Hát én sok értelmét nem látom neki.
Tudod, hogy én rendszerben gondolkodom! (De inkább csak kombinálok
)
Nekem úgy néz ki, hogy meglett a gomb, 1-2-3 év múlva meg jön a kabát.
Ha csak annyi hasznuk van, hogy lesz miatta 4-5 Chinook, akkor már megérte minden dollár, amit rájuk költünk.
Az az igazság, hogy az USA elvárja, hogy vásároljunk tőlük. Az új cuccaik piszok drágák, és leginkább csak az Air domain, amiben van értelme nekünk velük foglalkozni. A szárazföldi technikájuk egyszerűen NO-GO zóna nekünk. A tengeri meg ugye...
Rakétákra, és egyébb AG fegyverekre meg egyszerűen nem fogunk annyi pénzt eltapsolni, hogy kielégítsük az elvárást.
Mi marad? A helikoptereik, meg az F-35. Esetleg a drónok de ott szintén eléggé brutál árakkal dolgoznak, főleg a kevés, már rendszeresített típus esetén. A támadó heliket kizártuk (nem is én, hanem konkrétan Maróth), akkor maradnak a szállítóhelikopterek.
Abból egyrészt már bevásaroltunk, és szerintem a Black Hawkok nem is igazán azok, amikre nekünk szükségünk volt. A CH-53 nak több okból sincs nálunk éttelme, viszont a Chinook elképesztően jó ár érték aránnyal rendelkezik!
Ha újakba fektetnénk, akkor évtizedekre biztosíthatnánk a nehéz szállító képességet, még ha korlátozott mennyiségi igényünk lenne is.
Ha pedig ez a pár darab (4-5) CH-47 elegendő lenne - a SOC-R hajókkal, a kevés kézifegyverrel, valamint egyéb légi indítású fegyverekkel (ide értve a NASAMS rakétáit is) - hogy kiváltsák az F-35-öt elutasítása miatti bőszületet, akkor már jól nézünk ki.
Mert ha F-35 lesz, akkor "gatyád" biztosan nem!
Másrészről ne feledjük, hogy többszáz km-es hosszan vannak határfolyóink, plusz az országon belüli egyéb vízfelületeink.
Erre van jelenleg 3 (olyan-amilyen) AM hajónk 5-6 AN2 hajónk, valamint a 2 Zodiac speedboat.
Slussz.
De én csak kombinálok!