A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 128
113
Érdemes olvasni a cikkhez kapcsolódó kommenteket is...a kedvenceim;)
"Miért gyártanánk a V4-nek ilyen fegyvereket, amikor a V4-ben, konkrétan Csehországban, pont ugyanilyen fegyvereket gyártanak? (Egyébként megsúgom, hogy a licenc szerződés szerint a CZ hagyományos piacain nem jelenhetünk meg. A V4 meg pont ilyen.)"

"Egy vállalat irányítását szakemberekre kellene bízni, akár rágógumit, akár fegyvert gyárt az a vállalat.
Ez a "jelentős hatékonysági bajokkal terhelt" kategória melyik óvodából származik?"

" Azért ha belegondolok lehet hogy még a 30 éve használt AK-63-as gépkarabélyom is megvan valahol hiszen azóta ha minden lőgyakorlaton volt is akkor is kb:450-et lőttek vele.
Vajon hány lövés után kell eldobni a fegyvert ha egyébként megtisztítva fegyverszobában van??
Ha háborúra kerül sor, akkor pedig úgysem a fegyver lesz a gyenge láncszem, persze magyarázatnak tökéletes."
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!

Én úgy tudom nincs Man licensz. Ez egy félreértés. A H család saját termék csak nagyon sok MAN alkatrészt használ. pl a teljes kabin MAN-tól jön a motorral.
Érdemes megnézni ezt a 20 perces videót ha meg akarod érteni miért kerül annyiba a Rába amennyibe:
Így gyárt a MAN:

Kb 15 perc után jön az a rész amit itthon a Rába legyárt. Vagyis az alváz+futómű gyártása majd összeszerelés a kabinnal, felépítmény elkészítése.
Szóval a hozzáadott érték kb 2/3 része meg van véve a MAN-tól a maradékot meg szinte egyedi gyártás keretében megcsinálja a RÁBA. Győrben ilyen gyártósort nem látsz ezért 150 db/év a kapacotás. Az a MAN gyár legyárt vagy 150 ezer darabot egy évbe... Innentől kezdve a Rába soha nem lesz olcsóbb mint a MAN mivel nincs sorozatgyártás valamint a hozzáadott érték 60-70%-a meg van véve egy külsős beszállítótól. Most erre lehet mondani hogy minek hagyjuk a pi...-ba. Csak akkor nem kell csodálkozni ha nem találsz 10 év múlva senki az országba aki akár csak egy futóművet, alvázat vagy felépítményt tud tervezni....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Egy sima Rába teherautó beszerzési ára úgy 110-120 millió Forint, ez pontosan ugyanannyi, mint amennyibe a német gyártású MAN teherautók kerülnek. Kell a halálnak a RÁBA!



Nagyon helyesen teszik, ha azonos költségen gyártanak, mint a németországi MAN gyár, német munkásokkal, akkor pusztuljanak, mert megérdemlik!

Na jó, nem fognak, természetesen tudni kell, hogy a RÁBA hadiipari megrendelései alapvetően nem a cég fő profilja. A futóművek gyártása az. Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!
Ez rád is vonatkozik:
Eljárták a dilettáncot.
Tessék mondani a MAN-t gyártó Rheinmetallban mennyi részesedése van a Magyar Államnak. Csak mert a Rábában bőven többségi tulajdonos!
A RM-nál mennyi alkalmazott után fizetik idehaza a járulékokkat? Mennyi alkalmazott fizeti az SZJA-t a Magyar Államnak? Mennyi magyar beszállítót alkalmaz? A RM nyereségéből mennyi társasági adó folyik be a magyar államkasszába? A RM milyen beruházásokat eszközölt itthon?
Soroljam még?
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 256
5 238
113
Nem viszik a multik adóparadicsomba a pénzüket, hanem újra befektetik, fejlesztenek. Nagy részét az itt megtermelt pénznek, hazánkban. Adót azért nehezebb csalni ma, mert a kormány fokozatosan teszi a lépéseket, hogy visszaszorítsa a szürkegazdaságot, nem azért mert a vállalkozók becsületesebbek. Lásd, online pénztárgépek bevezetése, stb.
Hagyjuk akkor.... Fingos sincs hogy működik a multicegek hazai és nemzetközi működése ha a kormányunk és a félisten vezetői nem tömnek őket milliardokkal lofasz se jönne ide... De az a kis rohadék kisvallkozo na az a patkany aki lop csal hazudik... Nem is értem mit képzel hogy élni akar mint a legnagyobb hazai foglalkoztató...
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 264
8 482
113
Nem viszik a multik adóparadicsomba a pénzüket, hanem újra befektetik, fejlesztenek. Nagy részét az itt megtermelt pénznek, hazánkban. Adót azért nehezebb csalni ma, mert a kormány fokozatosan teszi a lépéseket, hogy visszaszorítsa a szürkegazdaságot, nem azért mert a vállalkozók becsületesebbek. Lásd, online pénztárgépek bevezetése, stb.

A helyzet az, hogy elvileg Magyarország is egy "adóparadicsom", legalábbis az EU-ban:

https://ado.hu/cimke/tarsasagi-nyeresegado/
2019. március 25.
"Közel harmadával csökkent a társasági nyereségadó mértéke az elmúlt évtizedekben globálisan – derül ki a Tax Foundation 208 országot felölelő legfrissebb nemzetközi elemzéséből. Átlagosan Európában a legalacsonyabb ez az adónem, Magyarország pedig a 9 százalékos értékével az egyik legkedvezőbb befektetési környezetet biztosítja a cégek számára."

Ha ehhez még hozzá vesszük, hogy "állítólag" a nagy multiknak (audi, mercedes, T, …) még "testreszabott" adózásuk is van Magyarországon, akkor bolondok lennének innen elmenni, sőt nem egyszer a cég egyéb bevételeit is nálunk adózzák le.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
.

Közben ma O1G megbuktatja a norvég miniszterelnököt is a migránsok visszafogadása miatt.
https://www.tnp.no/norway/politics/...lapses-after-frp-resigned-from-the-government
Szabad az út a Nasamsnak. :)
Eddig is szabad volt az út...:rolleyes:
A link szerint a Frp ugyan kilépett a koalícióból, de a miniszterelnököt támogatja továbbra is.
Gondolom, különben meg nem adnak be igényt az amerikai kormányzatnak 500M USD értékben AMRAAMra, ha nem komolyak a szándékok...
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 284
4 728
113
A helyzet az, hogy elvileg Magyarország is egy "adóparadicsom", legalábbis az EU-ban:

https://ado.hu/cimke/tarsasagi-nyeresegado/
2019. március 25.
"Közel harmadával csökkent a társasági nyereségadó mértéke az elmúlt évtizedekben globálisan – derül ki a Tax Foundation 208 országot felölelő legfrissebb nemzetközi elemzéséből. Átlagosan Európában a legalacsonyabb ez az adónem, Magyarország pedig a 9 százalékos értékével az egyik legkedvezőbb befektetési környezetet biztosítja a cégek számára."

Ha ehhez még hozzá vesszük, hogy "állítólag" a nagy multiknak (audi, mercedes, T, …) még "testreszabott" adózásuk is van Magyarországon, akkor bolondok lennének innen elmenni, sőt nem egyszer a cég egyéb bevételeit is nálunk adózzák le.
Ezért van az uniós szintem legmagasabb ÁFA, hogy valahol visszajöjjön a pénz?
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Ezért van az uniós szintem legmagasabb ÁFA, hogy valahol visszajöjjön a pénz?
Van alacsonyabb áfakulcs is, meg járműadó is kedvezőbb, a céges adók mellett van ami adómentes (kör, termék és szolgáltatás). Meg pl. gépjárműadó alól is van mentesség.
 

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
869
2 799
93
Én úgy tudom nincs Man licensz. Ez egy félreértés. A H család saját termék csak nagyon sok MAN alkatrészt használ. pl a teljes kabin MAN-tól jön a motorral.
Érdemes megnézni ezt a 20 perces videót ha meg akarod érteni miért kerül annyiba a Rába amennyibe:
Így gyárt a MAN:

Kb 15 perc után jön az a rész amit itthon a Rába legyárt. Vagyis az alváz+futómű gyártása majd összeszerelés a kabinnal, felépítmény elkészítése.
Szóval a hozzáadott érték kb 2/3 része meg van véve a MAN-tól a maradékot meg szinte egyedi gyártás keretében megcsinálja a RÁBA. Győrben ilyen gyártósort nem látsz ezért 150 db/év a kapacotás. Az a MAN gyár legyárt vagy 150 ezer darabot egy évbe... Innentől kezdve a Rába soha nem lesz olcsóbb mint a MAN mivel nincs sorozatgyártás valamint a hozzáadott érték 60-70%-a meg van véve egy külsős beszállítótól. Most erre lehet mondani hogy minek hagyjuk a pi...-ba. Csak akkor nem kell csodálkozni ha nem találsz 10 év múlva senki az országba aki akár csak egy futóművet, alvázat vagy felépítményt tud tervezni....

Szerintem nagyon jo dolog lenne a Rába gyártás, ha normálisan legyártott,normálisan kitalált járműveket gyártanának.Csak sajnos ezer sebből vérzik a H széria szinte minden tagja.De a fő probléma nem is a hibákból fakad,hanem hogy leszarják,és nem is tervezik kijavítani őket.Így meg lehet hogy jobban járnánk a MAN-nal.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and krisss

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
Egy sima Rába teherautó beszerzési ára úgy 110-120 millió Forint, ez pontosan ugyanannyi, mint amennyibe a német gyártású MAN teherautók kerülnek. Kell a halálnak a RÁBA!



Nagyon helyesen teszik, ha azonos költségen gyártanak, mint a németországi MAN gyár, német munkásokkal, akkor pusztuljanak, mert megérdemlik!

Na jó, nem fognak, természetesen tudni kell, hogy a RÁBA hadiipari megrendelései alapvetően nem a cég fő profilja. A futóművek gyártása az. Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!

Évente kb. 30 darabot rendelt a HM, igazi "hand made" melóvá alakítva a Rába egyébként nagy múltú gyártását. Ilyen kevés jármű gyártásából még a Roys Royce sem élne meg. Sajnos annyiba is kerül, mint egy RR.
Az eredeti GBP keretszerződés 15 év alatt 12-15 000 darab jármű gyártására szólt.....
A 15 év eltelt...... 500-at vettünk. A csapatoknál még mindig van Ural, Kraz, stb.
Ahogy az Ikarust ezt is tönkretettük. Lehet sírni, hogy meg kell teremteni a magyar védelmi ipart. A Rába több ezer PSZH-t, FUG-ot gyártott pár év alatt, még exportra is. Most meg mindenki pingvinezik, senki nem tehet róla, értsük meg a válság, meg minden....
A Rába minőségén lehet vitatkozni, de az Európai új teherautók 10-15 %-a (Scania, stb. ) Rába futómű részegységekkel készül. A John Deer, Claas legnagyobb traktorjai komplett hátsó meghajtott futóművet a Rábától rendelik.
4.+A+k%C3%B6z%C3%BAtij%C3%A1rm%C5%B1-program+%C3%A9s+ut%C3%B3%C3%A9lete%3A+FUT%C3%93M%C5%B0.jpg


Ha van igény, akkor tudnak gyártani elfogadható minőséget.
De nincs.
 

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
869
2 799
93

Én imádom az ilyen cikkeket,meg amikor itt a fórumon is nagy erővel körbe ujjongják a cg-t,meg a cz gyártást meg rendszeresítést,meg a leókat és minden ehhez hasonlót.Ilyenkor lehet érzékelni azt a nagyfokú naivságot ami az országban is uralkodik.Pedig a cz gyártás jó.Vagyis inkább jó lenne ha nem lenne teljes sötétség a fejekben vele kapcsolatban.Még a seregben is.
Miért is kellenek a modern kiegészitőket is használni engedő,új és modern fegyverek,amikor a lövészet oktatása megmaradt a hidegháborús szinten?
Minek a rengeteg kiegészitő hozzá,ha a fegyverszobában ugyan úgy lesz tárolva mint az AK-k is?
Miért jó hogy rendszeresítettük,mikor normális lőszer nincs itthon hozzá?
Miért jó hogy gyártunk,hogyha már az alakulathoz is rozsdásan érkeznek meg a fegyverek?
Miként maradhatnak ki rugók,hogyan lehetséges,hogy tár problémákkal küzd a bren is meg a skorpio is?
Hogyan lehetséges,hogy az alakulat raktárában kirágták az egerek a tároló dobozt?Az hogy bele is költöztek,nem javitott a helyzeten.
Hogyan képződik szakember gárda a leók üzemeltetéséhez,ha a gyártó nagy valószinűséggel a közelébe sem engedi a szerelőinket?
Irhatnám tovább,de értelmetlen.Elkeserítőbb a helyzet mint azt sokan hiszik...
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Én imádom az ilyen cikkeket,meg amikor itt a fórumon is nagy erővel körbe ujjongják a cg-t,meg a cz gyártást meg rendszeresítést,meg a leókat és minden ehhez hasonlót.Ilyenkor lehet érzékelni azt a nagyfokú naivságot ami az országban is uralkodik.Pedig a cz gyártás jó.Vagyis inkább jó lenne ha nem lenne teljes sötétség a fejekben vele kapcsolatban.Még a seregben is.
Miért is kellenek a modern kiegészitőket is használni engedő,új és modern fegyverek,amikor a lövészet oktatása megmaradt a hidegháborús szinten?
Minek a rengeteg kiegészitő hozzá,ha a fegyverszobában ugyan úgy lesz tárolva mint az AK-k is?
Miért jó hogy rendszeresítettük,mikor normális lőszer nincs itthon hozzá?
Miért jó hogy gyártunk,hogyha már az alakulathoz is rozsdásan érkeznek meg a fegyverek?
Miként maradhatnak ki rugók,hogyan lehetséges,hogy tár problémákkal küzd a bren is meg a skorpio is?
Hogyan lehetséges,hogy az alakulat raktárában kirágták az egerek a tároló dobozt?Az hogy bele is költöztek,nem javitott a helyzeten.
Hogyan képződik szakember gárda a leók üzemeltetéséhez,ha a gyártó nagy valószinűséggel a közelébe sem engedi a szerelőinket?
Irhatnám tovább,de értelmetlen.Elkeserítőbb a helyzet mint azt sokan hiszik...
Ez valóban igaz?