A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

"Egy 800 főt foglalkoztató gyár egy műszakos rendben is képes heti 1000 darab fegyver előállítására, csak hagyományos módon. Ha a fegyveriparban régóta elterjedt automatizált rendszereket használják, akkor ennek háromszorosára is képes. Maradva az ismert számoknál, 5 év alatt negyedmillió lőfegyver gyártása nem túlzott becslés" - jó lenne ha ez igaz lenne, de 800-an biztos nem dolgoznak ott. És a gyártási mennyiség is 4 féle fegyverre oszlik szét.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Ha tippelnem kéne valaki a MAN szekerét tolja.
Egy sima Rába teherautó beszerzési ára úgy 110-120 millió Forint, ez pontosan ugyanannyi, mint amennyibe a német gyártású MAN teherautók kerülnek. Kell a halálnak a RÁBA!

Érdekes hogy a magyar hadiipar újrateremtését azzal kezdik hogy tönkrebasszák a legkomolyabb hadiipari tevékenységet folytató cégünket.
Érdekből, 30 ezüstért. Deja vum van.

Nagyon helyesen teszik, ha azonos költségen gyártanak, mint a németországi MAN gyár, német munkásokkal, akkor pusztuljanak, mert megérdemlik!

Na jó, nem fognak, természetesen tudni kell, hogy a RÁBA hadiipari megrendelései alapvetően nem a cég fő profilja. A futóművek gyártása az. Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!
 
Érdemes olvasni a cikkhez kapcsolódó kommenteket is...a kedvenceim;)
"Miért gyártanánk a V4-nek ilyen fegyvereket, amikor a V4-ben, konkrétan Csehországban, pont ugyanilyen fegyvereket gyártanak? (Egyébként megsúgom, hogy a licenc szerződés szerint a CZ hagyományos piacain nem jelenhetünk meg. A V4 meg pont ilyen.)"

"Egy vállalat irányítását szakemberekre kellene bízni, akár rágógumit, akár fegyvert gyárt az a vállalat.
Ez a "jelentős hatékonysági bajokkal terhelt" kategória melyik óvodából származik?"

" Azért ha belegondolok lehet hogy még a 30 éve használt AK-63-as gépkarabélyom is megvan valahol hiszen azóta ha minden lőgyakorlaton volt is akkor is kb:450-et lőttek vele.
Vajon hány lövés után kell eldobni a fegyvert ha egyébként megtisztítva fegyverszobában van??
Ha háborúra kerül sor, akkor pedig úgysem a fegyver lesz a gyenge láncszem, persze magyarázatnak tökéletes."
 
Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!

Én úgy tudom nincs Man licensz. Ez egy félreértés. A H család saját termék csak nagyon sok MAN alkatrészt használ. pl a teljes kabin MAN-tól jön a motorral.
Érdemes megnézni ezt a 20 perces videót ha meg akarod érteni miért kerül annyiba a Rába amennyibe:
Így gyárt a MAN:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kb 15 perc után jön az a rész amit itthon a Rába legyárt. Vagyis az alváz+futómű gyártása majd összeszerelés a kabinnal, felépítmény elkészítése.
Szóval a hozzáadott érték kb 2/3 része meg van véve a MAN-tól a maradékot meg szinte egyedi gyártás keretében megcsinálja a RÁBA. Győrben ilyen gyártósort nem látsz ezért 150 db/év a kapacotás. Az a MAN gyár legyárt vagy 150 ezer darabot egy évbe... Innentől kezdve a Rába soha nem lesz olcsóbb mint a MAN mivel nincs sorozatgyártás valamint a hozzáadott érték 60-70%-a meg van véve egy külsős beszállítótól. Most erre lehet mondani hogy minek hagyjuk a pi...-ba. Csak akkor nem kell csodálkozni ha nem találsz 10 év múlva senki az országba aki akár csak egy futóművet, alvázat vagy felépítményt tud tervezni....
 
Egy sima Rába teherautó beszerzési ára úgy 110-120 millió Forint, ez pontosan ugyanannyi, mint amennyibe a német gyártású MAN teherautók kerülnek. Kell a halálnak a RÁBA!



Nagyon helyesen teszik, ha azonos költségen gyártanak, mint a németországi MAN gyár, német munkásokkal, akkor pusztuljanak, mert megérdemlik!

Na jó, nem fognak, természetesen tudni kell, hogy a RÁBA hadiipari megrendelései alapvetően nem a cég fő profilja. A futóművek gyártása az. Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!
Ez rád is vonatkozik:
Eljárták a dilettáncot.
Tessék mondani a MAN-t gyártó Rheinmetallban mennyi részesedése van a Magyar Államnak. Csak mert a Rábában bőven többségi tulajdonos!
A RM-nál mennyi alkalmazott után fizetik idehaza a járulékokkat? Mennyi alkalmazott fizeti az SZJA-t a Magyar Államnak? Mennyi magyar beszállítót alkalmaz? A RM nyereségéből mennyi társasági adó folyik be a magyar államkasszába? A RM milyen beruházásokat eszközölt itthon?
Soroljam még?
 
Nem viszik a multik adóparadicsomba a pénzüket, hanem újra befektetik, fejlesztenek. Nagy részét az itt megtermelt pénznek, hazánkban. Adót azért nehezebb csalni ma, mert a kormány fokozatosan teszi a lépéseket, hogy visszaszorítsa a szürkegazdaságot, nem azért mert a vállalkozók becsületesebbek. Lásd, online pénztárgépek bevezetése, stb.
Hagyjuk akkor.... Fingos sincs hogy működik a multicegek hazai és nemzetközi működése ha a kormányunk és a félisten vezetői nem tömnek őket milliardokkal lofasz se jönne ide... De az a kis rohadék kisvallkozo na az a patkany aki lop csal hazudik... Nem is értem mit képzel hogy élni akar mint a legnagyobb hazai foglalkoztató...
 
Nem viszik a multik adóparadicsomba a pénzüket, hanem újra befektetik, fejlesztenek. Nagy részét az itt megtermelt pénznek, hazánkban. Adót azért nehezebb csalni ma, mert a kormány fokozatosan teszi a lépéseket, hogy visszaszorítsa a szürkegazdaságot, nem azért mert a vállalkozók becsületesebbek. Lásd, online pénztárgépek bevezetése, stb.

A helyzet az, hogy elvileg Magyarország is egy "adóparadicsom", legalábbis az EU-ban:

https://ado.hu/cimke/tarsasagi-nyeresegado/
2019. március 25.
"Közel harmadával csökkent a társasági nyereségadó mértéke az elmúlt évtizedekben globálisan – derül ki a Tax Foundation 208 országot felölelő legfrissebb nemzetközi elemzéséből. Átlagosan Európában a legalacsonyabb ez az adónem, Magyarország pedig a 9 százalékos értékével az egyik legkedvezőbb befektetési környezetet biztosítja a cégek számára."

Ha ehhez még hozzá vesszük, hogy "állítólag" a nagy multiknak (audi, mercedes, T, …) még "testreszabott" adózásuk is van Magyarországon, akkor bolondok lennének innen elmenni, sőt nem egyszer a cég egyéb bevételeit is nálunk adózzák le.
 
.

Közben ma O1G megbuktatja a norvég miniszterelnököt is a migránsok visszafogadása miatt.
https://www.tnp.no/norway/politics/...lapses-after-frp-resigned-from-the-government
Szabad az út a Nasamsnak. :)
Eddig is szabad volt az út...:rolleyes:
A link szerint a Frp ugyan kilépett a koalícióból, de a miniszterelnököt támogatja továbbra is.
Gondolom, különben meg nem adnak be igényt az amerikai kormányzatnak 500M USD értékben AMRAAMra, ha nem komolyak a szándékok...
 
A helyzet az, hogy elvileg Magyarország is egy "adóparadicsom", legalábbis az EU-ban:

https://ado.hu/cimke/tarsasagi-nyeresegado/
2019. március 25.
"Közel harmadával csökkent a társasági nyereségadó mértéke az elmúlt évtizedekben globálisan – derül ki a Tax Foundation 208 országot felölelő legfrissebb nemzetközi elemzéséből. Átlagosan Európában a legalacsonyabb ez az adónem, Magyarország pedig a 9 százalékos értékével az egyik legkedvezőbb befektetési környezetet biztosítja a cégek számára."

Ha ehhez még hozzá vesszük, hogy "állítólag" a nagy multiknak (audi, mercedes, T, …) még "testreszabott" adózásuk is van Magyarországon, akkor bolondok lennének innen elmenni, sőt nem egyszer a cég egyéb bevételeit is nálunk adózzák le.
Ezért van az uniós szintem legmagasabb ÁFA, hogy valahol visszajöjjön a pénz?
 
Ezért van az uniós szintem legmagasabb ÁFA, hogy valahol visszajöjjön a pénz?
Van alacsonyabb áfakulcs is, meg járműadó is kedvezőbb, a céges adók mellett van ami adómentes (kör, termék és szolgáltatás). Meg pl. gépjárműadó alól is van mentesség.
 
Én úgy tudom nincs Man licensz. Ez egy félreértés. A H család saját termék csak nagyon sok MAN alkatrészt használ. pl a teljes kabin MAN-tól jön a motorral.
Érdemes megnézni ezt a 20 perces videót ha meg akarod érteni miért kerül annyiba a Rába amennyibe:
Így gyárt a MAN:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kb 15 perc után jön az a rész amit itthon a Rába legyárt. Vagyis az alváz+futómű gyártása majd összeszerelés a kabinnal, felépítmény elkészítése.
Szóval a hozzáadott érték kb 2/3 része meg van véve a MAN-tól a maradékot meg szinte egyedi gyártás keretében megcsinálja a RÁBA. Győrben ilyen gyártósort nem látsz ezért 150 db/év a kapacotás. Az a MAN gyár legyárt vagy 150 ezer darabot egy évbe... Innentől kezdve a Rába soha nem lesz olcsóbb mint a MAN mivel nincs sorozatgyártás valamint a hozzáadott érték 60-70%-a meg van véve egy külsős beszállítótól. Most erre lehet mondani hogy minek hagyjuk a pi...-ba. Csak akkor nem kell csodálkozni ha nem találsz 10 év múlva senki az országba aki akár csak egy futóművet, alvázat vagy felépítményt tud tervezni....

Szerintem nagyon jo dolog lenne a Rába gyártás, ha normálisan legyártott,normálisan kitalált járműveket gyártanának.Csak sajnos ezer sebből vérzik a H széria szinte minden tagja.De a fő probléma nem is a hibákból fakad,hanem hogy leszarják,és nem is tervezik kijavítani őket.Így meg lehet hogy jobban járnánk a MAN-nal.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and krisss