Könnyű dd=gépkocsizó dd.A mi jelenlegi kerekes"dandárjaink"meg max könnyüáncélos ezredek.Még azok is szűkössenA tervezett besorolásban a "könnyű dd" = mai "2. krdd"
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Könnyű dd=gépkocsizó dd.A mi jelenlegi kerekes"dandárjaink"meg max könnyüáncélos ezredek.Még azok is szűkössenA tervezett besorolásban a "könnyű dd" = mai "2. krdd"
Nem fognak létrehozni egy új "könnyű dandárt". Az alakulatok hivatalos nevében nem lesz benne, hogy nehéz,közepes meg könnyű.Biztos? Csak mert legutóbb asszem dudi ha írta, hogy nem ők lesznek a kdd!
Cifunak igaza van, hogy nekünk a Namer jobb mint egy mókolt T55 LMZek, mert nem az a kérdés, hogy HIFV vagy IFV, hiszen a válasz egyértelműen HIFV, hanem az, hogy mennyire korszerű, ha újjonan vesszük!
Az ukik az első példányokat egész korrekt minőségben csinálták meg. A kínai type-59 D szintet is meghaladta. Az egészben az a röhej hogy mikor végeztek vele mi addigra már pár éve kukáztuk az 55 ket. A lengyelek pedig már nem akartak vele foglalkozni. Így maradt még egy dél amerikai szereplés. Az átépítés árra is egész emberi volt. Most nem akarok hülyeséget írni de olyan 750 ezer 1 millió dollár közötti ár lehetett pár éve.
Ilyesmit lehetett volna értelme csinálni anno a T55einkbl.Meg felhaszmálni az alvázat rohamutász,javitó-mentó,stb támogató feladatokra.IFVt használható minösékben olyan árban hozol ki,hogy azért kapsz újjat.
Ha már mindenáron hazai ipart akarsz látni akkor javaslom a következő járművek hazai/nemzetközi gyártásának megszervezését.Lelombozlak.Amit Te irsz,az a BTR87 Oo.-nak,VAB3 a franciknak.És nekik van géjárműiparuk.Nekünk nincs.
Valamikor a távoli jövőben várható a rakétás tűzérség megjelenése számunkra? Vagy továbbra is tabu kategoria lesz.
Miért nem olvasod el (figyelmesen!!) amit írtam? Hajrá..fuss neki újra.Gyorsan, sok járművet akkor sem fogsz tudni legyártani, ha itthon van a gyártókapacitás. Miért nem értelmezed az általam leírtakat? Itt nem csak össze kell szerelni a járműveket, de kell hozzá megfelelő motor, erőátvitel, érzékelők, adatkapcsolat, rádiók, fegyverzet, kiegészítő páncélmodulok, aktív védelmi rendszer... Ezeket honnan szerzed be? Kiépíted a saját hazai gyártókapacitást ezekre is?
Miért kéne leépíteni. Egy katonai üzem először is nem elsősorban profitorientált tevékenység. Nem lényeges probléma ha a kapacitások csak mondjuk 20%-ig vannak kihasználva. Magának az infrastruktúrának (épületek, gépek) a fenntartása - ha már egyszer felépítetted - aprópénz.És mit fognak csinálni, ha azt a mondjuk 40 lövészpáncélost összeépítik? Leépítik őket? Ezért hoztunk létre akkor gyártókapacitást? Vagy akkor is fizetik őket, ha malmoznak a gyártósor mellett? Magyarországról beszélünk, egy Franciaország vagy Németország megteheti ezt, de ők is brutálisan gyűrik a nemzetközi tendereket, hogy megrendeléseket szerezzenek a saját hadiiparuknak
Nem ez a lényeg.Miért, hány nehéz páncélos dandárt kellene felfegyverezni a Honvédségnél?
Bocs, de ez bullshit...Nem lövészpáncélos-gyártásban kellene első körben gondolkozni, hanem megfelelő javító-karbantartó kapacitásban, egy konfliktusnál úgy is az lenne első körben igénybe véve. Aztán el lehetne kezdeni keresni a kapcsolatot a nagy gyártókkal (BAe, General Dynamics Land System, KMW-Nexter, IBD, stb.), hogy miféle együttműködésre lehetne építkezni, beszállítóképesség, helyi K+F központ kiépítése állami támogatással, stb.
A T-55 helyet majd lesznek az új IFV alapokra épített könnyű harckocsik. Ezt nem viccnek szántam. Jelenleg európában HK hiány van elméletileg, meg gyakorlatban is akkora gebasz lehet amiről sejtésünk sincs. Nyugaton is a problémákat szeretik a szőnyeg alá seperni talán még jobban is mint itt keleten.(Hadrafoghatósàg,felszerelések állapota, emberi tényezők stb). Megj engem is néha kiakaszt a farigcsálás de úgy vagyok vele hogy átlépek rajta.Tényleg ilyen rohadtul nehéz felfogni, hogy hülyeség az amúgy nem is létező T-55 alvázainkat farigcsálni?
Ha egy gyerek trollkodik, vagy hallott valamit apukájától, akkor még megérthető, de kezd úgy kinézni, hogy van, akinek komoly értelmi deficitje van.
Ennyi erővel tuszkoljunk AESA radart a pápán tárolt MiG-21-esekbe,
Pomt arra akartam célozni,hogy nincs géppjármű iparunk,meg igazábol semmilen iparunk.Ergo nekünk a dobozban leszállitott járgányok összeszerelése a maximum.90es évek legelején izrael ajánlot,nagyon előnyös hadiipari eggyütnűködést.Saját éljainkra és közös exportra.Az izraeli hadiipari eggyesülés igazgatótanácsának fele magyar származású zsidó volt akkoriban.Évekig kinlódtak,aztán megunták megcsinálták a románokkal,hozzátenném nem olyan mélységben,mint nekünk ajánlották.Az az iari bázis,amire akkor még épiteni lehetett volna,ma már sehol nincs.Hogy hirhedté vált klasszikust idézzek:ilyen böszmeséget ország még nem csinált,mint mi.Utobbi 28év története egy mondatban.És ez a böszmeség folytatódik tovább töretlenül.Ha már mindenáron hazai ipart akarsz látni akkor javaslom a következő járművek hazai/nemzetközi gyártásának megszervezését.
Komolyra fordítva a szót. Nálunk évtizedek óta nincs semmilyen komolyabb hadipari gyártás tapasztalat járművek terén,leszámítva a komondort. Az is inkább enyhe próbálkozás. Ebből kifolyólag nem áll rendelkezésünkre a szükséges háttér. Ahhoz hogy valamikor a hazai ipar labdába rúghasson. Akkor nem bum bele egyből a közepébe kezdünk mint komolyabb eszközök gyártása,mert rövid alatt tacsra menne az egész projekt. Olyan projektrekre lenne szükség amit viszonylag egyszerűen, a rendelkezésre álló hátterekkel le is tudnánk gyártani. Továbbá piaci lehetőség is lenne benne. Én pl szívesen látnék egy belarusz Caiman ( fejlesztett BRDM-2) vagy szerb BOV-11 es géphez hasonló modernebb 4x4 est. Pl a szerb Bov-11 alap is jó lenne. Csak fogni a kalapácsot,tervező gárdát,áttervezni az alapokat. Figyelembe venni az úszóképességet, aknák elleni védelmet (itt a várható súly és kialakítás miatt legfeljebb gyalogsági aknák/kisebb IED ek ellen). Egy ilyen koncepcióra,gyártásra lenne lehetőségünk sőt még piacra is be tudnánk törni itt a V4 ben vagy egyéb piacokra. V4 ben ahogy én látom jelenleg prioritás a 8x8 APC és láncos IFV. Ilyen kisebb 4x4 et nem igazán lehet látni. Tehát egy ilyen gyártással,tervezéssel már megtudnánk az alapokat csinálni. A gond hogy mi hiába írogattunk itt...............
Rába futómüvn kivűl mi van?Csak összeszerelés.Komoly fejlesztés nálunk nem folyik.500milcsi nekem jó lenne,de a világban,szóra is alig érdemes kategória,ipari szinten.A nincs gepjarmuiparunkra reagálok: vezetőként kapcsolatba kerültem az 500 millió Ft meghaladó cégek vezetőivel. Cáfolom van gépjármű iparuk a Jaguar tol elkezdve sok autó gyártó itt fejleszt. Ezt követően megveszi, inkább kifizeti az arat, mint ő tegye ezt. ( itt olcsóbb) Mindenre meglenne a lehetőségünk. Pl., a Merci Volvo MAN kamionok Rába futóművel mennek stb. Bocs de külföldről és telorol írok.
Kozmo a hazai katonai gépjárműgyártást kellene valahogy beinditanni. Tehát a hazai gépjárműgyártásra (beszállítok is) lehetne építteni. A gond azzal van hogy katonai térren gyártási, tervezési tapasztalat alig van. Èp ezért irtam hogy előbb valami könnyű járművel kellene kezdeni. Lehetőleg úgy hogy valamilyen piaca is legyen.A nincs gepjarmuiparunkra reagálok: vezetőként kapcsolatba kerültem az 500 millió Ft meghaladó cégek vezetőivel. Cáfolom van gépjármű iparuk a Jaguar tol elkezdve sok autó gyártó itt fejleszt. Ezt követően megveszi, inkább kifizeti az arat, mint ő tegye ezt. ( itt olcsóbb) Mindenre meglenne a lehetőségünk. Pl., a Merci Volvo MAN kamionok Rába futóművel mennek stb. Bocs de külföldről és telorol írok.
500 millió euro/dollárbol azérz lehetne már valamit kezdeni. Nem álomkategoriát. De egy komolyabb v4 fejlsztés gyártás már beleférne.Rába futómüvn kivűl mi van?Csak összeszerelés.Komoly fejlesztés nálunk nem folyik.500milcsi nekem jó lenne,de a világban,szóra is alig érdemes kategória,ipari szinten.
Nem számolnak sorozatvetőkkel. Közben a csöves tüzérség két lehetséges befutója a Zuzana-2 és KRAB lehet.Valamikor a távoli jövőben várható a rakétás tűzérség megjelenése számunkra? Vagy továbbra is tabu kategoria lesz.