M
molnibalage
Guest
[QUOTE="tonyo, post: 373877, member: 1835" Akkor a következő fejlesztések képzelném el rajtuk. Gázturbina kuka. Egy jó 1200-1500 lóerős turbó dízellel többre mennénk vele. Már csak javítás szempontjából is. + alkatrészileg. Cirka 300-500 ezer ből az átalakítást meg is ússz hatnánk. A Leo 2 dizelle mehetne is bele.[/QUOTE]
Néhány gyors kérdés...
Néhány gyors kérdés...
- Létezett valaha legalább proto szinten dízeles M1...? Ha nem, akkor nem két fillér ezt megcsinálni.
- Miből veszed, hogy a hajtáslánhoz és méret igényben csak úgy belemegy a dízel...? A GT egyik pont egyik előnye, hogy félelmetesen jó a teljesítménysűrűsége és azonos teljesítményű GT sokkal, de sokkal kisebb, mint egy dízelmotor...
Sajnosan ez nem így van. Sima korszerűsített Leo volt ennyi vagy drágább. Egy kibelezett és átalakított M1 sokkal drágább. Miért akarod? Végeztél legalább hasra számítás, hogy hány százezerl liter keró vs. dízel elfüstölésse után térülne meg? Mert a keróból hiába kell több, olcsóbb, mint a dízel...Ha nem akkor a harkocsikat megúsznánk cirka 2 misiből. + egy kis felújítás + egy kis modernizálás..
Szerintem ez sci-fi álmodozás, műszaki alapok nélkül. Az egész M1 kialakítása azon nyugszik, hogy GT-s. Kibelezni és átalakítani utólag iszonyatos meló egy ennyire kompakt járművet, nem véletlenül szűk, a hk-k belseje...Ha nem akkor a harkocsikat megúsznánk cirka 2 misiből. + egy kis felújítás + egy kis modernizálás.