A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Ezt megint nem értem. Mennyivel?? Ne feledd! Az állam tulajdonképpen az egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt. 75%-os tulajdonos! :rolleyes:
Ha olyan nagyon drága a hazai összeszerelés, akkor miért költöznek folyamatosan hozzánk a német cégek?
Mert azok nem állami tulajdonok,piaci alapon működnek.Más kategória.Probléma maga a Magyar Állam.Megismétlem.Hazánkban ami állami=korrupt szar tolvaj,felelőtlen és nemtörődöm.Ezért rohadtak el a MiG29ek,és fognak elrohadni a Gripenek is,mihelyst nem a svédek üzemeltetik őket.Ez a Nagy Magyar (állami)Valóság.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 975
113
Mert azok nem állami tulajdonok,piaci alapon működnek.Más kategória.Probléma maga a Magyar Állam.Megismétlem.Hazánkban ami állami=korrupt szar tolvaj,felelőtlen és nemtörődöm.Ezért rohadtak el a MiG29ek,és fognak elrohadni a Gripenek is,mihelyst nem a svédek üzemeltetik őket.Ez a Nagy Magyar (állami)Valóság.
2007 óta nem a svédek üzemeltetik a gripeneket, csak a nagyszervízre járnak oda....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
Mert azok nem állami tulajdonok,piaci alapon működnek.Más kategória.Probléma maga a Magyar Állam.Megismétlem.Hazánkban ami állami=korrupt szar tolvaj,felelőtlen és nemtörődöm.Ezért rohadtak el a MiG29ek,és fognak elrohadni a Gripenek is,mihelyst nem a svédek üzemeltetik őket.Ez a Nagy Magyar (állami)Valóság.
Érteném, amit mondasz, ha nem egy NYRt.-ről húznád le a keresztvizet, ami a 3/4 éves gyorsjelentése szerint állami megrendelés nélkül ért el nyereséget. ;)
Tudtommal a magyarok üzemeltetik a Gripeneket.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
2007 óta nem a svédek üzemeltetik a gripeneket, csak a nagyszervízre járnak oda....
Felügyelik és menedzselik a működtetést,mivel övék a gépek.Hogy gyári hasonlatnál maradjunk,magyar melós van a gyártósoron a Mercédesnél és a Currusnal is,csak a tulaj más.És máris zongorázni lehet a termék minőségkülnbbségét
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Érteném, amit mondasz, ha nem egy NYRt.-ről húznád le a keresztvizet, ami a 3/4 éves gyorsjelentése szerint állami megrendelés nélkül ért el nyereséget. ;)
Tudtommal a magyarok üzemeltetik a Gripeneket.
Nyugati kereskedelmi piacra nem is engedi meg magának azt a túlszámlázást,amit a sereg felé....Különben nem magával a Rábával van a legnagyobb baj,hanem magával a Magyar Állammal.De ezt már irtam
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
Nyugati kereskedelmi piacra nem is engedi meg magának azt a túlszámlázást,amit a sereg felé....Különben nem magával a Rábával van a legnagyobb baj,hanem magával a Magyar Állammal.De ezt már irtam
Csak mondom neked, hogy mindennemű túlszámlázással tulajdonképpen jót tesz az államnak. Közvetve a pénz nagy része (nem csak a 75%-a) visszajut az államhoz. Ugyanakkor GDP-t növel, ráadásul az állami tulajdonban lévő részvények értékét növeli egy nyereségesebb eredménnyel. Ha az állam el akarná adni, akkor a pozitív mérlegek a cég értékét növelnék.
De - még egyszer ismétlem - állami megrendelés nélkül volt nyereséges eddig idén.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Csak mondom neked, hogy mindennemű túlszámlázással tulajdonképpen jót tesz az államnak. Közvetve a pénz nagy része (nem csak a 75%-a) visszajut az államhoz. Ugyanakkor GDP-t növel, ráadásul az állami tulajdonban lévő részvények értékét növeli egy nyereségesebb eredménnyel. Ha az állam el akarná adni, akkor a pozitív mérlegek a cég értékét növelnék.
De - még egyszer ismétlem - állami megrendelés nélkül volt nyereséges eddig idén.
Már megbocsájs,de ez egy marhaság.A túlszámlázás,a korrupció lopás Magyarország adófizető népétől.Magyarország érdeke nem az,hogy néhány bitófára való tolvaj aparatcsik zsebe teljen.Nem az,hogy az állami intézményrendszer jol érezze magát.És le kéne számolni azzal a téves szemlélettel,hogy az ország és az állam ugyan az.Magyarország 1100éve létezik,de az államszervezt ami hatalmon van nem 1100éves.Az ország és az állami intézményrendszer nem ugyan az.És az utóbbit le kell váltani,ha nem szolgálja az előbbi érdekeit.Mert az ország a fontos,nem az állam.Az állami intézményrendszernek kellene szolgálnia az országot,és nem forditva
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Mert azok nem állami tulajdonok,piaci alapon működnek.Más kategória.Probléma maga a Magyar Állam.Megismétlem.Hazánkban ami állami=korrupt szar tolvaj,felelőtlen és nemtörődöm.Ezért rohadtak el a MiG29ek,és fognak elrohadni a Gripenek is,mihelyst nem a svédek üzemeltetik őket.Ez a Nagy Magyar (állami)Valóság.
Mol?
 

ibanez de bobadilla

Well-Known Member
2019. szeptember 5.
856
2 691
93
Már megbocsájs,de ez egy marhaság.A túlszámlázás,a korrupció lopás Magyarország adófizető népétől.Magyarország érdeke nem az,hogy néhány bitófára való tolvaj aparatcsik zsebe teljen.Nem az,hogy az állami intézményrendszer jol érezze magát.És le kéne számolni azzal a téves szemlélettel,hogy az ország és az állam ugyan az.Magyarország 1100éve létezik,de az államszervezt ami hatalmon van nem 1100éves.Az ország és az állami intézményrendszer nem ugyan az.És az utóbbit le kell váltani,ha nem szolgálja az előbbi érdekeit.Mert az ország a fontos,nem az állam.Az állami intézményrendszernek kellene szolgálnia az országot,és nem forditva

hallgass rám és ne kalandozz el az alkotmányjog és a jogtörténet terepeire. a vajdázás is éppen eléggé gáz már.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
hallgass rám és ne kalandozz el az alkotmányjog és a jogtörténet terepeire. a vajdázás is éppen eléggé gáz már.
Különben miért nem azon keseregsz,hogy a vajda lemondott egy olyan programot,ami révén a sereg egy korszerű tehergépjármű családhoz jutott volna,az ország gazdasági bővüléshez,az állam meg adóbevételhez,ami az export révén nem az előzőleg beszedet adóforintok forrásábol származik.
 

szasa30

Well-Known Member
2013. augusztus 9.
232
790
93
Szeretnék egy félreértést eloszlatni! A Rába NEM MAN liszensz alapján gyártja a H sorozatot. Saját szellemi termék, nem fizet érte senkinek sem liszenszdíjat. Az igaz, hogy a fülke és a motor az MAN-től származik, mint számos más alkatrész számos más beszállítótól! De az ebben az iparban abszolút megszokott.

Ezt egyébként Szabó János -a Rába egykori főkonstruktőre - is megerősítette. Lásd a Rába Vehicles facebook oldal.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Szeretnék egy félreértést eloszlatni! A Rába NEM MAN liszensz alapján gyártja a H sorozatot. Saját szellemi termék, nem fizet érte senkinek sem liszenszdíjat. Az igaz, hogy a fülke és a motor az MAN-től származik, mint számos más alkatrész számos más beszállítótól! De az ebben az iparban abszolút megszokott.

Ezt egyébként Szabó János -a Rába egykori főkonstruktőre - is megerősítette. Lásd a Rába Vehicles facebook oldal.
Ez az eredeti H sorozatra annyira igaz,hogy abba még a motor is hazai Rába-MAN volt.A mai H sorozat azonban már nem azonos az eredetivel.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
Szeretnék egy félreértést eloszlatni! A Rába NEM MAN liszensz alapján gyártja a H sorozatot. Saját szellemi termék, nem fizet érte senkinek sem liszenszdíjat. Az igaz, hogy a fülke és a motor az MAN-től származik, mint számos más alkatrész számos más beszállítótól! De az ebben az iparban abszolút megszokott.

Ezt egyébként Szabó János -a Rába egykori főkonstruktőre - is megerősítette. Lásd a Rába Vehicles facebook oldal.
A HX32-vel mi a helyzet? Mert elvileg a MAN nem használja ezt a típusszámot. Ezt egyáltalán kint gyártják, vagy itthon? Mi ennek a technikai, jogi háttere?