Ez egy eléggé simicskás cím. Feltételezem hogy nem önerőből született, hanem szerkesztői ösztönzésre....
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez egy eléggé simicskás cím. Feltételezem hogy nem önerőből született, hanem szerkesztői ösztönzésre....
Az fel sem merül bennd az, hogy a módszerváltás 25 évvel egyeseknek szétbassza az agyát az, hogy nagy nemzeti szólamok és a kurva sok stadionépítés mellett kiveri a biztosítékot egy olyan helikopteres nagyjavítás, ami 40 kibaszott évvel ezelőtti technikai szintet konvervál? Ezzekkel a helikkel 1986-ban, 31 évvel ezelőtt is ULTRAGÁZ lett volna Afganisztánban repülni, nemhogy ma...Ez egy eléggé simicskás cím. Feltételezem hogy nem önerőből született, hanem szerkesztői ösztönzésre....
Ez egy eléggé simicskás cím. Feltételezem hogy nem önerőből született, hanem szerkesztői ösztönzésre....
Tökölön a kerozinnal szennyezett talajvíz az kinek a sara volt akkor...?
Tökölön én azt láttam, hogy a felsővezetéket és a szögesdrótót is vitték magukkal a kerítés tetejéről...
Éppen azért, mert közel van hozzá, nem kell az állományt az ország egyik feléből a másikba áttelepíteni.Csak gondolatkísérlet szintjén...
Semmi értelme, túl közel van Kecsóhoz. Ez 3 perc repidő M0.90-95-tel (58 km) tehát AA konfig közepes magasság max. forszázs üzemmód nélkül.
Pápa fényévekkel ideálisabb lenne, az már komolyabb távolság 178 km. Jelenleg is aktív reptér és betonfedezékek is vannak.
Taszár régen elhagyatva, betonfedezék semmi és 158 km-rel van keletebbre. A magyar-szlován határ geometriai közephez Pápa közelebb van, mint Taszár...
Ennek a kommentenek semmi értelme. Két századnak két állománya van.Éppen azért, mert közel van hozzá, nem kell az állományt az ország egyik feléből a másikba áttelepíteni.
Háborús időben a gépek CAP-elnek, ezért ez a részt nem számít. Az egyetlen előnye ennek akkor lenne, ha lenne kb. két 6 indítós NASAMS osztály, mert azzal egymást átlapova védenék. Ez viszont rakétástól kb. az új Gripen század 25-30%-nak az ára.3 perc nagyon sok idő a légi harcászatban - te ne tudnád? - ha ennyivel több idő van reagálni, az életmentő lehet.
Lásd fent. Háborús időben 0-24 órás CAP kell és mellé van földön váltó készültség 5 percesben. Nem az a 3 perc számít.Mire Pápáról odaér a készültség, már lebombázták Budapestet, Paksot, ami kell.
Ne szórakozzunk már... A HAS-t egy szaros 155 mm-es gránát még meg sem karcol. Ezen felül pontcélt te 200-300 méteres CEP-pel még véletlenül sem találsz el. Az M109 Paladin póthajtás nélkül 20-25 km-en 100 méteres nagyságrendű CEP-pel bír hosszirányban. A MLRS még ennyit sem tud, az MLRS puha célok és terület lefogó fegyver, pc. cél ellen is legfeljebb kazettás töltettel alkalas.Pápa benne van a szlovák tüzérség hatótávolságában, 50 km a szlovák határ. Egy jobbfajta Orkán sorozatvető vagy rakétapóthajtású tüzérségi lőszer - esetleg GPS-es vagy más irányítással - és annyi a nagy erőfeszítéssel felépített csili-vili légierőnek.
Vagy egy még szemléletesebb példa. 40+ Tomahawk csapta meg a szír repteret, HAS-ok lőttek ki sok más mellett. Másnap már repültek a gépek a reptérről.Pápa benne van a szlovák tüzérség hatótávolságában, 50 km a szlovák határ. Egy jobbfajta Orkán sorozatvető vagy rakétapóthajtású tüzérségi lőszer - esetleg GPS-es vagy más irányítással - és annyi a nagy erőfeszítéssel felépített csili-vili légierőnek.
Az fel sem merül bennd az, hogy a módszerváltás 25 évvel egyeseknek szétbassza az agyát az, hogy nagy nemzeti szólamok és a kurva sok stadionépítés mellett kiveri a biztosítékot egy olyan helikopteres nagyjavítás, ami 40 kibaszott évvel ezelőtti technikai szintet konvervál? Ezzekkel a helikkel 1986-ban, 31 évvel ezelőtt is ULTRAGÁZ lett volna Afganisztánban repülni, nemhogy ma...
1916-ben fidesz ?Eléggé enyhén fogalmaz a papírtalpú bakancsot beszerző fideszes maffiáról.
A történelem tanulsága az, hogy eddig kurvára senki nem tudta előre megmondani, hogy hol, mit és mikro fognak használni.Amúgy pedig kötve hiszem hogy ezeket a gépeket Afganisztánban fogjuk használni..
Igen Kiskunlacháza is jó hely, talán még jobb is. Ott közel van 30 km-en belül Ferihegy,Tököl,de még Börgönd is , és gyakorlatilag az ország közepe. De ha jól emlékszem ott meg az volt a kifogás hogy ne zavarják a Ferihegy forgalmát a közeli reptérrel. Hogy miért a prérire vitték az egyetlen vadászgépes repteret,pláne úgy hogy Pápát szüntették meg vele szemben amit újítgattak előtte 1-2 évvel... Semmi szakmaiságot nem látok ebben a Kecskemét dologban. Adnák el a mercinek vagy akárkinek és abból pofoznák ki Kiskunlacházát.Akármit is mondotok, Kiskunlacháza a király.
Jóval közelebb van a fővároshoz, mint a többi, a potenciális ellenségeinktől viszont távolabb, ergó néhány perccel több idő áll rendelkezésre reagálni. Jelenleg is működik, vannak ott vállalkozások, karbantartják, betonfedezék van, stb.
Kecskemétet el kell adni, most, hogy fellendült ott a gazdaság, jó pénzt lehetne kapni érte, amiből kiglancolhatnánk a Kiskunlacházi repteret, talán még maradna is belőle.
Mert ha már mindenképpen ragaszkodnak ehhez az idióta ötletükhöz, akkor legalább kevesebb pénz b@sznak el rá, ha Alcát vesznek. Amúgy, a Zlin átadáskor volt szó köztes gépről is, az lesz az igazán "szép", ha lesz Alca és + Gripen
A jelenlegi 12nél sincs kihasználva a repidő, keróra nem volt pénz, kevés a műszaki, nincs fegyverzet, első gen.-es LGB felhasználáson 3 éve tökölnek már, őszintén, szerinted minek ebbe a rendszerbe betolni még gépet?
Gondolom ez a kecskeméti szemlélet vagy hozzáállás szerepet játszott a Mig-29-esekkel történő későbbi bánásmódban mind az égen mind a földön. Sőt még az Ugrik féle géptörésben is (micsoda maszatolás ment utána a háttérben) mivel a parancsnok az utolsók közül való akik abból az "iskolából "jöttek. Legalábbis remélem.Kaptuk volna... Bocs de ezt "kapunk" dolgot el kéne felejteni. Mi nem kapjuk ezeket a dolgokat, ez nem a karácsony az árvaházban esete.
Először is Kunmadars, ahogy Lacháza vagy épp Debrecen távolról se volt lerombolva a szovjetek által, ez csak egy magyar bullshit volt, ami jól hangzott a nagy 89-es Tovarisi Konyec iddején, de távolról sem volt igaz. A szovjetek működőképes reptereket hagytak itt, ami rombolás átment a köztudatba, azt drága jó magyar honfitársaink művelték. Ráadásul (pont éppen Kunmadarosan) a műsor nem is kimonodottan a távozásuk után kezdődött, ugyanis a kivonulás még javában tartott, mikor a lokális privatizatőrök már belógtak az objektumokba. De az igazi nagy rombolást különféle vállalkozók vitték véghez.
Hogy mi mit kaptunk volna... Az ÁPV Rt és a Honvédség finoman szólva távolról se volt a helyzet magaslatán, nagy hirtelen nem is iagzán tudták, mihez is kezdjenek a sok, nagy kiterjedésű objektummal. Ezeket az objektumokat nem mi kaptuk, ezek a mieink voltak, úgy is kellett volna velük bánni.
Aztán 1993-ban beköszöntött a nagy MiG-29-es éra, amihez simán át lehetett volna költözni valamelyik, megerősített fedezékkel is erősen teletűzdelt alföldi ex-szovjet bázisra, ami külön passzolt volna Für Lajos "körkörös védelem" nevezetű doktrinájához. De távolról se volt összhangban az egykori "operett ezrednek" csúfolt kecskeméti bázis állománya világképével.
Tudvalevő a Pápa - Taszár - Kecskemét trióból ugye az örök elsővonalas alakulat volt ugye Pápa. Nagyon jó volt a karrier szempontjából, nagyon jó ajánlólevél volt a vezérkar felé, repülni, szolgálni kizárólag vonalzó mentén, elvágólag. A bázison kívüli élet meg igazából lekorlátozódott egy dunántúli kisváros nyújtotta szintre. Valamit valamiért.
Taszár volt a másik elsővonalas alakulat, de egyben a rettegett végvár. Aki ide került, az itt is maradt, örökre, elefeledve. Egy kistelepülés az össz-vissz magánélet, ahol minden második lakó a bázison is szembeköszön. Cserébe a szakmai előmenetel vitán felüli, repülni orrvérzésig, a flieger szellemiség netovábbja.
Kecskemét... az operett ezred. Levedlett másodvonals technikával, cserébe ha előljáró érkezik, lehet zöldre festeni a füvet, fehérre a szegélykövet. Inenn nincs tovább, de legalább van egy város, ahol van élet. Ahol a tiszt elvtársak igazi vitéz urakként élhettek.
1993-ban ember nem volt a földön aki kecskeméti felhőlovag létére csak azért beleegyezett volna egy kunmadarasi vagy lacházi emigrálásba, csak mert az új és drága technika már csak az illendőség szintjén is megkivánja, hogy ne az ország legszegényesebb bázisára kerüljön. És ugye egy dolog, hogy egy kecskeméti harcos mit mond, de ilyen parancs se jött fenntről, mert ott meg a "ne csinálunk semmit, abból nem lesz semmi baj" szemlélet uralkodott.
Molni, valamelyik nap írtad hogy az aszfaltos kifutó nem jó a fáklya miatt, ok ez érthető. De az egykori svédes doktrínában közutakról indultak volna gépek, pláne a Viggen, szóval ott is sérült volna a felület. Sőt elvileg sérült is hiszen gyakorolták ezt. Van erről valami információ hogy mennyire teszi tönkre egy-egy indulás az aszfaltos kifutót? A betonosnál meg gondolom a diletációk tesznek oda a futóműnek mint ahogy Kecskeméten megesett.Számomra egyébként tényleg fucsa, hogy miért Kecsó és miért nem Tököl vagy Lacháza győzött. Zajvédelmi okokból Kecsó semmivel sem jobb egyiknél sem, a reptér a települések szájában van itt és ott is. Csak a hangárok Lacházán sokat számítokkal volna állagmegőrzés szempontjából.
Van még ott elég, csak benőtte az erdő. Egy századra való gép elbújhatna bennük mert nem lettek lebontva. Google map kidob párat, ajtó már zömmel nincs rajtuk, de az úgyis elrohadt volna ennyi idő alatt és nem egy nagy összeg újakat gyártatni. Civil forgalmú reptér de nem vészes forgalommal, szerintem ha máshol lehetett itt is lehetne közös használat. Az épületek nagy része még áll ilyen olyan állapotban kibelezve ,üresen. De szerintem Kecskeméten marad a második század is már ha lesz, mert olyan sok minden van már tervben papíron de még semmi sem lett a Zlineken kívül.Egyébként Sármelléken mennyi betonfedezék van még? Tudja valaki? Értem én, hogy közel a Balaton, de kis hazánkban mi nincs közel??
Molni, valamelyik nap írtad hogy az aszfaltos kifutó nem jó a fáklya miatt, ok ez érthető. De az egykori svédes doktrínában közutakról indultak volna gépek, pláne a Viggen, szóval ott is sérült volna a felület. Sőt elvileg sérült is hiszen gyakorolták ezt. Van erről valami információ hogy mennyire teszi tönkre egy-egy indulás az aszfaltos kifutót? A betonosnál meg gondolom a diletációk tesznek oda a futóműnek mint ahogy Kecskeméten megesett.
Tökölön a kerozinnal szennyezett talajvíz az kinek a sara volt akkor...?
Tökölön én azt láttam, hogy a felsővezetéket és a szögesdrótót is vitték magukkal a kerítés tetejéről...
Ennek a kommentenek semmi értelme. Két századnak két állománya van.
Háborús időben a gépek CAP-elnek, ezért ez a részt nem számít. Az egyetlen előnye ennek akkor lenne, ha lenne kb. két 6 indítós NASAMS osztály, mert azzal egymást átlapova védenék. Ez viszont rakétástól kb. az új Gripen század 25-30%-nak az ára.
Egyébként meg semmi értelme, CAP szempontjából az a 3 perc nem oszt nem szorosz. Csak éppen két célt kellene védeni. Sokkal értelmesebb egy reptéren 24 db gép, könnyebb védeni és ez sem eszement koncentráció.
Lásd fent. Háborús időben 0-24 órás CAP kell és mellé van földön váltó készültség 5 percesben. Nem az a 3 perc számít.
Ne szórakozzunk már... A HAS-t egy szaros 155 mm-es gránát még meg sem karcol. Ezen felül pontcélt te 200-300 méteres CEP-pel még véletlenül sem találsz el. Az M109 Paladin póthajtás nélkül 20-25 km-en 100 méteres nagyságrendű CEP-pel bír hosszirányban. A MLRS még ennyit sem tud, az MLRS puha célok és terület lefogó fegyver, pc. cél ellen is legfeljebb kazettás töltettel alkalas.