Mi, minek vennénk! Kinek a pilótájit akarjuk képezni rajta? A csehek és a szlovákok már összebútoroztak a meglévő gépekre, a Lengyelek valódi, korszerű gépeket vettek a Master képében, tőlünk délre nem igazán vannak légierők a románokat kivéve, akiknek van saját sugárhajtású iskolagépük.A szomszédos országokban, Németországban, a Cseh Köztársaságban, Olaszországban, Magyarországon, Szlovákiában és Svájcban is egy típussal oldják meg a légtérrendészeti feladatokat, ezért 3 szakértői jelentésből 2 szerint elég egyetlen nagy sebességű típus rendszerben tartása.
A következő 10 évben évente egy-két pilóta képzéséhez egy második típus rendszeresítése sem katonai-, sem költségek szempontjából nem indokolt. Olcsóbban lehet külföldön képezni pilótákat.
Magyarországnak arra kell készülnie, hogy ugyanúgy értelmetlen lesz bármilyen iskolagép beszerzés, ahogy a korábbi húsz Albatrosznak se volt igazi funkciója a magyar légierőben, csak kínlódás volt a szükségszerű kivonásukig! Az egyetlen, aminek értelme lenne, az továbbra is az, hogy a lengyelekkel összebútorozni, akár úgy, hogy mi is veszünk kettő-négy Mastert az övéik mellé és velük üzemeltetve az ő rendszerükben képezzük a saját pilótáinkat is!