A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Látványosan akcióztak a Magyar Honvédség legdurvább harcjárművei 8

"PzH 2000 önjáró löveg – A Panzerhaubitze 2000 egy német gyártású önjáró tarackágyú. A Krauss-Maffei Wegmann (KMW) konzorcium gyártja és fejleszti tovább a járműveket. Számos korszerű berendezésének és magas fokú automatizáltságának köszönhetően figyelemre méltóak tűzgyorsasági, csőhosszának köszönhetően pedig lőpontossági paraméterei, emellett öndiagnosztizálásából fakadóan alacsony a karbantartási igénye is. Napjaink egyik leghatékonyabb tüzérségi eszköze, amelyet mára több ország is alkalmaz."


Ezen röhögök 10 perce:). Amúgy a Vezess.hu követte el amikor beszámolt a gyakorlatról...

Hát,nem önálló gondolatok voltak. Szóról szóra a Wikiből másolták ki.
 
Rendkívül tartok tőle, hogy innen lesz a 2. század és nem a SAAB-tól.

Amúgy tőlem jöhetnének innen is, kit érdekelne, ha már itt lenne a legalább 24 Gripen.
 
Rendkívül tartok tőle, hogy innen lesz a 2. század és nem a SAAB-tól.

Amúgy tőlem jöhetnének innen is, kit érdekelne, ha már itt lenne a legalább 24 Gripen.
Szerintem sokakat érdekelne. Amennyi pénzt elszórnánk erre a trágya L-39-re abból már vehetnénk valami normális gépet is. Ha már mindenképpen veszünk kiképzőgépet (az egyszázados légierőnek teljesen felesleges) akkor már inkább néhány M-346-t (vagy ha elég a turboprop akkor ST-t) kellene venni, annak harcértéke is lenne és fel lehetne készíteni a leendő pilótákat az olasz képzésre ahol szintén ez a típus lesz. Eddig elég jelentős ellenállás volt a MH részéről, hátha sikerül megakadályozni, hogy vegyenek ebből a székletből.
 
Szerintem sokakat érdekelne. Amennyi pénzt elszórnánk erre a trágya L-39-re abból már vehetnénk valami normális gépet is. Ha már mindenképpen veszünk kiképzőgépet (az egyszázados légierőnek teljesen felesleges) akkor már inkább néhány M-346-t (vagy ha elég a turboprop akkor ST-t) kellene venni, annak harcértéke is lenne és fel lehetne készíteni a leendő pilótákat az olasz képzésre ahol szintén ez a típus lesz. Eddig elég jelentős ellenállás volt a MH részéről, hátha sikerül megakadályozni, hogy vegyenek ebből a székletből.
Jó, de gondolhatod, hogy nem azért lett megvéve az Aero, hogy M-346-ot vásároljunk. Az innentől kezdve füstbe ment terv.
Megvették a céget innentől kezdve sztem vége az álmodozásnak.
 
A svédek meg az osztrákok ennek hallatán fejüket lábuk közé lógatva meredten bámulnak maguk elé, hogy márpedig ők ezt évtizedekig szarul csinálták a L-39NG-nél is gyorsabb Saab 105-tel. :rolleyes:
Náluk az iskolagép után egyből a Saab 105 jött.
Igen. Sokféle nem ideális megoldás létezett és létezik.
 
Jó, de gondolhatod, hogy nem azért lett megvéve az Aero, hogy M-346-ot vásároljunk. Az innentől kezdve füstbe ment terv.
Megvették a céget innentől kezdve sztem vége az álmodozásnak.
Ilyenkor jön be a zrínyinek az az aspektusa, hogy néhány tekinetben inkább hadiiparfejlesztési program mint haderőfejlesztési....
Főleg ha valami értelmeset kihozunk az Aero-ból az hosszútávon jót tesz a gazdaságnak és a későbbi fejlesztéseknek, viszont ha ehhez meg kell venni x db elavult kiképző gépet a normális (de főleg egy értelmes nemzetközi program) helyett akkor az magának a haderőnek szopás. Eddig ezt megúsztuk hálistennek, és csak remélni tudom, hogy továbbra is meg fogjuk.
 
Jelentősebb upgraddel nem lehet, hogy L-39NG még is csak jó legyen nekünk?
Kiképzéshez inkább az elektronika, kabin műszerezettség számít jobban - nem pedig a sárkány...

Ha már L-39NG lesz (és ez elég biztosnak tűnik), akkor azon érdemes gondolkodni, hogy lehet a legtöbbet kihozni ebből...
 
Jelentősebb upgraddel nem lehet, hogy L-39NG még is csak jó legyen nekünk?
Kiképzéshez inkább az elektronika, kabin műszerezettség számít jobban - nem pedig a sárkány...

Ha már L-39NG lesz (és ez elég biztosnak tűnik), akkor azon érdemes gondolkodni, hogy lehet a legtöbbet kihozni ebből...
Öngyilkos drónnak...
 
Én abban az izraeli cuccokkal feljavított könnyű támadógépben bíztam, csak közben felhomályosodtam, hogy a könnyű támadógépek kb. 5 percig lennének levegőben, így feleslegesek.
 
Jó, de gondolhatod, hogy nem azért lett megvéve az Aero, hogy M-346-ot vásároljunk. Az innentől kezdve füstbe ment terv.
Megvették a céget innentől kezdve sztem vége az álmodozásnak.
Eddig eredményesen elhárította a MH hátha így marad a jövőben is. A repülőnapon az AV standján kérdésemre, hogy mennyi az esély rá, hogy veszünk ebből a csodából a válasz: "Semmi. Ez az egy félkész gép van, még jelentős a fejlesztési igénye." Nem lefutott még a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
MAMMUT AFM 150 3S homokzsáktöltő berendezés jártasság szintű használatára szervezett kiképzést MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred az elmúlt héten.

Az egy hetes tanfolyam befejeztével a Műszaki Támogató Zászlóalj, műszaki mentő szakaszából tizenegy katona szerzett harmadosztályú gépkezelői igazolványt.
A homokzsáktöltő gép fontossága árvízvédekezéskor mutatkozik meg, amikor is versenyt futunk az idővel, hiszen a felgyülemlett víz mindenáron utat próbál törni magának. Ilyenkor a meggyengült gátakat meg kell erősíteni, illetve a közelében található településeket pedig meg kell védeni egy esetleges elárasztástól. Régen több száz, több ezer ember kellett a homokzsákok megtöltéséhez. Ellenben egy homokzsáktöltő berendezés alkalmazásához csak 4 fő szükséges: 1 fő gépkezelő és 3 fő a zsákok töltéséhez. Ezzel a felállással egy óra alatt 1800 zsákot lehet megtölteni. Az így felszabaduló emberi erőforrás a katasztrófavédelem területén más tevékenységbe vonható be.

243647757_1286960228417790_8967336137639325102_n.jpg
Elég jó edzés lehet ha 3 ember pakol 1800 megtöltött homokzsákok 1 óra alatt. :D

Az emberenként 600 zsák.
Az 6 másodperc/zsák ha 3 töltő lenne, de én kettőt látok. o_O

Nem vagyok nagy műszaki érdeklődésű, de megnézném az életben hogyan működik.
Amikor ez a 4 kivált több százat, ezret a munkából. :D:rolleyes: