Nem hinném, hogy erre gondolt Maróth. Illetve nem hinném, hogy konkrét dologra gondolt. Mivel ez egy páros interjú volt, Bruno Even is ott volt mellette.
(érdekesség még, hogy az interjúban akárhányszor a helikopteres fegyverzet szóba került, Maróth kapta magához a szót, mintegy kontrollálva a kikerülő infókat)
Szóval ha az Airbus vezére ott áll mellette, és éppen épül az Airbus gyára a hátad mögött, akkor bármi is van a fejedben, nem lehet kategórikusan kijelenteni, slussz innentől befejeztük az Airbus-os beszerzéseket....
Az Airbus portfoliójából alapvetően honvédelmi célokra innentől kezdve konkrét eszközt nagyon nehéz ám megemlíteni.
Ugyebár Maróth nem felel a civil gépbeszerzésekért. Meg ugyebár egyelőre az A330 nagyjából le is fedi a civil igényeinket.
Katonai szállítógépből ha lesz is még, akkor sem hiszem, hogy a KC-től eltérő típus lenne.
Vadászgépből értelmetlen lenne az EF.
A helikopteres portfolióhoz nem nagyon kell már hozzányúlni (Airbus szinten). Ha lesz is később még beszerzés, akkor is az max. majd a civil szférába. Esetleg a mókus flotta kibővítése/cseréje jöhet szóba, de az sem sürgető talán. Bár a mókusok már nem mai csirkék - ha élhetek ilyen zoológiai képzavarral.
Ami jelenleg szóba jöhet még, az majd az jövőbeli FCAS, de arról jelenleg még nagyon távoli beszélni.
Ezen kívül egy (?) felderítő műholdat én mindenképpen betennék a "kosárba".
Ami kimaradhatott az a drón szegmens. Ott viszont pont Maróth nyilatkozta, hogy a Rafael-lel folynak tárgyalások. Ha már Airbus, akkor ők inkább az IAI-val vannak összebútorozva. A németek Heronjával kapcsolatban mindenképp.
Ott van még a batár EUROdrone is, de az szerintem túl nagy falat lenne nekünk, pláne, hogy ott még szó sincs felfegyverzésről. Kisebb méretben harctérre vannak hatékonyabb dolgok a piacon.