Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor a bolgárok is gyártanak jó minőségű, NATO lőszeres PKM-et, ez ne legyen gond.Tudtommal az UKM-2000 esetében a meglévő PKM-eket kellett volna átalakíttatni. Állítólag az első megoldások nagyon szarok lettek. A második eresztésről meg nem tudni. Hja és amellett, hogy az átalakítás miatt "elvesznek" az eredeti - jó öreg - PKM-ek, még ráadásul piszok drágán is csinálták a lengyelek.
A M249-esek esetén pont gyakori elakadás volt a fő szempont (emiatt dobta a Marines is, és jött képbe az IAR), az áttervezésnél. Persze kapott mindenféle okosságot, meg további könyítést, de remélem, megoldották a fő feladatot.
Az M240-ről meg....
Igen mert asszimetrikusak lesznek a tűzcsoportok, de továbbra se vonjatok le kövekeztetéseket ebből a bemutatóból se rajilag se fegyverileg.Es pl. a 3+7 az teljesen okorseg? Ugy ertem kompromisszum a 6 meg a 8 kozott, es maradnatobb hely.
Egyáltalán nem környezetvédelmi szempontok miatt. Mondjuk szinte teljesen hangtalan, ami nagy előny. Ha kifogy a nafta, még elpötyög egy kicsit. Gyorsulás messze odabasz, ha gyors reakciót igényel a játék. Stb.
Volt már?
https://airportal.hu/gripen-vadaszg...o-koteleke-huz-at-alacsonyan-ferihegy-felett/
"A Wizz Air egyik Airbus utasszállító repülőgépe és a Magyar Honvédség Airbus A319-es szállítógépe hajt végre alacsony áthúzást Gripen vadászgépek kíséretében a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes futópályája (13R/31L) felett csütörtökön délelőtt.
10:45 kor
A Wizz Air, a Honvédelmi Minisztérium (HM) és a Magyar Honvédség Parancsnoksága a ferihegyi egyes terminálon tart sajtótájékoztatót csütörtökön délelőtt, a pilóta és légiutaskísérő gyakorlati és elméleti képzési és továbbképzési együttműködési megállapodásokról.""
Na végre...
Remélem az jön ki a dologból hogy a honvédség Airbus pilótáit is Wizzair standardek szerint képzik / vizsgáztatják és a cégnél gyűjrhetnek időt és tapasztalatot.
A minimi mk3 elhagyta korábbi verzió nyűgjeit, 7,62-es verzióban meg eleve nem nyűgös.Akkor a bolgárok is gyártanak jó minőségű, NATO lőszeres PKM-et, ez ne legyen gond.
Itt az érdekes inkább a AERO, és a RM. Az AERO csak félig, mert ugye ott már volt egy korábbi ráutaló magatartás. A RM viszont sokkal inkább. Ne felejtsük el, hogy itt most nem Böröndiről, vagy Takács Attila Géza vezérőrnagyról van szó (a honvédség parancsnokhelyetteséről, vagy a szárazföldi szemlélőről), hanem a légierő szemlélőjéről. Előbbi kettővel szerintem már megitták a pertut is, de eddig Kiliánnak nem nagyon volt szerintem dolga a Rheinmetall-lal.A magyar repülő-műszaki tiszt beiktatását követően a két légierő vezetője egy A-400M fedélzetén a csehországi Ostravába utazott, ahol a „NATO-napok” elnevezésű rendezvényen vettek részt. Kilián vezérőrnagy az eseményen a jelen levő magyar JAS-39 bemutató csoporttal egyetemben képviselte hazánkat és szakmai egyeztetést folytatott többek között a SAAB és az Aero Vodochody képviselőivel, valamint találkozott a Rheinmetall Defence jelenlévő vezetőivel is."
Minden halad a tervek szerint. L-39NG, Saab Gripen E egyeztetés alatt.
Jó lenne a Saabot meg az Aerot összekötni és egy hazai telephelyet kialakítani.
Kínait, oroszt soha!Azt inkább hagyjuk meg a szerbeknek.
Nekünk vannak kipróbáltabb opcióink is!
Nem úgy volt, hogy a PKM váltótípusa M240 (FN MAG amerikai klónja), meg M249 (FN Minimi amerikai klónja) lesz?Ahogy sejtettem, az FN adja majd a géppuskákat a MH-nak.
Lehet, hogy mégis lesz valami ellentételezés is?
NATO-tagként szakadjunk le az orosz dolgokról.Ha rendszerben gondolom végig, akkor is az jön ki, hogy UKM-2000. 7,62x51, de PKM. Amennyi pénz elmegy most mindenre, nem kellene, hogy a "jó üzlet" legyen szempont néhány ezer gpu-nál. Ez a kompromisszum (megbízhatatlan fegyver de "jó üzlet") önmagában veszteséget okozhat.
Aminek nagyon nincs értelme: lecserélni a Gripent Gripenre. Annál olcsóbb az F-35 hosszú távon, egy nem ötödik generációs típust nem fogunk tudni sokáig üzemeltetni egy olyan környezetben, ahol előbb-utóbb ez lesz az alap. Értelmetlen.Megjött egy hivatalos hír is a német - magyar légiszállítási együttműködésről.
Magyar csatlakozás a német többnemzeti légiszállítási programhoz
https://honvedelem.hu/hirek/magyar-csatlakozas-a-nemet-tobbnemzeti-legiszallitasi-programhoz.html
"Gerhartz altábornagy kiemelte a magyar és a német légierő kiváló kapcsolatát, amelyet ez az együttműködés is tovább erősít. Segít elmélyíteni a H145M helikopter projektnek, a SAMOC légvédelmi rakéta hadműveleti központ beszerzésnek, a légierős irányítási és vezetési tanfolyamoknak, valamint a magyar JAS-39 GRIPEN repülőgépek részvételével történő, közös többnemzeti légicsoport (MAG) gyakorlatoknak köszönhetően kialakult stabil, kétoldalú kapcsolatot.
Kilián vezérőrnagy válaszbeszédében kihangsúlyozta a két légierő közötti kapcsolat fontosságát. Hozzátette: az MNAU-hoz való csatlakozásunkkal egyértelmű jelét adtuk annak, hogy a két légierő közötti kapcsolat minősége kiemelkedő, továbbá a jövőben lehetőség szerint több fővel is szeretnénk képviseltetni magunkat az egység színeiben.
A magyar repülő-műszaki tiszt beiktatását követően a két légierő vezetője egy A-400M fedélzetén a csehországi Ostravába utazott, ahol a „NATO-napok” elnevezésű rendezvényen vettek részt. Kilián vezérőrnagy az eseményen a jelen levő magyar JAS-39 bemutató csoporttal egyetemben képviselte hazánkat és szakmai egyeztetést folytatott többek között a SAAB és az Aero Vodochody képviselőivel, valamint találkozott a Rheinmetall Defence jelenlévő vezetőivel is."
Minden halad a tervek szerint. L-39NG, Saab Gripen E egyeztetés alatt.
Jó lenne a Saabot meg az Aerot összekötni és egy hazai telephelyet kialakítani.
Egy bolgár NATO PKM az nem rendszerben gondolkodás!Akkor a bolgárok is gyártanak jó minőségű, NATO lőszeres PKM-et, ez ne legyen gond.
Abban igaza van @silurusglanis -nak, hogy az FN MAG/M240 nem igazán kiváltója a PKM-nek. Szerintem rajba túl nehéz (túl sok ember kell a hatékony üzemeltetéséhez). M249 meg biztosan nem jelent akkora tűzerőt, mint a PKM.Nem úgy volt, hogy a PKM váltótípusa M240 (FN MAG amerikai klónja), meg M249 (FN Minimi amerikai klónja) lesz?
Itt az érdekes inkább a AERO, és a RM. Az AERO csak félig, mert ugye ott már volt egy korábbi ráutaló magatartás. A RM viszont sokkal inkább. Ne felejtsük el, hogy itt most nem Böröndiről, vagy Takács Attila Géza vezérőrnagyról van szó (a honvédség parancsnokhelyetteséről, vagy a szárazföldi szemlélőről), hanem a légierő szemlélőjéről. Előbbi kettővel szerintem már megitták a pertut is, de eddig Kiliánnak nem nagyon volt szerintem dolga a Rheinmetall-lal.
Ne felejtsük, hogy a légvédelem is a légierőhöz tartozik. És, hacsak nem akarunk egy újabb szimulátort beszerezni a valamelyik légijárművünkhöz, akkor nekem inkább az apropót ez adja (és nem a Boxer miatt):
Megjegyzés: A SAAB esetén sem biztos, hogy olyan eset szóba, ami saját jogon repül...
Az FN Maximi szerinted megoldás lehet? Az a 7.62 NATO változat.Abban igaza van @silurusglanis -nak, hogy az FN MAG/M240 nem igazán kiváltója a PKM-nek. Szerintem rajba túl nehéz (túl sok ember kell a hatékony üzemeltetéséhez). M249 meg biztosan nem jelent akkora tűzerőt, mint a PKM.
Igen nincs szerencsénk, de valahogy a NATO többi országának hadserege (a nyugatiak mindenképpen) valahogy elkaristol PKM nélkül is.
Megoldásnak megoldás, csak nem tökéletes.Az FN Maximi szerinted megoldás lehet? Az a 7.62 NATO változat.
Én sem helyettük, hanem a meglévő mellé gondoltam. Valszeg nem kellene Dél-Afrikáig menni, a svédek is cserélik a C-ket E-re.Aminek nagyon nincs értelme: lecserélni a Gripent Gripenre. Annál olcsóbb az F-35 hosszú távon, egy nem ötödik generációs típust nem fogunk tudni sokáig üzemeltetni egy olyan környezetben, ahol előbb-utóbb ez lesz az alap. Értelmetlen.
Aminek értelme lenne, az féltucat további Gripen beszerzése használtan mondjuk valami akciós telephelyről, mint Dél-Afrika mondjuk. Ha lenne hajlandóság eladni néhányat ott!
Amire pedig pénzt kellene költeni, az a légierő felfegyverzése, hiszen itt egy létező típus a birtokunkban mélyen a lehetséges képességei alatt használva:
- SDB II
- cirkálórakéta kemény célok és repülőterek ellen
- radar elleni rakéta
- valamilyen olcsó irányított rakéta a Maverick-ek helyett.
A jó megoldás, hogy ameddig a térségben mások nem vesznek F-35-öt, addig a Gripen képességeit fejlesztjük. Például az infra mellé radarcsalikkal, meg végre ütőképes fegyverzettel.Én sem helyettük, hanem a meglévő mellé gondoltam. Valszeg nem kellene Dél-Afrikáig menni, a svédek is cserélik a C-ket E-re.
De én az előrelépést sem hagynám veszni.
Legyen egy plusz század low costos használt C a svédektől, meg később egy új század E.
Most kicsit elgurult a gyógyszerem, sorry.
A másik megoldás arccal az USA felé.....
Volt már?
https://airportal.hu/gripen-vadaszg...o-koteleke-huz-at-alacsonyan-ferihegy-felett/
"A Wizz Air egyik Airbus utasszállító repülőgépe és a Magyar Honvédség Airbus A319-es szállítógépe hajt végre alacsony áthúzást Gripen vadászgépek kíséretében a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes futópályája (13R/31L) felett csütörtökön délelőtt.
10:45 kor
A Wizz Air, a Honvédelmi Minisztérium (HM) és a Magyar Honvédség Parancsnoksága a ferihegyi egyes terminálon tart sajtótájékoztatót csütörtökön délelőtt, a pilóta és légiutaskísérő gyakorlati és elméleti képzési és továbbképzési együttműködési megállapodásokról.""
Na végre...
Remélem az jön ki a dologból hogy a honvédség Airbus pilótáit is Wizzair standardek szerint képzik / vizsgáztatják és a cégnél gyűjrhetnek időt és tapasztalatot.
Pilóták és légiutas-kísérők képzéséről állapodott meg a honvédség és a Wizz Air