hol van az országban vasmű ? nem túl sok helyre gojdolhatunk HA gyártás és nem összeszerelés a téma DE háát ki tudja
Dunaferr ?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
hol van az országban vasmű ? nem túl sok helyre gojdolhatunk HA gyártás és nem összeszerelés a téma DE háát ki tudja
hol van az országban vasmű ? nem túl sok helyre gojdolhatunk HA gyártás és nem összeszerelés a téma DE háát ki tudja
Zöldmezős beruházás esetén, bárhova. Vegyes vállalat esetén, esélyes rá a Rába, mondjuk, akkor lehet Győr. De Rába is lehet bárhol, mert teljesen új csarnokok, mindenféle kell egy ilyen beruházásnak. Passz.
Magyarországon a jó minőségű páncéllemez gyártási feltételei nincsenek meg. Így csak az összeszerelés maradhat. Vagy kész termék vásárlássa. Vagy még a teljes logisztikai háttér kiépítése.
Gyártás a jelenlegi ipari háttérel kilőve. Az előbb említett feltétel miatt.
Dunaferr ?
Árulja már el valaki, hogy mitől extra a páncéllemez gyártása? De most komolyan...az acél összetevői (ötvözők) szabványosak; olyan lemezt nem lehetetlen gyártani, sem hőkezelni. Plattírozni (robbantásos hegesztés) itthon is szoktak. Komolyan érdekel a dolog, nem kötekedésből kérdezem.Magyarországon a jó minőségű páncéllemez gyártási feltételei nincsenek meg. Így csak az összeszerelés maradhat. Vagy kész termék vásárlássa. Vagy még a teljes logisztikai háttér kiépítése.
Gyártás a jelenlegi ipari háttérel kilőve. Az előbb említett feltétel miatt.
Árulja már el valaki, hogy mitől extra a páncéllemez gyártása? De most komolyan...az acél összetevői (ötvözők) szabványosak; olyan lemezt nem lehetetlen gyártani, sem hőkezelni. Plattírozni (robbantásos hegesztés) itthon is szoktak. Komolyan érdekel a dolog, nem kötekedésből kérdezem.
Árulja már el valaki, hogy mitől extra a páncéllemez gyártása? De most komolyan...az acél összetevői (ötvözők) szabványosak; olyan lemezt nem lehetetlen gyártani, sem hőkezelni. Plattírozni (robbantásos hegesztés) itthon is szoktak. Komolyan érdekel a dolog, nem kötekedésből kérdezem.
ez nem így működik , ezt egy átlag embernek nem fog "pár" órát utazni naponta munkába , ha pár oldallal imént arról beszéltünk a varrónők terén hogy 2 órát nem fognak utazgatni akkor itt ez nonszenszLenyegtelen, mert az orszag kicsi, barhova el lehet par ora alatt juttatni, raadasul sokkal hszanosabb, ha egy masik regiot huz fel a projekt, koltenek a vasutvonalra stb.
érdekes ötlet érdekes ötletDunaferr ?
mert aztán a repülőgépalkatrész-gyárhoz volt technológia , meg az összes nagy német autógyártó előtt aztán volt erre technika mi? meg a CZ-k gépei is magyar lesz nem ?Magyarországon a jó minőségű páncéllemez gyártási feltételei nincsenek meg
pont erről beszélek , édes mindegy mi van most itthon ... az a kérdés mivel jön a cuccDe konkretan pont azt irja az Airbus is, hogy behozzak a technologiat, ami kell nekik:
"The purpose of the plant is to manufacture high precision metallic elementary parts for the dynamic systems of helicopters for the complete Airbus product range. The production is expected to start in 2021. The Hungarian Government plans to establish capabilities for metallic surface treatment and a Hungarian Aerospace Academy to support the new Airbus site by training the future workforce.
The new entity will be a joint venture between Airbus and a Hungarian governmental partner. Airbus will hold the majority of the shares and will operate the plant."
https://www.airbus.com/newsroom/pre...to-establish-manufacturing-site-in-gyula.html
Erre akar epulhet kesobb egy iparag a kornyeken, beszallitva nem csak nekik, de peldaul egy Patria licenszelt gyartonak stb...
Az ajanlattol fugg. Mennyivel olcsobb az orszag felebe koltozni avagy hetkozben berelni, mint mondjuk Nemetorszagba cuccolni es nemetul megtanulni mondjuk egy finommechanikai muszeresznek...?ez nem így működik , ezt egy átlag embernek nem fog "pár" órát utazni naponta munkába , ha pár oldallal imént arról beszéltünk a varrónők terén hogy 2 órát nem fognak utazgatni akkor itt ez nonszensz
hát , mondjuk pont nem finommechanikai műszerésznek van ilyen problémája de ne ezen akadjunk fent , németbe cuccolni és megtanulni németül VS elköltözni/ albérletbe költözni az ország másik felébe ? most remélem nem azt akarod mondani hogy az első megoldás az egyszerűbbAz ajanlattol fugg. Mennyivel olcsobb az orszag felebe koltozni avagy hetkozben berelni, mint mondjuk Nemetorszagba cuccolni es nemetul megtanulni mondjuk egy finommechanikai muszeresznek...?
Ahhoz hogy megfelelő minőségű lemezt gyártsál ahhoz a jelenlegi nehéz ipari háttér nincs meg hozzá.ez nem így működik , ezt egy átlag embernek nem fog "pár" órát utazni naponta munkába , ha pár oldallal imént arról beszéltünk a varrónők terén hogy 2 órát nem fognak utazgatni akkor itt ez nonszensz
érdekes ötlet érdekes ötlet
mert aztán a repülőgépalkatrész-gyárhoz volt technológia , meg az összes nagy német autógyártó előtt aztán volt erre technika mi? meg a CZ-k gépei is magyar lesz nem ?
hagyjuk már ezt a dolgot , édes mindegy mi van itthon , ha úgy vásárolunk hogy nem csak a cuccot hanem a technológiát/gépeket (anno ezért nem lett Stinger, mert az amik nem akarták hogy mi javítsuk őket és nem adtak volna se technológiát se gépeket csak az eszközt)
pont erről beszélek , édes mindegy mi van most itthon ... az a kérdés mivel jön a cucc
Szerintem...Árulja már el valaki, hogy mitől extra a páncéllemez gyártása? De most komolyan...az acél összetevői (ötvözők) szabványosak; olyan lemezt nem lehetetlen gyártani, sem hőkezelni.
jó , tudod mit , legyen , akkor az acél lemezeket megvesszük mondjuk a németektől , a maradék 80% alkatrésze a technikának simán készülhet itthon attól még nem ?Ahhoz hogy megfelelő minőségű lemezt gyártsál ahhoz a jelenlegi nehéz ipari háttér nincs meg hozzá.
Ez nem így működik hogy hasra ütünk oszt vásárolunk technológiát. Bár így menne. Teljes technológia transzfer kellene hozzá. Magyarán új modern kohó,kohók. Hengersorok,Szakemberek és így tovább..... Na az ember talán még akadna is itthon hozzá. De háttér. Most ne a Dunafferből meg az ózdi hengersorból induljunk ki. Szerinted mennyibe fájna ez így?? Kurva sokba. Ráadásul mire beüzemelnéd az is idő.
Olcsóbban és minőségileg egyenletesebben jössz ki ha a piacról megbízható gyártótól vásárolsz megfelelő alapanyagot. (lemezt) És abból gyártasz. Ja az ipar támogatása. Szerinted csak úgy olyan könnyen ki lehet törni a piacra (páncél lemez stb) Ez nem így megy.
De hát minek itt okoskodni amikor vannak itt akik szerint flottul menne minden. Hát fejben lehet is álmodozni.
hát , mondjuk pont nem finommechanikai műszerésznek van ilyen problémája de ne ezen akadjunk fent , németbe cuccolni és megtanulni németül VS elköltözni/ albérletbe költözni az ország másik felébe ? most remélem nem azt akarod mondani hogy az első megoldás az egyszerűbb
Erről volt pontosan szó a varrodás cikknél is , egyszerűbb ha a HM megveszi az egész pereputtyot aztán csókolom minthogy máshova átrakja , ott munkásokat toboroz majd betanítja azokat blablablabla lenne még 1000 kisebb dolog....
Majdnem . Amit jelenleg hozzá tudunk adni szerintem az a váltó, függesztés, hajtás és a megfelelő minőségű lemezből történő gyártás (összehegesztés il legozás) majd el ne felejtsem az itthoni autóipari beszállítoktól az előbb felsoroltakat. Amit szerintem vennünk kellene az a torony beleértve a fegyverzetet és elektronikát és persze a lemezt. Különböző aktív és passzív védelem. Ja és motor. De abban is lenne hazai beszállítói háttér hiába külfi lenne. Pl a német osztrák motoroknál biztos hogy van hazai beszállítás. Belegondolva az a 50-70% os hazai hozzáadott gyártási háttér-érték meglenne.jó , tudod mit , legyen , akkor az acél lemezeket megvesszük mondjuk a németektől , a maradék 80% alkatrésze a technikának simán készülhet itthon attól még nem ?
Ahhoz hogy megfelelő minőségű lemezt gyártsál ahhoz a jelenlegi nehéz ipari háttér nincs meg hozzá.
Ez nem így működik hogy hasra ütünk oszt vásárolunk technológiát. Bár így menne. Teljes technológia transzfer kellene hozzá. Magyarán új modern kohó,kohók. Hengersorok,Szakemberek és így tovább..... Na az ember talán még akadna is itthon hozzá. De háttér. Most ne a Dunafferből meg az ózdi hengersorból induljunk ki. Szerinted mennyibe fájna ez így?? Kurva sokba. Ráadásul mire beüzemelnéd az is idő.
Olcsóbban és minőségileg egyenletesebben jössz ki ha a piacról megbízható gyártótól vásárolsz megfelelő alapanyagot. (lemezt) És abból gyártasz. Ja az ipar támogatása. Szerinted csak úgy olyan könnyen ki lehet törni a piacra (páncél lemez stb) Ez nem így megy.
De hát minek itt okoskodni amikor vannak itt akik szerint flottul menne minden. Hát fejben lehet is álmodozni.
Majdnem . Amit jelenleg hozzá tudunk adni szerintem az a váltó, függesztés, hajtás és a megfelelő minőségű lemezből történő gyártás (összehegesztés il legozás) majd el ne felejtsem az itthoni autóipari beszállítoktól. Amit szerintem vennünk kellene az a torony beleértve a fegyverzetet és elektronikát és persze a lemezt. Különböző aktív és passzív védelem. Ja és motor. De abban is lenne hazai beszállítói háttér hiába külfi lenne. Pl a német osztrák motoroknál biztos hogy van hazai beszállítás. Belegondolva az a 50-70% os hazai hozzáadott gyártási háttér-érték meglenne.
Kivéve a szenzorokat meg az elektronikát, fegyvert, tűzvetető rendszertjó , tudod mit , legyen , akkor az acél lemezeket megvesszük mondjuk a németektől , a maradék 80% alkatrésze a technikának simán készülhet itthon attól még nem ?
Majdnem . Amit jelenleg hozzá tudunk adni szerintem az a váltó, függesztés, hajtás és a megfelelő minőségű lemezből történő gyártás (összehegesztés il legozás) majd el ne felejtsem az itthoni autóipari beszállítoktól az előbb felsoroltakat. Amit szerintem vennünk kellene az a torony beleértve a fegyverzetet és elektronikát és persze a lemezt. Különböző aktív és passzív védelem. Ja és motor. De abban is lenne hazai beszállítói háttér hiába külfi lenne. Pl a német osztrák motoroknál biztos hogy van hazai beszállítás. Belegondolva az a 50-70% os hazai hozzáadott gyártási háttér-érték meglenne.
legyen de 50% alá nem megyek amúgy régen volt egy jó kis tűzvezető rendszerünk nem lehet ma is összehozni valamit ?(vagy mondjuk inkább a kövi 4-5 éveben ) szenzorokkal meg már nem tudom hogy állunk. A fegyvert oké hogy hozni kell ( mondjuk ha a rezsi röfi megbolondul még azt is elhozza a csehektől ide )Kivéve a szenzorokat meg az elektronikát, fegyvert, tűzvetető rendszert
jaa, így értem , így egyetértünk , máshogy értettem amit mondtálPOnt azt mondom, hogy ha normalis az ajanlat, akkor joval egyszerubb orszagon belulrol elhappolni a munkaerot (persze, ettol nem lesz boldogabb a kisceg, akitol elszedik, de ez egy ilyen mufaj.)
Ahhoz hogy megfelelő minőségű lemezt gyártsál ahhoz a jelenlegi nehéz ipari háttér nincs meg hozzá.
Ez nem így működik hogy hasra ütünk oszt vásárolunk technológiát. Bár így menne. Teljes technológia transzfer kellene hozzá. Magyarán új modern kohó,kohók. Hengersorok,Szakemberek és így tovább..... Na az ember talán még akadna is itthon hozzá. De háttér. Most ne a Dunafferből meg az ózdi hengersorból induljunk ki. Szerinted mennyibe fájna ez így?? Kurva sokba. Ráadásul mire beüzemelnéd az is idő.
Olcsóbban és minőségileg egyenletesebben jössz ki ha a piacról megbízható gyártótól vásárolsz megfelelő alapanyagot. (lemezt) És abból gyártasz. Ja az ipar támogatása. Szerinted csak úgy olyan könnyen ki lehet törni a piacra (páncél lemez stb) Ez nem így megy.
De hát minek itt okoskodni amikor vannak itt akik szerint flottul menne minden. Hát fejben lehet is álmodozni.