Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Erős military szelfiorgia van miniszteri szinten, most hogy átfutottam a facen.
Hat ha elolvasod milyen cimen fut Orban tegnapi videoja akkor keszitheted a zsepit.Hát ha megvesszük azt a szart akkor hosszan fogok sírni...
Rendkívül tartok tőle, hogy innen lesz a 2. század és nem a SAAB-tól.A magyar kormányszóvivő férjéé lett a legnagyobb cseh repülőgépgyártó
A korábban aláírt szerződés szerint most lett hivatalosan is Szalay-Bobrovniczky Kristóf cége, a HSC Aerojet a katonai kiképző és könnyű harcászati gépeket gyártó cseh Aero Vodochody tulajdonosa.hvg.hu
Szerintem sokakat érdekelne. Amennyi pénzt elszórnánk erre a trágya L-39-re abból már vehetnénk valami normális gépet is. Ha már mindenképpen veszünk kiképzőgépet (az egyszázados légierőnek teljesen felesleges) akkor már inkább néhány M-346-t (vagy ha elég a turboprop akkor ST-t) kellene venni, annak harcértéke is lenne és fel lehetne készíteni a leendő pilótákat az olasz képzésre ahol szintén ez a típus lesz. Eddig elég jelentős ellenállás volt a MH részéről, hátha sikerül megakadályozni, hogy vegyenek ebből a székletből.Rendkívül tartok tőle, hogy innen lesz a 2. század és nem a SAAB-tól.
Amúgy tőlem jöhetnének innen is, kit érdekelne, ha már itt lenne a legalább 24 Gripen.
Jó, de gondolhatod, hogy nem azért lett megvéve az Aero, hogy M-346-ot vásároljunk. Az innentől kezdve füstbe ment terv.Szerintem sokakat érdekelne. Amennyi pénzt elszórnánk erre a trágya L-39-re abból már vehetnénk valami normális gépet is. Ha már mindenképpen veszünk kiképzőgépet (az egyszázados légierőnek teljesen felesleges) akkor már inkább néhány M-346-t (vagy ha elég a turboprop akkor ST-t) kellene venni, annak harcértéke is lenne és fel lehetne készíteni a leendő pilótákat az olasz képzésre ahol szintén ez a típus lesz. Eddig elég jelentős ellenállás volt a MH részéről, hátha sikerül megakadályozni, hogy vegyenek ebből a székletből.
Igen. Sokféle nem ideális megoldás létezett és létezik.A svédek meg az osztrákok ennek hallatán fejüket lábuk közé lógatva meredten bámulnak maguk elé, hogy márpedig ők ezt évtizedekig szarul csinálták a L-39NG-nél is gyorsabb Saab 105-tel.
Náluk az iskolagép után egyből a Saab 105 jött.
Ilyenkor jön be a zrínyinek az az aspektusa, hogy néhány tekinetben inkább hadiiparfejlesztési program mint haderőfejlesztési....Jó, de gondolhatod, hogy nem azért lett megvéve az Aero, hogy M-346-ot vásároljunk. Az innentől kezdve füstbe ment terv.
Megvették a céget innentől kezdve sztem vége az álmodozásnak.
Öngyilkos drónnak...Jelentősebb upgraddel nem lehet, hogy L-39NG még is csak jó legyen nekünk?
Kiképzéshez inkább az elektronika, kabin műszerezettség számít jobban - nem pedig a sárkány...
Ha már L-39NG lesz (és ez elég biztosnak tűnik), akkor azon érdemes gondolkodni, hogy lehet a legtöbbet kihozni ebből...
Azt raktak be egyet feljebb ami hazai fejlesztésű.Öngyilkos drónnak...
Akkor mi másra jó?Azt raktak be egyet feljebb ami hazai fejlesztésű.
Sétarepülőnek a dubai nyugdíjas olajsejkeknek...Akkor mi másra jó?
Eddig eredményesen elhárította a MH hátha így marad a jövőben is. A repülőnapon az AV standján kérdésemre, hogy mennyi az esély rá, hogy veszünk ebből a csodából a válasz: "Semmi. Ez az egy félkész gép van, még jelentős a fejlesztési igénye." Nem lefutott még a dolog.Jó, de gondolhatod, hogy nem azért lett megvéve az Aero, hogy M-346-ot vásároljunk. Az innentől kezdve füstbe ment terv.
Megvették a céget innentől kezdve sztem vége az álmodozásnak.
Elég jó edzés lehet ha 3 ember pakol 1800 megtöltött homokzsákok 1 óra alatt.MAMMUT AFM 150 3S homokzsáktöltő berendezés jártasság szintű használatára szervezett kiképzést MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred az elmúlt héten.
Az egy hetes tanfolyam befejeztével a Műszaki Támogató Zászlóalj, műszaki mentő szakaszából tizenegy katona szerzett harmadosztályú gépkezelői igazolványt.
A homokzsáktöltő gép fontossága árvízvédekezéskor mutatkozik meg, amikor is versenyt futunk az idővel, hiszen a felgyülemlett víz mindenáron utat próbál törni magának. Ilyenkor a meggyengült gátakat meg kell erősíteni, illetve a közelében található településeket pedig meg kell védeni egy esetleges elárasztástól. Régen több száz, több ezer ember kellett a homokzsákok megtöltéséhez. Ellenben egy homokzsáktöltő berendezés alkalmazásához csak 4 fő szükséges: 1 fő gépkezelő és 3 fő a zsákok töltéséhez. Ezzel a felállással egy óra alatt 1800 zsákot lehet megtölteni. Az így felszabaduló emberi erőforrás a katasztrófavédelem területén más tevékenységbe vonható be.
Csak az még annyira sem létezik, mint az L39NG-nek a harci változata. És fejlesztő cégnek sincs még sok tapasztalata...Azt raktak be egyet feljebb ami hazai fejlesztésű.
Mert hidegháborús gépekhez jó kiképezni. Újabbakhoz gyenge is elavult is.Miért számít ennyire szarnak L-39NG?
Szerintem jó árérték arányú kiképzőgép. Harci potenciálja tényleg kb. nulla, de nem is ezért vesszük...már ha vesszük.
Hogyha olyan jó árérték arányú mint mondod akkor hogy lehet, hogy még 1 db-ot sem sikerült eladni Európában? Még a saját cseh hadseregre sem sikerült eddig rásózni. Most van róla szó, hogy vesznek 4-6 db-ot (valószínű ez volt az egyik feltétele a magyar befektetésnek értsd a cég megmentésének), gondolhatod, hogy milyen happy lesz vele a cseh légierő.Miért számít ennyire szarnak L-39NG?
Szerintem jó árérték arányú kiképzőgép. Harci potenciálja tényleg kb. nulla, de nem is ezért vesszük...már ha vesszük.