A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 026
129 799
113
A Danat tudtam, bár azt hittem újat vesznek.
A többiről nem tudtam. Pszh-t nem és Brdm-et nem vesznek át valamelyik honvédségi raktárból?
Amúgy azt csinálják, hogy kiegészítik a kapacitásaikat. A gyáraikban nincs elég szaki, hogy a lerakatokban álló régi technikákat rendbe hozzák időben megfelelő mennyiségben, ezért a csehek és a lengyelek hasonló üzemeitől rendelnek nagyjavított szovjet eredetű cuccokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 026
129 799
113
Kellene már egy vaskos könyv: A modern magyar haderő története; formációk és alakulatok 1526-2020. Elővenné a hülye és ott van, hogy mit, hogy hívtunk és ezért hívunk a jövőben is funkció, tradíció vagy szervezet alapján!
Szerintem ezt így lehetett volna ezt eladni megfelelően:
" Bemtuatásra kerül az újragondolt úgynevezettt "Szittya" könnyű lövész zászlóalj koncepció ami új elvek szerint szervezi meg a könnyű lövész alegységek felépítését, az elnevezés utalás az elődeink által alkalmazott könnyűlovas-nomád harcmodorra.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 942
113
Szerintem ezt így lehetett volna ezt eladni megfelelően:
" Bemtuatásra kerül az újragondolt úgynevezettt "Szittya" könnyű lövész zászlóalj koncepció ami új elvek szerint szervezi meg a könnyű lövész alegységek felépítését, az elnevezés utalás az elődeink által alkalmazott könnyűlovas-nomád harcmodorra.
Hát ja. És feljebb betett lengyel példa simán lehetne a tartalékos alakulatok újjászervezésének példája. Kezdetben legalábbis. Először csak Toyota, aztán ha beindul Kaposvár, akkor NMS vagy Gidrán.
 
  • Tetszik
Reactions: krokomach

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
Ha az egyébként a teljesen komolytalan ukrán politikai vezetés kitalálná, hogy "megelőző csapásként" bevonulnak Magyarországra, kb a Tisza vonalát sem érnék el, mikor a teljes ukrán expedíciós hadtest megadná magát egy feltétellel, mehetnek NagyBritanniába sofőrnek!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 026
129 799
113
Ha az egyébként a teljesen komolytalan ukrán politikai vezetés kitalálná, hogy "megelőző csapásként" bevonulnak Magyarországra, kb a Tisza vonalát sem érnék el, mikor a teljes ukrán expedíciós hadtest megadná magát egy feltétellel, mehetnek NagyBritanniába sofőrnek!
A Tisza vonala szerintem még menne, aztán ott elakadnak ahogy minden is kifogy. Átkelni meg nemigen tudnak.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 942
113
Ha az egyébként a teljesen komolytalan ukrán politikai vezetés kitalálná, hogy "megelőző csapásként" bevonulnak Magyarországra, kb a Tisza vonalát sem érnék el, mikor a teljes ukrán expedíciós hadtest megadná magát egy feltétellel, mehetnek NagyBritanniába sofőrnek!
Meg kell venni a teljes tisztikart Tarnopoltól nyugatra. A bukott államokban az a jó, hogy minden és mindenki eladó. Ott semminek nincs jövője. De persze fölösleges lenne, mert nincs realitása ukrán agressziónak!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 171
10 601
113
Meg kell venni a teljes tisztikart Tarnopoltól nyugatra. A bukott államokban az a jó, hogy minden és mindenki eladó. Ott semminek nincs jövője. De persze fölösleges lenne, mert nincs realitása ukrán agressziónak!
Mint az amik az iraki tábornokokat, olcsóbb őket megvenni mint temetni itthon a katonáinkat.
A légierőt meg fejleszteni akarják ők is:

Az ukrán védelmi minisztérium F-15EX, T-7 Red Hawkat kért az Egyesült Államoktól...

Image


2019-ben az ukrán védelmi minisztérium azzal az ajánlattal fordult a Boeinghez, hogy az amerikai kormány külföldi katonai finanszírozási programja keretében harci és kiképző repülőgépeket kapjon.

Az F-15 új változatára gondoltak amely most EX név alatt ismert, a T-X könnyű repülőgépre, amely az amerikai hadseregben már a T-7 Red Hawk nevet kapta.

Erről az Antonov állami vállalat korábbi vezetője, Oleksandr Los a Defense Expressnek nyilatkozott.

Ezt a kérést a Boeing megvizsgálta , de a további tárgyalások folyamata az ukrán fél részéről elakadt.

"Ukrajna megkereste a Boeinget azzal a lehetőséggel kapcsolatban, hogy az ukrán fegyveres erők igényeihez az F-15EX többcélú vadászgép legújabb változatát és a könnyű T-7 Red Hawkot szállítsa le. Ezen túlmenően az amerikai fél fontolóra vette az új T-7-es végső összeszerelésének lehetőségét az SE Antonov létesítményeiben. De mindez a nagyszabású projekt "a levegőben lógott" az ukrán oldalon" - mondta Oleksandr Los.

"2019 szeptemberében az amerikai külügyminisztérium és az amerikai védelmi minisztérium képviselői hivatalos látogatást tettek az Antonov SE-nél. A Boeing ugyanis éppen az Antonov miatt kért kiviteli engedélyt a T-7-esek Ukrajnába történő szállításának lehetőségére. Ellenőrizték a vállalkozás biztonsági rendszerét, a titoktartás szintjét és az államtitkok megőrzésére vonatkozó eljárást. 2020 nyarától a T-7-es ideiglenesen jóváhagyásra került Ukrajna számára történő szállításra. A projekt szerint az Antonov a repülőgépek honosításának központjává válhat. A következő lépés a T-7-es könnyű vadászgép változatának leszállítása lenne. A projekt megvalósítása után következtek volna az F-15EX szállítások Ukrajnába" - tette hozzá az Antonov állami vállalat volt vezetője.

"Az elképzelés az volt, hogy miután Ukrajnában T-7-es repülőgépekből álló flottát kialakították, létrehozzák az 5. és 4. ++ generációs repülőgépek pilóta kiképző központját Ukrajnában, és nemcsak az ukrán légierő pilótáinak képzést és képzési szolgáltatásokat nyújtanak, hanem kifejezetten a NATO számára, amely többek között F-35-ös repülőgépekre áll át. Ez azt jelenti, hogy még Ukrajna NATO-csatlakozása előtt megkezdjük a tényleges munkát a harci repülőgépek és a repülési műveletek kompatibilitása érdekében" - mondta Oleksandr Los.

Általánosságban a javaslat lehetővé tette volna Ukrajna számára egy stratégiailag fontos feladat megoldását - a szovjet harci repülőgépek teljes flottájának lecserélését, amelyeket a légierő jövőképe szerint 2035-ig ki kell vonni a forgalomból.

A Boeinggel való együttműködés lehetővé teszi továbbá, hogy Ukrajna a nyugati technológiához való hozzáférés révén lendületet adjon az egész légiközlekedési iparágának a fejlődéséhez,és így a világ egyik legerősebb repülőgépgyártójának partnereként a globális légiközlekedési iparág részévé váljon.

"Bármilyen furcsa is, ez a projekt az ukrán félnek a Sea Launch projekt miatt a Boeinggel szemben fennálló tartozásának kompenzálására szolgál. Tény, hogy a Yuzhmash és a Yuzhnoye Design Bureau 2016 óta 193,5 millió dollárral tartozik, amihez az évek során még büntetések is hozzáadódtak, és a teljes adósság már mintegy 250 millió dollár. Más szóval, ez egyszerűen egy egyedülálló win-win ajánlat Ukrajna számára, amelyhez ragaszkodni kell, és mindent meg kell tenni a megvalósítása érdekében. Addig is az ukrán kormánynak csak az FMS/FMF-eljárással összhangban kell tovább haladnia, tekintettel az Amerikai Egyesült Államok Ukrajnának nyújtott sokoldalú támogatására, amelyet Biden és Zelenszkij elnökök közelmúltbeli találkozója során ismét megerősítettek" - mondta Los úr.

Ugyanakkor a Defense Express saját forrásaiból úgy értesült, hogy az ukrán Miniszteri Kabinetnél mostanában "megszületett" az az ötlet, hogy a külföldi katonai finanszírozási program keretében harci repülőgépek beszerzése helyett Boeing 737-es utasszállító repülőgépeket vásároljanak, és ezzel kössenek együttműködést .

Colonelcassad
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and Wilson

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Dehogynem - olyan "2026 várás" volt/van itt folyamatosan, mintha kb. a messiást várnánk (persze bizonyos értelemben én is - hiszen csak az a biztos ami már itt van). Meg aztán, hogy kb. senki nem lenne ellenfél stb. meg rengetegen késznek veszik, hogy akkor meg is van a "képesség".

Ezt a részt annyiban pontosítanám, hogy a környéken mindenki 2026-ra készül. Vagyis Washington ezt a dátumot találta ki és úgy időzíti a dolgait, hogy elvileg mindenki szintet fog lépni, ha ez után az időpont után valami eszkalálódik a térségben.