Te
@Szittya vidd mar at ezeket valami tematikus beszelgetes ala - koszi.
Ez a tematikus topicja az ilyeneknek.
Jelenleg is alkalmaz a MH ilyen, vagy ezekhez hasonló utánfutókat.
A helyzet az, hogy akár sokkal többet is alkalmazhatna.
Nem csak logisztikai vagy egyéb CSS alegységeknél lehet ez alapvető, de gyakorlatilag már lövész alegységek szintjén is jelentősége is lehet.
Különösen egy "szittya" jellegű light infantry esetén is. Ezt meg ugye most tanuljuk.
Sokkal olcsóbb egy (vagy több) ilyen utánfutóval megoldani az alegység saját alap szintű logisztikáját, mint egy plusz 2 v. 3 tengelyes terepjáró teherautót hozzájuk kirendelni.
Század szintre is szükség van minimum üzemanyag, víz, lőszer, és élelmiszer logisztikára.
Ezeket nem tudod keverni. Tehát egy üzemanyagos teherautóra nem tehetsz vizet, vagy lőszert.
Tehát ezekhez külön-külön kellene 1-1 teherautót rendszeresíteni. Persze mindegyikre saját sofőrrel.
Ha viszont utánfutós rendszert alkalmazol, akkor egyrészt egy a törzshöz tartozó Gidrán vagy NMS után is felakaszthatsz egy üzemanyag vagy vízszállító utánfutót.
Ezzel teherautót spórolsz - amivel persze sofőrt is.
Egyszerűsödik a logisztika annyiban, hogy a nagyobb tartálykocsikból csak az utánfutós platókra/tartályokba kell átpakolni/átfejteni. Emiatt nem kell huzamosabb ideig a veszélyzónában tartózkodnia a kurrens képességű tartálykocsiknak.
Találat esetén, csak kisebb mennyiségek semmisülnek meg.
De úgy általában sokkal rugalmasabbá válik tőle a logisztika.
Én mondjuk mindenképpen arra törekednék, hogy szabványos méretű, és terhelhetőségű utánfutókat rendszeresítsek. Lehetőség szerint konténerszállító képességgel.
Mert konténerizálni mindent lehet. Viszont ha szabványos az utánfutó, akkor nem kell külön-külön levizsgáztatni embert, és vontatót. Elegendő egy típusra.
Ez viszont azt jelenti, hogy a legjobb egy közös utánfutó család megvétele/fejlesztése lenne.
Ezt meg lehet csinálni saját kútfőből, vagy lehet már beváltat licence-ben gyártani.
Mindenesetre az angoloknál iszonyú mennyiségű inkurrencia keletkezett ilyenekből, de a US Army is előszeretettel akasztott minden szart a HMMWV-k után.
A szlovákoknak erre már évek óta működő külön cégük van.
Ha felállítanak egy új egységes logisztikai rendszert akkor ennek a szegmensnek szerintem mindenképpen helye van benne.
És akkor még nem beszéltünk azon kiegészítő utánfutó típusokról, amiket
@Szittya már képkatalógus formájában már berakott. A CSS területén egy csomó dolognak jó helye lenne utánfutón.