A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 098
113
A Zakłady Produkcji i Naprawy Towarowego Rollowy vasúti járműveket gyártó cég egy vadonatúj, kifejezetten a nagyméretű, nehéz harcjárművek szállítására és önrakodására alkalmas vagoncsaládot fejleszt. A WI 40/80 családot kifejezetten a lengyel hadsereg igényei szerint fejlesztik ki. A képen is látható WI 40 Equos például alkalmas lesz arra, hogy a szállítandó harckocsi az oldalra kifordítható és lehajtható rámpán külső építmény nélkül tudjun fel- és lehajtani az alacsony építésű tehervagonba. A WI 80-as változatnál pedig duplázódik a szállítható járművek száma.
Kép: Wojciech Łuczak


120571536_10159085140143593_3532408497298892186_n.jpg


120571670_10159085141648593_7177777189479332779_o.jpg


120560052_10159085141883593_7529961794053921537_o.jpg


Felkészül a MÁV :D:D
Háát itt az ár elég döntő lesz ezzel a dologgal kapcsolatban, mert én - ahogy elképzelem - ez nem igazán fog gyorsabb vagonírozást eredményezni, mint a most alkalmazott rámpás. De ez csak a szerény nyomott véleményem...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 781
113
Közbeszerzési értesitőből (KÉ188teljes.pdf) két érdekesség:
  • Magyar Honvédség Egészségügyi Központ („Tárgyi eszközök beszerzése a MEDEVAC részére” - K. É. - 16634/2020)
  • Honvédelmi Minisztérium Védelemgazdasági Hivatal (Javítóműhely felsz. és szerszámzat beszerzése-3.rk - K. É. - 17249/2020)
www.kozbeszerzes.hu › adatbazis › letoltes › portal_744296
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97 and SilvioD

sisimoto

Well-Known Member
2020. február 1.
648
3 163
93
Alant egy elég friss összefoglaló videó a különböző országok, és gyártók tesztelés alatt, a már rendszeresítés előtt, vagy alatt álló lézer fegyverei, és jővőbeli felhasználási területei!

 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 479
35 620
113
Háát itt az ár elég döntő lesz ezzel a dologgal kapcsolatban, mert én - ahogy elképzelem - ez nem igazán fog gyorsabb vagonírozást eredményezni, mint a most alkalmazott rámpás. De ez csak a szerény nyomott véleményem...
Annyi előnye lehet, hogy nem egyesével kell csinálni a bevagonírozást, hanem csak lefordítják és mehet fel az összes akár egyszerre, ennyivel talán gyorsabb.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 098
113
Annyi előnye lehet, hogy nem egyesével kell csinálni a bevagonírozást, hanem csak lefordítják és mehet fel az összes akár egyszerre, ennyivel talán gyorsabb.
Szerintem sürgős esetben sem egyesével megy a vagonírozás a rámpás megoldásnál sem. Én legalább is BW felvételeit bőven láttam olyat, hogy egy szerelvényen egyszerre több Leopard 2 mozgott. Persze mindegyiket külön segítő irányította.
Nekem ezzel a kifordulós megoldással szubjektív problémám van. Jó lenne róla egy teszt videót megnézni, mert egyrészt ehhez sem lehet csak úgy a semmiben felvagonírozni. Egy vasúti töltésen felhajtva lehet, hogy felkap rá a lánctalpas, de annyira megbillentheti a megnőtt erőkar miatt, ami miatt leugorhat a sínről.
Szóval a tippem az, hogy ez is csak elsősorban pályaudvarokon működhet, ahol egy minimális peron van. De én még akkor is rögzíteném a kifordult hordfelületet a felhajtás oldalán egy fix, vagy egy hidraulikus/pneumatikus talpazattal, hogy ne billentse meg egyáltalán a pőrekocsit.
Azért írtam, hogy szerintem számottevően nem gyorsul fel a rakodás, mert úgymond menetből ezekre a kiforduló felületekre sem lehet felhajtani.

Érdekes részlet, hogy nem tudom, hogy a dupla kocsin miért van fenn a kamionokon látható a trailerek rögzítésére szolgáló forgózsámoly.

Nem mondom, hogy szar ez, csak egyszerűen nem áll össze a fejemben a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and borisz

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 479
35 620
113
Szerintem sürgős esetben sem egyesével megy a vagonírozás a rámpás megoldásnál sem. Én legalább is BW felvételeit bőven láttam olyat, hogy egy szerelvényen egyszerre több Leopard 2 mozgott. Persze mindegyiket külön segítő irányította.
Nekem ezzel a kifordulós megoldással szubjektív problémám van. Jó lenne róla egy teszt videót megnézni, mert egyrészt ehhez sem lehet csak úgy a semmiben felvagonírozni. Egy vasúti töltésen felhajtva lehet, hogy felkap rá a lánctalpas, de annyira megbillentheti a megnőtt erőkar miatt, ami miatt leugorhat a sínről.
Szóval a tippem az, hogy ez is csak elsősorban pályaudvarokon működhet, ahol egy minimális peron van. De én még akkor is rögzíteném a kifordult hordfelületet a felhajtás oldalán egy fix, vagy egy hidraulikus/pneumatikus talpazattal, hogy ne billentse meg egyáltalán a pőrekocsit.
Azért írtam, hogy szerintem számottevően nem gyorsul fel a rakodás, mert úgymond menetből ezekre a kiforduló felületekre sem lehet felhajtani.

Érdekes részlet, hogy nem tudom, hogy a dupla kocsin miért van fenn a kamionokon látható a trailerek rögzítésére szolgáló forgózsámoly.

Nem mondom, hogy szar ez, csak egyszerűen nem áll össze a fejemben a dolog.
Nem tudok róla én se többet. Szerintem még prototípus sincs belőle, csak ez az pár makett.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 525
113
1999 június 10-óta,tudjuk hogy az Amerikai légierö,egyedül is képes háborút nyerni,annélkül,hogy egyetlen amerikai katona,is Szerbia földjére lépett volna.
Ezen a napon ért véget,a NATO légi hadjárata,és a szerbek kivonultak Koszovoból.
A 21.ik század elejének háborui,nem a gyalogság reneszánszáról szólnak.

Igen, az az USA.

Abból csak egy van, és nem mi vagyunk azok.


https://honvedelem.hu/media/cache/w...e06f966579454.jpg.pagespeed.ic.Xqx7QbvSL_.jpg

Istenem, hogy ezeket senki nem tanította meg felöltözni? Úgy állnak ott, mint a kezdő hajléktalanok.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Szerintem sürgős esetben sem egyesével megy a vagonírozás a rámpás megoldásnál sem. Én legalább is BW felvételeit bőven láttam olyat, hogy egy szerelvényen egyszerre több Leopard 2 mozgott. Persze mindegyiket külön segítő irányította.
Nekem ezzel a kifordulós megoldással szubjektív problémám van. Jó lenne róla egy teszt videót megnézni, mert egyrészt ehhez sem lehet csak úgy a semmiben felvagonírozni. Egy vasúti töltésen felhajtva lehet, hogy felkap rá a lánctalpas, de annyira megbillentheti a megnőtt erőkar miatt, ami miatt leugorhat a sínről.
Szóval a tippem az, hogy ez is csak elsősorban pályaudvarokon működhet, ahol egy minimális peron van. De én még akkor is rögzíteném a kifordult hordfelületet a felhajtás oldalán egy fix, vagy egy hidraulikus/pneumatikus talpazattal, hogy ne billentse meg egyáltalán a pőrekocsit.
Azért írtam, hogy szerintem számottevően nem gyorsul fel a rakodás, mert úgymond menetből ezekre a kiforduló felületekre sem lehet felhajtani.

Érdekes részlet, hogy nem tudom, hogy a dupla kocsin miért van fenn a kamionokon látható a trailerek rögzítésére szolgáló forgózsámoly.

Nem mondom, hogy szar ez, csak egyszerűen nem áll össze a fejemben a dolog.

Sanszosan az elején egy lehajtható rámpa van, ami megtámasztja. A Flexiwaggon 80 tonnáig terhelhető.
Senza-titolo.jpg
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 211
2 713
113
...
Érdekes részlet, hogy nem tudom, hogy a dupla kocsin miért van fenn a kamionokon látható a trailerek rögzítésére szolgáló forgózsámoly.

Nem mondom, hogy szar ez, csak egyszerűen nem áll össze a fejemben a dolog.

Szerintem az az elkepzeles, hogy civilben kamion trailerekt hordhat, hogy ki legyen hasznalva. Azoknak jol jon. Ratolat vele a kamion, lekapcsoljak, elforgatjak bekapcsoljak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 098
113
Szerintem az az elkepzeles, hogy civilben kamion trailerekt hordhat, hogy ki legyen hasznalva. Azoknak jol jon. Ratolat vele a kamion, lekapcsoljak, elforgatjak bekapcsoljak.
Nekem pont az nem tiszta, hogy ha egyszer már csak a trailer van a kocsin, akkor hogy kerül előre a forgózsámolyhoz! :)