A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 869
4 896
113
A helyzet az, hogy az M-346 és az L39-NG nem ugyanarra a feladatra való. Zlin után nyugodtan mehetnek a pilóták L39-re, de M-346-ra nem. Oda még egy köztes gépet, mondjuk Tucano be kellene iktatni.
Jah és eleve az olasz gép alsó hangon két és fél, háromszor annyiba kerül. Most akkor számold ki melsik a költséghatékonyan megoldás
Csak ST kellene. Az olasz pilótaiskolában lesz M-346. Az ST nagyságrendekkel olcsóbb az L-39-tól. Ha veszünk L-39-t akkor az teljesen politikai döntés lesz figyelmen kívül hagyva a honvédelmi érdekeket. A katonák - nemcsak az itt kommentelő 2 - teljesen egyértelműen ellenzik. Nem véletlenül.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 661
46 807
113
Amúgy meg, ha a tervek bejönnek a céggel és erre sikerül ráépíteni komolyabban akkor azt mondom megéri lenyelni a békát. Csak én örök szkeptikus vagyok és még mindig úgy gondolom, hogy kissebb bajunk is nagyobb annál mint hogy most akarjunk kiképzőgépet venni...
Ez így már egészen más megközelítés.
De ne felejtsd el, hogy most még egyelőre csak a gyár került magyar kézbe.
De mikor kezdjünk el ezen gondolkodni, amikor jövőre vége a kanadai képzésnek? Emellett pedig már az elejétől kezdve gyakorlatilag az NG volt megcélozva. Lásd még a Z2026 színes szagos egyetlen ismertetőjét.
@pöcshuszár Mit mondtam neked a fanboykodásról?
A komoly bajom ezzel, hogy úgy szaroznak dolgokat, hogy közben fogalmuk sincsen róla milyen változások mennek a pilótaképzésben. Lehet, hogy nekem sem volt, de én legalább belefektettem az energiát, és utánamentem a jelenlegi trendeknek.
Franciaország, Spanyolország, Svájc PC-21-gyel fogja a növendékeit képezni. A Svájciak konkrétan a Hawk-okat fogják váltani. Ott a következő lépés az F-35-lesz....
A Svédek konkrétan a Gripen D-t fogják advanced trainerré átpozícionálni. Az E érkezése miatt letárolják a C-ket, de a D-k mind rendszerben maradnak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 002
91 939
113
Csak én emlékszem rosszul, vagy eddig Maróth G. tényleg látványosan kimaradt az egész Aero üzletből? Ha igen, ennek mi lehet a hátterében?
Maróth a katonai repülőipari tervekről.

A kormánybiztos arról is beszélt, hogy nyílt szándéka a kormánynak, hogy olyan mérnöki, fejlesztési, illetve ipari tudásbázis jöjjön létre Magyarországon, amely a repülőgépiparban nemzetközileg is meghatározó szereplővé teszi hazánkat. Ezért is tárgyalnak számos repülési nagyvállalattal, mint az Airbus, amely alkatrészgyárat hoz létre Gyulán, az Embraer, amely a múlt héten nyitott irodát Budapesten, az Aero Vodochody, melynek megvásárlása most zajlik, a Pipistrel (azóta létre jött a megállapodás) , mellyel még folynak a tárgyalások, illetve a SAAB.
...
Ettől függetlenül a szakember azt mondta, hogy nem teljesen légből kapott ötlet a több vállalat együttműködéséből létrejövő iparági szinergia, első körben ez a szakemberek területén valósulhat meg, hosszabb távon pedig ennél átfogóbb ökoszisztéma is kialakulhat.

Tehát nem 6-8-12 db L39 megvásárlása miatt vettük meg az AV-t!!! Részt akarunk venni a katinai repülök gyártásában, tervezésében, fejlesztésében. Ehhez itthon 0 tudás volt. Az AV-nál van rengeteg év tapasztalat és aktívan fejlesztenek. Reszt vesznek több Airbus projektben, KC-390 beszállítók, javítják, karbantartják, uogradelik fél Afrika és Közép - Ázsia régi AV gépeit.

Már most van potenciálisan vevő .24-30 L39-NG gépre. Ebben mi benne se vagyunk.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 661
46 807
113
Vagy becsatlakozok egy értelmes pilótaképző programba és a megspórolt pénzen még több C/D-t veszek...
Jaja, aztán meg jön a pingvinezés, ha földön dekkoló kiképzett pilótáid meg mennek majd a légitársaságokhoz Airbus-t repülni. :(
Ha jól emlékszem Majerik nyilatkozta annak idején, hogy neki pl. gyakorlatilag elölről kellett kezdenie a kinti tanfolyamot, mert sajnos nem volt üresedő hely a Gripen beosztásba. Mire meg lett, addigra meg már kifutott az időből.
Gondolj bele, ha fenn tudsz tartani egy kiképző századot, akkor onnan azonnal van tapasztalt, felkészült alapanyagod, ha éppen meggondolja magát ez egyik kiképzett Gripen pilótád. Arról nem is beszélve, hogy a kiképző században már elválik, hogy ki az akit érdemes küldeni kiképzésre. És nem odakint derül ki, hogy akkor az aktuálisan kiküldött 4-5 emberből 0 Gripen-alkalmas ember lesz, vagy mondjuk jobb eresztésből 4.
1 embert kell pótolni. A maradék 4-gyel mit csinálsz?
És hidd el, egy 40-50M-ós Master fenntartása sem az NG szinvonalán lesz!
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 002
91 939
113
Csak ST kellene. Az olasz pilótaiskolában lesz M-346. Az ST nagyságrendekkel olcsóbb az L-39-tól. Ha veszünk L-39-t akkor az teljesen politikai döntés lesz figyelmen kívül hagyva a honvédelmi érdekeket. A katonák - nemcsak az itt kommentelő 2 - teljesen egyértelműen ellenzik. Nem véletlenül.
Ha az Embraer hajlandó lenne az AV-vel közösen idehozni az ST gyártást, ámen! :D
De legjobb lett volna hazahozni az afgán Tucanokat, ha már azok is az üzbégeknél pihennek és nemrég mi is arra jártunk.

A szárazföldiek mindig ellenzik a repülővásárlásokat, amig nincs gatya, meg BTR-el kocsikáznak. o_O
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 485
121 170
113
A szárazföldiek mindig ellenzik a repülővásárlásokat, amig nincs gatya, meg BTR-el kocsikáznak
Meg továbbra sem működőképes a ruházati ellátórendszer, a laktanyák jó része még mindig felújításra és infrastruktúra bővítésre szorul, új okatási és kiképzési anyagok tömekelegét kéne beszerezni, gyakorló és lőtereket felújítani és bővíteni, megreformálni a lőkiképzés rendszerét beletolni a megfelelő pénzt a tisztiképzésbe, hogy javuljon a színvonal etc, etc, etc. Ja és az életpálya modell mint olyan továbbra sem létezik

Csak ismételni tudom magam sokadszorra: kisebb gondunk is nagyobb annál, minthogy kiképzőgépet vegyünk.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 869
4 896
113
Maróth a katonai repülőipari tervekről.

A kormánybiztos arról is beszélt, hogy nyílt szándéka a kormánynak, hogy olyan mérnöki, fejlesztési, illetve ipari tudásbázis jöjjön létre Magyarországon, amely a repülőgépiparban nemzetközileg is meghatározó szereplővé teszi hazánkat. Ezért is tárgyalnak számos repülési nagyvállalattal, mint az Airbus, amely alkatrészgyárat hoz létre Gyulán, az Embraer, amely a múlt héten nyitott irodát Budapesten, az Aero Vodochody, melynek megvásárlása most zajlik, a Pipistrel (azóta létre jött a megállapodás) , mellyel még folynak a tárgyalások, illetve a SAAB.
...
Ettől függetlenül a szakember azt mondta, hogy nem teljesen légből kapott ötlet a több vállalat együttműködéséből létrejövő iparági szinergia, első körben ez a szakemberek területén valósulhat meg, hosszabb távon pedig ennél átfogóbb ökoszisztéma is kialakulhat.

Tehát nem 6-8-12 db L39 megvásárlása miatt vettük meg az AV-t!!! Részt akarunk venni a katinai repülök gyártásában, tervezésében, fejlesztésében. Ehhez itthon 0 tudás volt. Az AV-nál van rengeteg év tapasztalat és aktívan fejlesztenek. Reszt vesznek több Airbus projektben, KC-390 beszállítók, javítják, karbantartják, uogradelik fél Afrika és Közép - Ázsia régi AV gépeit.

Már most van potenciálisan vevő .24-30 L39-NG gépre. Ebben mi benne se vagyunk.
Kis szerencsével nem is leszünk. Nagyon optimista (kicsit naív?) jövőt vázoltál fel. Van egy reálisabb is: a cég mint ahogy az előző években is, továbbra is vergődni fog és az egyetlen célja a csőd, felszámolás elkerülése lesz. Egyenlőre nincsen semmilyen terméke. Az L-39NG még évekig nem lesz befejezve. A fejlett országokban eladhatatlan, a szegény országok piacán meg a kínai, orosz konkurrenciával szemben nem lesz esélye. Egy jövőmentes,reménytelen cég. A magyar befektetés csak az elkerülhetetlent hosszabbította meg, ráadásul úgy, hogy a cseh nemzeti büszkeség "önálló repülőgépgyártás" fennmaradásához nekünk a világon semmilyen érdekünk nem fűződik.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 002
91 939
113
Kis szerencsével nem is leszünk. Nagyon optimista (kicsit naív?) jövőt vázoltál fel. Van egy reálisabb is: a cég mint ahogy az előző években is, továbbra is vergődni fog és az egyetlen célja a csőd, felszámolás elkerülése lesz. Egyenlőre nincsen semmilyen terméke. Az L-39NG még évekig nem lesz befejezve. A fejlett országokban eladhatatlan, a szegény országok piacán meg a kínai, orosz konkurrenciával szemben nem lesz esélye. Egy jövőmentes,reménytelen cég. A magyar befektetés csak az elkerülhetetlent hosszabbította meg, ráadásul úgy, hogy a cseh nemzeti büszkeség "önálló repülőgépgyártás" fennmaradásához nekünk a világon semmilyen érdekünk nem fűződik.
Én elfogadom, hogy ez az út is lehetséges jövő, amit te felvázoltál. Ez mondjuk az egyik véglet, amit én írtam a másik. Térjünk rá vissza 2-3 év múlva, akkor már latjuk talán merre indult el a vonat.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 661
46 807
113
A masik, hogy önálló pilótaképzésről a honvedsegi vezetők sem beszéltek. Kaocsolodnának az olasz pilótaképző progihoz.
Ez nem igaz. A Z terv egyik alap ötlete volt a saját pilóta képzés. Persze az nem volt benne, hogy ezt milyen szintig is akarjuk idehaza intézni. De gondolom nem a Zlin-ekre építették a program egyik alap pillérét. :oops:

És a másik rész:
Olasz pilótaképzés. Király! Csak az a gond, hogy már mindenki arra pályázik. Az NFTC-nek ugye vége. Az ott eltűnt kapacitásokat valahol pótolni kell. Az amerikaiak is kapacitásgondokkal küzdenek. (ott is lehetnek előszűrési gondok)
A franciák kiszervezték részben a képzést privát cégnek.
Most lesz náluk is módszerváltás. A németek már bejelentkeztek az olasz képzésre. Meg ugye az olaszoknak is a saját pilótáikat is ott kell képezni.
Az a vicces, hogy az olasz pilótaképzés alkalmával a NG-nél gyengébb versenytárson, az M-345-tön is fog folyni a képzés. :cool:
 
W

Wilson

Guest
Maróth a katonai repülőipari tervekről.

A kormánybiztos arról is beszélt, hogy nyílt szándéka a kormánynak, hogy olyan mérnöki, fejlesztési, illetve ipari tudásbázis jöjjön létre Magyarországon, amely a repülőgépiparban nemzetközileg is meghatározó szereplővé teszi hazánkat. Ezért is tárgyalnak számos repülési nagyvállalattal, mint az Airbus, amely alkatrészgyárat hoz létre Gyulán, az Embraer, amely a múlt héten nyitott irodát Budapesten, az Aero Vodochody, melynek megvásárlása most zajlik, a Pipistrel (azóta létre jött a megállapodás) , mellyel még folynak a tárgyalások, illetve a SAAB.
...
Ettől függetlenül a szakember azt mondta, hogy nem teljesen légből kapott ötlet a több vállalat együttműködéséből létrejövő iparági szinergia, első körben ez a szakemberek területén valósulhat meg, hosszabb távon pedig ennél átfogóbb ökoszisztéma is kialakulhat.

Tehát nem 6-8-12 db L39 megvásárlása miatt vettük meg az AV-t!!! Részt akarunk venni a katinai repülök gyártásában, tervezésében, fejlesztésében. Ehhez itthon 0 tudás volt. Az AV-nál van rengeteg év tapasztalat és aktívan fejlesztenek. Reszt vesznek több Airbus projektben, KC-390 beszállítók, javítják, karbantartják, uogradelik fél Afrika és Közép - Ázsia régi AV gépeit.

Már most van potenciálisan vevő .24-30 L39-NG gépre. Ebben mi benne se vagyunk.
Ez így teljesen rendben van,csak mi a jövőben se legyünk a potenciális L-39 vásárlók között...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 656
5 426
113
Maróth a katonai repülőipari tervekről.

A kormánybiztos arról is beszélt, hogy nyílt szándéka a kormánynak, hogy olyan mérnöki, fejlesztési, illetve ipari tudásbázis jöjjön létre Magyarországon, amely a repülőgépiparban nemzetközileg is meghatározó szereplővé teszi hazánkat. Ezért is tárgyalnak számos repülési nagyvállalattal, mint az Airbus, amely alkatrészgyárat hoz létre Gyulán, az Embraer, amely a múlt héten nyitott irodát Budapesten, az Aero Vodochody, melynek megvásárlása most zajlik, a Pipistrel (azóta létre jött a megállapodás) , mellyel még folynak a tárgyalások, illetve a SAAB.
...
Ettől függetlenül a szakember azt mondta, hogy nem teljesen légből kapott ötlet a több vállalat együttműködéséből létrejövő iparági szinergia, első körben ez a szakemberek területén valósulhat meg, hosszabb távon pedig ennél átfogóbb ökoszisztéma is kialakulhat.

Tehát nem 6-8-12 db L39 megvásárlása miatt vettük meg az AV-t!!! Részt akarunk venni a katinai repülök gyártásában, tervezésében, fejlesztésében. Ehhez itthon 0 tudás volt. Az AV-nál van rengeteg év tapasztalat és aktívan fejlesztenek. Reszt vesznek több Airbus projektben, KC-390 beszállítók, javítják, karbantartják, uogradelik fél Afrika és Közép - Ázsia régi AV gépeit.

Már most van potenciálisan vevő .24-30 L39-NG gépre. Ebben mi benne se vagyunk.

Mit fejleszt aktívan az AV? Semmi modern saját termékük, technológiájuk nincs, az 50 éves L39-cel vegetálnak kb a rendszerváltás óta. Ha valami értelmeset akarnak kezdeni a céggel, számolatlanul lapátolhatják bele a pénzt, ami megtérülésére elég kicsi az esély
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 656
5 426
113
Akkor fogjuk meg egyszerű hadigazdaság oldalról!
Szükséged van 3 század Gripenre.
Ehhez szükséged van 70-80 új pilótára. Ehhez pedig mondjuk olyan 6-8 kiképző gépre.
Masterből ez olyan 360M USD körül jönne ki (8 gép). NG-ből meg olyan 110M-ból. A kettő különbsége 250M USD. Az nagyjából 4db Gripen C/D.
Ha fix összeged van a haderőfejlesztésre, és 3 század többfeladatú vadászgépet szeretnél, akkor vagy költséghatékony kiképzőt veszel, vagy 4 géppel kevesebb gépből kell összeraknod a 3 századot. DE ugyan ezt az összeget 4 darab kétüléses Gripen D-re is költhetnéd. És akkor típusazonos gépen történhet a ki- és utóképzés.
Ráadásul a D-vel az EW harcban is részt tudsz venni. A Master-rel viszont nem fogsz tudni normális harcba menni, ahhoz fel kell ám azt is "szerszámozni". És akkor már megint ott vagy, hogy Gripen árat fizetsz egy szerényebb képességű, alapvetően kiképző gépre.

Soha a büdös életbe nem lesz 3 század Gripenünk...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Kis szerencsével nem is leszünk. Nagyon optimista (kicsit naív?) jövőt vázoltál fel. Van egy reálisabb is: a cég mint ahogy az előző években is, továbbra is vergődni fog és az egyetlen célja a csőd, felszámolás elkerülése lesz. Egyenlőre nincsen semmilyen terméke. Az L-39NG még évekig nem lesz befejezve. A fejlett országokban eladhatatlan, a szegény országok piacán meg a kínai, orosz konkurrenciával szemben nem lesz esélye. Egy jövőmentes,reménytelen cég. A magyar befektetés csak az elkerülhetetlent hosszabbította meg, ráadásul úgy, hogy a cseh nemzeti büszkeség "önálló repülőgépgyártás" fennmaradásához nekünk a világon semmilyen érdekünk nem fűződik.
Ehhez csak annyit hogy esetleges Gripen felújítás még adhat az AV nek néhány év haladékot és megfelelő indokot hogy állami pénzeket toljanak bele.
Ez alatt az idő alatt kellene valami igen innovatív, új dolgot kitalálni a cégnél (nem, nem L39 drón és nem elektromos repülők...) mert a néhány év kegyelmi állapot után nagyon gyorsan pontosan u.ott fog tartani a cég ahol most van = egy lépésre a csődtől.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 656
5 426
113
Ehhez csak annyit hogy esetleges Gripen felújítás még adhat az AV nek néhány év haladékot és megfelelő indokot hogy állami pénzeket toljanak bele.
Ez alatt az idő alatt kellene valami igen innovatív, új dolgot kitalálni a cégnél (nem, nem L39 drón és nem elektromos repülők...) mert a néhány év kegyelmi állapot után nagyon gyorsan pontosan u.ott fog tartani a cég ahol most van = egy lépésre a csődtől.

Majd az Airbus-szal odadobatnak neki valami huszadrangú bedolgozást, aztán majd itthon előadják, hogy mekkora siker ez...
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 656
5 426
113
Amúgy nem az volt eddig, hogy hosszú távra vásárolunk, ezért mindenből a legmodernebb kell? Az NG ebből azért kilóg lefelé eléggé.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
T

Törölt tag 1586

Guest
Majd az Airbus-szal odadobatnak neki valami huszadrangú bedolgozást, aztán majd itthon előadják, hogy mekkora siker ez...
Az Airbus még mindig leginkább visszafelé szervezi a munkákat a beszállítóktól az anyacég francia és német telephelyei felé, nem pedig fordítva.
A sok ezer leépített Francia és Német munkahelyet igyekeznek visszaszervezni.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 869
4 896
113

Ehhez csak annyit hogy esetleges Gripen felújítás még adhat az AV nek néhány év haladékot és megfelelő indokot hogy állami pénzeket toljanak bele.
Ez alatt az idő alatt kellene valami igen innovatív, új dolgot kitalálni a cégnél (nem, nem L39 drón és nem elektromos repülők...) mert a néhány év kegyelmi állapot után nagyon gyorsan pontosan u.ott fog tartani a cég ahol most van = egy lépésre a csődtől.
Remélhetőleg lesz annyi eszünk, hogy várható Gripen fejlesztés amiről Maróth beszélt az Svédországban lesz és nem a cseheknél.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Remélhetőleg lesz annyi eszünk, hogy várható Gripen fejlesztés amiről Maróth beszélt az Svédországban lesz és nem a cseheknél.
Szerintem az AV mérete, know how ja tökéletesen stimmel a várható Gripen felújítási munkák jellegéhez és nagyságrendjéhez.
Lokátor csere, EW elektronikai blokkok integrációja, itt-ott némi szerkezeti munka.
Mindenképp a Svédek adják a felújítás értékének 80% át (új radar, új MAWS és EW cuccok, hajtómű felpiszkálása)
Az AV meg majd jól túlszámlázza a magyar és a cseh kormány felé azt a munkát amit ők hozzá tudnak tenni a projekthez...
Ezzel nyernek némi időt és pénzt amivel nagyon jól kell gazdálkodni, mert utána egyenlőre csak egy marha nagy kérdőjel van.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ezt most nem értem: a hétvégére mondtak "tavaszi fordulatot" az időjárásban, de ez, hogy "mentené" meg a légierőnket? ;) Amikor nem tolod itt fullba a belpolt, akkor még jókat is tudsz írni.

Tényleg csak alá szeretném húzni, amit Mcs mond. Látszik rajtad, hogy érdeklődsz a téma iránt, utána olvasol sok mindennek. Vannak furcsa ötleteid, de ezeket inkább érdekes kibeszélni egy másik szemüvegen keresztül. Ezt a pozitívumot sikerül minden második hsz-eddel lerontani, amiben gátlás nélkül bel polozol, mintha a legtöbb fórumtárs nem élt volna többet és nem tapasztalt volna többet kis Hazánkban, mint te. És fogalma nem lenne, hogyan mennek a fővárosban a dolgok.

OFF

Van neked fogalmad arról, hogy mit jelentene ma Magyarországnak, ha az általad megváltóként várt emberek nem vitték volna fel egy számunkra szomorú időszakban az államadósságot a 2002-es 55%-ról a 2010-es 85%-ig? Van elképzelésed mit jelentett az a magyarok számára, hogy eközben a jól ismert könnyű lövész koncepció ment a Honvédségnél? Hogy ezen szent ügyre hivatkozva sikerült közel minden nehéztechnikát eladni és nem vásárolni semmit?
Ha ennyire van kedved hazai párt politikáról csevegni, akkor bármikor megtalálsz PM-ben. De nyomatékosan kérnélek, hogy ezt a hozzá szólok a témához, de még megnyomom a kampány csengőt stílust fejezd be!

Úgy viselkedsz, mint a mai tizenéves éretlen kölykök, miközben állítólag már felnőtt vagy és egyetemre jársz. A kedvenc streamerük izzad, hogy nekik jó legyen az esti műsor és széttrollkodják. Amikor rájuk szólnak, ne csinálják, mert szabályzatba ütközik és ki fogják őket bannolni, ha így haladnak, akkor tovább röhögnek a nekik jót akarón, hogy "van 5-10 fiókom még, simán visszajövök fél percen belül és nem érdekel, mert ő a kedvenc streamerem.

ON

köszönöm ezt tudom, de a kérdésem mire képes a cég pl műanyag bizbaszok gyártása a pilóta fülkébe, vagy ha megkap egy licencet sugár hajtóművet is le tud gyártani?

Ha más nem, beszállíttatunk a Magnus-szal műanyag bizbaszokat, és ott csak összeszerelő csarnok lesz. Itt az alap elképzelés kb az, mint ami a Lynxnél is, hogy egy ország kicsi piacnak bármilyen szegmensben. Ha a piacon komolynak számító vadászgép vagy IFV gyártását megszerezzük, akkor felosztjuk az alkatrészekből is minél többet egymás között és nem a kész terméket fizetjük külföldre, hanem csak a tech transzfer árát.

és ha lesznek drónjaink, ki tudja talán lesz "itthoni" hozzáadott érték ami az Areo keretein belül valósul meg..ha már a hadiiparunk egyik alapköveként tekintünk erre a befektetésre.

Igen, egyik nagy reményem, hogy a nagy kategóriás UAV-okra nem gyárat hozunk létre pár darab kedvéért, hanem egybe lenne egy V4-es klaszter kiképző+UAV(itt tényleg a csapásmérőre gondolok csak)+harci gép. Az meg csak bónusz, hogy ezek mellett nekünk még a rámpás-tanker hibridet is szervizelni tudjuk, ha addig nem épül ki nálunk az Embraer.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses