Maróth a katonai repülőipari tervekről.
A kormánybiztos arról is beszélt, hogy nyílt szándéka a kormánynak, hogy olyan mérnöki, fejlesztési, illetve ipari tudásbázis jöjjön létre Magyarországon, amely a repülőgépiparban nemzetközileg is meghatározó szereplővé teszi hazánkat. Ezért is tárgyalnak számos repülési nagyvállalattal, mint az Airbus, amely alkatrészgyárat hoz létre Gyulán, az Embraer, amely a múlt héten nyitott irodát Budapesten, az Aero Vodochody, melynek megvásárlása most zajlik, a Pipistrel (azóta létre jött a megállapodás) , mellyel még folynak a tárgyalások, illetve a SAAB.
...
Ettől függetlenül a szakember azt mondta, hogy nem teljesen légből kapott ötlet a több vállalat együttműködéséből létrejövő iparági szinergia, első körben ez a szakemberek területén valósulhat meg, hosszabb távon pedig ennél átfogóbb ökoszisztéma is kialakulhat.
Tehát nem 6-8-12 db L39 megvásárlása miatt vettük meg az AV-t!!! Részt akarunk venni a katinai repülök gyártásában, tervezésében, fejlesztésében. Ehhez itthon 0 tudás volt. Az AV-nál van rengeteg év tapasztalat és aktívan fejlesztenek. Reszt vesznek több Airbus projektben, KC-390 beszállítók, javítják, karbantartják, uogradelik fél Afrika és Közép - Ázsia régi AV gépeit.
Már most van potenciálisan vevő .24-30 L39-NG gépre. Ebben mi benne se vagyunk.