Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Fasza csak valszeg már meg van a gazdája szerintem!Na, még egy kör AMX 10 RCR a részemről.
Tehát régi. Nincs benne stabilizátor. Nem NATO standard az ágyúja és nem a legerősebb. Ez az ellenérvek halmaza.
Mellette szól, hogy modernizálták.
Van rajta infrazavaró. Van rajta Soft-kill APS-Galix köd és repeszgránát kilövő, ami manuálisan is működtethető, gyalogság ellen is.
Frontból 300 m-ről véd az RCR kivitel a 23 mm gépágyú lőszerek ellen. Oldalról 14,5 mm-ig. A terepjáró képessége kiváló, állítható mind a futómű mind a guminyomás. 280 lóerős motorja van, ha nem tetszik ami van, kamiongyártól bármikor beszerezhető léptékű motorokról van szó. Nyomatékváltója van ehhez. Aknavédelme megerősített.
A fegyverzete régebbi harckocsik ellen frontból is megfelel, oldalról a modern harckocsik ellen is hatásos lehet 2 km-ről. Van hozzá tandem HEAT, HE, APFSDS és füst lőszer. 38 lőszert szállít. Koaxiális 7,62-es géppuska 4000 lőszerrel, tetőn M2HB 12,7 lehet felszerelve.
Rendelkezik digitális tűzvezetőrendszerrel, ami a stabilizátor hiánya ellenére automatikus korrekciókat hajt végre és persze gyűjti az ehhez szükséges környezeti és céladatokat. A parancsnok panoráma periszkóppal bír, HK üzemmódja van, A hőkamerái látótávja a Lynx szintjét hozza, 8,5 km látótávval.
A sofőr 1200 méterig lát passzív éjjellátóval.
Rendelkezik BMS-sel:
"Az új SIT-V1 verzióban bevezetett fejlesztések támogatják aPR4GVS4 IP rádiótechnológiát, a szabványos alapú operatív üzenetküldést, amely támogatja a következő generációs SICAT NCi-t, felváltva a korábbi V1 szabványt, az új rendszer támogatja a vektoros és 3D formátumú térképeket is"Tactical Command Information System – (SIT) - Defense Update:
SIT, also known in its export configuration "Finders", is a battle management systemdefense-update.com
PR4G rádiója van, ami esélyesen a Leopard 2A7Hu-ban is lesz, ezt amennyire tudtam a Leopard 2 cikkemben leírtam. Kompatibilis a kommunikációja a Leopard 2A4-ben esélyesen található SEM80/90 rádiókkal, azok továbbfejlesztése.
Ebben a konfigurációban 17,2 tonna. A SEPAR kiszerelése nehéz front és oldalpáncél megerősítéssel 22 tonna, ez a maximális tömeghatára, de nem ebbe az irányba mennék vele.
Ha ránézünk a domborzatainkra és a világra körülötte persze Komárom-Esztergom, Pest, Nógrád, Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén megyék-vármegyék része vagy egésze tartozik egy határvonali hegyvidéki országrészhez, jószerével egybefüggően.
Akkor főleg Észak-Magyarország ahol lenne helye ennek a gépnek. Ha úgy tetszik regionális haditechnika, ami máshol is bevethető persze, de É-MO. lefedésével tehermentesítené a nehezebben védhető terepen jobban működni képes fő és nehézerőket.
Franciaországnak 248 darab AMX 10 RCR-je van. 2025-ig mindet kivonják, Jaguarral és a társaival helyettesítik. Ha, HA bevásárolnánk, azt ezen oknál fogva letornászott árral tudnánk megtenni. Mert a gyártó nem gyártja tovább, de supportot, mégha drágán is kötünk rá(persze ki akarna drágán?), még az is olcsó lenne a jármű nem nehéz mivolta miatt. Semmiből nem kell a legerősebb hozzá, mert egy 20 tonna alatti járműről beszélünk. Egyszerűbb a gyártás, egyszerűbb a szerelés, főleg mert nem a legújabb, tehát legtúltervezettebb technika. Ami drága lehet benne, az a digitális része. Tűzvezetés, BMS.
Előnyei, sokaknak, hogy kerekes, de nagyon jó terepjáró, harckocsiszerűen tud körbefordulni, mert nem elfordítható kerekekkel operál, hanem oldalankénti sebesség/irány eltéréssel. +- dőlésszög nyerhető a hidraulikus felfüggesztése miatt, ez hegyvidéken extrém előnyt adhat. Bárhová felmegy és ott tud harcolni. Viszonylag kis eljesítményű motor kisebb hőkibocsátást jelent, amit multispektrális álcaborításal ahogy minden esetben, ennél is lehet még tovább csökkenteni.
A funkciói lehetnek, felderítő, páncélvadász, tűztámogató: 8 km-ig közvetett tüzet is tud adni, általános harckocsi(alacsonyabb intenzitású harctéren).
Amit rászánnék modernizációnak:
-Egy közepes stabilizátor a torony és fegyvermozgató elektrohidraulikus rendszerek helyett, így menetből is képessé válna a harcra, ez a tűzvezetésének aligha okozna bármilyen problémát. Ehhez egy 'közepes' elektromos stabilizátor kell, ami a közepes nyomású ágyú erejét elviseli. Mivel az irányzó optikája a lövegpajzsban van elhelyezve, eredetileg is a fegyverrel együtt mozgatva, a stabilizátor ezt is megoldaná.
-A kiegészítő oldalpáncélzatot eltávolítani róluk és Strykeshield panelekkel helyettesíteni, illetve ahogy a Lynxen, az orr és hátsó részen felfelé és felfelé is védő plusz paneleket felszerelni rá. Így tömeghatáron (jóval) belül maradva a kinetikus energiájú lőszerek ellen hasonló védelmet nyerhetne mint eredetileg, RPG, ATGM fenyegetés ellen pedig a Lynx-szel megegyezőt.
A kérdés, hogy mennyit lehetne/kellene beszerezni ebből? Ha két zászlóaljat tervezünk, az jelentős tűzerőt adna a hegyvidéken, ahol a szóba jöhető fenyegetések vagy a szomszéd, vagy a nagy orosz riogatottság. A szlovákok ellen, ha modernizálnak is, a hegyvidék miatt, illetve azok járművei miatt megállná a helyét bőven ez a gép, hiszen IFV-t és könnyebb járműveket szét tud lőni, a harckocsikkal szemben pedig azok jó terepjáróképessége ellenére a nehezebb hegyes terepen előnyben van.
Ezt a két szászlóaljat harckocsi zlj. felépítéssel lehetne megszervezni. Békeidőben egy-egy századuk kellene feltöltött legyen hogy a lehetséges üzemeltetési és harcászati képesség és ismeretek működjenek, avagy lehet teljes feltöltöttségű is a jelen eszkaláció küszöbén. Ez önmagában 88 jármű beszerzése lenne, de mivel ennél több áll rendelkezésre, nem állnék meg itt. Van belőle annyi, amiből érdemes továbbtervezni és kialakítani az alvázon a torony leszerelésével/cseréjével a lehetséges egyéb verziókat. Ugyan 120 mm aknavető Gidránon is működhet, de Lynx-be is kerül az ismeretink szerint az azonos platform azonos mobilitása miatt.
Az AMX 10 a Gidránnál jobb terepjáró a 6x6-os meghajtása miatt. Így érdemes lehet dobozfelépítménnyel, nyitható tetővel létrehozni a zászlóaljak aknavető tüzérségét 120 mm-es űrméretben. Amennyiben a Skyranger légvédelmi tornyokat beszerezzük, ez is felkerülhet rá. A leszerelt tornyok alkatrészbázisul szolgálhatnának az eredeti kialakítású járművekhez. Az átalakított verziók pedig megtarthatnák a BMS-t a beltér átalakítása után. A francia 248-as mennyiség elég műszaki vontatók kialakításához is, ha ez szükségesnek tűnik, illetve könnyű hídvetőkhöz alváznak, amennyiben a jelentős számú vízfolyáson átkeléshez kell ez a segítség. Így struktúrálisan homogén bázisjárműre épülhetne egy olcsón beszerezhető, olcsón üzemeltethető, alkatrészellátásban és akár főegység cserében is egyszerűbb megoldásokra épülni képes, de az adott térségben ütőképes főerő.
Amennyiben a BTR sokáig marad a kerekes csapatszállító járművünk, ezt kiválóan képes lenne kiegészíteni a mozgékonyságával, tűzerejével, szenzoros képességével. És ez az erő képes lenne kiegészíteni ugyanezen képességeivel mind a nehéz technikával ellátott egységek harcát, mind a könnyűgyalogságnak támogatást, átütő erőt adni. Missziós járműnek is kiváló, ezt a Sivatagi Viharban való bevetéstől különféle afrika missziókig bizonyította és a hadrendbe álló KC 390 képes mind méret, mind súly szerint a szállítására.
Na ámbörök, kiéltem magam, jöhet a köpködés.
Nem örvendenék neki.Fasza csak valszeg már meg van a gazdája szerintem!
Hát szerintem a horvátoknak esélyes.Nem örvendenék neki.
Le kellene nyúlni előlük amennyi kell, a maradékot vihetik.Hát szerintem a horvátoknak esélyes.
Teljesen jó. De hogy nagyjaink rábólintanának arra nem vennék mérget. Ebből a Bobóbol amúgy sem nézek ki sokat. Mióta itt van sok hasznosat nem csinált. Az elmúlt években írtam itt az FH70-ről (többszáz db van még a németeknek és a japánoknak a raktárban) régi, de érdekes az ukriknak pont megfelel, a britek kidobnak egy halom Chally-t, plusz a kedvencem a belgák 2025-ig kivonják a PiranhaIII-t (10-15 éves járművek) Ezeket az új árhoz képest fillérekért meg lehetett volna venni, legalábbis a háború előtt. Most nem valószínű, hogy eladják a franciák sem. Inkább megy a mozgósítási tartalékba.Na, még egy kör AMX 10 RCR a részemről.
Tehát régi. Nincs benne stabilizátor. Nem NATO standard az ágyúja és nem a legerősebb. Ez az ellenérvek halmaza.
Mellette szól, hogy modernizálták.
Van rajta infrazavaró. Van rajta Soft-kill APS-Galix köd és repeszgránát kilövő, ami manuálisan is működtethető, gyalogság ellen is.
Frontból 300 m-ről véd az RCR kivitel a 23 mm gépágyú lőszerek ellen. Oldalról 14,5 mm-ig. A terepjáró képessége kiváló, állítható mind a futómű mind a guminyomás. 280 lóerős motorja van, ha nem tetszik ami van, kamiongyártól bármikor beszerezhető léptékű motorokról van szó. Nyomatékváltója van ehhez. Aknavédelme megerősített.
A fegyverzete régebbi harckocsik ellen frontból is megfelel, oldalról a modern harckocsik ellen is hatásos lehet 2 km-ről. Van hozzá tandem HEAT, HE, APFSDS és füst lőszer. 38 lőszert szállít. Koaxiális 7,62-es géppuska 4000 lőszerrel, tetőn M2HB 12,7 lehet felszerelve.
Rendelkezik digitális tűzvezetőrendszerrel, ami a stabilizátor hiánya ellenére automatikus korrekciókat hajt végre és persze gyűjti az ehhez szükséges környezeti és céladatokat. A parancsnok panoráma periszkóppal bír, HK üzemmódja van, A hőkamerái látótávja a Lynx szintjét hozza, 8,5 km látótávval.
A sofőr 1200 méterig lát passzív éjjellátóval.
Rendelkezik BMS-sel:
"Az új SIT-V1 verzióban bevezetett fejlesztések támogatják aPR4GVS4 IP rádiótechnológiát, a szabványos alapú operatív üzenetküldést, amely támogatja a következő generációs SICAT NCi-t, felváltva a korábbi V1 szabványt, az új rendszer támogatja a vektoros és 3D formátumú térképeket is"Tactical Command Information System – (SIT) - Defense Update:
SIT, also known in its export configuration "Finders", is a battle management systemdefense-update.com
PR4G rádiója van, ami esélyesen a Leopard 2A7Hu-ban is lesz, ezt amennyire tudtam a Leopard 2 cikkemben leírtam. Kompatibilis a kommunikációja a Leopard 2A4-ben esélyesen található SEM80/90 rádiókkal, azok továbbfejlesztése.
Ebben a konfigurációban 17,2 tonna. A SEPAR kiszerelése nehéz front és oldalpáncél megerősítéssel 22 tonna, ez a maximális tömeghatára, de nem ebbe az irányba mennék vele.
Ha ránézünk a domborzatainkra és a világra körülötte persze Komárom-Esztergom, Pest, Nógrád, Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén megyék-vármegyék része vagy egésze tartozik egy határvonali hegyvidéki országrészhez, jószerével egybefüggően.
Akkor főleg Észak-Magyarország ahol lenne helye ennek a gépnek. Ha úgy tetszik regionális haditechnika, ami máshol is bevethető persze, de É-MO. lefedésével tehermentesítené a nehezebben védhető terepen jobban működni képes fő és nehézerőket.
Franciaországnak 248 darab AMX 10 RCR-je van. 2025-ig mindet kivonják, Jaguarral és a társaival helyettesítik. Ha, HA bevásárolnánk, azt ezen oknál fogva letornászott árral tudnánk megtenni. Mert a gyártó nem gyártja tovább, de supportot, mégha drágán is kötünk rá(persze ki akarna drágán?), még az is olcsó lenne a jármű nem nehéz mivolta miatt. Semmiből nem kell a legerősebb hozzá, mert egy 20 tonna alatti járműről beszélünk. Egyszerűbb a gyártás, egyszerűbb a szerelés, főleg mert nem a legújabb, tehát legtúltervezettebb technika. Ami drága lehet benne, az a digitális része. Tűzvezetés, BMS.
Előnyei, sokaknak, hogy kerekes, de nagyon jó terepjáró, harckocsiszerűen tud körbefordulni, mert nem elfordítható kerekekkel operál, hanem oldalankénti sebesség/irány eltéréssel. +- dőlésszög nyerhető a hidraulikus felfüggesztése miatt, ez hegyvidéken extrém előnyt adhat. Bárhová felmegy és ott tud harcolni. Viszonylag kis eljesítményű motor kisebb hőkibocsátást jelent, amit multispektrális álcaborításal ahogy minden esetben, ennél is lehet még tovább csökkenteni.
A funkciói lehetnek, felderítő, páncélvadász, tűztámogató: 8 km-ig közvetett tüzet is tud adni, általános harckocsi(alacsonyabb intenzitású harctéren).
Amit rászánnék modernizációnak:
-Egy közepes stabilizátor a torony és fegyvermozgató elektrohidraulikus rendszerek helyett, így menetből is képessé válna a harcra, ez a tűzvezetésének aligha okozna bármilyen problémát. Ehhez egy 'közepes' elektromos stabilizátor kell, ami a közepes nyomású ágyú erejét elviseli. Mivel az irányzó optikája a lövegpajzsban van elhelyezve, eredetileg is a fegyverrel együtt mozgatva, a stabilizátor ezt is megoldaná.
-A kiegészítő oldalpáncélzatot eltávolítani róluk és Strykeshield panelekkel helyettesíteni, illetve ahogy a Lynxen, az orr és hátsó részen felfelé és felfelé is védő plusz paneleket felszerelni rá. Így tömeghatáron (jóval) belül maradva a kinetikus energiájú lőszerek ellen hasonló védelmet nyerhetne mint eredetileg, RPG, ATGM fenyegetés ellen pedig a Lynx-szel megegyezőt.
A kérdés, hogy mennyit lehetne/kellene beszerezni ebből? Ha két zászlóaljat tervezünk, az jelentős tűzerőt adna a hegyvidéken, ahol a szóba jöhető fenyegetések vagy a szomszéd, vagy a nagy orosz riogatottság. A szlovákok ellen, ha modernizálnak is, a hegyvidék miatt, illetve azok járművei miatt megállná a helyét bőven ez a gép, hiszen IFV-t és könnyebb járműveket szét tud lőni, a harckocsikkal szemben pedig azok jó terepjáróképessége ellenére a nehezebb hegyes terepen előnyben van.
Ezt a két szászlóaljat harckocsi zlj. felépítéssel lehetne megszervezni. Békeidőben egy-egy századuk kellene feltöltött legyen hogy a lehetséges üzemeltetési és harcászati képesség és ismeretek működjenek, avagy lehet teljes feltöltöttségű is a jelen eszkaláció küszöbén. Ez önmagában 88 jármű beszerzése lenne, de mivel ennél több áll rendelkezésre, nem állnék meg itt. Van belőle annyi, amiből érdemes továbbtervezni és kialakítani az alvázon a torony leszerelésével/cseréjével a lehetséges egyéb verziókat. Ugyan 120 mm aknavető Gidránon is működhet, de Lynx-be is kerül az ismeretink szerint az azonos platform azonos mobilitása miatt.
Az AMX 10 a Gidránnál jobb terepjáró a 6x6-os meghajtása miatt. Így érdemes lehet dobozfelépítménnyel, nyitható tetővel létrehozni a zászlóaljak aknavető tüzérségét 120 mm-es űrméretben. Amennyiben a Skyranger légvédelmi tornyokat beszerezzük, ez is felkerülhet rá. A leszerelt tornyok alkatrészbázisul szolgálhatnának az eredeti kialakítású járművekhez. Az átalakított verziók pedig megtarthatnák a BMS-t a beltér átalakítása után. A francia 248-as mennyiség elég műszaki vontatók kialakításához is, ha ez szükségesnek tűnik, illetve könnyű hídvetőkhöz alváznak, amennyiben a jelentős számú vízfolyáson átkeléshez kell ez a segítség. Így struktúrálisan homogén bázisjárműre épülhetne egy olcsón beszerezhető, olcsón üzemeltethető, alkatrészellátásban és akár főegység cserében is egyszerűbb megoldásokra épülni képes, de az adott térségben ütőképes főerő.
Amennyiben a BTR sokáig marad a kerekes csapatszállító járművünk, ezt kiválóan képes lenne kiegészíteni a mozgékonyságával, tűzerejével, szenzoros képességével. És ez az erő képes lenne kiegészíteni ugyanezen képességeivel mind a nehéz technikával ellátott egységek harcát, mind a könnyűgyalogságnak támogatást, átütő erőt adni. Missziós járműnek is kiváló, ezt a Sivatagi Viharban való bevetéstől különféle afrika missziókig bizonyította és a hadrendbe álló KC 390 képes mind méret, mind súly szerint a szállítására.
Na ámbörök, kiéltem magam, jöhet a köpködés.
csak mi nem vettünk francia vadászt ezért ők választhatnak előbb van egy csomó afrikai volt gyarmat is azok is előrébb vannak mint mi, de ez csak én gondolom ettől még simán meg lehetne kérdezni.Le kellene nyúlni előlük amennyi kell, a maradékot vihetik.
Meg Makaróni sem fekszik jól a magyar kormánynál: nem szívesen vesznek francia technikát. A Mistral meg H225M a kivétel - ez előbbi régi örökség, az utóbbi meg azért részben német is...csak mi nem vettünk francia vadászt ezért ők választhatnak előbb van egy csomó afrikai volt gyarmat is azok is előrébb vannak mint mi, de ez csak én gondolom ettől még simán meg lehetne kérdezni.
Azért az alkatrész utánpótlás kérdéses na meg a szervizelés lásd ukri pz 2000 alkatrész hiány. Azért egy francia gép itthon elégé idegen minden szempontból.
csak mi nem vettünk francia vadászt ezért ők választhatnak előbb van egy csomó afrikai volt gyarmat is azok is előrébb vannak mint mi, de ez csak én gondolom ettől még simán meg lehetne kérdezni.
Azért az alkatrész utánpótlás kérdéses na meg a szervizelés lásd ukri pz 2000 alkatrész hiány. Azért egy francia gép itthon elégé idegen minden szempontból.
Pénz beszél. A technika meg csak technika. Támogatással kötött szerződéssel sem az alkatrész, sem a lőszer nem okozhat problémát.Meg Makaróni sem fekszik jól a magyar kormánynál: nem szívesen vesznek francia technikát. A Mistral meg H225M a kivétel - ez előbbi régi örökség, az utóbbi meg azért részben német is...
Fh70-et én is toltam. Challyt nem erőltetném, Piranha III lehetett volna opció. Ez viszont sok tekintetben megfelelő lenne, csak akarat kellene.Teljesen jó. De hogy nagyjaink rábólintanának arra nem vennék mérget. Ebből a Bobóbol amúgy sem nézek ki sokat. Mióta itt van sok hasznosat nem csinált. Az elmúlt években írtam itt az FH70-ről (többszáz db van még a németeknek és a japánoknak a raktárban) régi, de érdekes az ukriknak pont megfelel, a britek kidobnak egy halom Chally-t, plusz a kedvencem a belgák 2025-ig kivonják a PiranhaIII-t (10-15 éves járművek) Ezeket az új árhoz képest fillérekért meg lehetett volna venni, legalábbis a háború előtt. Most nem valószínű, hogy eladják a franciák sem. Inkább megy a mozgósítási tartalékba.
Ezért gondolkodám ilyeneken. Biztos, hogy szükség lesz rájuk.Jó lenne látni, hogy egy hegyvidéki dandár magját letennének mondjuk eger vagy miskolc központal. Szükség lesz még rájuk.
Öszvér neveldék már vannak a mátrában meg Aggteleknél is már kezdetnek nem rossz.Ezért gondolkodám ilyeneken. Biztos, hogy szükség lesz rájuk.
Nem rossz gondolat,de van egy-két tévedés benne.Na, még egy kör AMX 10 RCR a részemről.
Tehát régi. Nincs benne stabilizátor. Nem NATO standard az ágyúja és nem a legerősebb. Ez az ellenérvek halmaza.
Mellette szól, hogy modernizálták.
Van rajta infrazavaró. Van rajta Soft-kill APS-Galix köd és repeszgránát kilövő, ami manuálisan is működtethető, gyalogság ellen is.
Frontból 300 m-ről véd az RCR kivitel a 23 mm gépágyú lőszerek ellen. Oldalról 14,5 mm-ig. A terepjáró képessége kiváló, állítható mind a futómű mind a guminyomás. 280 lóerős motorja van, ha nem tetszik ami van, kamiongyártól bármikor beszerezhető léptékű motorokról van szó. Nyomatékváltója van ehhez. Aknavédelme megerősített.
A fegyverzete régebbi harckocsik ellen frontból is megfelel, oldalról a modern harckocsik ellen is hatásos lehet 2 km-ről. Van hozzá tandem HEAT, HE, APFSDS és füst lőszer. 38 lőszert szállít. Koaxiális 7,62-es géppuska 4000 lőszerrel, tetőn M2HB 12,7 lehet felszerelve.
Rendelkezik digitális tűzvezetőrendszerrel, ami a stabilizátor hiánya ellenére automatikus korrekciókat hajt végre és persze gyűjti az ehhez szükséges környezeti és céladatokat. A parancsnok panoráma periszkóppal bír, HK üzemmódja van, A hőkamerái látótávja a Lynx szintjét hozza, 8,5 km látótávval.
A sofőr 1200 méterig lát passzív éjjellátóval.
Rendelkezik BMS-sel:
"Az új SIT-V1 verzióban bevezetett fejlesztések támogatják aPR4GVS4 IP rádiótechnológiát, a szabványos alapú operatív üzenetküldést, amely támogatja a következő generációs SICAT NCi-t, felváltva a korábbi V1 szabványt, az új rendszer támogatja a vektoros és 3D formátumú térképeket is"Tactical Command Information System – (SIT) - Defense Update:
SIT, also known in its export configuration "Finders", is a battle management systemdefense-update.com
PR4G rádiója van, ami esélyesen a Leopard 2A7Hu-ban is lesz, ezt amennyire tudtam a Leopard 2 cikkemben leírtam. Kompatibilis a kommunikációja a Leopard 2A4-ben esélyesen található SEM80/90 rádiókkal, azok továbbfejlesztése.
Ebben a konfigurációban 17,2 tonna. A SEPAR kiszerelése nehéz front és oldalpáncél megerősítéssel 22 tonna, ez a maximális tömeghatára, de nem ebbe az irányba mennék vele.
Ha ránézünk a domborzatainkra és a világra körülötte persze Komárom-Esztergom, Pest, Nógrád, Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén megyék-vármegyék része vagy egésze tartozik egy határvonali hegyvidéki országrészhez, jószerével egybefüggően.
Akkor főleg Észak-Magyarország ahol lenne helye ennek a gépnek. Ha úgy tetszik regionális haditechnika, ami máshol is bevethető persze, de É-MO. lefedésével tehermentesítené a nehezebben védhető terepen jobban működni képes fő és nehézerőket.
Franciaországnak 248 darab AMX 10 RCR-je van. 2025-ig mindet kivonják, Jaguarral és a társaival helyettesítik. Ha, HA bevásárolnánk, azt ezen oknál fogva letornászott árral tudnánk megtenni. Mert a gyártó nem gyártja tovább, de supportot, mégha drágán is kötünk rá(persze ki akarna drágán?), még az is olcsó lenne a jármű nem nehéz mivolta miatt. Semmiből nem kell a legerősebb hozzá, mert egy 20 tonna alatti járműről beszélünk. Egyszerűbb a gyártás, egyszerűbb a szerelés, főleg mert nem a legújabb, tehát legtúltervezettebb technika. Ami drága lehet benne, az a digitális része. Tűzvezetés, BMS.
Előnyei, sokaknak, hogy kerekes, de nagyon jó terepjáró, harckocsiszerűen tud körbefordulni, mert nem elfordítható kerekekkel operál, hanem oldalankénti sebesség/irány eltéréssel. +- dőlésszög nyerhető a hidraulikus felfüggesztése miatt, ez hegyvidéken extrém előnyt adhat. Bárhová felmegy és ott tud harcolni. Viszonylag kis eljesítményű motor kisebb hőkibocsátást jelent, amit multispektrális álcaborításal ahogy minden esetben, ennél is lehet még tovább csökkenteni.
A funkciói lehetnek, felderítő, páncélvadász, tűztámogató: 8 km-ig közvetett tüzet is tud adni, általános harckocsi(alacsonyabb intenzitású harctéren).
Amit rászánnék modernizációnak:
-Egy közepes stabilizátor a torony és fegyvermozgató elektrohidraulikus rendszerek helyett, így menetből is képessé válna a harcra, ez a tűzvezetésének aligha okozna bármilyen problémát. Ehhez egy 'közepes' elektromos stabilizátor kell, ami a közepes nyomású ágyú erejét elviseli. Mivel az irányzó optikája a lövegpajzsban van elhelyezve, eredetileg is a fegyverrel együtt mozgatva, a stabilizátor ezt is megoldaná.
-A kiegészítő oldalpáncélzatot eltávolítani róluk és Strykeshield panelekkel helyettesíteni, illetve ahogy a Lynxen, az orr és hátsó részen felfelé és felfelé is védő plusz paneleket felszerelni rá. Így tömeghatáron (jóval) belül maradva a kinetikus energiájú lőszerek ellen hasonló védelmet nyerhetne mint eredetileg, RPG, ATGM fenyegetés ellen pedig a Lynx-szel megegyezőt.
A kérdés, hogy mennyit lehetne/kellene beszerezni ebből? Ha két zászlóaljat tervezünk, az jelentős tűzerőt adna a hegyvidéken, ahol a szóba jöhető fenyegetések vagy a szomszéd, vagy a nagy orosz riogatottság. A szlovákok ellen, ha modernizálnak is, a hegyvidék miatt, illetve azok járművei miatt megállná a helyét bőven ez a gép, hiszen IFV-t és könnyebb járműveket szét tud lőni, a harckocsikkal szemben pedig azok jó terepjáróképessége ellenére a nehezebb hegyes terepen előnyben van.
Ezt a két szászlóaljat harckocsi zlj. felépítéssel lehetne megszervezni. Békeidőben egy-egy századuk kellene feltöltött legyen hogy a lehetséges üzemeltetési és harcászati képesség és ismeretek működjenek, avagy lehet teljes feltöltöttségű is a jelen eszkaláció küszöbén. Ez önmagában 88 jármű beszerzése lenne, de mivel ennél több áll rendelkezésre, nem állnék meg itt. Van belőle annyi, amiből érdemes továbbtervezni és kialakítani az alvázon a torony leszerelésével/cseréjével a lehetséges egyéb verziókat. Ugyan 120 mm aknavető Gidránon is működhet, de Lynx-be is kerül az ismeretink szerint az azonos platform azonos mobilitása miatt.
Az AMX 10 a Gidránnál jobb terepjáró a 6x6-os meghajtása miatt. Így érdemes lehet dobozfelépítménnyel, nyitható tetővel létrehozni a zászlóaljak aknavető tüzérségét 120 mm-es űrméretben. Amennyiben a Skyranger légvédelmi tornyokat beszerezzük, ez is felkerülhet rá. A leszerelt tornyok alkatrészbázisul szolgálhatnának az eredeti kialakítású járművekhez. Az átalakított verziók pedig megtarthatnák a BMS-t a beltér átalakítása után. A francia 248-as mennyiség elég műszaki vontatók kialakításához is, ha ez szükségesnek tűnik, illetve könnyű hídvetőkhöz alváznak, amennyiben a jelentős számú vízfolyáson átkeléshez kell ez a segítség. Így struktúrálisan homogén bázisjárműre épülhetne egy olcsón beszerezhető, olcsón üzemeltethető, alkatrészellátásban és akár főegység cserében is egyszerűbb megoldásokra épülni képes, de az adott térségben ütőképes főerő.
Amennyiben a BTR sokáig marad a kerekes csapatszállító járművünk, ezt kiválóan képes lenne kiegészíteni a mozgékonyságával, tűzerejével, szenzoros képességével. És ez az erő képes lenne kiegészíteni ugyanezen képességeivel mind a nehéz technikával ellátott egységek harcát, mind a könnyűgyalogságnak támogatást, átütő erőt adni. Missziós járműnek is kiváló, ezt a Sivatagi Viharban való bevetéstől különféle afrika missziókig bizonyította és a hadrendbe álló KC 390 képes mind méret, mind súly szerint a szállítására.
Na ámbörök, kiéltem magam, jöhet a köpködés.
Volt.drágább volt,mint az AMX30 tank
Minek nem?Kifejezetten kényes,mags felkészültséget igényel az üzemeltetése
De van. Egy kurva nagy rakással.Ebben a kategóriában nincs kamionmotor (amcsi pkw dizel V8ok közül talán belefér valamelyik,de azokat meg nem ekkora járműhöz tervezték).Alkatrészbázisa már nincs gyártásban.Külön kéne utángyártatni.
Minek? Kurvára drágítaná azonnal a történetet. Igaz, lőszert nem adna más hozzá, de el sem tudnák vinni a miénket a sajátjukhoz a 'szövetségesek'.Löveget ki lehetne,és ki is kéne cserélni egy NATO szabvány alacsony visszarugásura (mikor megjelent a gép,még nem volt alkalmas NATO löveg hozzá,ma már van,teljes lőszervállasztékot használni tudó is).
Még tovább drágítottad, sokkal.Illeszteni kéne hozzá a LAHATot.Plusz egy korszerű rcws-t
Ez jó gondolat.(én még egy 60milis aknavetővel is ellátnám,hegyi harcokhoz főleg jó)
Új hajtásláncot és felfüggesztést kapott az RCR modernizációval.A hajtásláncot és a felfüggesztést kicserélni mai,gyártásban lévő tipusúra (akadálya nincs,ma már sok katonai kerekes járgány,teherautó luftbagos).
Ha raksz rá valamit akkor nem úszóképes. Én raknék rá Strykeshieldet. Inkább ne ússzon akkor, de legyen védett.Érdemes lenne páncélzatát úgy módositani,hogy modulárisan állitható legyen,egy könnyebb úszóképes,és egy erősebb,de már nem úszóképes szintre.
Felhasználni meg nem csak a hegyekben lehetne,hanem mindenhol (főleg szükségünk lenne úszóképes változatra).
Attól függ, hogy mennyi alkatrészt veszünk támogatásban hozzá, illetve mennyi egységet csak kannibalizálni. De mivel nem űrtechnológia a mai besorolása szerint és kivont eszköz, lehet alkudni.Kérdés,hogy mennyibe kerülne,és meddig lehetne rendszerben tartani?
Sajnos zsoldosok nélkül bármilyen konfliktust nem tudsz megvívni.Mindig azok a zsoldosok!
A többi végül is lehet, csak ruhánál bonyolultabbat ne vegyünk tőlük, mert azokban nagyon nem bízom...
Szerintem ez nem az a pozició.Megvan Maróth Gáspár utóda:
Porkoláb Imrét nevezték ki védelmi innovációs felelős miniszteri biztosnak
Porkoláb Imre a Sandhurst Akadémia elvégzése után szolgált Afganisztában, Irakban és dolgozott a Pentagonban is. Itthon 2018 óta a Miniszterelnöki Kormányirodánál a Nemzeti Fegyverzeti Igazgató kutatás-fejlesztési és innovációs helyettese, míg az MCC-ben a Vezetőképző Akadémia igazgatójának...telex.hu
Nem mindegy,mennyireMinek nem?
S6,ebben egy kompakt V8 van (volt?)Melyik kamion vagy munkagépgyártónak nincs 280 lóerős dízelmotorja?
Tudtommal csak modernizálták a régitÚj hajtásláncot és felfüggesztést kapott az RCR modernizációval.
Ha occson kapjuk,és lehet modernizálni mai alkatrészbázisra,a vázban van még elegendő tartalék (ez azért nem egy hk váz,amit 50 év mulva se fog megenni az anyagfáradás,mert annyi anyag van benne),van bent fantáziaDe mivel nem űrtechnológia a mai besorolása szerint és kivont eszköz, lehet alkudni.