A 250db PUMA az egyértelmű, hogy a Bundeswehr második sorozata lesz. Ezzel elég fixen számolnak már. Erről írtam is a Lynx topicban, hogy ordas nagy marhaság, hogy a BW majd leváltja a PUMA-kat. Elég érdekes, mert a kérdezők próbálják beszéltetni a Merch-et, de meg is jegyzik, hogy:Nem a csehekre gondolt, mert őket külön említi korábban. Ezek egyértelműen mi vagyunk. Viszont nálam van egy kis zavar.
Ezt nem értem. Egyszer a Pumat említi mint következő tételt, aztán a Hiúzt egy meg nem nevezett keleti-blokkhoz tartozó állam kapcsán. Ha mindkettő hozzánk jön bexarok...
Ti ezt hogy értitek? Lehet a fenti Puma még a Bundeswehrhez tartozó tétel?
Erre a válaszban:I know it’s not easy for you to comment on it, but it’s more really to look at the whole thing from a higher level. I think when taking into consideration the pipeline comments you made on what is happening, especially I think in Hungary and the potentially bigger order volume that you – what might have anticipated before the good things eventually in the Czech Republic, UK, etc.
Szóval mindenki tisztában van vele, hogy a potential East-European customer az eposzi jelzője Magyarországnak.So this gives us good confidence for future growth with the addition of the potential of the East-European customer and also Czech Republic and potentially the Challenger upgrade in UK, and hopefully also a good situation in Australia.
Nyilvánvaló, hogy a Lynx az, amit be akarnak tolni hozzánk, de ez messze nem biztos még. Most a döntést a Q3-ra várják. Amiben már alaposan benne vagyunk.
Annál is inkább, mert míg a csehekkel és az angol Challenger upgrade-del elég bizonytalanok (talán még év végén, jövő év elején), addig a mi megrendelésükben még idén számolnak. Mondhatni nagyon számítanak rá, mert cash flow problémájuk van. Ezzel viszont mi is nagyot nyerhetünk. Ha nekünk lesz lóvé előre kifizetni egy jelentősebb összeget, akkor a RM eléggé hálás lesz.
És ez válasz is arra, hogy mennyire fontos lehet a Defence szektorban a prepayment:
Még egy nagyon fontos dolog volt benne:So still our target is to operate on a free cash flow situation end of this year. But due to the volatility of prepayments in Defence, it is hard to predict. We have a clear eye on CapEx in Auto and on working capital and therefore we think that the cash flow situation in H2 will and should be better than H1. But actually, I will give not a clear guidance here. I think we have to wait for the Q3 call.
Az ausztrál Lynx üzlet 2022-előtt nem várható - ahogy ezt korábban írtam is. Így pedig külön érdekes lenne, hogy mi azelőtt (2020 Q3) - vagy azzal egy időben - vennénk egy járművet, hogy annak a sorozatgyártható verziói elkészültek volna. Háát na!