy a tehén nem működik ingyen.
Szóval vagy veszed neki a takarmányt, meg hívod hozzá az állatorvost időnként, vagy kimész kaszálni neki, esetleg veszel mellé földet is és ott legelteted, mindezt azért, hogy hátha lesz egy kis tej, ami már nem is lesz olyan jó ízű...
Aztán az is lehet, hogy kergemarhakóros lesz a tehened (ilyen már volt az európai tehénnel is, mikor elkezdett varrás mentén repedni a tehén reduktora....)
Ha meg nem volt szerencséd és a sok munka után kiderül, hogy nem is fejőstehenet vettél, hanem bikát...nnno akkor pláne savanyú lesz a... a tej o_O
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999 and emel
És van még egy kis kavarás a KC 390-nél. Valahol azt írták mostanában, hogy koncentrált tömeg esetén (harcjármű?) képes 26 tonnát vinni 23 helyett. Remélem jól emlékszem.

Koncentrált tömeg esetén 26 tonna, ezért tudja a (deszant"kabinnal" együtt) 25 tonna alaptömegű Boxert is elvinni. De ez már évek óta ennyi.


A KC390-es 6 db 60"x108"-as palettát vihet, fogalmam sincs ez mennyi 20'-as konténer térfogata, illetve tömege. Láttam egy olyat, hogy 7 db 463L jelű raklapot szállíthat,

Na jó, ezt nézegesd, ez a hivatalos brossúra:

https://daflwcl3bnxyt.cloudfront.net/m/5951e1d46b348264/original/Brochuras-Defesa-KC-390-EN.pdf
 
Meg béreltünk és bérlünk közben egy csomót, ahogy bérlünk kb 100 humweet is Koszovóban meg Boszniában, itthonra vettünk kiképzésre pár darabot.

Te erted, mirol vitaztunk egyaltalan Dudival? Fentiek alapjan ketlem. :P

Közben baromira idegesítő tudsz ám lenni....

Hidd el, joval idegesitobb amikor valaki "belsos" stilusban okoskodik, mikozben vilagos, hogy semmivel nem tud tobbet a politikai szinten eldontott dolgokrol, mint barki mas itt, viszont legalabb dol a pesszimizmus.
Igaz, monjduk te peldaul lathatoan tisztaban vagy vele, hogy kevesebbet ertesz a gazdalkodashoz-managementhez, mint akar egy atlagos magancegnel dolgozo kozgazdasz, szoval azt a javadra irom,hogy abba nem is probalsz beleallni. :).
 
Viszony ide vagy oda a tény még tény:valaki kiszámolta(a jó viszonyra hivatkozva egy fillérrel sem lesz olcsóbb) és olcsóbb mint odacipelni meg vissza.

Ki szamolta ki es mire? Egy szo nem volt meg errol szerintem. :) Ha neked kellene bemondasra elhinnunk, akkor sorry, de az nemigen fog megtortenni, mert egyfelol jol ismerjuk a magyar katonai burokraciat, masfelol lathatoan tobben ilyesmibol (is) elunk (ti uzleti tanacsadas, ROI, management stb), tudjuk, hogy a reszletek a lenyeg az ilyesmiben. :)
 
Ki szamolta ki es mire? Egy szo nem volt meg errol szerintem. :) Ha neked kellene bemondasra elhinnunk, akkor sorry, de az nemigen fog megtortenni, mert egyfelol jol ismerjuk a magyar katonai burokraciat, masfelol lathatoan tobben ilyesmibol (is) elunk (ti uzleti tanacsadas, ROI, management stb), tudjuk, hogy a reszletek a lenyeg az ilyesmiben. :)

Tehát átverik magukat a hollandok.Én ezt is elhiszem