A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Szerintem a Rábát ideje elengedni már. Ahhoz hogy a Man tól bármilyen gyártast ide helyezenek, ahhoz nem hangyányi megrendelésekre lenne szükség. Vajon meddig kellene hunyászkodni a németek felé. Nem beszélve arrol hogy észek dunántul telítődve van iparral. Embert is akasztani kellene.
A kamaz fülkés Rábát én is vezetem. Próba képpen :) Igaz darus kivitelben. Sztem volt olyan jó terepen mint az Ural.
Egyébként a Rábánál hülyeség lenne hogy fektesenek be a szerb Fap ba? Úgy is az a cég is vegetál haldoklik. Igaz ők a réggebbi Mercikre vannak ráálva. Ott legyártani a szükséges alvázakat. Rába fútóművel. Itt meg a Man fülkét rálőkni a szükseges elektronikával. A motor meg lehet Merci vagy Man. Csak euro besorolású ne legyen szerintem. Valaki magyarázza már el hogy minek egy euro 4-5 ös motor katonai járműre. Reszecskeszűrő,katalizátor, blue folyadék tartály........ ez mind plusz elektronikával jár.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
Szerintem a Rábát ideje elengedni már. Ahhoz hogy a Man tól bármilyen gyártast ide helyezenek, ahhoz nem hangyányi megrendelésekre lenne szükség. Vajon meddig kellene hunyászkodni a németek felé. Nem beszélve arrol hogy észek dunántul telítődve van iparral. Embert is akasztani kellene.
A kamaz fülkés Rábát én is vezetem. Próba képpen :) Igaz darus kivitelben. Sztem volt olyan jó terepen mint az Ural.
Egyébként a Rábánál hülyeség lenne hogy fektesenek be a szerb Fap ba? Úgy is az a cég is vegetál haldoklik. Igaz ők a réggebbi Mercikre vannak ráálva. Ott legyártani a szükséges alvázakat. Rába fútóművel. Itt meg a Man fülkét rálőkni a szükseges elektronikával. A motor meg lehet Merci vagy Man. Csak euro besorolású ne legyen szerintem. Valaki magyarázza már el hogy minek egy euro 4-5 ös motor katonai járműre. Reszecskeszűrő,katalizátor, blue folyadék tartály........ ez mind plusz elektronikával jár.
Lehet, hogy közúti forgalomban résztvevő járművek részére kötelező az aktuális környezetvédelmi előírások betartása, így a rendszámmal, forgalmival rendelkező katonai járműveknek is.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 549
18 883
113
A Rába egyébként a balfék menedzsmenttől és tulajdonosi érdektelenségtől eltekintve még mindig a legalkalmasabb infrastruktúrával rendelkezik arra, hogy valamilyen katonai járművet összeszereljen, sorozatban gyártson és természetesen ipari bázisát adja egy katonai konfliktus esetén az MH járműveinek üzemeltetéséhez.
Viszonylag jó lehetőségeik vannak különféle hegesztett acélszerkezetek gyártására, világszínvonalú futóműveket gyártanak (igaz, hogy főleg merev tengely a profiljuk), és van tervező-fejlesztő kapacitásuk (mérnökök, szoftverek, némi tapasztalat). Különféle alkatrészek, szerelvények gyártására szintén képesek, acél öntvények előállítására, megmunkálására úgyszintén. Ebben az évben vásároltak egy Rekard nevű céget, aki eddig is beszállítójuk volt a különböző hajtásrendszerek elemeiben (fogaskerekek, kardáncsuklók, stb,).
Szóval szükség az vóna....
Igény, az nincs ......
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Tkéletesen megfelel nekünk a MAN.5tonnástol a hk szállitóig tart a palettájuk,és a legmodernebbek közöt vannak.Csak a hazai sszeszerelés,a Rába logó egyszerűen qrva drága.Nem éri meg.Főleg,hogy ez semmiféle önálló gyártást nem biztosit.
Csepel D566 egy jármcsaládnak lett tervezve,de sorozatgyártásra csak az alapmodel került.Család tagja lett volna a PSZH-2,ami meg magában is egy harcjármcsalád alapját.Polgári változata volt a 750es család,de abbol is alig készült.Modern motorral,váltóval még ma is élvonalbeli lenne,versenyképes a mai MAN járműcsaláddal.Bukását a beszerzési ára okozta részben.2x többe került,mint egy Ural.Élettartam költségre már a Csepel magasan jobb volt az orosz gépeknél-de addig már senki sem számolt előre.A másik,hogy akkor pörgött fel a buszgyártás,egyszerűen nem maradt rá gyártási kapacitás.
Érzek némi zavart az Erőben....
Szóval a Csepel ott bukott el, hogy túl drága volt. Azaz a Rába olcsóbb tudott lenni. Szerinted a MAN olcsóbb lenne csak ugye ott semmi nemzetgazdasági haszna nincs a projektnek. Akkor mi a logikus választás?
Ne felejtsük, a Rába 75%-ban a Magyar állam tulajdonában van! Magyarországon fizeti az adókat, magyar alkalmazottakat alkalmaz (akik szintén Magyarországon adóznak), termelése a magyar GDP-be számít bele. Ha belegondolok, ilyen formában közvetve a HM költségvetését is növeli... :rolleyes:
Lehetne az is, hogy egyszerűen az egész honvédség átáll a Mercire, és az amúgy is kérdéses kecskeméti bővítésbe nem személyautók kerülnek összeszerelésre, hanem tehergépjárművek, vagy azok alkatrészeinek gyártása. A Rába látszólag boldogul a HM nélkül is. DE gondoljunk bele, hogy milyen eredmény lett volna, ha még a HM-nek is kellett volna gyártani.
Szóval minden IS lehet,........... de nekem inkább az a valószínűbb, hogy marad minden a mostani formába, csak beindulnak a HM megrendelések. ;)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Érzek némi zavart az Erőben....
Szóval a Csepel ott bukott el, hogy túl drága volt. Azaz a Rába olcsóbb tudott lenni. Szerinted a MAN olcsóbb lenne csak ugye ott semmi nemzetgazdasági haszna nincs a projektnek. Akkor mi a logikus választás?
Ne felejtsük, a Rába 75%-ban a Magyar állam tulajdonában van! Magyarországon fizeti az adókat, magyar alkalmazottakat alkalmaz (akik szintén Magyarországon adóznak), termelése a magyar GDP-be számít bele. Ha belegondolok, ilyen formában közvetve a HM költségvetését is növeli... :rolleyes:
Lehetne az is, hogy egyszerűen az egész honvédség átáll a Mercire, és az amúgy is kérdéses kecskeméti bővítésbe nem személyautók kerülnek összeszerelésre, hanem tehergépjárművek, vagy azok alkatrészeinek gyártása. A Rába látszólag boldogul a HM nélkül is. DE gondoljunk bele, hogy milyen eredmény lett volna, ha még a HM-nek is kellett volna gyártani.
Szóval minden IS lehet,........... de nekem inkább az a valószínűbb, hogy marad minden a mostani formába, csak beindulnak a HM megrendelések. ;)
Ez jol hangzik.De.....Sokkal drágább a hazai összeszerelés,annyival,hogy az már veszteséges az adófizetőnek az általad felsoroltakkal együtt is.A kinti gyártás is tartalmaz annyi magyar részegységet,mint a hazai.Hazánkban meg az állami tulajdon=korrupt szar tolvajcég.
Különben volt már olyan terv,hogy a Rába összeszerel Mercédesz katonai teherautókat.
BIG_0012409063.jpg

C+D kiálitáson is szerepelt.Csak a Vajda első országlása ennek a tervnek is betett,akárcsak a harcjárműkorszerűsitési programnak.A Zetros gyártása meg azthiszem brazilokhoz kerűlt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Sokkal drágább a hazai összeszerelés
Ezt megint nem értem. Mennyivel?? Ne feledd! Az állam tulajdonképpen az egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt. 75%-os tulajdonos! :rolleyes:
Ha olyan nagyon drága a hazai összeszerelés, akkor miért költöznek folyamatosan hozzánk a német cégek?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 069
113
Ezt megint nem értem. Mennyivel?? Ne feledd! Az állam tulajdonképpen az egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt. 75%-os tulajdonos! :rolleyes:
Ha olyan nagyon drága a hazai összeszerelés, akkor miért költöznek folyamatosan hozzánk a német cégek?
Mert ők nem duplaáron berhelnek pártucatos darabszámokat.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ezt megint nem értem. Mennyivel?? Ne feledd! Az állam tulajdonképpen az egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt. 75%-os tulajdonos! :rolleyes:
Ha olyan nagyon drága a hazai összeszerelés, akkor miért költöznek folyamatosan hozzánk a német cégek?
Mert azok nem állami tulajdonok,piaci alapon működnek.Más kategória.Probléma maga a Magyar Állam.Megismétlem.Hazánkban ami állami=korrupt szar tolvaj,felelőtlen és nemtörődöm.Ezért rohadtak el a MiG29ek,és fognak elrohadni a Gripenek is,mihelyst nem a svédek üzemeltetik őket.Ez a Nagy Magyar (állami)Valóság.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 383
113
Mert azok nem állami tulajdonok,piaci alapon működnek.Más kategória.Probléma maga a Magyar Állam.Megismétlem.Hazánkban ami állami=korrupt szar tolvaj,felelőtlen és nemtörődöm.Ezért rohadtak el a MiG29ek,és fognak elrohadni a Gripenek is,mihelyst nem a svédek üzemeltetik őket.Ez a Nagy Magyar (állami)Valóság.
2007 óta nem a svédek üzemeltetik a gripeneket, csak a nagyszervízre járnak oda....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mert azok nem állami tulajdonok,piaci alapon működnek.Más kategória.Probléma maga a Magyar Állam.Megismétlem.Hazánkban ami állami=korrupt szar tolvaj,felelőtlen és nemtörődöm.Ezért rohadtak el a MiG29ek,és fognak elrohadni a Gripenek is,mihelyst nem a svédek üzemeltetik őket.Ez a Nagy Magyar (állami)Valóság.
Érteném, amit mondasz, ha nem egy NYRt.-ről húznád le a keresztvizet, ami a 3/4 éves gyorsjelentése szerint állami megrendelés nélkül ért el nyereséget. ;)
Tudtommal a magyarok üzemeltetik a Gripeneket.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
2007 óta nem a svédek üzemeltetik a gripeneket, csak a nagyszervízre járnak oda....
Felügyelik és menedzselik a működtetést,mivel övék a gépek.Hogy gyári hasonlatnál maradjunk,magyar melós van a gyártósoron a Mercédesnél és a Currusnal is,csak a tulaj más.És máris zongorázni lehet a termék minőségkülnbbségét
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Érteném, amit mondasz, ha nem egy NYRt.-ről húznád le a keresztvizet, ami a 3/4 éves gyorsjelentése szerint állami megrendelés nélkül ért el nyereséget. ;)
Tudtommal a magyarok üzemeltetik a Gripeneket.
Nyugati kereskedelmi piacra nem is engedi meg magának azt a túlszámlázást,amit a sereg felé....Különben nem magával a Rábával van a legnagyobb baj,hanem magával a Magyar Állammal.De ezt már irtam
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül