Ez a nem az ő tulajdonuk dolgot azért én ennyivel nem intézném el. Részben az ő tulajdonuk, csak nem férnek hozzá. Most meg már nem is nagyon akarnak.
Igen érdekes, az ahogy azok a gépek az AMARG-ba kerültek. Ne feledjük, hogy a csehek a megrendelésüket (2019) már a paki embargó (2018) után adták le.
Mégsem azokat a gépeket kapják, hanem sajátot gyártanak nekik.
Dehát miért?
A Marines-nak nincs szüksége ezekre a gépekre. Ők már többszörösen be vannak tárazva a típusból. Az AMARG-ba is le van tárolva még vagy további 40+db. Azaz egy későbbi konfliktusban a veszteségeket tudni fogják pótolni. Nekik a következő lépés már az új generációs tolólégcsavaros, megoldás lesz.
A csehek rendelését meg lazán ki tudták volna elégíteni ezekkel a vadiúj gépekkel. Mégsem tették.
Nem mondom, hogy ez a megfejtés, de valljuk be ez egy egészen érdekes fordulat lenne.
Ne feledjük, a pakisztáni haderő 15 gépre komplette (elhárító, rendszerekkel, sisakcélzóval, tartalék alkatrészekkel, képzéssel, és támogatással, 1000db Helfire II rakétával ) kapott kicsit túlkalkulálva 952M USD-s ajánlatot. Végül 12+3 gépes opciós csomagot rendeltek meg. Az AH-1Z az egyik legolcsóbban beszerezhető, és üzemeltethető harci helikopter típus. Nem véletlenül vették azt a csehek is. Ha ezzel még az EDA programba is beszállhatunk akkor egészen jutányos feltételek mellett kaphatunk használt áron vadiúj gépeket.
Ha ezt megcsinálja
@Nem Dr Maróth Gáspár , akkor megkaphatja a mókusörsünk tiszteletbeli "all time wheeler-dealer ace" kitüntetését.