Ott évente új kormány van. Valahol pár éve mintha azt olvastam volna hogy az utolsó 30 évben volt 29 kormányuk...Egyébként, az olasz politikai fordulat következtében, a szemünk olasz haditechnikán is lehet. Persze csak ötlet részemről.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ott évente új kormány van. Valahol pár éve mintha azt olvastam volna hogy az utolsó 30 évben volt 29 kormányuk...Egyébként, az olasz politikai fordulat következtében, a szemünk olasz haditechnikán is lehet. Persze csak ötlet részemről.
Hát pl nem lennék meglepődve hogy a megmaradt type-59 es kohószökevényeik nem e éppen egy jó akaró által (szaúd arábia/törökök) ép felújításon vannak. Mert azok a jó akarok fegyverzet terén is meglehet hogy nyomják őket.Úgy fel lehetne újítani őket mint a 3as metrókocsikat, de akkor Te repülsz velük és nem a lakott területek fölött!
Komolyan, az albánok napon érlelt Mig15-öseit nem akarja valaki kivinni orosz felújításra, hátha jó lesz még valamire?!?!
Az....mert,Érdekes ez a sugárhajtású kiképzőgép kérdés.
Mint eddig is mindig -> Kijevben.Gondolom a többes szám már nem kizárólag az Ancsákra vonatkozik!
Ja mi van, ha úgy döntenek, hogy teszem azt a 407-est, és a 603-ast is nagyjavítják? Azt hol végeznék el? Gondolom nem Ruszlánnal vinnék!
Kevés okosabb döntést tudnék elképzelni a honvédséggel kapcsolatban. Gyakorlatilag aprópénzért (kb. 1 milliárdért) lenne olyan gép, amivel 4-5 tonnát tudnánk Európában bárhová szállítani még 5-6 évig. Persze nagyon nátó-júesz gyakorlatokon nem lehet vele úgy feszíteni, mint egy 60 milliárdos herkulessel, de logisztikai, raklapos, dobozos áru szállítására kis tételben gazdaságosabb, mintha a herkules teherterében hurcolnánk 2 raklap cuccot 6-700km-re.Na nem mintha jónak tartanám ezek felújítását!
Ez OK, de akkor nem inkább arra kéne kihegyezni a hangsúlyt hogy a légi fölény biztosan meglegyen? A rendelkezésre álló pénzkeretet nem inkább olyan gépekre kellene költeni amik a légi fölényt megteremtik, majd utána meg tudják oldani a bombázást is, vagy felderítenek, vagy stb... Az Alca és társai nem képesek megteremteni a légi fölényt ,még akkor sem ha 10x annyit vesznek belőle, csak célt tudnak repülni az ellenfél gépeinek, vagy már a földön leolvadnak.Az....mert,
- egyrészt valóban alkalmasnak kell lennie arra hogy köztes lépcsőfok legyen egy légcsavaros kiképzőgép és egy sugárhajtású vadászgép között,
- másrészt a legtöbb ország potenciális CAS gépgént is kacsingat ezekre a gépekre.
Ez a könnyű jet CAS gépként való alkalmazás szerintem egyáltalán nem buta ötlet.
Az tuti hogy a hagyományos CAS taktika (nehéz gépek, kis magasságban, rácsapásokkal a célra) egy MANPAD veszélyes környezetben egyre kevésbé alkalmazható. Maradnak a PGM-ek közepes magasságból hajigálva. Erre a célra teljesen felesleges egy szuperszónikus, 100 millió USD-os gép. CAS bevetések úgyis csak akkor jöhetnek szóba ha a légifölény már megvan, tehát a CAS gépeknek komoly légiharcokra nem kell felkészülnie.
Elég ha van egy TGP-je, PGM fegyverzet (LGB, SDB, Brimstone, vagy majd ha elkészül akkor az Eu.i SmartGlider).
Jó ha van egy kisebb radarja hogy rossz időjárási körülmények között is be lehessen vetni, fel tudja deríteni és célra tudja vezetni a radar irányítású fegyvereket (SDB II, Brimstone).
Szintén hasznos lehet ha a legkorszerűbb rakéta védelmi rendszerekkel van felszerelve mert az is lehet hogy nem csak MANPAD-ot küldenek utána…
Ebben a kategóriában a belépő szint az ALCA és a csúcs - szerintem - a Hawk.
A Tucanot és a többi légcsavaros gépet én nem ebbe a kategóriába sorolnám mert ezeknek se a sebessége, se a repülési magassága, se a teherbírása nem üti meg a szükséges szintet. Ezek leginkább csak COIN gépek ami megint egy más kategória.
Szerinted utána akar nézni ? Megy a paraszt vakítás !Az addig "rendben van", hogy egy ballibsi újságíró mindent próbál lehúzni, amit a neki nem tetsző kormány csinál, és abban igaza is van, hogy a magyar honvédség siralmas állapotban van, de azért vehette volna a fáradtságot és utánanézhetett volna pár dolognak, ahelyett, hogy kiírta a wikipédiában fellelhető, sokszor valótlan, vagy idejétmúlt adatokat, mint a több mint 30 gépes légierő, néhány tucatnyi rakéta sorozatvető stb...
http://nepszava.hu/cikk/1159987-orban-kigyurja-a-torpet
Jó cuccot szívót az cikk írója
Szerinted utána akar nézni ? Megy a paraszt vakítás !
Kedvenc részem" Pedig már a 2015-ös két baleset is azt jelezte, a repülők nincsenek túl jó állapotban" gripen balestről beszél. Jó nagy szarban van az Amerikai légierő nekik is minden évben van jó pár baleset.
Kijevben? Hat... amikor Mo mar nyiltan tamogat szeparatizmust Karpataljan? (Persze jogosan es en imadkozom, hogy Karpatalja visszaterjen, es ujra Europai korulmenyek kozott elhessenek az emberek ott, meg szivesen be is vonulnek szicsgardara vadaszni, de akkor is szeparatizmust tamogat Mo, ezt be kell ismerni...) Szoval igy nagyon nem valoszinu.Mint eddig is mindig -> Kijevben.
Létezik egyszeri átrepülési engedély. Itt felszáll, ott meg le. Nem kell hozzá Ruszlán.
Kevés okosabb döntést tudnék elképzelni a honvédséggel kapcsolatban. Gyakorlatilag aprópénzért (kb. 1 milliárdért) lenne olyan gép, amivel 4-5 tonnát tudnánk Európában bárhová szállítani még 5-6 évig. Persze nagyon nátó-júesz gyakorlatokon nem lehet vele úgy feszíteni, mint egy 60 milliárdos herkulessel, de logisztikai, raklapos, dobozos áru szállítására kis tételben gazdaságosabb, mintha a herkules teherterében hurcolnánk 2 raklap cuccot 6-700km-re.
Ráadásul szinte teljeskörű üzemeltetési „képesség” van hozzá itthon.
Ez a "légi fölény" meg "rendelkezésre álló pénzkeret" elég komplex kérdés…Ez OK, de akkor nem inkább arra kéne kihegyezni a hangsúlyt hogy a légi fölény biztosan meglegyen? A rendelkezésre álló pénzkeretet nem inkább olyan gépekre kellene költeni amik a légi fölényt megteremtik, majd utána meg tudják oldani a bombázást is, vagy felderítenek, vagy stb... Az Alca és társai nem képesek megteremteni a légi fölényt ,még akkor sem ha 10x annyit vesznek belőle, csak célt tudnak repülni az ellenfél gépeinek, vagy már a földön leolvadnak.
De rég láttam már ilyen UAZ-t!
Sajnos ép ez az Achilles sarka az egésznek. További századnyi Gripen ért szépen ki kellesz nyitni a pénztárcát. az meg viszont a várható bizonytalan gazdasági környezetben kérdéses lesz. Vagy marad olyan gépek beszerzése amik a kedvező áruk mellet képesek kiváltani (kisebb faladatokat) inkább pár feladatkörben tehermentesíteni a meglévő Gripeneket.hogy egy ilyen légierő kiépítése sok milliárd USD lenne
C-27 spartan jöhet.
Majdnem pontosan 6 évvel ezelőtt már majdnem vettek az olaszoktól államközi szerződéssel AW-139-eseket. Csak idő előtt kitudódott, mert valaki valahol megírta hogy mire készül a kormány, és persze egyből kapcsolatba is hozták a beszerzést a cég egy másik korrupciós ügyével, így a kormány inkább elállt a beszerzéstől. Ha tényleg így lesz, akkor pontosan 6 évet vesztegettek el. Át lehet gondolni az elmúlt 6 évet és hogy melyik verzió lett volna jobb, ha akkor érkeznek új helikopterek vagy ahogy ténylegesen történt...
Kevés okosabb döntést tudnék elképzelni a honvédséggel kapcsolatban. Gyakorlatilag aprópénzért (kb. 1 milliárdért) lenne olyan gép, amivel 4-5 tonnát tudnánk Európában bárhová szállítani még 5-6 évig. Persze nagyon nátó-júesz gyakorlatokon nem lehet vele úgy feszíteni, mint egy 60 milliárdos herkulessel, de logisztikai, raklapos, dobozos áru szállítására kis tételben gazdaságosabb, mintha a herkules teherterében hurcolnánk 2 raklap cuccot 6-700km-re.
Ráadásul szinte teljeskörű üzemeltetési „képesség” van hozzá itthon.
Miről beszélsz? A szeparatizmus támogatása nem ilyen.Kijevben? Hat... amikor Mo mar nyiltan tamogat szeparatizmust Karpataljan? (Persze jogosan es en imadkozom, hogy Karpatalja visszaterjen, es ujra Europai korulmenyek kozott elhessenek az emberek ott, meg szivesen be is vonulnek szicsgardara vadaszni, de akkor is szeparatizmust tamogat Mo, ezt be kell ismerni...) Szoval igy nagyon nem valoszinu.
Jah, állítólag... meg megbízható forrásból tudjuk, stb...Ööö, most azokról az ukránokról beszélünk, akik állítólag minket is valamelyik korábbi An-26 javítással, de a horvátokat a MiG-21-esekkel biztosan keményen átbaszták? Háát, én ezek után nem nagyon bíznék rájuk semmi komolyabbat az elkövetkezendő pár évben, évtizedben...
Miről beszélsz? A szeparatizmus támogatása nem ilyen.
Annak persze örülök, hogy van olyan, akinek nincs az életben abszolút semmi dolga és ráér elméleteket gyártani
Jah, állítólag... meg megbízható forrásból tudjuk, stb...
Meg ne zavarjon az a tény, hogy az általuk elszabott An-26-os messze a legaktívabb légijármű a hungarian erforszban... (nnna jó. talán a mókusokat jobban hajtották, amíg volt bennük szusz)
Az a tény se zavarjon, hogy a horvát bizniszt úgy vállalta el egy hakni cég, hogy a zukriknál már úgy 20 éve nincs élő, aktív tapasztalat a típussal, a 410-es üzem meg a tervező iroda saját repülőgépgyára , ahova sűrűn hordják többek közt az An-26 család leszármazottait is.
A képlet egyébként egyszerű: Amikor átveszed tőlük a gépet, akkor nem kell sajnálni az időt mindent átnézni rajta és összevetni a dokumentációval...ha valami nincs rendben, akkor sikítasz, ők meg kötelesek kijavítani az ott észlelt hibákat is.
„az iparban a bizalom alapja az ellenőrzés”
Az, hogy a horvátok csak úgy puszira átvették a gépeket és otthon vették észre, hogy egy-két berendezés gyári száma, meg a passzportok meg a formulárok nincsenek összhangban... nos hát az rájuk nézve is szégyen...