Akkor lesz majd
hazai hadiipar, ha a tervezett diesel-elektromos 8X8-ba nem a Liebherr 3x-os árú motorját tesszük, hanem a valóban kicsit gyengébb (kb. -5%) XY mezőgazdasági gép motorját, ami harmad áron van, 100ezres sorozatban, megfizethető árú/sok forrásból beszerezhető alkatrészekkel, "halandók" is tudják szervizelni (nem csak egy gyári Superman), ERGO:
nincs külföldi függőség !!!
Na ezek a hírek folyamatban lévő technika-beszerzéseknél nem publikusak, és ez az "ilyenkori" az üzleti gyakorlat és marketing szerint a nem nekünk kedvező feltételeket jelenti!
Hallottam olyan kitételről ezen a területen, hogy amennyiben a gyártó a vállalt idő alatt a megrendelt alkatrészt nem tudja leszállítani, úgy a megrendelő jogosult annak gyártására ! ! !
Amelyik szállító ezt vállalja, nos
AZ szerintem megbízható szállító!
Ilyen valóban elég ritka, mert sajnos "...ilyen ez a pop-szakma!", de a Rheinmetal-nak mi most "nem kis dolgot" teszünk meg "Lynx ügyben"!!!
Ott is "rá lehetne ugornunk" a
Lynx-drón "területére". Nem hallok arról, hogy teret adnának erre.
Nem hallok arról, hogy megkapnánk a szabad integráláshoz szükséges input/output paramétereket, "szabadságo"!
...csak mert ettől kezdve van saját mozgásterünk!!!
Ezek nélkül csak addig szerelgetünk amíg "hagyják"! A "korszerű(
) autószerelés/-gyártás" mintájára: fődarab-csere/-összerakás!
Ennél többet is csinálunk
sok tíz éve a Suzuki-gyárban.
Miért is csak ennyit kapunk ? ? ?
Nincs az összeszereléssel sem semmi gond, csak akkor azt illik kommunikálni!!
A korábbi külföldi függőség konzerválódását látom túlsúlyba kerülni a gyors eredmény-hajhászás (politikai "perc-előnye") miatt, amit az ellenzéki oldal is gerjeszt, mert ez a hibázás lehetőségét növeli!
Az alapok újjáépítése ipari, szak-emberi (
és társadalmi szinten) alig látható.
Pedig ilyen háttér vezettet a soproni népszavazáshoz, a szolnoki román haderő megállításához!
A fejekben is kell jövőt építeni, azt nem lehet megvenni!!!
.