Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Eddig eredményesen elhárította a MH hátha így marad a jövőben is. A repülőnapon az AV standján kérdésemre, hogy mennyi az esély rá, hogy veszünk ebből a csodából a válasz: "Semmi. Ez az egy félkész gép van, még jelentős a fejlesztési igénye." Nem lefutott még a dolog.Jó, de gondolhatod, hogy nem azért lett megvéve az Aero, hogy M-346-ot vásároljunk. Az innentől kezdve füstbe ment terv.
Megvették a céget innentől kezdve sztem vége az álmodozásnak.
Elég jó edzés lehet ha 3 ember pakol 1800 megtöltött homokzsákok 1 óra alatt.MAMMUT AFM 150 3S homokzsáktöltő berendezés jártasság szintű használatára szervezett kiképzést MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred az elmúlt héten.
Az egy hetes tanfolyam befejeztével a Műszaki Támogató Zászlóalj, műszaki mentő szakaszából tizenegy katona szerzett harmadosztályú gépkezelői igazolványt.
A homokzsáktöltő gép fontossága árvízvédekezéskor mutatkozik meg, amikor is versenyt futunk az idővel, hiszen a felgyülemlett víz mindenáron utat próbál törni magának. Ilyenkor a meggyengült gátakat meg kell erősíteni, illetve a közelében található településeket pedig meg kell védeni egy esetleges elárasztástól. Régen több száz, több ezer ember kellett a homokzsákok megtöltéséhez. Ellenben egy homokzsáktöltő berendezés alkalmazásához csak 4 fő szükséges: 1 fő gépkezelő és 3 fő a zsákok töltéséhez. Ezzel a felállással egy óra alatt 1800 zsákot lehet megtölteni. Az így felszabaduló emberi erőforrás a katasztrófavédelem területén más tevékenységbe vonható be.
![]()
Csak az még annyira sem létezik, mint az L39NG-nek a harci változata. És fejlesztő cégnek sincs még sok tapasztalata...Azt raktak be egyet feljebb ami hazai fejlesztésű.
Mert hidegháborús gépekhez jó kiképezni. Újabbakhoz gyenge is elavult is.Miért számít ennyire szarnak L-39NG?
Szerintem jó árérték arányú kiképzőgép. Harci potenciálja tényleg kb. nulla, de nem is ezért vesszük...már ha vesszük.
Hogyha olyan jó árérték arányú mint mondod akkor hogy lehet, hogy még 1 db-ot sem sikerült eladni Európában? Még a saját cseh hadseregre sem sikerült eddig rásózni. Most van róla szó, hogy vesznek 4-6 db-ot (valószínű ez volt az egyik feltétele a magyar befektetésnek értsd a cég megmentésének), gondolhatod, hogy milyen happy lesz vele a cseh légierő.Miért számít ennyire szarnak L-39NG?
Szerintem jó árérték arányú kiképzőgép. Harci potenciálja tényleg kb. nulla, de nem is ezért vesszük...már ha vesszük.
Vietnám meg más csóró országok veszik...Ghána hangzott el nem rég mint vevő.Hogyha olyan jó árérték arányú mint mondod akkor hogy lehet, hogy még 1 db-ot sem sikerült eladni Európában?
Ezt most nem értem: a hétvégére mondtak "tavaszi fordulatot" az időjárásban, de ez, hogy "mentené" meg a légierőnket?Vietnám meg más csóró országok veszik...Ghána hangzott el nem rég mint vevő.
Tényleg jó lenne valami potensebb típus, de eléggé úgy tűnik, hogy L-39NG lesz - ettől legfeljebb egy "tavaszi fordulat" mentené meg a légierőnket. Mivel egy "nemzeti stróman" vette meg magyar állami bank hiteléből, így tisztán politikai szinezete lett ennek a (lehetséges) beszerzésnek.
Most jelentették be a 6 gép megvételét. + a magán cégük gépeit is onnan cserélik majd.Hogyha olyan jó árérték arányú mint mondod akkor hogy lehet, hogy még 1 db-ot sem sikerült eladni Európában? Még a saját cseh hadseregre sem sikerült eddig rásózni. Most van róla szó, hogy vesznek 4-6 db-ot (valószínű ez volt az egyik feltétele a magyar befektetésnek értsd a cég megmentésének), gondolhatod, hogy milyen happy lesz vele a cseh légierő.
embraernek beszállítójaAzért egy két hozzáértő itteni forumozót kérdeznék, ez a gyár illetve a benne lévő humán tőke alkalmas lehet a saab és az embraer cégekkel való együttműködésre?
Magán biznisz inkább, nem állami tulajdonszerzés.Csak én emlékszem rosszul, vagy eddig Maróth G. tényleg látványosan kimaradt az egész Aero üzletből? Ha igen, ennek mi lehet a hátterében?
Ezt miből számoltad ki?Mert hidegháborús gépekhez jó kiképezni. Újabbakhoz gyenge is elavult is.
Ez konkretan epuletes hulyeseg.Szerintem sokakat érdekelne. Amennyi pénzt elszórnánk erre a trágya L-39-re abból már vehetnénk valami normális gépet is.
Erre kéne megszerveznetek egy megelőző kommunikációs csapásmérést.Ilyenkor jön be a zrínyinek az az aspektusa, hogy néhány tekinetben inkább hadiiparfejlesztési program mint haderőfejlesztési....
Főleg ha valami értelmeset kihozunk az Aero-ból az hosszútávon jót tesz a gazdaságnak és a későbbi fejlesztéseknek, viszont ha ehhez meg kell venni x db elavult kiképző gépet a normális (de főleg egy értelmes nemzetközi program) helyett akkor az magának a haderőnek szopás. Eddig ezt megúsztuk hálistennek, és csak remélni tudom, hogy továbbra is meg fogjuk.
köszönöm ezt tudom, de a kérdésem mire képes a cég pl műanyag bizbaszok gyártása a pilóta fülkébe, vagy ha megkap egy licencet sugár hajtóművet is le tud gyártani?embraernek beszállítója
A vállalat megszerzésében neki semmi dolga nem volt. Majd utólag tartalommal megtölteni már igen.Csak én emlékszem rosszul, vagy eddig Maróth G. tényleg látványosan kimaradt az egész Aero üzletből? Ha igen, ennek mi lehet a hátterében?
Talan azert, mert meg nemhogy nem is aruljak, de meg keszen sincs...?Hogyha olyan jó árérték arányú mint mondod akkor hogy lehet, hogy még 1 db-ot sem sikerült eladni Európában? Még a saját cseh hadseregre sem sikerült eddig rásózni. Most van róla szó, hogy vesznek 4-6 db-ot (valószínű ez volt az egyik feltétele a magyar befektetésnek értsd a cég megmentésének), gondolhatod, hogy milyen happy lesz vele a cseh légierő.