A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 590
5 196
113
Vannak nekünk ilyen nehéz műszaki mentő járműveink?
(a Török csodákhoz v.színű sűrűn szükség lesz ilyesmire...;))

Van: Man Hx32.440

7adc8619af7f859002cd3b517199bb05.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 791
113
Újból repül a 101-es Mókus
http://lhsn.hu/megkezdodott-a-kikepzesi-szezon-szolnokon/

A 101-es AS-350B helikopteren túl levegőbe emelkedtek Szolnokon a Zlin kiképző repülőgépek,az új H 145M helikopterek, valamint az orosz gyártású szállító és harcihelikopterek, csütörtökön pedig tiszteletét tette a Helikopter Bázison a 607-es oldalszámú Dassault Falcon 7X is.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 791
113
Újból repül a 101-es Mókus
http://lhsn.hu/megkezdodott-a-kikepzesi-szezon-szolnokon/

A 101-es AS-350B helikopteren túl levegőbe emelkedtek Szolnokon a Zlin kiképző repülőgépek,az új H 145M helikopterek, valamint az orosz gyártású szállító és harcihelikopterek, csütörtökön pedig tiszteletét tette a Helikopter Bázison a 607-es oldalszámú Dassault Falcon 7X is.
"Az ajánlatkérő HM Védelemgazdasági hivatal 2 db AS-350B típusú helikopter fenntartására, azok üzemképességének biztosítására az éves keretösszegek erejéig keres ajánlattevőt. A keretösszeg nettó 373.281.095,- Ft (bruttó 474.066.991,- Ft) melynek tervezett évenkénti megosztása:

  • 2020: nettó 89.816.533,- Ft (bruttó 114.066.997,- Ft)keretösszeg
  • 2021: nettó 141.732.281,- Ft (bruttó 179.999.997,- Ft) keretösszeg
  • 2022: nettó 141.732.281,- Ft (bruttó 179.999.997,- Ft) keretösszeg
mely keretösszegből az ajánlatkérő a 70 %-ának a kitöltésére kötelezettséget vállal."
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 446
113
Újból repül a 101-es Mókus
http://lhsn.hu/megkezdodott-a-kikepzesi-szezon-szolnokon/

A 101-es AS-350B helikopteren túl levegőbe emelkedtek Szolnokon a Zlin kiképző repülőgépek,az új H 145M helikopterek, valamint az orosz gyártású szállító és harcihelikopterek, csütörtökön pedig tiszteletét tette a Helikopter Bázison a 607-es oldalszámú Dassault Falcon 7X is.
Akkor most segítsetek!
Már repülőtér besorolást kapott a szolnoki reptér? Múltkor arról volt szó, hogy igen gyík állapotban van a beton. Akkor a Falcon hogyan tudott le- és felszállni? Vagy már ott is történt felújítás, mert ezek szerint erről lemaradtam...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 989
113
Akkor most segítsetek!
Már repülőtér besorolást kapott a szolnoki reptér? Múltkor arról volt szó, hogy igen gyík állapotban van a beton. Akkor a Falcon hogyan tudott le- és felszállni? Vagy már ott is történt felújítás, mert ezek szerint erről lemaradtam...
A falcon kicsi és könnyű a nehéz teherszállítók (c-130 tól felfelé) nem tudnak rajta üzemelni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 446
113
A falcon kicsi és könnyű a nehéz teherszállítók (c-130 tól felfelé) nem tudnak rajta üzemelni.
Köszi. Mert mintha olyat is olvastam volna itt a fórumon, hogy darabok hiányoznak belőle, meg hogy felverte a gaz.
Akkor ez a kisebbik baj. Gondolom nemsokára az ottani infrastruktúra is sorra kerül!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 514
113
Akkor most segítsetek!
Már repülőtér besorolást kapott a szolnoki reptér? Múltkor arról volt szó, hogy igen gyík állapotban van a beton. Akkor a Falcon hogyan tudott le- és felszállni? Vagy már ott is történt felújítás, mert ezek szerint erről lemaradtam...

Szolnok Helikopter Bázis kátyúzási feladatok
Szolnok Helikopter Bázis kátyúzási feladatok
Helikopter bázis fel- és leszállópálya repedésjavítási munkái
Helikopter Bázis K jelű gurulóút kátyuzási (615 m2) feladata
Helikopter Bázis A; B; C; és K guruló utak kátyúzási (550 m2 -30%) feladatai

Sok minden máson is dolgoztak/dolgoznak még Szolnokon.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93
Akkor most segítsetek!
Már repülőtér besorolást kapott a szolnoki reptér? Múltkor arról volt szó, hogy igen gyík állapotban van a beton. Akkor a Falcon hogyan tudott le- és felszállni? Vagy már ott is történt felújítás, mert ezek szerint erről lemaradtam...
Biztos, hogy le is szállt és nem csak csinált egy megközelítést átstarttal? Mert aznap Békéscsabán is "tiszteletét tette", de csak egy átstart erejéig. Le nem szállt.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 904
4 743
113
Ezek tizenöt évvel ezelőtti hirdetmények. Beszerzési Hivatal régen megszűnt, most Védelemgazdasági Hivatal van, ők tették közzé a két hangár felújításával kapcsolatos közbeszerzést.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 446
113
  • Tetszik
Reactions: Loken

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
A dec. 20.-ai kormányhatározatban hozták létre a Védelmi Beszerzési Ügynökséget. Az MNV alá tartozik, de Maróth gyakorolja a tulajdonosi jogokat.
Bővebben itt.
Minden fegyveres, és fegyver nélküli rendvédelmi szerv beszerzéseit ez az állami cég intézi.
Kíváncsi lennék a rendszer működésére. Ki dönti el pl. BV gumibot beszerzését, a HM IFV vagy APC beszerzését? Ha Maróth Gáspár, akkor az összes minisztérium fejlesztési pénze felett kell, hogy diszponaljon. Ha még valamely miniszter, akkor meg nehéz tárgyalni a szállítókkal. És értelme sem nagyon van a központosításnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 989
113
Kíváncsi lennék a rendszer működésére. Ki dönti el pl. BV gumibot beszerzését, a HM IFV vagy APC beszerzését? Ha Maróth Gáspár, akkor az összes minisztérium fejlesztési pénze felett kell, hogy diszponaljon. Ha még valamely miniszter, akkor meg nehéz tárgyalni a szállítókkal. És értelme sem nagyon van a központosításnak.
Valószínüleg a beszerzéseket továbbra is a szaktárcák készítik el, csak ez meg összefogja az egészet.
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Dehogynem.
Így teljesen egyértelmű kit kell megvesztegetni.
Nem aprózódnak el ezek a pénzek sok kis minisztériumi tisztviselő között, hatékonyabban lehet tárgyalni fix tarifákkal.
Ahogy olvasom Maróth kipróbált káder és már "bizonyított" ezen a téren is.
Igen sikerült maximálisan kihasználni az eu-s forrásokat. Ami még mindig jobb mintha Gyurcsiék veszni hagyták volna, mert még ehhez is buták voltak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 446
113
Itt egy egész érdekes összefoglaló arról, hogy hogyan is lehet egy komplex légvédelmi rendszert létrehozni a NASAMS segítségével.
A linken konkrétan a holland csapatlégvédelem van leírva. Ahol is a NASAMS rendszer együttműködik a csak náluk használt Stingerekkel felszerelt Fennekekkel, valamint egy nagyobb teljesítményű TRML 3D/32 mobil radar rendszerrel.
Fennek.jpg

img04-008-02.jpg

A litvánoknál épp folyik a rendszer integráció. Náluk az RBS70 V/SHORAD rendszerrel lett összerakva.
A különböző rendszerek többféle protokollon is csatolhatók (pl. Link16-on) amin keresztül mindenki aktuális taktikai képet kap, és ad. Ezen rendszeren keresztül magasabb rendű légvédelmi rendszerbe is integrálhatóak.
Azért örültem meg ennek a holland linknek, mert amellett hogy egy konkrét, és működő rendszert vázol fel, ráadásul off-the-self elemekből.
Nagyon jól látható, hogy ezen elvek mentén lazán illeszthető a NASAMS-hoz olyan nagyobb hatósugarú radar, mint mondjuk az izraeli Elta radarjai, amit pl. a csehek vettek (ugye 8 db-ot), vagy egy Saab Giraffe, esetleg már a hollandoknál látott Hensolt radar, stb. De ugyan úgy illeszthető akár a Mistral alrendszere is (Link16 kompatibilis), vagy mondjuk egy csöves légvédelem, mint a Skyranger is (annak a tűzvezető rendszere már most fel van készítve a NASAMS integrációra).
Azt gondolom, hogy ha egy ilyen összehangolt rendszert raknak össze nálunk is, akkor akár simán elegendő lehet a hollandokhoz hasonlóan 3-4 rakéta indító konténer 1-1 NASAMS ütegbe. Ha pedig a csapatok dandáronként kapnak 1-2 multimission radart is, akkor elegendő ütegenként 1-2db MPQ-64 radar is, az optikai rendszer mellé. Ne feledjük, hogy a Mistral ütegenként is van 1-1 radar, és min. 4 rakéta indító platform.
Én mondjuk jobban örülnék, ha a Mistrálok automata tornyokra kerülnének, ahelyett ami jelenleg van.
Az MBDA már jelenleg is kínál vagy 3 féle automata tornyot a Mistralhoz.