A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Csak éppen szóba sem került a Gripen E. Kiképzőgép vásárlás a téma. Fárasztó ez a 0-24 Saab marketing amit folyamatosan előadsz. Bármi a téma a hozzászólásod Gripen E/F.
Hijjnye, baszki... szerinted miert vesznek kikezogepet? Szerinted milyen budzsebol megy mindez? :rolleyes:


Akkor fogjuk meg egyszerű hadigazdaság oldalról!
Szükséged van 3 század Gripenre.
Ehhez szükséged van 70-80 új pilótára. Ehhez pedig mondjuk olyan 6-8 kiképző gépre.
Masterből ez olyan 360M USD körül jönne ki (8 gép). NG-ből meg olyan 110M-ból. A kettő különbsége 250M USD. Az nagyjából 4db Gripen C/D.
Ha fix összeged van a haderőfejlesztésre, és 3 század többfeladatú vadászgépet szeretnél, akkor vagy költséghatékony kiképzőt veszel, vagy 4 géppel kevesebb gépből kell összeraknod a 3 századot. DE ugyan ezt az összeget 4 darab kétüléses Gripen D-re is költhetnéd. És akkor típusazonos gépen történhet a ki- és utóképzés.
Ráadásul a D-vel az EW harcban is részt tudsz venni. A Master-rel viszont nem fogsz tudni normális harcba menni, ahhoz fel kell ám azt is "szerszámozni". És akkor már megint ott vagy, hogy Gripen árat fizetsz egy szerényebb képességű, alapvetően kiképző gépre.

Te @pöcshuszár olvtars, pls, magyarazd mar el legyszi ezeket az alapveto osszefuggeseket @Azzurro olvtarsnak, mert lathatoan ez a meg regi marxista foxi-maxik dialektikus materializmusanak szintjet sem elero osszefuggeshalmaz nem vilagos neki... ;)


Ghánának meg szó volt talán Szenegálról is, ahol még nem hallottak a légvédelemről ez a típus megfelelő lehet. Ezekben az országokban annyi a követelmény a légierővel szemben, hogy fel tudjon szállni, (jó esetben) le tudjon szállni és le tudjon dobni egy bombát a szomszéd törzsre. Ezeknek a kritériumoknak az L-39NG is megfelel. Vietnam nem azért választotta ezt a típust, mert ez volt a legmegfelelőbb hanem mert a csehek exporthitellel finanszírozták az ügyletet.
Mivel nalunk kikepzonek veszik, ez teljesen irrelevans.
 
K

kamm

Guest
Soha a büdös életbe nem lesz 3 század Gripenünk...
Says who? :rolleyes:
Ezeket az amator, tipikus KEU negativ okoskodasokat engedjuk mar el.

A defense is egzakt tudomany am, ez a resze (tervezes) plane - leegyszerusitve mar tobbszor leirtam, hogy hasonlo lakossagu, de kulonbozo rizikofaktorokkal dolgozo orszagokhoz kepest mi valahol a portugal es svedek (ket 10M orszag) kozti skalan a svedekhez kozeli rizikofaktorokkal rendelkezunk, de joval kisebb terulettel, azaz az optimalis konkretan 4-6 squadron lenne, 2-3 wingben (ahogyan a szarazfoldi eroknel is ket hdo lenne optimalis, kelet es del fele nezve.)
Nem mellesleg ez nem is kivitelezhetetlen, meg a mai ktgvetes mellett sem, csak akkor mashonnan kellene elvonni, azt meg majd talan akkor lehet, ha mondjuk az egeszsegugyet meg az oktatast rendberaktak (a ket leglatvanyosabb allampolgari fajo pontok.)

Ehhez kepest 3 szazad az csak a minimum lenne ahhoz, hogy ne sima legirendeszeti meg operettfeladatokra legyen kepes a legiero.

Most én maradtam le valamiről?
3 század vadász?

Lasd fenn. Nem tul regen a 90-esekben is annyi volt, amikor a meglevo gepek melle jott meg 28 MiG-29...
Meg a nyolcvanasok vegen is volt 3 wing, mindegyikben 2-3 squadron, ha jol emlekszem, szerintem az biztos volt vagy 110 aktiv fighter/bomber egyuttesen.
 
Last edited by a moderator:

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
mi valahol a portugal es svedek (ket 10M orszag) kozti skalan a svedekhez kozeli rizikofaktorokkal rendelkezunk, de joval kisebb terulettel, azaz az optimalis konkretan 4-6 squadron lenne, 2-3 wingben (ahogyan a szarazfoldi eroknel is ket hdo lenne optimalis, kelet es del fele nezve.)

Portugal- 23.000 USD per capita
Sweden- 51.000 USD per capita

Hungary- 16.000 USD per capita

De egyébként egyetértek. Simán fent tudnánk tartani 2 ho-t és 3 légi századot. Ha üzembe helyeznénk a MIG-eket és Kriss nem lenne ennyi kényes, hanem jó lenne hosszútávon is a BTR.
Viszont abban hiszek, hogy 2 század Gripen nem fenntarthatatlan. És hogy a többi fegyvernemben is a legkorszerűbbet kell beszereznünk Dudiéknak.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 525
14 742
113
o_O


Lasd fenn. Nem tul regen a 90-esekben is annyi volt, amikor a meglevo gepek melle jott meg 28 MiG-29...
Meg a nyolcvanasok vegen is volt 3 wing, mindegyikben 2-3 squadron, ha jol emlekszem, szerintem az biztos volt vagy 110 aktiv fighter/bomber egyuttesen.

28 mig29. :rolleyes::Do_O

2001ben voltam soros.
Kecskeméten.
Álltalában 1 kezemen meg tudtam számolni mennyi volt üzemképes egyszerre. ;)
Ja és ebbe a keszi is beletartozott.

Volt is pánikolás 09.11 után rendesen.

Szóval részben az aktív gépek száma miatt is lett gripen.

2 századot reálisnak tartanék. Anyagilag.(meg egy rakat dron amihez ugyancsak kell valamilyen szintű pilóta)
Hármat nem.
Ti egy 1300milliárdos elszólásból következtetek.
Van aki F35-öt vízionál. Van aki 3 századot.

De pl a légierőnk 2db igazi katonai szállítógéppel képzeli el a jövőt. o_O

Számomra ezek a számok nincsenek párhuzamba egymással.


@Mackensen/ @Tcat kamm nekem szánt válaszáról sem jött értesítő. :(
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Vogon
K

kamm

Guest
Portugal- 23.000 USD per capita
Sweden- 51.000 USD per capita

Hungary- 16.000 USD per capita

Es?
Ennek zero koze van ahhoz, amirol beszelek (ti. a geopolitikai kornyezet.)
Kulon odairtam, hogy minden megoldhato, max mas kiadas karara. Ha budgeteltel valaha, akkor tudod jol, hogya megy - az un. discretionary spending kategoriak kozott varialhatsz szabadon, a prioritasaidnak megfeleloen.

De egyébként egyetértek. Simán fent tudnánk tartani 2 ho-t és 3 légi századot.
Mar sokszor emlegettuk, a Keleti-fele terv (az utolso ertekelheto modernizacios, 98-ban keszen asztalra tett terv) 9 modernizalt dandarral szamolt 2000 utanra.
Mai szemmel 2 hdo 6 dandarbol megall...

Ha üzembe helyeznénk a MIG-eket és Kriss nem lenne ennyi kényes, hanem jó lenne hosszútávon is a BTR.
Siman fenn tudnank tartani 3 Gripen szazadot is, a Gripen opex kulonosen kedvezo barmely mas tipushoz kepest. A kerdes nem ez, hanem hogy megvan-e a politikai akarat, pontosabban felelossegerzet es azt kepes-e elmagyarazni az orszagnak.

Viszont abban hiszek, hogy 2 század Gripen nem fenntarthatatlan. És hogy a többi fegyvernemben is a legkorszerűbbet kell beszereznünk Dudiéknak.
Meg1x, ezek nem mutually exclusive tetelek. A sorrend szamit, viszont az is, hogy egy-ket extra Gripen szazadot nemsokara meg kell rendelni, vagy lehet, soha nem lesz beloluk semmi, fizetni meg ugyis kesobb kell es reszletekben...
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 525
14 742
113
De egyébként egyetértek. Simán fent tudnánk tartani 2 ho-t és 3 légi századot. Ha üzembe helyeznénk a MIG-eket és Kriss nem lenne ennyi kényes, hanem jó lenne hosszútávon is a BTR.

Gondolom ez iróni a vagy poén?

Bocsi éjszakásban nehezen fog az agyam.
 
K

kamm

Guest
28 mig29. :rolleyes::Do_O

2001ben voltam soros.
Kecskeméten.
Álltalában 1 kezemen meg tudtam számolni mennyi volt üzemképes egyszerre. ;)
Ja és ebbe a keszi is beletartozott.
93ban kaptuk oket, ha jol remlik, ujonnan. 1987-88-ban meg volt vagy 100 gep, azt leepitettek durvan, de 94-re meg mindig volt 40-45 korul bevetheto gep osszesen, lefogadom.

A megjegyzes a ketkedo hangnemed miatt volt. :p Siman lehetne 4 szazad is, a kerdes csak az, mire nem koltunk annyit (javasolnam a Meszaros Lolo cegeinek fogyokurara kuldeset, de van meg rengeteg otletem.)

Volt is pánikolás 09.11 után rendesen.
Hat az mar 8 ev rohasztas muve, de ennek nem sok koze van ahhoz, amit mondtam. :)

Szóval részben az aktív gépek száma miatt is lett gripen.
Nem, hanem azert, mert NATO tagok lettunk es lerohasztottuk meg az uj MiG-29-et is.
F-16 lett volna amugy, mar le is volt zsirozva a korrupcio uzlet a komcsik altal az amerikaiakkal, majd Orbanek szandekosan mast rendeltek hirtelen, erezven, hogy ezzel kihuzzak a szonyeget a komcsik alol (no meg nem maradnak ki a bulibol.)
Anno ez eleg fura dontesnek tunt, de mint kiderult, a svedek vegig igazat mondtak arrol, amire kepes lesz majd a Gripen.

2 századot reálisnak tartanék. Anyagilag.(meg egy rakat dron amihez ugyancsak kell valamilyen szintű pilóta)
Hármat nem.
De hogyne lenne az? Konkretan a Gripent a legolcsobb uzemeltetni (fele-harmada mondjuk az EF avagy a Rafalenak) es minden infra adott mar most is, max par hangart ill fedezeket kellene felhuzni, az meg penz a Lolo cegeinek is.
Siman belefer, max evente nem epul 10, csak 3-4 stadion es hasonlo atcsoportositasok jonnek melle.

Ti egy 1300milliárdos elszólásból következtetek.
Ennek pont semmi koze ahhoz, most fenntartasrol van szo, nem a beszerzesrol, utobbit mindenki elfogadja, hogy megoldhato, mert nem egyszerre fizeted ki, hanem 20 ev alatt.

Van aki F35-öt vízionál.
Azok az teljesen fogalmatlanok, akik nem csak azt ertik, mi kell nekunk a KM regiojaba, de meg azt sem, micsoda infra kellene melle indulasnak, raadasul csillagaszati osszegekbe kerulne uzemeltetni is oket - mondjuk a Gripen 4-5x per ora.

Van aki 3 századot.

Ertsetek mar meg, a Gripeneket nem csillagaszati osszegek uzemeltetni.

De pl a légierőnk 2db igazi katonai szállítógéppel képzeli el a jövőt. o_O

Számomra ezek a számok nincsenek párhuzamba egymással.
Mi nincs parhuzamban, a rampasok meg fighterek? Ebbol egy kukkot nem ertek most... milyen "parhuzam" vonhato a fighterek szama vs rampas gepek szama kozott? :confused:
@Mackensen/ @Tcat kamm nekem szánt válaszáról sem jött értesítő. :(
Biztos letiltottal mar regen... :p
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 525
14 742
113
93ban kaptuk oket, ha jol remlik, ujonnan. 1987-88-ban meg volt vagy 100 gep, azt leepitettek durvan, de 94-re meg mindig volt 40-45 korul bevetheto gep osszesen, lefogadom.

A megjegyzes a ketkedo hangnemed miatt volt. :p Siman lehetne 4 szazad is, a kerdes csak az, mire nem koltunk annyit (javasolnam a Meszaros Lolo cegeinek fogyokurara kuldeset, de van meg rengeteg otletem.)


Hat az mar 8 ev rohasztas muve, de ennek nem sok koze van ahhoz, amit mondtam. :)


Nem, hanem azert, mert NATO tagok lettunk es lerohasztottuk meg az uj MiG-29-et is.
F-16 lett volna amugy, mar le is volt zsirozva a korrupcio uzlet a komcsik altal az amerikaiakkal, majd Orbanek szandekosan mast rendeltek hirtelen, erezven, hogy ezzel kihuzzak a szonyeget a komcsik alol (no meg nem maradnak ki a bulibol.)
Anno ez eleg fura dontesnek tunt, de mint kiderult, a svedek vegig igazat mondtak arrol, amire kepes lesz majd a Gripen.


De hogyne lenne az? Konkretan a Gripent a legolcsobb uzemeltetni (fele-harmada mondjuk az EF avagy a Rafalenak) es minden infra adott mar most is, max par hangart ill fedezeket kellene felhuzni, az meg penz a Lolo cegeinek is.
Siman belefer, max evente nem epul 10, csak 3-4 stadion es hasonlo atcsoportositasok jonnek melle.


Ennek pont semmi koze ahhoz, most fenntartasrol van szo, nem a beszerzesrol, utobbit mindenki elfogadja, hogy megoldhato, mert nem egyszerre fizeted ki, hanem 20 ev alatt.


Azok az teljesen fogalmatlanok, akik nem csak azt ertik, mi kell nekunk a KM regiojaba, de meg azt sem, micsoda infra kellene melle indulasnak, raadasul csillagaszati osszegekbe kerulne uzemeltetni is oket - mondjuk a Gripen 4-5x per ora.



Ertsetek mar meg, a Gripeneket nem csillagaszati osszegek uzemeltetni.


Mi nincs parhuzamban, a rampasok meg fighterek? Ebbol egy kukkot nem ertek most... milyen "parhuzam" vonhato a fighterek szama vs rampas gepek szama kozott? :confused:

Biztos letiltottal mar regen... :p
Dehogy vagy letiltva. :D
Csak Zsolti van ignoron nálam.

Ha normál méretű légierő terveznének oda a 2 rampas kevés.
Szóval lessz a környéken országmérethez viszonyítva kiemelkedő 3 század vadász, meg 2 db! rámpás szállító?
Lásd a párhuzamot.

Nem csillagászati de csak viszonyításban olcsó.

Ráadásul kellő mennyiségű fegyverzettel, kiképzett pilótával, normál kiképzéssel nem olcsó egy repszázad.

Azért írtam, hogy részben ez is vezetett a cseréhez.
Őőőő gripenél nem volt korrupció? :D:D:D

A Lockheed botrány nem Fideszes volt?

Szóval a megkötött majd újrakötött gripenből csurrant cseppent mindkét oldalra.

Semmit nem érnek a gép képességei ha nem veszünk hozzá kellő mennyiségű fegyverzetet.
Ezt mostanában kezdett változni.


Nem belpolozva/Lölőzve de ez itt komoly biznisz.
Egy fórumtársat idézve nem a haza védelme lett annyira fontos az utóbbi pár évbe,hanem inkább a buxa vastagsága.

Szóval bőven van haszna a fejlesztéseknek, de ha a haza védelme lenne a legfontosabb akkor pl a Zalaegerszegi gyár 2 év alatt kifosná a megrendelt lynxeket. Elvileg képes lessz évi 100 gépre.
De nem így lessz.

Ezt úgy írom, hogy nagyrészt egyetértek a beszerzésekkel.


Az 29esek szétrohasztása szabadégalatt felelősök nélkül, meg vicc.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Gondolom ez iróni a vagy poén?

Bocsi éjszakásban nehezen fog az agyam.

Nyugi! Nem csak te vagy fáradt. Engem is fáraszt Kamm.

Sok dologban egyet szoktam tudni érteni vele, de megint van egy becsípődése a 3 század Gripenről és részemről értelmét nem látom megpróbálni elmagyarázni neki, hogy miért nincs realitása 2-nél többnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
K

kamm

Guest
Dehogy vagy letiltva. :D
Csak Zsolti van ignoron nálam.

Ha normál méretű légierő terveznének oda a 2 rampas kevés.
Szóval lessz a környéken országmérethez viszonyítva kiemelkedő 3 század vadász, meg 2 db! rámpás szállító?
Lásd a párhuzamot.
A szallitobol 3 kellene, majd lesz harmadik (sot, szerintem 4 lesz vegul.) Ugyanakkor 2 geppel is el lehet mar kezdeni es szuken meg eleg is lehet, amig nem megyunk sehova.
De ha missziozni akarunk, akkor sem latok 4 Millenium/Atlas kategoria felett
semmi mas igenyt meg rengeteg Malizas es meg egy tavoli helyszen eseten sem, inkabb kellene 1-2 AEW&C meg esetleg egy par kisebb turboprop (hatso rampaval), ami olcson repul.
Mindez viszont fuggetlen attol, harom szazad Gripen lesz vagy akar tobb is.

Nem csillagászati de csak viszonyításban olcsó.
Sokkal olcsobb, mint az alternativak, ez a lenyeg.

Ráadásul kellő mennyiségű fegyverzettel, kiképzett pilótával, normál kiképzéssel nem olcsó egy repszázad.
A Gripennel meg mindig a legolcsobb, raadasul az E meg a legfejletteb EW/networked warfare rendszerrel jonne.

Azért írtam, hogy részben ez is vezetett a cseréhez.
Őőőő gripenél nem volt korrupció? :D:D:D

A Lockheed botrány nem Fideszes volt?

Szóval a megkötött majd újrakötött gripenből csurrant cseppent mindkét oldalra.

Semmit nem érnek a gép képességei ha nem veszünk hozzá kellő mennyiségű fegyverzetet.
Ezt mostanában kezdett változni.


Nem belpolozva/Lölőzve de ez itt komoly biznisz.
Egy fórumtársat idézve nem a haza védelme lett annyira fontos az utóbbi pár évbe,hanem inkább a buxa vastagsága.

Szóval bőven van haszna a fejlesztéseknek, de ha a haza védelme lenne a legfontosabb akkor pl a Zalaegerszegi gyár 2 év alatt kifosná a megrendelt lynxeket. Elvileg képes lessz évi 100 gépre.
De nem így lessz.

Ezt úgy írom, hogy nagyrészt egyetértek a beszerzésekkel.


Az 29esek szétrohasztása szabadégalatt felelősök nélkül, meg vicc.
Mindez igaz, de en nem errol dumalok, hanem arrol, hogy bezony 3 szazad fighter az alja annak, hogy ne operettlegiero legyen. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Hummen23

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 152
36 750
113
Magyar és cseh miniszterek közös látogatása Aero Vodochodyban
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 362
93 086
113
Fg
Mit fejleszt aktívan az AV? Semmi modern saját termékük, technológiájuk nincs, az 50 éves L39-cel vegetálnak kb a rendszerváltás óta. Ha valami értelmeset akarnak kezdeni a céggel, számolatlanul lapátolhatják bele a pénzt, ami megtérülésére elég kicsi az esély
Miért kell az AV-nek egy teljesen új dolgot fejleszteni?? Miért nem elég, ha betesszük a cég tudását az Embraer, Saab vagy az Airbus melllé és betársulva hozunk létre vmit??

Egyébként az NG-vel belőttek egy piaci szegmenst. Talán a legolcsóbb sugárhajtású kiképzőgép, illetve a 3-ik világba light attack gépként is eladható. 6-12 afrikai megrendelésük van, 12 vietnámi és 6 cseh. Ebből el tudnak indulni. Meg persze végzi a régi afrikai, Ázsiai gépeik karbantartását, felújítását. Alacsonyabbak ott az igények, oda nincs pénz csúcstechnikára.
Amúgy nem az volt eddig, hogy hosszú távra vásárolunk, ezért mindenből a legmodernebb kell? Az NG ebből azért kilóg lefelé eléggé.
Vettünk már NG-t??? A Zlin vmi csúcstechnika??? A Leopard A4-ek sem a csúcstankot jelentik.

Mi a közös bennük?? Mindet kiképzésre vettük és nem abból a célból, hogy azzal zúzzuk szét a potenciális ellenséget, nem ők a dárda hegye. De vészhelyzetben is lehetnek támogató eszközök.

Viszont ezek mellé kell az új A7+, az Airbus helik Spike-al és upgradelt, felfegyverzett C-k meg új E-k. Így teljesen logikusan felépített struktúra.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Meg továbbra sem működőképes a ruházati ellátórendszer, a laktanyák jó része még mindig felújításra és infrastruktúra bővítésre szorul, új okatási és kiképzési anyagok tömekelegét kéne beszerezni, gyakorló és lőtereket felújítani és bővíteni, megreformálni a lőkiképzés rendszerét beletolni a megfelelő pénzt a tisztiképzésbe, hogy javuljon a színvonal etc, etc, etc. Ja és az életpálya modell mint olyan továbbra sem létezik

Csak ismételni tudom magam sokadszorra: kisebb gondunk is nagyobb annál, minthogy kiképzőgépet vegyünk.
Totál igazad van!!! De, ezek anyagilag általánosságban nem olyan nagy tételek, amik nagyban konkurálnának egy eszközbeszerzéssel; sokkal inkább szándék kérdése. Másrészt meg ha ma leadnának rendelést az AV felé, az mikorra futna be? 5 év? Több? Addigra a felsorolt problémák jelentős részét lehetne -és kellene- orvosolni. (Most nem a gépek beszerzése mellett kardoskodok, mert nem az én tisztem megítélni.)
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 740
5 851
113
Fg

Miért kell az AV-nek egy teljesen új dolgot fejleszteni?? Miért nem elég, ha betesszük a cég tudását az Embraer, Saab vagy az Airbus melllé és betársulva hozunk létre vmit??

Egyébként az NG-vel belőttek egy piaci szegmenst. Talán a legolcsóbb sugárhajtású kiképzőgép, illetve a 3-ik világba light attack gépként is eladható. 6-12 afrikai megrendelésük van, 12 vietnámi és 6 cseh. Ebből el tudnak indulni. Meg persze végzi a régi afrikai, Ázsiai gépeik karbantartását, felújítását. Alacsonyabbak ott az igények, oda nincs pénz csúcstechnikára.

Vettünk már NG-t??? A Zlin vmi csúcstechnika??? A Leopard A4-ek sem a csúcstankot jelentik.

Mi a közös bennük?? Mindet kiképzésre vettük és nem abból a célból, hogy azzal zúzzuk szét a potenciális ellenséget, nem ők a dárda hegye. De vészhelyzetben is lehetnek támogató eszközök.

Viszont ezek mellé kell az új A7+, az Airbus helik Spike-al és upgradelt, felfegyverzett C-k meg új E-k. Így teljesen logikusan felépített struktúra.

Azt nem tudjuk, hogy van-e valami a csőben, aminek a megvalósítására nem talált az AV szakmai befektetőt, vagy az NG a cég csúcsterméke (igen, ez a valószínűbb), de ha a Saab-Embraer-AV (általunk) megálmodott szinergiáit vesszük alapul, akkor az AV-nek egy olcsó és olcsón üzemeltethető transzszónikus kiképző gyártása lenne a feladata, ami korlátozottan fegyverezhető/konténerezhető, légirendészetre alkalmas; másképpen fogalmazva egy M-346 Master kompetítor.

Célpiac lehet így minden nyugati 5 genre átálló légierő, illetve az - kvázi hagyományosnak tekinthető - afrikai piacok is.

Svéd-brazil-csehmagyar relációban ez a Super Tucano - Aero Master - Gripen kiképzési láncot jelentené.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 777
122 657
113
Totál igazad van!!! De, ezek anyagilag általánosságban nem olyan nagy tételek, amik nagyban konkurálnának egy eszközbeszerzéssel; sokkal inkább szándék kérdése. Másrészt meg ha ma leadnának rendelést az AV felé, az mikorra futna be? 5 év? Több? Addigra a felsorolt problémák jelentős részét lehetne -és kellene- orvosolni. (Most nem a gépek beszerzése mellett kardoskodok, mert nem az én tisztem megítélni.)
Ezek többszáz milliárd forintos összértékű tételek....

Pl ruházat és felszerelés ellátás mozgosítási tartalékkal cakompakk 150-200 milliárd forint....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 362
93 086
113
A tegnapi katonai kormányülésről.

OV
Áttekintettük a hadipar építését, a technológiai aspektusokat. Hoztunk döntéseket a magyar haderő fejlesztéséről.

Ez meg este jött le a Közlönyben.

mostani döntésével 321,3 milliárd forinttal csapolta meg a Gazdaságújraindítási Alapot és a döntésnek két hatalmas nyertese van:

150 milliárd forint jut a Pénzügyminisztériumnak egyéb tulajdonosi részesedésekkel kapcsolatos kiadások jogcímre.
100,8 milliárd forint pedig a Külgazdasági és Külügyminisztériumnak egyéb tulajdonosi részesedéseivel kapcsolatos kiadások finanszírozására.